Okrem toho Kia / Hyundai sú za lepšie peniaze. KTO by kupoval predražený VW? Hlavne keď VW už nie je ten VW, ktorým býval ešte za dôb Golfu 7...
Ak chcem kvalitu, kúpim "Japonca", nie "Nemca".
Okrem toho Kia / Hyundai sú za lepšie peniaze. KTO by kupoval predražený VW? Hlavne keď VW už nie je ten VW, ktorým býval ešte za dôb Golfu 7...
Ak chcem kvalitu, kúpim "Japonca", nie "Nemca".
Za všetko môže Fico, že áno... A napr o BRICS-e ste nepočuli? Náš západný svet je na dobrej ceste do krízy... Potrebujeme vedenie, ktoré dokáže spolupracovať so svetom a ktoré bude aj uznávané... Progresívcov nikde vo svete neuznávajú. Radšej Fica, ako pokorných služobníčkov Bruselu.
Mimochodom... Nemci (okrem iných) kedysi využívali Číňanov ako lacnú pracovnú silu v ich fabrikách... Viem si predstaviť, ako sa tešia Číňania na spoluprácu s Nemcami... V tých čínskych fabrikách určite nebude pracovať toľko Nemcov, ako napr vo VW...
Škoda je viacmenej "lokálna" (európska) značka. Z Číny bola viacmenej vytlačená, z Ruska tiež. Bezvýznamná Škoda nemôže konkurovať veľkým globálnym značkám... Že ju kupujú poniektorí z nás neznamená, že je tak skvelo predávaná aj inde.
Aj keď pochybujem, či má dnes Škoda rovnakú obľubu ako pred mnohými rokmi...
No keď v podstate nemá konkurenciu?
Zas kúpiť Teslu nie je vôbec výhrou. Sú to "šmejdy"...
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/pohadk…
Pri 1. STK = po 4 rokoch MUSÍ byť bežné auto ako nové !!!
Čína len keď predá autá doma, tak ich bude toľko, že nejaké Škoda toľko nepredá na celom "svete".
Honda, Toyota, Tesla, Hyundai / Kia, Mazda sú "globálne" značky = ich autá sa predávajú všade (EU je pre nich viacmenej okrajovým trhom). Porsche je luxus, Škoda je viacmenej "lokálna" (európska) značka. Z Číny bola vytlačená, z Ruska tiež.
Rovnako preto v rebríčku nie sú americké SUV, lebo sa viacmenej po "svete" nepredávajú.
Dodatok: "Svet" = Zem... Mimozemšťania majú určite lepšie dopravné prostriedky ako naše autá :)
Kedysi nedávno som čítal o vyjadrení šéfa tuším Aston Martin-u, že bohatí zákazníci nechcú elektrické autá, ale poriadne spaľovacie. Stačí sa pozrieť, ako rýchlo sa vypredá 12 valcové Ferrari (ak sa také náhodou objaví)
Mimochodom elektrické auto je iba spotrebný materiál. Nehodí sa na super drahé hyperšportové auto, ktoré za roky nenajazdí takmer nič (a slúžia ako investícia). Nie raz som čítal o aukcii, na ktorej sa ocitlo moderné hybridné Ferrari. Problém bol, že malo KO baterku. Preto napr Bugatti nerobí žiadne elektrické auto.
Čisto spaľovacie "Lambo" bude fungovať naveky pri dobrej starostlivosti. Elektrické ostane po čase statickým exemplárom.
Len tak mimochodom - KTO potrebuje reálne 2000 koní výkonu? NIKTO - s takým autom už ani nie je zábava. Hovorí sa, že je zábavnejšie jazdiť s pomalým autom (motorkou) rýchlo ,ako rýchlym pomaly... Ak nebudeme brať do úvahy, že silné vozidlá majú lepšie brzdy, tak na slabšom sa človek zabaví viac, lebo ho bude viac "žmýkať" a šoférovať...
Ono, že bol niekto členom fašistickej strany mohol byť "unáhlený" krok... Ak si po čase uvedomil, že to nie je správne (a správal sa podľa toho), tak by som povedal, že to bolo OK... Len si pozrite aká nenávisť vládla medzi ľuďmi nedávno (počas covidu)... Isté skupiny by keby mohli ľudí, ktorí sa nechceli očkovať vykázali z krajiny a nechali zavrieť na niekde na ostrov... A ako málo stačilo.
Ľudia sú ľahko ovplyvniteľní a často sa správajú "stádovito". Navyše ak sú s niečim spojené veľké finančné a iné výhody, tak strácajú zábrany. Hlavne v dobe, kedy sa nežije úplne perfektne.
Ktovie, čo sa na svetlo sveta dostane o blízkej minulosti v blízkej budúcnosti...
Isté skupiny tvrdia, že potomkovia "fašistov" sú dnes na veľmi vysokých pozíciách... Ale človek nemôže veriť všetkému...
Zažili sme horšie časy, aj veľmi dobre. Dnes je náš "svet" na úpadku (tak to vyzerá). Nič netrvá večne a ak skončí morálka a vedenie ovládnu... - to nemôže dopadnúť dobre.
Ani zelenina a ovce nepomôžu... Kedysi sme sa nad tým zamýšľali s kolegami... Všetko by to fungovalo, ibaže ľudia nie sú čestní... Príde niekto silnejší a všetko Vám vezme... Takže znova žiadna sloboda...
Predstavte si, čo by sa stalo, ak by sme len tu v EU zajtra zastavili všetky "dávky" každému povaľačovi, prisťahovalcovi, ktorý nikdy nemal v úmysle pracovať, alebo naším "spoluobčanom" (česť tým, ktorí sa snažia a pracujú - vážim si ich! ). Vznikli by občianske vojny, rabovanie... A oni tie peniaze na "dávky" raz dôjdu... A možno to nepotrvá tak dlho. Potom krajinám ako Nemecko, Francúzko... nepomôžu ani policajti a armády.
Ono to nepríde zajtra, ani o týždeň, mesiac... ale chvíľu to bude trvať... Pár rokov. Dnes už ani nevieme konkurovať Aziatom, lebo oni makajú a my vymýšľame spôsoby, ako uchrániť detičky pred učením sa a "makaním"... Lebo je to "nehumánne" - trápiť si mozgové bunky.
Autá sú dnes pridrahé, náklady na život išli výrazne hore a ľudia jednoducho nemajú zvyšné peniaze (ani Nemci)
Navyše zákazník často nemá záujem o dnešné zbytočne prekomplikované autá... Minule som sa zamyslel, že v podstate mi dnešný automobilový priemysel nemá čo ponúknuť. Môjmu autu z roku 2017 NIČ nechýba. Je dostatočne "analógové", stále moderné... PREČO by som mal kúpiť nové? Žiadna "láska" na 1. pohľad, ako to bolo u môjho auta (a po rokoch je to rovnaké)-
Keby bol automobilový trh podobný tomu s napr motorkami, tak by to všetko vyzeralo úplne ináč. Skúste si to trochu pozrieť. Napr Royal Enfield - cenovo dostupné, jednoduché motorky, ktoré sa predávajú po celej Zemi. EU, USA, India = takmer rovnaké motorky. Predáva sa u nás nejaké auto, ktoré je dostupné v Indii (Toyota...) a ktoré je "lacné"? Ani náhodou. A tých motorkových značiek je veľa. Navyše sú rôzne triedy -od retro motoriek, po "superšporty". Autá? Všetko na jedno "kopyto". Čistá nesloboda pre výrobcov, aj zákazníka.
Máte pravdu... Človek už nevie, čo je pravda. Jeden "odborník" tvrdí jedno, druhý Odborník iné... A obaja to majú vedecky podložené. A je na nás čomu uveríme. Dokonca aj správy sú dnes veľmi tendenčné... Veľa z nás si povie - ja som inteligentný a moja pravda je správna... Ale ani ten s opačnou pravdou často nie je hlupák...
Vy vidíte jednu realitu - že elektromobilita RASTIE... Iní vidia realitu takú, že celá nariaďovaná elektromobilita a nezmyselné pravidlá priviedli európsky automobilový priemysel na pokraj poriadnych problémov... Pracujem v strojarine a informácie o problémoch sa k nám dostávajú... Našťastie my nevyrábame pre automobilky... Okrem toho sú drahé energie, suroviny... Nie každý veci vidí takto v "priamom prenose"...
Takže preto potrebujeme podporovať vojnu na UA, aby sme mohli vyrábať zbrane... "Pekné" rozhodnutie. A že ľudia budú zomierať - to je politikom úplne jedno... Aj tak je na Zemi priveľa ľudí...
Švédsko na tom nebude zle samo...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejvets…
konkrétne:
"...nizozemský europoslanec Mohammed Chahim..."
Čo si tam navozili, to majú... Mohammedov, Aladinov... Podporovali to, potlačili pôvodnú kultúru, obmedzovali... a teraz sú nezvratne tam kde sú.
Tento novodobý "režim" je už horší ako komunizmus. Tam hore sa úplne ZBLÁZNILI !!!! Toto je už likvidácia EU, nie nejaké snahy o lepšiu budúcnosť.
A my na Slovensku plánujeme postaviť "baterkáreň"... Bol by som opatrný, do čoho investujem.. V dnešnom svete, keď elektromobilita ide ako v lete na sánkach a pomaly to upadá...
Výhody skončili... Začína sa účtovať...
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektr…
Prípadne ani inde to nie je ideálne
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-r…
Nech "žije" Green deal.. Nech žijú EV... Pôjdeme vpred až do úplného zničenia sa, vezmeme úvery, zadĺžime vlastné vnúčatá - v mene "pokroku" a "mieru" (vojny). Pri najhoršom budeme vyrábať zbrane, aby sme mohli bojovať s najväčším nepriateľom - Ruskom... (Alebo je najväčším nepriateľom ľudí žijúcich v EU vedenie EU?)
Aj z C3 sa stal Crossover. Ak človek chce normálne auto, tak si nemá takmer čo vybrať.
Ak chce človek auto, ktoré si drží cenu, tak si nekúpi "Francúza"... Pred pár dňami som kúpil synovi jeho prvé auto (aby nezačínal na mojom)... a Peugeoty, Citroeny... boli najlacnejšie. Na druhej strane som také auto nechcel, lebo z minulosti si pamätám, že kolegovia na francúzkych autách stále riešili podvozky.
Zrejme išla priveľmi rýchlo, prípadne mala ojazdené pneumatiky...
Jedna vec, ktorý ma zarazila pri 2. pozretí videla bola, že vodiči, ktorí išli okolo (v jej smere prípadne v protismere) len spomalili a nikto nezastavil. OK - je nebezpečné zastavovať v tuneli (vodiči, ktorí prichádzali z rovnakého smeru ako vodička), ale vodiči z protismeru mali kde zastaviť.
Postreh 2...
Ak mladá vodička mala už 3 nehody, tak zrejme NIE JE spôsobilá šoférovať auto = má nejaký problém. Tej by som už VP nedal.
Postreh 3
Na našich cestách je PRIVEĽA vodičov, ktorí prekračujú povolené rýchlosti. V meste na 50-ke často jazdia 70+... Veď prečo by jazdili 50, keď idú po takmer prázdnej 4 prúdovej ceste? Načo dodržiavať zákony?
Polícia by sa mala na podobné správanie zamerať a pokuty posielať poštou, aby NIKTO nemohol zjednávať a vykrúcať sa. Išiel si rýchlo? Zodpovedaj sa a plať.
Väčšina diskutujúcich má zdravé názory... Elektrickí nadšenci sú žiaľbohu často mimo - ako celé vedenie EU... Niekto nevidí realitu a podporuje neslobodu...
Keď EV dodáva energiu - batéria vykonáva cykly = ničí sa... PREČO by som mal moje auto likvidovať preto, aby bolo dosť elektriny...
Samý nezmysel... EU je samá diktatúra, obmedzovanie... Sloboda sa nám vytráca...
Presne to je cesta, ktorá vedie k autu s najnižšími nákladmi ;)
Nechápem, prečo "fabrické" LPG neponúkajú automobilky bežne. Je to OVEĽA lepšie riešenie ako elektromobily, v ktorých sa "predháňajú" a ktoré ich priviedli do problémov, lebo na ne nie je kupec...
Dosť nanič "prieskum".
Je to robené na 3 roky, isté kilometre, bez servisu... Ak si to spočítame, tak sa uvažuje viacmenej s cenou auta. Ale ak by som mal auto 3 roky, tak ho ešte dobre predám. To tam zahrnuté nie je. Potom moje náklady, ak zanedbáme servis sú kúpna cena nového auta - predajná cena použitého. Potom by to vyzeralo znova ináč...
Ak má človek spoľahlivé auto s dobrou spotrebou po dobu 10 až 15 rokov, udržiava ho tak, aby vždy bolo v čo najlepšom stave... zrazu náklady budú vyzerať celkom ináč (ideálne, ak by v tom bol odzrkadlený každý "cent" vložený do auta - v "sériovom" stave).
Ono všetky problémy pramenia aj zo zmeny spoločnosti. Rozvrátené rodiny, liberalizmus, zameranie sa na materiálne "hodnoty", sebectvo (detí, rodičov...)
Človek má občas rôzne myšlienky ohľadne "kadečoho" (=napr manželstva ako "chyby" z minulosti)... Ale nepozerá iba na seba, nespráva sa sebecky a chce, aby aj jeho deti vyrastali v úplnej rodine.
Život nie je iba o nás - sebeckým spôsobom, ale aj o našom sebaobetovaní sa rozumným spôsobom za lepší život ľudí okolo nás. To ale neznamená, že máme byť hlupákmi, ktorí sa nechajú ovládať...
Odporúčame