"Lacné elektroauto je podľa VW za 40 000€ "
VW chcel vyrabat EV s cenou pod 20 000E, ale vzhladom na oneskorenie vyroby a inflaciu VW predstavil elektromobil ID. 2 s cenou pod 25 000 €, ktory chce vyrabat.
"Lacné elektroauto je podľa VW za 40 000€ "
VW chcel vyrabat EV s cenou pod 20 000E, ale vzhladom na oneskorenie vyroby a inflaciu VW predstavil elektromobil ID. 2 s cenou pod 25 000 €, ktory chce vyrabat.
"Jednoducho, potrebovali by sme maximálne dve hodiny nabíjania a dojazd 900 km. Ale to je fikcia,“ vysvetľuje Marx."
Dojazd 500 mil, nabitie 70 percent z dojazdu za 30 minut, spotreba <2kWh/milu
Materialy napr. pre sodikove baterie su pomerne lacne. Pre LFP to tiez nevyze byt problem. A kto chce Li-ion, tak si trochu priplati, napriek tomu aj po naraste ceny na 140E/kWh pre Li-ion bateriove bloky to nie je nic strasne.
"prices for lithium-ion battery packs across all sectors have increased to $151/kWh in 2022"
CO2: "Pri malých koncentráciách má zanedbateľný toxický účinok. Pri vyšších koncentráciách vedie k vzostupu dychovej frekvencie, dysrytmiám a poruche vedomia. Vo vysokých koncentráciách (>10 % ) spôsobuje
zastavenie dýchania a smrť už v priebehu minút."
"staci akakolvek aktivacia bagov a automaticky nova bateria"
Podla mna spravny pristup. Ja by som ani spalovacie auto, ktoremu strelili pri nehode airbagy nechcel, takze u mna je vymena baterii v takom pripade bezpredmetna. Je dolezite vediet kolko percent aut pocas ich zivotnosti sa to tyka.
"v statoch s najvyssou dodaciou maju aj najviac elektromobilov"
V Cine je maximalna dotacia okolo 1000E, podiel nabijatelnych aut na predajoch minuly rok 30%, takmer 6 milionov kusov za rok.
Skutocne najvyssia dotacia znamena najviac predanych nabijatelnych aut?
"Vsetko co sa dotuje nema ziadny zmysel."
polnohospodarstvo, potraviny, zdravotnictvo, socialne sluzby,...
"obrovskou nevýhodou elektromobilov je takmer nemožná recyklácia"
Dnesne technologie umoznuju recyklaciu baterii EV na 90-95%, je snahou toto cislo este zlepsovat.
Je jednoduchsie tarat, ako sa zaoberat faktami.
" Neviem pochopiť prečo zelení blázni ničia priemysel Európy."
Tak to potom cinsky priemysel musi byt uz uplne zniceny. Podiel nabijatelnych aut na predajoch novych aut dosiahol v Cine v roku 2022 30% podiel a narast oproti roku 2021 bol 83%.
Samotna prevadzka EV emituje takmer nulove CO2, co ocenia najma obyvatelia miest, ktori emisie spalovacich aut dychaju v koncentrovanej podobe.
"čo znamená, že musia prejsť tisíce kilometrov na to, aby tieto emisie kompenzovali."
Priemerne osobne auto neprejde pocas zivotnosti len tisice km, ale ako priemer sa uvadza 200 tisic km a to uz je pekna cisterna nafty/benzinu ktoru spali.
Zase pan Andrejcak nafukuje bublinu?
"Stále viac elektromobilov ..." to je co za vyjadrenie, boli dva a teraz su tri, tak je to stale viac?
Kolko je takych EV jedmo percento ci jedno promile alebo este menej?
Je jednoduchsie nafukovat bublinu ako zistit aky to je realny podiel pri pohlade na celu existujucu flotilu EV co sa tyka emisii.
"Poistné pre elektromobily je asi o 27 % vyššie v porovnaní s poistným konvenčných áut."
A nie su EV predavane v USA a Europe v priemere aj o viac ako 27% drahsie ako spalovacie auta? Zatial su a s tym priamo suvisi aj cena poistenia.
Elektromobilitu v Europe obmedzuje prevysujuci dopyt nad ponukou. Nielen Cinske auta su v Cine lacne a v Europe drahe, VW alebo Toyota tam predava EV podstatne lacnejsie..
After the 15 percent price cut, the Toyota bZ4X now starts at 169,800 RMB ($24,660),
https://insideevs.com/news/652976/toyota-bz4…
V Nemecku zacina Toyota bZ4X na cene 47.490,00 €
To ze o takych statistikach nevies, neznamena, ze neexistuju.
Hybrid vehicles: 3,474 fires per 100K sales
Gas vehicles: 1,529 fires per 100K sales
Electric vehicles: 25 fires per 100K sales
Jedna bezna ropna katastrofa, akych sme tu mali desiatky:
""havária supertankera Exxon Valdez na pobreží Aljašky. Čísla hovoria samé za seba – zahynulo 250-tisíc morských vtákov, 2800 morských vydier, 300 tuleňov, 250 orlov, asi 22 kosatiek"
Ale to zjavne majitelov spalovacich aut nezaujima, "chcú byť iba "IN"".
"Nepotřebuji na to studovat, stačí požít zdraví rozum"
A co hovori zdravy rozum na metanove oblaky unikajuce pri tazbe ropy, potopene ropne tankery, uniky ropy z ropnych plosin a ropnych tazobnych zariadeni, odpadove produkty pri vyrobe nafty a benzinu a v neposlednom rade samotne spalovanie nafty a benzinu?
Super ekologicke?
"Najväčšie znečistenie však spôsobili zničené ropné terminály v Kuvajte, z ktorých sa do mora vylialo 8 miliónov barelov ropy. Znečistilo sa 460 km dlhé pobrežie severného Kuvajtu, Saudskej Arábie, Bahrajnu, Kataru a Spojených arabských emirátov. Škvrna dosiahla maximálnu veľkosť 6 787 km2 a dosiahla hrúbku až 13 cm. Prílivové vlny obsahovali veľké množstvo ropy ešte o desať rokov neskôr a úplné zotavenie bude pravdepodobne trvať aj desiatky rokov."
"havária supertankera Exxon Valdez na pobreží Aljašky. Do mora vytieklo síce „len“ 250-tisíc barelov ropy, no svojimi následkami sa zaraďuje medzi najväčšie ekologické katastrofy spôsobené človekom na svete. Čísla hovoria samé za seba – zahynulo 250-tisíc morských vtákov, 2800 morských vydier, 300 tuleňov, 250 orlov, asi 22 kosatiek"
"tropické oblasti vlani prišli o 11,9 milióna hektárov lesného porastu
https://svet.sme.sk/c/22417424/tropicke-obla…
Ale pan Domcek ide argumentovat, ze za 20 rokov sa kvoli elektromobilom znicilo " 8 700 hektárov dažďového pralesa"? Teda priemerne 435ha rocne oproti skoro 12 milionom ha lesa rocne, kvoli inym aktivitam.
Jediny tanker zamoril 100 km2: "Ropa, která unikla z havarovaného íránského tankeru ve Východočínském moři, vytvořila čtyři oddělené ropné skvrny pokrývající celkovou plochu 100 kilometrů čtverečních. " teda vacsiu plochu nez aka bola znicena za 20 rokov v oblasti kde ma IMIP sídlo.
Cast z ropnych katastrof je popisana tu: https://referaty.centrum.sk/prirodne-vedy/ek…
"Volkswagen Slovakia sa podarilo v roku 2021 vyrobiť 308 990 vozidiel piatich koncernových značiek. Takmer 70 % produkcie tvorili SUV modely. Podiel elektrických a plug-in hybridných vozidiel vzrástol na 28 %."
"rapidne sa prepadli objednavky na elektromobily..."
Preto mali nabijatelne auta na predajoch novych aut za februar 2023 v Norsku podiel 90.1%?
Odporúčame