Suhlasim - ja som proti dotaciam elektriny. Ludia nemaju dovod setrit ani zateplovat. Len poukazujem na to ako ludom niektore veci vadia a ine nie.
Suhlasim - ja som proti dotaciam elektriny. Ludia nemaju dovod setrit ani zateplovat. Len poukazujem na to ako ludom niektore veci vadia a ine nie.
To bol samozrejme sarkazmus.
Reagujem na cloveka predo mnou ktory tvrdi ze ked to raz clovek nechce tak si to nekupi. A ja si myslim ze ked ta vec bude lacnejsia tak si ju kupi. Neriesim to ci su dotacie OK alebo nie.
Nie kazda krajina dotuje drahe auta, su aj krajiny kde je vyska dotacie obmedzena len do urcitej ceny.
Aj ten co nekuri plynom, prispieva tym co plynom kuria pretoze na Slovensku je dotovany (zastropovany).
Na Slovensku mame (moj odhad) asi 2 miliony domacnosti, co znamena ze mame asi 2 miliony nabijacich miest. Plus este niekolko verejnych nabijaciek.
Aj keby tu dotacie boli, tak to neznamena ze sa zrazu budu predavat len elektroauta. Aj keby sa predavali len elektroauta tak by trvalo niekolko rokov kym by vsetky auta jazdili na elektrinu.
"Ked to raz clovek nechce (dovody nemusim popisovat) tak si to nekupi!!!"
V tom pripade ziadny problem - dotacie sa zavedu, ale nikto ich nevyuzije...
Presne toto mi vadi specialne pri starych dizloch.
Dve nastartovane dizlove popelnice a vedla nich sa bavia dvaja majitelia. Pre hluk z tych crepov na seba kricia aby sa vobec dohovorili. Smrad je tam taky ze cloveku sa chce grcat. A takto cakaju pred branou skoly 15 minut na svoje deti... Vyhlaska to samozrejme zakazuje ale keby ich niekto napomenul tak ho oznacia za ekoteroristu.
Neviem kde zdrazila 'niekolkonasobne' elektrina, ale na Slovensku sa nic take nestalo. Prave dotovane ceny su dovodom pre ktory nema fotovoltaika na Slovensku velky zmysel.
Nepoznam nikoho kto by mrzol v elektromobile, prave naopak elektromobil kuri rychlejsie ako spalovak. Samozrejme energiu na kurenie si berie z baterie ale to sotva moze niekoho prekvapit.
Moj elektromobil si len tak sam bateriu neohrieva ked je zaparkovany a neviem o tom zeby sa to bezne stavalo aj pri inych znackach. Ohrev baterie sa zapina len pri rychlonabijani.
Mozno ze plugin hybridy sa chovaju inak...
Bateriu je potrebne zohriat len ak ju chceme nabijat na rychlonabijacke. Neviem o tom ze by sa vyhrievala v akomkolvek inom pripade.
Len aby si jedneho dna nezistil ze ten tvoj japonec nieje taky jednoduchy ani lacny na opravu ako si myslis. Kazde auto je skvele kym funguje.
Rovnako ako sa da vyrobit jednoduchy a spolahlivy spalovak, sa da vyrobit aj jednoduchy a spolahlivy elektromobil. Neexistuje ziadny objektivny dovod preco by to nebolo mozne.
Suhlasim s poslednou vetou a este dodavam ze cim novsie tym komplikovanejsie a potencialne drahsie na opravy. V zufalej snahe znizit spotrebu o pol litra sa spalovacie motory menia na sialene komplikovane 'raketoplany'.
Nori sa rozhodli ze za peniaze z ropy a plynu pouziju na to aby mali ludia cistejsi vzduch a zivotne prostredie (netyka sa to len dopravy).
Arabovia namiesto toho stavaju babylonske veze a hromadia peniaze medzi svojimi sejkami.
Rusko za tie iste peniaze vedie vojnu.
Ta Tesla ma najlepsi pomer ceny k dojazdu a spotrebe. Staci pozriet tabulku.
Suhlasim ze pri takych podmienkach ake si popisal by dopadli elektromobily zle, ale to konstatovanie na konci ze 'takto sa autami jazdi' je nepresne. Presnejsie by bolo 'takto sa autami jazdi len vynimocne'.
Zijem skor na severe ako na juhu Slovenska a -20 stupnov tu bolo naposledy asi pred 5 rokmi a trvalo to asi jednu noc. Cely tento rok sa teplota hybe okolo nuly. Na dialnici auta jazdia v priemere asi tak 120km/h. Dodatocna hmotnost v podobe batoziny alebo dalsich pasazierov nema na spotrebu velky dopad a auto je tazke aj prazdne takze nieje velky rozdiel v tom ci je alebo nieje nalozene. Najvacsi dopad na spotrebu ma rychlost a pocasie.
To sa samozrejme moze stat. Ja sam by som mal obavy najma v krajine ako je Slovensko pretoze tu nemame nezavysle servisy ktore by sa venovali elektromobilom.
Bateria je v porovnani s dnesnymi dizlami jednoducha vec a da sa opravit, ale najst odbornika v krajine kde jazdi par tisic EV by bol velky problem.
Zbavovat sa spalovaka kratko po zakupeni je tiez nerentabilne. Kazde auto straca najviac zo svojej ceny kratko po zakupeni.
Dovody preco sa ich niekto zbavuje mozu byt rovnake ako pri kazdom aute - povodny majitel si kupil nieco novsie. Vlastne pri elektromobiloch je ten dovod este vyraznejsi lebo kazdy novy model je vyrazne lepsi ako predosly - ten pokrok je na rozdiel od spalovakov citelnejsi. Staci ze ma vacsiu bateriu, rychlejsie sa nabija alebo ma lepsi softver ktory odstranil nejaky otravny problem.
Aj my mame lacnu dotovanu elektrinu.
V bazaroch uz su elektromobily ktore sa blizia k 10 rokom a ich cena sa zatial neblizi nule. Niektore uz cenou podliezli porovnatelne spalovaky. Netreba fantazirovat o cene, kazdy si moze pozriet ponuky na internete. Ked sa ich dojazd znizil o 20%, znamena to ze su nepouzitelne? V porovnani s dnesnymi modelmi je to bieda ale na dochadzanie do prace je to super a naklady na palivo su minimalne.
Jeden autobazar tvrdi ze o ne zaujem nieje a iny zase tvrdi ze zaujem rastie. Rozmyslam ci nebude problem v tom ze tie auta predavat nevedia. Mozno ich nepreverili a nedokazali zakaznikom poskytnut informacie ktore pozadovali - napriklad o stave baterie.
Diagnostika na overenie stavu baterie nieco stoji ale pokial viem tak ta najznamejsia diagnostika (Aviloo) je ponukana ako sluzba - nie ako nejake superdrahe zariadenie ktore si musite zakupit.
Co sa tyka skrytych zavad elektromobilov, tak tych asi bude menej ako pri spalovakoch. Nemozete donho pravidelne ani nepravidelne tankoval/liat nekvalitny benzin ani olej. Pohonny system je mechanicky ovela jednoduchsi ako pri spalovakoch. Stav baterie sa da zistit v spominanej diagnostike.
Elektromobil s degradovanou bateriou sa v niektorych pripadoch da opravit - zvycajne je problematicky jeden modul baterie. Lenze to plati len v krajinach kde uz existuju nezavysle servisy ktore sa orientuju na EV.
Mozno by nam pan riaditel mal vysvetlit preco su tie elektromobily take drahe. Preco stoji elektromobil nizsej strednej triedy v priemere o 10 tisic Eur viac ako porovnatelny spalovak? Podla najnovsich cisel klesla cena baterii na zhruba 100 dolarov za kWh, to znamena ze kazdych 10kWh stoji 1000 dolarov. Ta cena by mala zahrnat kompletnu bateriu (nielen cenu clankov) - zdroj: https://www.topspeed.sk/novinky/baterie-elek…
Bateria s kapacitou 70kWh by preto mala stat asi 7000 dolarov. Navyse sa v takom aute nahradi zlozity spalovaci motor a prevodovka, relativne jednoduchym elektromotorom a jednym fixnym prevodom - pri tom by som zase ocakaval nejaku usporu. Ale ked sa pozrieme do cennika, cena elektromobilu bude asi o 10tisic vyssia ako cena spalovaka a pan riaditel nam este tvrdi ze ten spalovak dotuje elektromobil.
Vie to niekto nejako rozumne vysvetlit?
Porovnavat TM3 a Hyundai i30 je nezmysel. Potom samozrejme aj zavery z takeho porovnania su nezmyselne.
Na porovnanie by sa hodila mozno Octavia v plnej vybave, ale to uz by nestalo 20000.
Vo vseobecnosti ale uznavam ze k spominanym modelom v oholenej vybave neexistuje adekvatna elektricka konkurencia. Mozno tak MG4 ktore sa da kupit za 30000 ale aj to ma urcite lepsiu vybavu.
Odporúčame