Vysokoucinny sest alebo osemvalec je sprostost. Ucinnost motora stupa s jeho zatazenim. Preto je tu downsizing a trojvalce. A k tomu preplnovanie a recyklacia vyfukovych plynov. Na to aby auto islo rychlostou 130km/h staci v pohode 35 kW vykonu motora. A toto by mal dosahovat v oblasti dna úplnej charakteristiky motora - teda cca 240g/kWh. Tak si predstav aký malý by musel byť ten motor aby mal také parametre. Pri 130 km/h by bol optimálne zaťažený. Vo všetkých ostatných režimoch by mal zbytočne vysokú spotrebu a emisie. Tomuto príkladu zodpovedá spotreba 4,6 litrov/100km.
Takze zabudni na sestvalce a osemvalce. Tie tiez môžu mať mernú spotrebu 240g/kWh, ale pri oveľa vyššom výkone ako 35kW. Možno 135kW pri rýchlosti 250km/h. A to je spotreba 9,3 litrov/100km. Teda 2x toľko. Takýto motor nemá optimálne emisie v žiadnom režime okrem jazdy po nemeckej dialnici.