Riadok navyše v tabuľke: "Kvóta menej nebezpečných vozidiel". Treba odstrániť.
Riadok navyše v tabuľke: "Kvóta menej nebezpečných vozidiel". Treba odstrániť.
V článku je pár nedostatkov.
"Kým LED diódové svetlá majú intenzitu maximálne 100 Lumenov, laserové svetlá až 170". Autor zrejme myslel "100 lm/W" a "170 lm/W", teda koľko lúmenov (pozor, dlhé ú !! malé l) na watt sú schopné svetlá vyprodukovať. (100 lm by stačilo tak na parkovačky.)
Bombastický nápis "1000-krát jasnejšie" nie je nikde vysvetlený. Svetlo je trochu jasnejšie, aj keď zrejme len vďaka tomu, že je posunuté do "chladnejšej" bielej (teda s vyššími kelvinmi), keďže lúmeny sú subjektívna jednotka. Dôležité je však najmä farebné spektrum, treba dúfať, že tie lasery nie sú krok späť.
Vďaka za pekný článok!
Drobný preklep v roku: "Konečná podoba Twinga s čarovnými okrúhlymi svetlami a prednou maskou, ktorá akoby sa usmievala, bola hotová už v roku 1998"
Vďaka za test!
Nebyť toho nedostatku priestoru vzadu, tak perfektné auto pre päťčlennú rodinku. Malým deťom sa nezmestia sedačky, väčší junáci sa zas nezmestia sami :)
Ani nevyzerá tak škaredo ako všetky ostatné SsangYongy.
Druhá vec sú tie nárazové testy vzhľadom na modelového chodca. Stačí, aby bol menší o pol metra (základoškolák) alebo ešte viac (škôlkar) a všetky tie airbagy a deformačné zóny pre chodcov, normované na 1,70m a 65 kg chodca či koľko, sú nanič. Z tohto pohľadu radšej brzdiť.
No dovoľ, veľa kvalitných vecí sa tu vyrába. Vždy to je v konečnom dôsledku o ľuďoch a ich konkrétnej angažovanosti k práci, poctivosti atď.
Šikovné autíčko. Škoda, že u nás nie je až také populárne (má to na svedomí aj cena). Od viacerých ľudí som o ňom počul len pozitívne hodnotenie.
Poprosím konštruktívnejšie informácie.
Že široké gumy zvyšujú odpor vzduchu je logické. Mýlim sa v tom?
Že široké gumy znižujú valivý odpor je síce zdanlivo nelogické, ale fyzikálne správne. Google pomôže.
"široké gumy sa ľahko postarajú o zvýšenie jej smädu" — to sa mi zdá zvláštne, veď gumy tvoria len veľmi malú časť "prednej masky", ktorá na diaľnici kladie odpor. Možno by ten nárast odporu vzduchu o 1 či 2% mohol byť vykompenzovaný poklesom valivého odporu (hrubšie gumy majú menší valivý odpor).
Treba pozrieť jej blog, veď ona je zo štátnych peňazí platená za neustále písanie nenávistných článkov, osočovanie, ... atď.
Na začiatok drahé, ale chápem to.
Snáď o 10 rokov to bude výrazne dostupnejšie — koniec koncov, tak je to aj s LED osvetlením. (A aj s počítačmi a inými vecami.)
Že "výnos štátnych dlhopisov". Nie som ekonóm, ale keď si niekto len požičiava a požičiava (a musí miiardy ročne!), aký z toho má vlastne výnos? Z dlhopisov je predsa len strata, či? A úroky klesajú, tzn. strata klesá — prečo potom pokles prémie? :)
Zapnuté pásy sa netýkajú len vodiča. V aute je dosť miesta aj pre iných ľudí.
Hlavne tí vzadu za sedadlom sú vcelku "v bezpečí" aj bez pása (aj keď s ním sú omnoho bezpečnejší).
"Z objemu 1,5 litra ponúkne 8 kW." - uf, to je žalostne málo :(
Žiadne auto nemá rovnaký tvar po celej dĺžke — každé je vpredu širšie, vzadu užšie, zrejme kôvli výhladu v spätných zrkadlách. Toto auto je na tom naopak.
Apropo zrkadlá: zjavne chýbajú, ale z obrázkov ani textu nie je zrejmé, ako ich nahradia. Zrejme kamery a monitory, či? Zas len zvýšené náklady....
Ten socializmus, to je celé zle.
Že by auto, čo u nás stojí 14.000+e, v Nórsku stálo pre vysoké dane 30.000e? Len kvôli tomu, aby spravilo miesto elektrickým autám, ktorých enviro dopad je diskutabilný? Fuj.
"vysokotlaké nádoby, v ktorých je palivo uskladnené pod tlakom 70 mPa" - keď už, ak vysokotlakové, keď už, tak 70 MPa (megapascaly namiesto milipascalov - miliardakrát menšia jednotka).
Chyba v čísle pod obrázkom: "Úpravy vývojového oddelenia caterhamu sa postarali o zvýšenie výkonu motora z pôvodných 47 na 50 kilowattov." - malo byť azda 59 kW.
Odporúčame