Ano ta ktora sa bez pomoci Europy nedokazala rozbehnut 5000 rokov.
Ano ta ktora sa bez pomoci Europy nedokazala rozbehnut 5000 rokov.
Oblb na zakaznikov, ked namiesto vratenia kvality a pomeru cena vykon, aumobilky chceli zacat na zelenej luke a predavat len za vysoku cenu. Seat, Citroen...
Okrem toho DS znie ako cinska znacka.
Tie casy si dobre pamatam, cakal som na kazdy usek od roku 2004. Jediny dovod preco dialnica nebola do 2010 je, ze Fico nedal peniaze, nenavysil rozpocet na dialnice a zdrziaval vsetko co uz bolo vo vystavbe.
To vsetko znie pekne, akurat slovenska realita je taka, ze ten most som zaplatil za destrocia v svojich daniach niekolko krat a napriek tomu nie je opraveny.
Mne a mojim bratom tento stat berie okolo 2000E mesacne na dochodkove odvody. Moji rodicia dostavaju Tak 1000E A to som platil uz 15 rokov pred odchodom do dochodku mojich rodicov.
Naozaj si myslis, ze z tychto penazi by som sa nepostaral lepsie o rodicov ako tento stat a nezivil cvargu?
Aj u Ryanairu bolo mozne si "slobodne" vybrat medzi papierovym listkom, QR kodom v mobile, alebo ich aplikaciou.
Uz akceptuju len aplikaciu.
Kazda neprevzata poukazka su predsa usetrene peniaze v rozpocte :)
Pretoze si mafia zebetonovala pozicie 5% limitom na vstup do parlamentu a vacsina ludi sa boji, ze ich hlas prepadne. Resp. je navytvaranych 20 nezvolitelnych stran a ked by aj vsetci ludia dali hlas im tak maju pod 5% a nedostatnu sa do parlamentu.
Asi 25% tychto pravidiel je vyslovene nebezpecnych.
Od Senca po Sereď 5. Na obchvate Galanty smer Šaľa 3
Všetko som počítal konzistentne v maximálnych možných priepustnostiach, to, že realita je niekde o 30% nižšie nemá vplyv na pomerné výsledky.
Ja som ti vypočítal reálne spotreby a zvýšenie spotreby na typickom kruháči v okolí Senca, kde je zvýšenie zbytočnej spotreby 800l vs. 11l v neprospech kruháča a ty mi tu tlačíš nejaké propagandistické štúdie.
jJa som za 20 rokov na kruháčoch v okolí Senca musel zbytočne brzdiť a pridávať tak 7500 kráť a zakaždým ma to stálo 0,05l paliva. To je 375l benzínu ktorý som spáliť nemusel. Predtým to bola hlavná cesta kde som chodil plynule.
Žiadne Cherry Picking.
štúdie nič nemenia na tom, čo som povedal, že všetky autá na kruháči stratia 0,04l paliva a kamióny 0,2l.
V našich končinách sa kruháče dávajú na miesta kde majú sviatoční vodiči problém dostať sa z vedľajšej na hlavnú. Tam je to celkové skóre križovatky iné. Bez kruháča na hlavnej autá bez straty paliva. Vedľajšia 2000 áut denne stojí po 30s.0,7l/h to je 11,6l paliva do vzduchu.
Na kruháči, 18000+2000 áut denne spáli zbytočne po 0,04l paliva, to je 800l paliva. Takže si ďalej snívaj o svojich štúdiách OECD, FHWA a pod.
Bezpečnosť. sledoval som postavenie kruháča za Sládkovičovom, smer Senec, Velké Úľany. Bezprostredne po postavení tam bolo okolo 20 nehôd, skokani, kamióny cez kruháč, vážne nehody. Teraz je tam priemerne raz mesačne nová koľaj vyoraná stredom cez kruháč, občas nejaké auto v priekope vedľa kruháča.
Predtým som na tej klasicke križovatke videl asi jednu nehodu za 15 rokov.
Stavajú, napríkad pruhy okolo Senca kde sú kruháče majú intenzity ako D1
V naších podmienkach je štandard odstup medzi autami do 1s, pretože inač nejdeš, ale stojíš. Chod sa povoziť na vstupy do Ba.
Celková kapacita kruháča je daná kapacitou okruhu, tam pri 20km/h s 1s odstupom prejde max 1800 áut za hodinu. To keď rozdelíš rovnomerne na 4 vstupy tak máš 450 áut na vstup. To písal kolega pod nami. To je funkčná konfigurácia. Alebo máš na na 2 vstupoch hlavnej po 900 áut/h a z vedľajších 0. To je funkčná konfigurácia. V našich podmienkach nereálne. U nás máš z hlavnej z jedného smeru 1200 áut/h, z vedľajšej 100 a oproti 100 to je nefunkčná konfigurácia. Tok z hlavnej pri akomkoľvek prerušení padne na 900 áut/h a vzniká ti statická zápcha a skolabovaný kruháč. Preto ani nemôžeš povedať, ze kruháč má celkovú kapacitu 1800 áut/h. Reálne ti skolabuje pri 900 z lavnej a 1 z vedlajšej cesty. Ergo tých mojich 1200 áut/h v reále.
Takže hlavná/vedľajšia majú teoreticku max kapacitu 7200 áut/h a kruháč teoretickú max kapacitu 1800, takze je to 4 násobne menej.
A kapitola sama o sebe, kamón na kruháči. Z vlastnej skúsenosti mám mnohokrát odpozorované, ak tesne pred kruháčom predbehnem kamion, tak ja som za kruháčom už 1km keď on vyjde konecne z kruháč. Kým sa naspäť dostane na cestovnú rýchlosť, ja som už 2km ďaleko.
Celkové zdržanie osobného auta za kamiónom cez kruháč sa pohybuje okolo 1,5 minúty. Oproti plynulému prejazdu 90km/h.
A ešte na jeden z najdoležitejších argumentov si mi napísal, ze vraj dramatizácia.
Priechodzí pruh zvládne do 3600 áut/h, t.j. 1 auto za jednu sekundu, za hodinu 3600 áut.
Zo statickej kolóny sa však autá dokážu rozbiehať len 1 auto za zhruba 4s, ciže 900 áut/h.
A toto je maximálna kapacita hociktorého pruhu do kruháča. Ak je na hlavnej ceste v špičke 1500 áut/h a nejakého génia napadne, že z vedlajšej sa ťažko pripájajú tak tam postavíme kruháč, tak tých 1500 áut pojde cez ten kruháč len do momentu, kým z vedľajšej nepríde auto a nezastaví celý hlavný prúd.
V tom momente sa z hlavnej do kruháča autá dokážu rozbiehať len 900 áut/h, kdežto zozadu pribúdjú 1500 za hodinu. A máš skolabovaný kruháč.
Napríklad kruháč pred Sencom od D1. Ráno od Senca, poobede do Senca. Kým tam nebol na tej ceste nebol problém.
Obmedzenie 900 áut/h automaticky vylučuje použitie kruháčov už na mierne, alebe stredne vyťažených cestách.
Presne v tomto prípade ti na tej kapacitne vyťaženejšej vznikne zápcha a celý kruháč skolabuje.
Predtým stáli na vedľajšej 3 autá ktoré čakali na svoju príležitosť. Po kruháči ti tam budú stáť všetci.
Kruháč je do vyťaženosti križovatky nad 2000 áut za hodinu zbytočný a pri 1800 autách za hodinu ti skolabuje.
Tak si mi odpísal, ze sa mýlim o nejaké percentá, 3600 áut za hodinu je optimistické, iba osobné a so sekundovým odstupom, ale asi si ešte nešiel do Bratislavy z D1 v špičke....
A nevyvrátil si základnú vec, že kruháč prenesie 1200 áut za hodinu, ale zo všetkých smerov, kdežto obyčajná križovatka ti prenesie cez hlavnú cestu 2x3600=7200 áut za hodinu.
t.j kruháč prináša zhruba 5 násobné zníženie priepustnosti.
A ďalšia vec, keď sa už takto hráme na ekológiu, vieš o tom, že každý kruháč mimo obce je pre osobné auto strata okolo 0,04l benzínu, rátané na stratu energie brzdenim o 80km/h, váhu auta 1300kg.
A pre kamión o váhe 10 ton je to strata okolo 0,2l nafty.
A toto vynásob tisícami áut denne ktoré tam prejdú.
Že vraj kruháč zvyšuje priepustnosť križovatky? Kde autor prišiel na takú somarinu? Priepustnost jedného pruhu na hlavnej ceste je okolo 3600 áut za hodinu. Ak sa tam postaví kruháč priepustnosť na hlavnej ceste klesne na zhruba 1200 áut za hodinu.
Kruháče fungujú len v úzkom pásme zaťaženia premávkou medzi 500-1200 áut za hodinu.
Na hlavnej ceste pôsobia čisto ako úzke hrdlo.
Pri prekročení zaťaženia 1200 áut za hodinu sa vytvorí kolóna zo všetkých strán a priepustnosť klesne na hlavnej ceste na iba 500 áut za hodinu.
Kruháče na cestách nemajú čo robiť, pri nízkych intenzitách funguje klasický koncept hlavná/vedľajšia s pomocou odbočovacích pruhov.
Pri vyšších intenzitách je nutná mimoúrovňová križovatka, alebo viacpruhová svetelná križovatka.
Kruháč je len lacné "poriešenie" situácie s obrovským záberom pôdy.
Akurát, že problémom v mRNA vakcínach je samotná RNA. To nie je chemicka látka, to je kód života ako takého a dá sa ňou vyrobiť všetko čo dokážu akékoľvek živé organizmy vytvorit. A to naozaj všetko, vrátane napríklad rakoviny.
Ak ja RNA použitá v týchto vakcínach nebola škodlivá, tak to nie je zárukou, že tá ďalšia nebude.
Na fotke tam zrejme chyba kolik v zasuvke predlzovacky.
Odporúčame