Ono HOAX je často informácia z iného zdroja, ako je "oficiálny" / žiadúci... ;)
"Elita" dobre vie čo robí a Európu ničí úmyselne (riadená likvidácia)... Neviem si predstaviť žeby to robil niekto pri plnom rozume a s najlepším úmyslom...
Ono HOAX je často informácia z iného zdroja, ako je "oficiálny" / žiadúci... ;)
"Elita" dobre vie čo robí a Európu ničí úmyselne (riadená likvidácia)... Neviem si predstaviť žeby to robil niekto pri plnom rozume a s najlepším úmyslom...
Našťastie napr Kia sa predajne celkom drží a ich modely sú relatívne cenovo dostupné. Horšie je na tom Stellantis a Land Rover... Ešte väčšie riziko je Volvo, ktoré ešte ani neotvorilo fabriku.
Ak tu budú niečo vyrábať / montovať..., tak jedine preto, že budú mať nižšie clá, prípadne iné výhody.
"Problémom koncernu sú vysoké výrobné náklady.."
Náklady sú vysoké, ale tak tomu bolo ROKY a VW v Nemecku fungoval skvelo...
Skutočné problémy sú:
- emisné pokuty, ktoré NIČ neriešia, len enormne zdražujú autá
- nezmyselne bohaté výbavy áut = v základe je to, čo by väčšina zákazníkov (auta v "cene od")"oželela". Asistenčné systémy, kontrola rýchlosti, digitálne "kadečo"...
- podpora elektrických modelov, ktoré sa nepredávajú a len zvyšujú stratu a výdavky.
Prečo by si niekto mal kúpiť napr "holú - bosú" Fabiu za cca 16 000€ ???
https://www.autoforum.cz/predstaveni/zakladn…
Stačilo by sa vrátiť o pár rokov "späť" (zrušiť výbavy, pokuty...), autá by zlacneli a ľudia by viac nakupovali. Úplne jednoduché riešenie...
V dnešnej dobe kedy šetríme (nedobrovoľne) každý cent, aby sme "zachránili" štátny rozpočet, v dobe kedy nám navyšujú dane... Budeme podporovať elektromobilitu?
Nechať ju tak, nech si svoje miesto pod slnkom zaslúži samá svojou výhodnosťou. Je to zbytočné vyhadzovanie peňazí na zatiaľ nie veľmi zaujímavú (pre väčšinu vodičov) variantu pohonu áut. SKVELÉ riešenia nie je potrebné dotovať, bezmedzne podporovať, lebo skvelú vec si zákazník kúpi aj bez nútenia...
Čína je hrozbou hlavne preto, lebo my sme zaostali technologicky. Namiesto toho, aby sme sa rozvíjali už roky razíme nejaké nezmyselné liberálne teórie... PRílišná "demokracia" "nás" oslabila...
Nechcem tým povedať, že by som chcel žiť v Číne a podobnom režime.
Potom by bola ich Tesla v "..."
Fiat má mimo EU modely, ktoré by sa za dobré ceny predávali aj u nás ako teplé rožky.
Rovnako VW / Škoda vyrába podobné modely (Slavia, Kushaq)...
Stačilo by keby EU na nejaký čas uvoľnila pravidlá a do EU by sa mohli dovážať autá vyrábané pre krajiny mimo EU... Tie autá síce nie sú vybavené ako "naše" najmodernejšie autá, ale sú lepšie ako povedzme 10+ ročné staré autá, ktoré jazdia po našich cestách. Majiteľ takého starého auta si nekúpi drahé nové (aké sa dnes ponúka) a už VôBEC NIE elektrické.
Riešenie je veľmi ľahko dostupné... Len politici to určite nedovolia. Cenovo dostupné a jednoduchšie autá by sa kľudne mohli vyrábať aj v závodoch v Nemecku, ktoré chcú zavrieť. Určite by to bol PREDAJNÝ HIT !!!
Fabriky by sa nezatvorili, VW by znova získal zákazníkov...
KTO dnes reálne potrebuje auto s XY asistentmi, kontrolou rýchlosti... Prípadne emisné pokuty pre reálne úsporné autá typu Hyundai i20 ???
V Bruseli - pod "oknami" europarlamentu bude ćínska automobilka, ktorá nezachráni bývalú fabriku Audi, ale bude pripomienkou ruinovania automobilového priemyslu politikmi EU !!!
Kde inde by bola taká fabrika najvhodnejšia?
Prílišnými reguláciami a zelenou politikou (+sankcie / drahé energie...) sa dostali "naše" automobilky na pokraj konkurencieschopnosti. Teraz sú v úpadku. Kto za to môže? Politici a vedenie automobiliek, ktoré sa vydalo zlým smerom. Prestali sa vyrábať autá, aké chce zákazník a začali s autami podľa "príkazov a obmedzení". A výsledok na seba nenechal dlho čakať.
Existuje cesta späť? Možno áno, ale EU politici isto vyberú tú úplne najhoršiu možnosť. Viem si predstaviť, ako sa vo svete divia nad hlúposťou niektorých "jedincov" a spoločností... "My" sami im uvoľňujeme pozície a prispievame k ich úspechu.
Som z toho úplne zmätený... V Nemecku sa u zlodejov neumiestnil VW? Ani jeden??? Dokonca ani jedno auto z EU??? Ani Audi, Mercedes, BMW ??? Porsche?
Príde mi to divné... Buď VW (+EU autá) už nikto nechce, alebo rebríček "obľúbenosti" áut je výsledkom vkusu "mafie" z istých krajín...
Dieselgate bude s blízkou budúcnosťou pre koncern VW len maličkosťou...
VW posledné roky pracuje na tom, aby zbankrotoval... Ak stratia zákazníkov, ktorí si nekupovali nové "auto", ale vždy nový VW - budú mať poriadny problém...
Tak to vyzerá, keď firma robí to, čo chce politik a nechce zákazník... Ak znova budú robiť autá pre ľudí, za dobré ceny - budú znova predávať "kopec" áut...
Neraz som počul to o Sibyle a smial sa z toho... Ale ono to tak vyzerá, že to tak naozaj bude. EU nemá šancu konkurovať Číne / Ázii v ich tempe vývoja. My robíme VŠETKO preto, aby sme s asami zničili (teda naši politici).
- prehnaná zelená politika /pričom naokolo na to každý kašle)
- prisťahovalci = vezmeme KAŽDÉHO "odvšadiaľ"
- vyhadzujeme peniaze na podporu ľudí, ktorí NEPRACUJÚ a ani nebudú (a tí sa nám smejú)
- ničíme školský systém - deti musia stále menej...
- a iné...
Máte pravdu...
Minule som ale čítal, že v Číne je elektroauto pre "socky".
Benzín je tam lacný, ale elektrina ešte lacnejšia a elektrické autá sú lacnejšie ako spaľovacie = pre bežného človeka je to výhodnejšie.
V Číne nikto priamo nepotláča spaľovacie autá, len elektrické sú výhodnejšie.
Tu v EU sme to spravili ÚPLNE ZLE...
Dnes som pozeral, koľko stojí Hyundai i30 / Kia Ceed... Na moje prekvapenie - na dnešnú dobu skvelé ceny. Od cca 17 000€ do cca 26 000€ (v akcii). Pritom sú to úplne obyčajné, výborné autá...
KTO si v dnešnej dobe kúpi elektrické auto? (Kto chcel, ten si už kúpil). Veď dnes poznáme viac nevýhod ako výhod... A budúcnosť nevyzerá pozitívnejšie.
Octaviu kupujú viacmenej firmy, takže jej prvé miesto neznamená, že je medzi "ľudom" extra populárna... (jazdená možno)
Keď si vezmeme, že i30 a Ceed je v podstate to isté auto a ich predaje sčítame, tak zrazu máme 4430 áut, čo je ĎALEKO pred Octaviou...
Dôvod úspechu i30 / Ceed? Podľa mňa CENA !!! Minule som si pozeral cenník a i30 hatchback stojí od 17 690€ v základe po 25 490€ v najvyššej výbave (akciový cenník) !!!!!!!!!
Napríklad Mazda 3 začína na 22 460 € a končí na 31 760 € (tiež nejaká akcia)...
Záver - čo platí na zákazníka?
CENA + pekné a kvalitné auto...
O chvíľu stúpnu havarijne poistky a PZP na elektrické autá, poistky na nehnuteľnosti, kde parkujú elektromobily... a vlastníctvo elektrického auta bude poriadne drahé.
Má elektrické auto ešte nejakú výhodu medzi všetkými podstatnými nevýhodami?
Lacnejšie? Veď nové SUV MG už bude stáť takmer toľko, čo Hyundai Tucson. KTO to kúpi?
Páni z automobiliek by mali žiadať aj obmedzenie povinných výbav, prehodnotenie emisných pokút (zrušenie pre autá do istej hmotnosti / výkonu)... Ak by ceny padli na úroveň povedzme spred 7 rokov, tak by sa predaje rapídne rozbehli.
Ľudia nemajú peniaze na dnešné predražené autá. Všetko sa zdražuje, na nové auto sa nezvýši.
Pre predajcov áut bude nakoniec najlepšie kupovať jazdené autá svojej značky, prehliadnúť ich a s istou garanciou a zárukou predať ďalej. Nové autá budú pri zvyšovaní cien stále viac nepredajné a nikto s tým nič nespraví (iba úpravy predpisov EU).
Prečo sú autá v Indii také lacné? Lebo neobsahujú zbytočnosti (presne tak ako naše autá spred pár rokov).
"Paráda"...
Presne toto je úplne zbytočné auto, ktoré by malo byť zaťažené poplatkami navyše. Luxus, ktorý reálne človek nepotrebuje.
VW je v ťažkej situácii. Chystá sa zavrieť 3 fabriky v Nemecku, prepustiť "hromadu" ľudí...
Načo je nám ich nové veľké SUV? (pre pár zákazníkov?)
Mohli by vo fabrikách, ktoré idú zatvárať vyrábať lacnejšie autá (aké ponúkajú v Indii / Ázii) pre ľudí, ktorí také autá vždy kupovali. Podobné výrobky by boli žiadané... Ale radšej zavrú fabriky, ušetria a budú ďalej vyrábať nezmyselní autá (elektrické), ktoré zákazník nechce.
VW sa takýmto prístupom dostane do ešte väčších problémov...
Nakoniec už dnes málokto kupuje koncern VW. Kto chce ušetriť kúpi si Hyundai, kto chce skutočnú kvalitu, kúpi "Japonca" (napr Toyotu).
Smutné je, že zažívame likvidáciu MEGA úspešnej firmy (VW) v priamom prenose. Firmy, ktorá nedávno vyrábala super kvalitné a žiadané autá... a zlými rozhodnutiami sa dostala do veľmi zlej pozície.
O tom sa raz budú učiť naši potomkovia v dejepise = "Ako dostala zlá politika EU svoje krajiny do úpadku".
Koľko máte okolo seba ľudí, ktorí majú auto za 40 000€ ??? Ja poznám veľa skvelých bežných ľudí a také auto má takmer NIKTO. Väčšina ľudí má jazdené auto pod 10 000€ a ak už nové, tak max okolo 20 000€.
Osobne by som tiež nekúpil také drahé auto. NAČO?? Čo viac dostanem oproti tomu za 1/2 cenu? NIČ? Na svete sú aj lepšie veci, na ktoré sa dajú míňať peniaze.
38 690€ je BRUTÁLNA cena...
Navyše u elektrického auta bude hodnota o krátky čas minimálna.
Bežný Slovák nemá na auto ani 20 000€. Dnes je všetko drahé (=na auto sa šetrí ťažko), navyše elektrické auto nie je taká skvelá a jedinečná vec, aby na to človek vzal "hypotéku".
Kedysi sme za cca 40 tis € mohli kúpiť auto strednej triedy so slušnou výbavou. Aj tak si to ľudia bežne nekupovali. Kto si má kúpiť elektrické premiestňovadlo, ktoré nie je ničím výnimočné a stojí obrovskú peniaze?
Odporúčame