A ty si uvedomujes, že rozbehnúť osobné auto z 60 na 139 zožerie takmer deci paliva?
A ty si uvedomujes, že rozbehnúť osobné auto z 60 na 139 zožerie takmer deci paliva?
A aké nebezpečenstvo je ten zjazd 200m za tunelom? Lebo ako rozmýšľam tak rozmýšľam, mne to vychádza, že ten zjazd je bezpečnostné opatrenie, keď sa stane nehoda za výjazdom z tunela a zablokuje sa cesta, tak sa kolóna nedostane do tunela, kde môže dôjsť k zrážke, ale autá môžu výjsť na ten výjazd a opúšťať tunel.
Vies na to mame policajtov. Preco si nerobia svoju pracu?
HVO diesel sa da natankovat aj na Slovensku. Aky maju problem zeleni s naftovym motorom spalujucim obnovitelne palivo?
Tma, zamračené, dážď, teplota niečo nad bodom mrazu a presadnúť na bicýkel.
Veterne elektrarne a solarne ti bez ulozisk energie nepomozu, vzdy potrebujes 100% zalohu. Pride inverzia ako je teraz, hmla zisk zo solaru 0, nefuka, zisk z vetra 0 musis ist zo zalohy. Takze musis udrziavat 2 systemy pripravene okamzite davat energiu a to predrazuje energie v Europe.
Desktop s vykonnou 3D kartou, spotreba do 200W, krat 3 je 600W, krat 8 hodin denne je 4,8kWh denne.
S tou dlazbou si na to ako prisiel? Mam stary dom, zateplenie obvodovych murov usetri 30-50% energie, Najviac usetri zateplenie strechy/pojdu, zaroven je aj najlacnejsie, asi 30%.
Bez zateplenia dlazby sa nedostanes na spotreby pasivnych domov, ale dostanes sa do pasma akceptovatelnosti.
Ja som mal v starom dome spotrebu 2500 kubikov plynu rocne gamatkami, zateplenim pojdu 5cm polystyrenom som sa dostal na 2000 kubikov, prechodom na ustredne kurenie s kondenzacnym kotlom som sa dostal na 1400 kubikov, zateplenim a rekonstrukciou strechy so zateplenim som sa dostal na 900 kubikov. Podlahy mam povodne.
V tvojom prípade sa naozaj oplatí trošku poskúmať čo ti koľko žerie a dalo by sa to pekne bezbolestne optimalizovať.
Sme piati v poschodovom rodinnom dome a naša denná spotreba je okolo 12kWh a z toho velkú časť spravia synovia s počítačmi. Vodu mám na solár.
Nesmies byť závislý na jednom vykurovacom médiu. Aspon 2, najlepšie 3 druhy. A stále kúriš tým najlacnejším.
Klímu nainštaluješ do 1500E okrem chladenia ti vie aj kúriť ako tepelné čerpadlo.
A určite tento systém nebude mať white list na ktorom budú ŠPZ kam sa pokuta neposiela?
Kým dopravní experti a policajti u nás nepochopia, že jeden jedinec idúci 10-20kmh pod limit je rádovo nebezpečnejší ako jeden jedinec idúci 10-20 kmh nad limit, tak bude u nás rovnaký marazmus a Eldorádo na cestách.
Dovolím si tipnúť rozmiestnenie týchto radarov bude mať 0% prínos bezpečnosťi, ba naopak, keďže šoféri sa budú venovať len tachometru a ničomu inému počet nehôd stúpne.
Hmm, vidíš a ja si v Rakúsku mimo obce pridám o10km/h, keďže tam majú povolenú 100vku.
Klinec po hlavicke.
Robil som Kalifornsky vodicak, naucit sa bolo treba brozurku s Schwarzeneggerom na titulke hrubu asi 4mm. Kniha na Sk vodicak mala asi 2cm.
Ziadne riesenie krizovatiek. Vsetko to smerovalo k dvom vetam:
"Jazdi defenzivne"
"Udrzuj plynulost premavky"
U nas absolutne neexistuje nieco ako preferencia plynulosti premavky, u nas je pozitivna diskriminacia brzdicov.
Jazdim predpisovo, napriek tomu ma stale viac a viac obmedzuju.
Takymto sposobom sa bod zlomu prejavi u kazdeho, otazka kedy.
A kto zabrani obciam roztahovat sa okolo hlavnych ciest? Napriklad Senec cest E571, povodny obchvat Senca s mimourovnovu krizovatkou, od D1 smer Sladkovicovo. Povodne cela 90km/h. Po postaveni poziarnej zbrojnice pridane znacky obec Sene na asi 100m useku. Postupne predlzene asi na 600m usek az za mimourovnovu krizovatku. Potom po postaveni stvrte vedla cesty Senec Juh posunute dalsich asi 300m. Vysledok, zniceny obchvat Senca. Novy obchvat by stal desiatky milionov a nedozijeme sa ho. Toto sa deje vsade po dedinach obciach. Obmedzenia len pribudaju, cas cesty predlzuje, nervozita zvysuje. Nemozeme postavit dialnicu do kazdej dediny. Ked som robil vodicsky, jazdili sme v obci 60km/h, s toleranciou to bolo 69km/h. 50km/h neprinieslo v podstate nic, len zvacsenie zapch v mestach. Jazdilo sa 59km/h, potom kvoli pokutam a peniazom dalej znizovali toleranciu na dnes mozno 53-54km/h. Teraz budu posielat pokuty za 51km/h? Rychlost som nikdy v obci neprekracoval.
Ano moze. IT zamestnanec v Kalifornii zarobi niekde okolo 160.000 - 500.000$ rocne, ak by bol na Slovensku tak mu z tych penazi zoberu v daniach tak 55% a dalsich 23% zo zbytku v DPH a dalsie a dalsie percenta v dalsich pokutach, poplatkoch, spotrebnych daniach.
Ziadna firma so stipkou zdraveho rozumu ti tu nespravi pobocku, alebo centralu aby z penazi ktore ma vyplacat zamestnancom a motivovat ich davala statu 70%.
Mal som podobny problem stale s rezervacnymi systemami ked nechceli pri rodinnej rezervacii vziat mna a syna s rovnakym menom. Obchadzal som to tak, ze som za synove meno pridal medzeru a nejaku bodku. Pre system to uz bol iny retazec, ine meno a vzal to.
Potom na letisku pri checkine tetusky vzdy zacali pobehovat, riesit, cakali sme 10-15 minut az to nejak vyriesili.
Potom uz myslim letecke spolocnost zacali akceptovat jr za menom
Predpokladam, ze system by zobral meno Sample .
Asi sa musia vratit k hliniku.
Ja už nepijem sladké nápoje vôbec, vrátane Radlerov a pod. ktoré na plechovku obsahujú aj 10 lyžičiek cukru.
Ale na porovnanie cien v reštauráciách dobré.
Odporúčame