Tesla ma miliardove straty? Vy ste spali posledneho pol roka? :D
Tesla ma miliardove straty? Vy ste spali posledneho pol roka? :D
Ty si nikdy nevlastnil hybrid takze nemas ani len ponatia o nakladoch na sevis. Prius ma 1400 kg.. menej ako porovnatelne velke auta tak nesplietaj o zatazi a zivotnosti naprav.. hlavne ked hovoris jednom z najspolahlivejsich aut historie ktore nevie co je to servis. Ak elektronike v hybride nerozumies, to este neznamena ze je prekompikovana :) Elektromotor so statorom a rotorom bez tepelneho a mechanickeho namahania bude vzdy spolahlivejsi ako ten najlepsi kompresor/turbina. Ako som ti pisal, o cene toyota baterii nema vyznam polemizovat kedze ich zivotnost daleko presahuje zivotnost drvivej vacsiny ICE aut, ale zistoval som si ju pred kupou a najlacnejsiu som nasiel za 800e, co je cena jedneho ovela castejsie meneneho DPF filtra ;) Potrebujes este nejake dovzdelanie?
PS: planetova prevodovka pouzita v Toyota hybridoch nefunguje nezavisle od smeru otacania kolies, kedze nema spiatocku. Toyota hybridy nevedia cuvat pomocou ICE, na to sa pouziva vylucne elektromotor ktory sa jednoducho prepoluje a toci sa opacne.
Naopak skus niekedy vlastnit hybrid, ci uz potrebujes 918, P1 alebo La Ferrari, alebo staci Lexus alebo RAV4 aby sme boli v teme ku Sportage a potom sa porozpravame ci chces naspat prejst na zastarale hrkotajuce diesle..
Pise sa to StenLi, a neprekvapuje ma ze to neovladas ale opisujes subjektivne pocity. Moj Prius sa mi paci, preto som si ho kupil, mam ovela lepsi pocit pri jazde po meste v Priuse ako vo Ferrari, kazde auto ma svoje primarne pouzitie a ked raz budem chodit castejsie na zavodne drahy tak budem volit Ferrari.. dovtedy je pre mna neakceptovatelne a trapne aby som sa vozil v hrkotajucom smradlavom diesli, cakal kym sa zohreje, alebo kym sa schladi turbo, hanbil sa pri kazdom zdochnuti a hrkotavom nastartovani na krizovatke alebo stopke pri ktorom mi bez ohladu na to ci sedim v Skodovke, Audi alebo Bentley zablikali zadne svetla kvoli vacsiemu odberu elektriny pri startovania, alebo sa strachoval kedy mi odide DPF, ci mi nebude treba doliat mocovinu a ci ju mam vobec so sebou, ci mi nezamrzne nafta a kolko susedov zobudim svojim studenym startom. O servisovani turbodieslu ani nehovorim.. been there, done that, never ever..
A preco splietas o cenach bateriek do BMW a MB? :) Prives za Kiu stoji 20 tis eur a je to tak isto odveci informacia :)
Bateria v Toyota hybridoch je dozivotna. Po 500tis km das do turbodieslu niekolko tisic do turba, vstrekov, DPF, dvojhomtaku, atd.. do hybridu ani korunu a to ani po milion km, mozes najst aj kusky s 1,5 mil km s povodnou baterkou.. takze o com bol tvoj prispevok? :)
Andrejcak zase raz nepochopil jednoduchu mechaniku. Takto to dopadne ked clanky o autach pisu pseudonovinari s hotelovou akademiou.
System MHSG nema vyznam kombinovat s manualnou prevodovkou za ucelom znizenia spotreby, kedze pri tom Andrejcakom ospevovanom zaradeni neutralu su kolesa, ktore by mali pri rekuperacii roztacat motor a tym aj generator napojeny na motor remenom, jedoducho odpojene a z toho isteho dovodu by rekuperacii nepomohol ani mod plachtenia.
To su elementarne vedomosti mechaniky ktore musi mat auto zurnalista v malicku aby usetril citatelov tychto svojich vyplodov fantazie.
Mylis sa, aj DSG v Kia/Hyundai hybridoch aj THS (HSD po novom) meni prevody podla otacok ICE, rozdiel je v plynulosti eCVT (ICE je castejsie v idealnych otackach) ale DSG je schopna efektivnejsej prevadzky vo vysokych rychlostiach (moznost viac prevodov). Problem tohto papieroveho MHSG riesenia je ze to vobec nie je hybrid a rekuperacia je uplne zhovadena potrebou vzdy brzdit aj motorom co je super neefektivne.
Tiez eCVT ma s CVT spolocne vsetko :) kedze je to pomenovanie Continuously variable transmission ktore eCVT do bodky splna. Treba rozlisovat rozne druhy CVT a tak isto aj roznych vyrobcov, kedze Multitronic od VAG je CVT s pasom a je otrasna, ale CVT s pasom od Toyoty v novej Corolle je vyborna.
Ako majitel Priusu som si donedavna myslel ze Toyota hybrid s planetovou prevodovkou je najlepsie riesenie, dost ma vsak prekvapil test Honda i-MMD hybridu ktory vacsinu casu funguje ako EV s ICE Generatorom a dosahuje lepsiu spotrebu a to uplne bez prevodovky (iba jeden pevny prevod).
Oboznam nas prosim s poruchovostou hybridneho systemu. Servis hybridov je lacnejsi ako servis nehybridov kedze sa setri na brzdovom ustrojenstve a mechanickom namahani turba kedze elektromotor supluje cast jeho vykonu a hlavne, hybridy nepoznaju otravny start/stop. Vyrobcom ktori vyrabaju poriadne hybridy ako Toyota a Honda ide o ich realnu ekologickost a preto nepouzivaju karcinogenne diesle, problem tohto nepodarku je to ze to nie je skutocny hybrid a zneuziva toto pomenovanie na marketing. Kym sa Kia/Hyundai nezobudi a neokopiruje THS alebo i-MMD tak budu topit miliardy v hlupostiach ako toto.. Jednoduchost znamena pouzit planetovu prevodovku alebo vyuzivat ICE iba ako generator s jednym prevdovoym stupnom na vysoke rychlosti a nie mechanicky narocne tepelne namahane suciastky s kratkou zivotnostou.
Klasicky strateny Andrejcak.. Peugeot 208 je v tabulke rovno dva krat..
Dostuduj si to, Tesla Model S rozhdne moze mat az 7 miest na sedenie s dvoma sedadlami v kufri.
Trochu si su nevsimol ze porovnavaju jediny parameter: dojazd. Nic ine, tak sem neplet cenu, tiez sem nepletiem zrychlenie, maximalku, vybavu atd..
Keby sa takto nefer spravali aj ku Kone a pouzili iba 39kWh verziu tak to vyhra e-Niro a fake vysledok I-Pace ktory v kadom inom ako UK teste vykazal horsi dojazd.. tento "test" je nepouzitelny.
Netreba, tu su EPA realne ratingy:
Jaguar I-Pace: 376km
Hyundai Kona 64: 415km
Tesla Model S 100D: 539km (Najlepsi medzi EV)
Tesla Model 3 D: 537km, Tesla poziadala EPA znizit to na 499km
Co veta to nezmysel.. zacni sa vzdelavat..
..myslim to ze ICE autu staci 10kWh.. Preco turbodieslisti maju najvacsie medzery vo fyzike a automobilizme?
Tak to mi je uz len objektivita porovnavat mini Ioniq so 7 miestnou luxusnou Teslou S s najmensou ponukanou bateriou. Co tak dat si tu namahu a porovnavat top specifikaciu ako pri vsetkych ostatnych modeloch? Alebo dokonca zahrnut do testu uz rok stare nove baterie Tesly a Model 3?
To je riadny nezmysel, ziadna bateria v ziadnom EV nikdy nevybuchla, vznietila sa ako dosledok chemickej reakcie tak nefantaziruj o explozii a uvolneni vsetkej energie ktora je mimochodom eleketricka :D Trochu chybaju zaklady fyziky a chemie zo zakaldnej skoly :) ICE auta horia 11x castejsie ako Tesly, to je fakt ktory by si si mal dostudovat..
Zivotne prostredie jasa kedze Tesla pomaha znizovat dopad dopravy nanhho ;) Nemas zac.
Je to konstatovnie jednoducheho faktu. To ze to povazujes za bombasticke je len bezna reakcia.. spolu sa hate-om :)
Tak to treba napisat Smerakom :)
Tak uz len zaratat vsetky tony CO2 vypordukovane pri vyrobe a prerave benzinu a nafty a mozeme porovnavat :) resp. v linku vyssie to uz porovnali za nas a to pri vyrobe elektriny s ovela vacsim podielom fosilnych elektrarni ;)
Odporúčame