Nikto vám nevie dať toľko, koľko vam Smer vie sľúbiť.
Nikto vám nevie dať toľko, koľko vam Smer vie sľúbiť.
Kontrolna otazka, ak prejde Bratislavskym dvojpruhovym obchvatom v spicke 7200 aut za hodinu, aky odstup mam dodrzat? Pomocka, 3600 aut za hodinu na pruh je 1 auto za sekundu od predneho naraznika po predny naraznik. Realny odstup 0,8s
Mas pravdu, s kontrolkou emisii, ktora nema absolutne ziaden vplyv na bezpecnost jazdy neprejdes, ale s 20 rocnymi pneu tvrdymi ako sklo, s ktorymi sa vysypes v prvej zakrute, prejdes bez problemov.
Lada pri Presove je turisticka destinacia? Uplny odpad v BA? Narocky som vymenoval restauracie kde sa proste ides najest v bezny den.
A Kebabom som myslel turecku restiku na Plynarenskej, kde sa najes za 8-11E aj varene nekebabove jedla, odpad to nie je.
Pises ako keby PS bola jedina alternativa Fica.
Wtf? Minuly tyzden nemenovana restauracia na Domasi obed okolo 9E na hlavu, nemenovana restauracia v Lade pri Presove 9E na hlavu.
V Bratislave u aziatov 6,50 - 7,00E na hlavu, all you can eat Cina, 9,50E na hlavu. Kebab 9,50E na hlavu.
Ziadne nasobne ceny nevidim.
Produkcia obilninin stupa bez prestania prakticky od zaciatku modernej civilizacia.
Tu je napriklad graf vynosu obilnin od roku 1961.
https://ourworldindata.org/grapher/index-of-…
Polovica tohoto zvysenia ide na vrub zvysenemu CO2. V rokoch 1600 - 1800 sme sa dostali urovnou CO2 nebezpecne blizko k hodnote pri ktorej uz rastliny nedokazu prezit.
Teraz sa dostavame naspat k hodnotam pri ktorych rastliny a nasledne zivot prospievaju.
Obavat by sme sa nemali toho co sa stane ak bude zvysene CO2, ale co sa stane ak zvysovanie naozaj sposobil clovek a zrazu prestane vypustat a hodnoty CO2 znova klesnu, rastliny znova zacnu zivorit a neprinasat urodu.
Akoze nenasli cestu? Potrebovali znizit populaciu a to sa im podarilo. V sucasnosti je v Cine porodnost 1,7 dietata na zenu, co je pod 2,1 potrebnych na reprodukciu.
Včera auto vyskočené na kruháči medzi Hubicami a Hviezdoslavovom.
V US je vseobecna tolerancia rychlosti do 10 mil za hodinu, 16kmh. Kolko je tolerancia v Europe a u nas? Nikto v podstate nevie. Ked som chodil v 90tych rokoch do autoskoly tak instruktor mj povedal, ze mam vyuzivat povolenu rychlost, vtedy na 60tke v obci, ze spokojne mozem 69. Tymto sa riadim doteraz. Ak mi auto bude pipat o 1kmh viac tak to okamzite vypnem.
Presne vidno rozdiel medzi US a EU, kde v US to prisposobili realite a dokonca je to pomoc, kdezto v EU idu prisposobovat ludi nezmyselnym zakonom.
Zmenili to kvoli vytrieskaniu penazi z pokut.
Kazdopadne "volny" limit tam este nejaky je.
V USA je tolerancia do 10mph, co je 16km/h.
Pausal nie je porovnatelny s cenou za 1kWh.
Porovnavaj veci ked pridem v neznamej krajine k neznamenu stojanu a chcem nabijat.
139 je povolena rychlost. Mna v autoskole ucili, ze mam vyyzivat povolenu rychlost, Vtedy to bolo v meste na 60tke, ze mozem do 69.
Pokuta pokial viem mimo mesta je definovana az od +10km/h, takze +9 je ok mimo mesta.
A nikto sa napriek tomu neodvazi nazvat vodu znecistenim.
Na to môžeš pozerať kľudne aj z druhej strany, že nedostanes už ziadnu vodu.
Problém je, že nevieš kedy je to málo, dosť a priveľa.
Nesledujem to, tých 1E/kWh som postrehol asi rok dozadu v nejakom článku porovnania cien, bol to extrém. 0,59E je prakticky rovnako zlých ako 1E. Si nad palivovými nákladmi spaľováku.
Koľko spraví Tesla na diaľnici pri GPS 137km/h. Mám pocit, že tých 25kWh/100 spraví. Minule som takto jednu uštval D1 pri Levoči, smer BA. Mal BA SPZ, pri 130 GPS sa ma držal asi 30km, pri 139km/h už po chvíli odpadol.
Keďže evidentne išiel do BA a čakalo ho ešte 340km cesty tak som vedel, ze s nejakým 450km papierovým dojazdom to 139km/h nespraví.
Ako som napísal pri dotovanej cene pre domácnosť to s výhodnosťou môže dochádzať.
Čo sa týka batérií, aj Tesla už prechádza na Litium Železo Fosfátové, ktoré majú zhruba dvojnásobnú životnosť ako li-ion, uvádzajú 15 rokov a spravia 4 násobný počet cyklov ako li-ion. Čo u automotive nie je také kritické.
S LiFePO4 už nejaký rok pracujem a nemal by som s nimi žiaden problém v aute. Napríklad li-ion má thermal runaway 120C, LiFEPO4 majú 250C.
A CO2 nie je znečistenie, CO2 je zákládné médium života na Zemi. Základný stavebný prvok života. Ktorý atmosférou cykluje medzi rastlinami a živočíchmi.
Uhlík z atmosferického CO2 je v kazdej bielkovine, v každom tuku a v každom cukre z ktorého je poskladané ľudské telo.
Nafta ma z polovice nižšiu spotrebu kvoli tomu, ze liter nafty važi viac ako liter benzínu, 0,85kg vs. 0,75kg. Pričom cena uhľovodíkov sa odvíja od váhy.
Liter nafty jednoducho obsahuje viac energie ako liter benzínu. 10,7kWh/l vs. 9,7kWh/l. Preto nemôžeš priamo porovnávat liter nafty s litrom benzínu. Tak ako liter LPG obsahuje okolo 7kWh/l alebo liter Alkoholu E85 tiež okolo 7kWh/l. A nemôžeš priamo porovnávať litrovú spotrebu benzínu s litrovou spotrebou plynu LPG u toho istého auta.
Atmosferický benzín s Euro 4 ti uz prakticky neprodukuje žiadne znečistenie. Prejdením z benzínu na elektro uz nezískaš absolútne žiadne zlepšenie ovzdušia.
Preto u nás je dotovaná špinavá nafta oproti čistému benzínu, kde spotrebná daň na naftu je oveľa nižsia.
Bez tejto deformácie trhu by bol benzín prirodzene lacnejší oproti nafte okolo 13% a nemuseli by sme mať znečistené ovzdušie.
Súhlasím, že v nejakom okrajovom prípade, možno tak do 10-20% môže byť elektrické auto aj pri dvojnásobnej cene celkovo výhodnejšie na prevádzku. Že dochádzaš 120km denne a nabíjaš iba doma za dotované ceny elektriny a ešte máš trochu štastia, že ti baterka vydrží 15 rokov.
Ale pri cenách elektriny do 1E na rýchlonabijačkách, kde ti Tesla so spotrebou 25kWh/100km spraví 25E/100km sa to spravi veľmi ťažko.
Odporúčame