Zalezi ci chceme denne svetlo vyuzit na zivot, alebo otrocenie v praci. Kazde ine rozdelenie denneho svetla ako 50% na pracu a 50% na sukromie je nespravodlive.
Zalezi ci chceme denne svetlo vyuzit na zivot, alebo otrocenie v praci. Kazde ine rozdelenie denneho svetla ako 50% na pracu a 50% na sukromie je nespravodlive.
Viskupič minule na otázku ako sa stará o cesty v Trnavskom kraji odpovedal, že kto chce vedieť nech sa prevezie zo Senca do Sládkovičova, kde zrekonštruovaná cesta začína presne na Trnavskej strane a na Seneckej je pôvodná panelovka. To je čistá hanba pre bratislavsky kraj a Senec.
Hlavné je to sledoovanie dopravy
A nekupuju len propagandou vymleti.
Vieš čo je problém, že niekto bude mať fosílnych palív na 100 rokov a bude môcť žiť aj jeho vnuci tak ako doteraz a EU sa ich ide vzdávať dobrovoľne a urobiť zo seba predčasne žobráka.
Kedy budú na Slovensku vývojové centrá. Keď vývojárovi zo superhrubej mzdy okolo 140.000E rocne zoberú celkovo do 30% na odvody a dane.
Takéto dristy som počúval keď chceli znížiť rýchlosť z 60 na 50 v obci. Žiadnu plynulejšiu premávku to neprinieslo, len väčšie kolóny v mestách. Nikto nikde slavnostne neoznamoval, že o koľko klesli počty nehôd.
Ano ta ktora sa bez pomoci Europy nedokazala rozbehnut 5000 rokov.
Oblb na zakaznikov, ked namiesto vratenia kvality a pomeru cena vykon, aumobilky chceli zacat na zelenej luke a predavat len za vysoku cenu. Seat, Citroen...
Okrem toho DS znie ako cinska znacka.
Tie casy si dobre pamatam, cakal som na kazdy usek od roku 2004. Jediny dovod preco dialnica nebola do 2010 je, ze Fico nedal peniaze, nenavysil rozpocet na dialnice a zdrziaval vsetko co uz bolo vo vystavbe.
To vsetko znie pekne, akurat slovenska realita je taka, ze ten most som zaplatil za destrocia v svojich daniach niekolko krat a napriek tomu nie je opraveny.
Mne a mojim bratom tento stat berie okolo 2000E mesacne na dochodkove odvody. Moji rodicia dostavaju Tak 1000E A to som platil uz 15 rokov pred odchodom do dochodku mojich rodicov.
Naozaj si myslis, ze z tychto penazi by som sa nepostaral lepsie o rodicov ako tento stat a nezivil cvargu?
Aj u Ryanairu bolo mozne si "slobodne" vybrat medzi papierovym listkom, QR kodom v mobile, alebo ich aplikaciou.
Uz akceptuju len aplikaciu.
Kazda neprevzata poukazka su predsa usetrene peniaze v rozpocte :)
Pretoze si mafia zebetonovala pozicie 5% limitom na vstup do parlamentu a vacsina ludi sa boji, ze ich hlas prepadne. Resp. je navytvaranych 20 nezvolitelnych stran a ked by aj vsetci ludia dali hlas im tak maju pod 5% a nedostatnu sa do parlamentu.
Asi 25% tychto pravidiel je vyslovene nebezpecnych.
Od Senca po Sereď 5. Na obchvate Galanty smer Šaľa 3
Všetko som počítal konzistentne v maximálnych možných priepustnostiach, to, že realita je niekde o 30% nižšie nemá vplyv na pomerné výsledky.
Ja som ti vypočítal reálne spotreby a zvýšenie spotreby na typickom kruháči v okolí Senca, kde je zvýšenie zbytočnej spotreby 800l vs. 11l v neprospech kruháča a ty mi tu tlačíš nejaké propagandistické štúdie.
jJa som za 20 rokov na kruháčoch v okolí Senca musel zbytočne brzdiť a pridávať tak 7500 kráť a zakaždým ma to stálo 0,05l paliva. To je 375l benzínu ktorý som spáliť nemusel. Predtým to bola hlavná cesta kde som chodil plynule.
Žiadne Cherry Picking.
štúdie nič nemenia na tom, čo som povedal, že všetky autá na kruháči stratia 0,04l paliva a kamióny 0,2l.
V našich končinách sa kruháče dávajú na miesta kde majú sviatoční vodiči problém dostať sa z vedľajšej na hlavnú. Tam je to celkové skóre križovatky iné. Bez kruháča na hlavnej autá bez straty paliva. Vedľajšia 2000 áut denne stojí po 30s.0,7l/h to je 11,6l paliva do vzduchu.
Na kruháči, 18000+2000 áut denne spáli zbytočne po 0,04l paliva, to je 800l paliva. Takže si ďalej snívaj o svojich štúdiách OECD, FHWA a pod.
Bezpečnosť. sledoval som postavenie kruháča za Sládkovičovom, smer Senec, Velké Úľany. Bezprostredne po postavení tam bolo okolo 20 nehôd, skokani, kamióny cez kruháč, vážne nehody. Teraz je tam priemerne raz mesačne nová koľaj vyoraná stredom cez kruháč, občas nejaké auto v priekope vedľa kruháča.
Predtým som na tej klasicke križovatke videl asi jednu nehodu za 15 rokov.
Stavajú, napríkad pruhy okolo Senca kde sú kruháče majú intenzity ako D1
V naších podmienkach je štandard odstup medzi autami do 1s, pretože inač nejdeš, ale stojíš. Chod sa povoziť na vstupy do Ba.
Celková kapacita kruháča je daná kapacitou okruhu, tam pri 20km/h s 1s odstupom prejde max 1800 áut za hodinu. To keď rozdelíš rovnomerne na 4 vstupy tak máš 450 áut na vstup. To písal kolega pod nami. To je funkčná konfigurácia. Alebo máš na na 2 vstupoch hlavnej po 900 áut/h a z vedľajších 0. To je funkčná konfigurácia. V našich podmienkach nereálne. U nás máš z hlavnej z jedného smeru 1200 áut/h, z vedľajšej 100 a oproti 100 to je nefunkčná konfigurácia. Tok z hlavnej pri akomkoľvek prerušení padne na 900 áut/h a vzniká ti statická zápcha a skolabovaný kruháč. Preto ani nemôžeš povedať, ze kruháč má celkovú kapacitu 1800 áut/h. Reálne ti skolabuje pri 900 z lavnej a 1 z vedlajšej cesty. Ergo tých mojich 1200 áut/h v reále.
Takže hlavná/vedľajšia majú teoreticku max kapacitu 7200 áut/h a kruháč teoretickú max kapacitu 1800, takze je to 4 násobne menej.
Odporúčame