Výrobcovia nemusia byť nenažratí, lebo:
-v cene autá sú zahrnuté emisné pokuty
-každé nové auto má bohatú výbavu + asistenčné systémy -načo sú také veci v mestskom aute? Vlastne niekedy je to aj kontraproduktívne, ak sa na to vodič priveľmi spolieha.
-v cene každého nového spaľovacieho auta je zahrnutý príspevok na elektromobilitu. Elektrické autá sú väčšinou stratový tovar, preto stratu výrobca započíta aj do ceny spaľovacích áut. Niekto to musí zaplatiť.
Keby sme osekali spomínané 3 položky, autá by mohli byť lacnejšie. Napr malá Toyota Aygo 1,0 a "mušou váhou" je isto čistejšia ako "bezemisný" elektromobil s 2x takou hmotnosťou.
Auto predávané v Indii stojí "pár peňazí", pritom sa od rovnakého modelu predávaného u nás líši hlavne výbavou. O čo je auto reálne bezpečnejšie, keď má systémy ako udržanie sa v pruhu, sledovanie mŕtveho uhla... Ak už havaruje, tak o nič...
Na druhej strane - lepšie mať "holé-bosé" auto a spoliehať sa na seba, ako "autopilota", ktorý vás zabije (Tesla)