A koľko vyrobili a predali predtým? VW stratil Rusko, Čínu, u nás sa už viac kupuje Hyundai / Kia... VW na predajoch padá a už nemá pozíciu ako kedysi... a ani kvalitu.
A koľko vyrobili a predali predtým? VW stratil Rusko, Čínu, u nás sa už viac kupuje Hyundai / Kia... VW na predajoch padá a už nemá pozíciu ako kedysi... a ani kvalitu.
VW nie je moja obľúbená značka a nikdy som koncernové auto nemal... Pre mňa je najlepší "Japonec"...
ALE !!!
Musím sa zastať VW
- predáva sa ich tu veľmi veľa (zatiaľ !)
- že to žerie absolútne NIE je pravda. Mám v blízkom okolí Golfa 8 / 1,5 TSI / 96 kW a to auto je maximálne úsporné !!!
- spoľahlivosť - pokiaľ to nie je nejaký vrak z bazáru, tiež OK
...
Na druhej strane - čo sa týka starších áut, tak nie je ojedinelé vidieť dnes hrdzavý VW... Povedzme autá od roku 2012 - skôr dnes uvidím hrdzavé auto koncernu VW ako hrdzavého "japonca" - napr Mazdu (nové Skyactive sa robia cca od roku 2012).
V každom prípade VW sú dobré autá. Len by VW mal niečo robiť, aby časom nemal obrovské problémy (nie žeby ich už nemal).
Ak by som si mal vybrať, či jazdený koncern VW, Mercedes, alebo BMW - tak beriem VW...
V podstate, ak človek chce auto z bazáru, tak veľmi pravdepodobne skončí u koncernu VW, lebo takmer nič iné nemajú. Načo by aj niečo iné vozili, keď dobré VW, Škoda sa predá vždy.
Podľa toho ako sa u nás jazdí by som privítal oveľa viac dozoru a pokút... Ja pokuty neplatím, lebo jazdím podľa predpisov. Kto ich chce porušovať, ten nech platí... a neohrozuje nás slušných vodičov a iných účastníkov premávky na cestách.
Problém je, ak každý jazdí veľmi rýchlo... Potom je k nehode blízko.
Najhoršie je, keď nedisciplinovaný vodič zabije nevinného človeka, ktorý jazdil podľa pravidiel - zodpovedne.
Problém nie je jazdiť rýchlo, ale včas zabrzdiť, zareagovať na situáciu, zvládnuť zákrutu... Aj preto je rýchlosť obmedzená na isté limity (bezpečné).
A hlavne zatáčka na konci - tam kľudne mohlo dojsť k stretu s vozidlom z protismeru... Prvý vodič dokonca pred zatáčkou bol v protismere...
Som za to, aby policajti POKUTOVALI všetkých, ktorí porušujú predpisy. Ideálne rovno tak, že pošlú pokutu domov, aby NIKTO nemohol zjednávať.
Strašne veľa ľudí / vodičov si neuvedomuje následky svojho správania !!! Poniektorí jedinci by mali byť trestaní a vychovávaní, až kým sa nepolepšia. Je to normálne, keď všetky autá na ceste idú rýchlosťou 100 km/h (=s ,odchýlkou merania) a pár jedincov MUSÍ stále obehovať, riskovať, ohrozovať ostatných.. PREČO?
Všímam si, že najhoršia skupina v dodržiavaní rýchlosti a porušovaní priestupkov sú majitelia Škodoviek... Aj 3 autá z videa sú Superb a 2x Octavia... Moje optimistické vysvetlenie je, že Škodoviek tu jazdí najviac = potom logicky budú aj najviac zastúpené medzi autami s "nespratnými" vodičmi ;)
Slušní majitelia Škodoviek - prosím nehnevajte sa na mňa... ;)
Alebo MEGA drahé super svietiace LED svetlá, ktoré majú nejaké poškodenie a majiteľ nemá na to, aby si to dal opraviť. Jednoducho - čím modernejšie a viac vybavené auto, tým drahší bude prípadný servis.
Za zlý stav auta často môže aj majiteľ... Ak je pre niekoho auto posledná vec na svete a vôbec sa nestará, tak potom to tak vyzerá... Zanedbaný servis, ignorovanie varovných signálov... Niekedy za problémy môže aj to, že človek si kúpi ľahko jazdené auto, na ktorého servis nemá a tak len "pláta", čo je nutné.
Na druhej strane:
- Tesla je známa svojou nekvalitou (ale aj tu môže hrať rolu pocit majiteľov, že EV sa neservisuje, prípadne mizerné servisné zázemie)
- Dacia Logan - tá prvá je poriadny črep - bolo to lacné auto a tak je aj spravené.
- Sharan , Alhambra , Galaxy = tie autá mali vždy zlú povesť
Fiat a Alfa sa takmer nepredávajú... Citroen je možno OK... Kórejci už auta celkom vedia robiť. Minimálne sú cenovo veľmi dostupné.
Súhlasím... Len je tam podozrivo veľa nemeckých áut - to celkom nevychádza ;). Ale nemohli tam dať japonské autá, lebo tie sú na druhom konci rebríčka ;)
Tiež som prekvapený, že je tu toľko Škodoviek / VW... Pritom..
Pred pár rokmi (takmer 8) som kupoval "Japonca"... Neviete si predstaviť, koľko ľudí ma odhováralo, nechápalo... Vraj kúp Škodu, VW - tie sú NAJLEPŠIE !!!
Kúpil som toho "Japonca" a viete čo? Som MAXIMÁLNE pokojný !!! Ani to nehrdzavie ;) A vlastne iné auto ako japonské už ani nechcem.
To je pravda... Na druhej strane niekde v Rusku to zrejme nebude problém - diely sú dostupné, lacné... a šikovných mechanikov majú určite tiež. V dnešnom svete by sme sa mali od nich (a Kubáncov) učiť, ako udržiavať autá v prevádzke dlhé roky...
Na druhej strane, keď je reč o korózii... Minule som videl totálne "zhnitú" Octaviu RS - mohla mať cca 4 až 6 rokov... To auto muselo prežiť niečo "špecifické" (záplava?), lebo štandardná kvalita Škody je niekde úplne inde.
Dodatok:
Otázka: Predstavte si, že máte prežiť rok niekde v zapadnutej dedinke v strede Ruska, kde väčšie mesto je vzdialené stovky kilometrov... Ponúkajú Vám na výber autá - zastaraná Niva alebo super moderná Škoda Kodiaq RS... Ktoré by ste si vybrali? Ja v tom mám úplne jasno a Niva by bola víťazom.
PRESNE tak.... Niva je auto na ruské cesty, ktoré nie sú v skvelom stave. Čím viac na východ, tým horšie. Niva nie je "pozérske" auto, ale pracovný stroj, ktorý opraví aj "kováč", ak je nejaký po ruke... Ak sa roky vyrába nejaký výrobok, bez veľkej zmeny, tak je pravdepodobné, že aj diely budú "zameniteľné". Pre obrovskú krajinu, ktorá neprekypuje bohatstvom je podobné auto ideál. Nie žeby som chválil výrobok ruskeho strojárstva.. Ale Rusovi kdesi na Sibíri bude Kodiaq RS úplne NANIČ... Pre nich je najlepšie ak je výrobok - jednoduchý, ľahko opraviteľný, cenovo dostupný...
Mimochodom spomínaná RAV4...
Prvá generácia bolo veľmi schopné auto do terénu. Hlavne v 3 dverovej verzii toho zvládlo naozaj dosť. Postupne sa z neho stalo "módne" SUV - presne to autom, ktorým sa Niva nikdy nestala.
Takže záver - Niva je perfektná taká aká je. Len to auto nie je určené pre nás.
Za posledné roky veľmi zostarol vozový park celej EU... Ľudia chcú nové autá. Problém, že nie také, aké sa predávajú. Zložité počítače na kolesách za nehorázne ceny...
Kedysi stálo malé auto 8000€ (aj menej), nižšia stredná bola od cca 12000€... Dnes? Doslova brutálne ceny.
Predávajte autá, aké chce zákazník a nepotrebujete ani Čínu, ani Ameriku... Trh bude zrazu obrovský. A ani Číňan nebude mať šancu, lebo radšej si človek kúpi zavedenú značku za dobrú cenu, ako niečo neznáme...
Jednoduché riešenie. Ale keďže žijeme v preregulovanej EU - podobné riešenia sú NEMOŽNÉ !
Naši dávni predkovia vymysleli KOLESO -veľmi dokonalú vec... Dnes máme dokonalé motorky, autá... A potom sa niekto nudí a vymyslí robotický "nezmysel". Zbytočne zložité a v praxi ťažko použiteľné... Pokazí sa to a je z toho "hromada" šrotu.. Auto, motorka... majú kolesá - dole kopcom pôjdu aj bez pohonu...
Jediné použitie tohto výtvoru, ktoré si viem predstaviť je v Sci-fi filme ;).
Mimochodom - elektrické autá...
Poniektorí zistili, že to nie je úplné "terno" pre všetky kategórie...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/hyundai…
Hyundai má pritom celkom dobré EV... Ale ťažká "krava" s mizerným dojazdom a doplnením energie nemá NIČ spoločné so "športovo ladeným" autom... "N-ka" boli autá pre "petrolheadov"... ;), elektrické "N" je pre inú kategóriu, ktorá nie je taká rozšírená.
Ideálna budúcnosť je široká ponuka pohonov + alternatívne palivá pre súčasné spaľovacie autá (= nemusia sa vyrobiť nové autá = použijú sa súčasné = najčistejšia možnosť).
Záver - dotácie sú zlo... Tie, ktoré boli doteraz boli iba príspevkom nás všetkých pár jedincom, ktorí nemajú hlboko do vrecka. OVEĽA viac by sa spravilo, ak by sa vymenili staré šunky chudobnejších za menšie, novšie, efektívnejšie spaľovacie autá.
Veľmi záleží, aké zdroje človek sleduje, čomu viac verí, aké sú tie zdroje "skreslené"...
Ako viete, že Vaše zdroje nie sú skreslené? Nebolo by to prvý krát, keby sa prikrášľovala realita...
V každom prípade - nech rastie trh s elektromobilmi do závratných výšok, ale nech je ten trh férový pre všetkých. Ak sa elektrické auta presadia samé ako najlepšia / konkurenčná alternatíva, tak ich budeme všetci akceptovať. Pokiaľ ich budeme mať umelo zvýhodňované, prikazované a vďaka dotáciám budeme platiť viac inde... Pokiaľ ani nevieme, či o pár rokov nebudú vyhlásené za "toxický" odpad... V tom prípade sa stane iba to, že stále viac ľudí ich bude vnímať ako "totalitu" a neslobodu... Je to tak a spôsobom, akým sa "protežujú" sa to nezmení...
Na druhej strane... Dnešné autá sú viacmenej robené pre ľudí, ktorí ich iba používajú... Automobilový fanúšik má dnes smolu.. Mojím jediným automobilovým snom je už iba Mazda MX5 ;)...
U nás v meste máme firmu, ktorá renovuje staré Land Rovery. Majú na dvore hlavne Defendery. Keď občas idem okolo, tak sa pristavím a popozerám, čo majú nové. NÁDHERNÉ autá spravené na špeciálny účel - ten účel aj splnili.
A zrezu príde nejaká "múdra hlava" a zneužije meno Defender na "menší elektrický Land Rover". Veď to je "svätokrádež". Použiť meno IKONY na elektrický "športový" nezmysel...
"Vodiči elektromobilov budú môcť od júna 2025 využívať ktorúkoľvek z aplikácií členov aliancie na prístup k celej sieti, čo eliminuje potrebu používať viacero aplikácií a kariet na rôznych nabíjacích staniciach."
SKVELÉ... a keby tie smiešne členské "aplikácie" zrušili celkom a ceny by boli ako napr pri benzíne a nafte? Vopred viditeľné, ľahko spočítateľné, prehľadné a férové...
Aplikácie nech si nechajú aj celé elektrické autá... Ďalší z dôvodov, prečo ľudia EV nechcú...
"Perfektné" autá... Kto to vyberá?
Ja by som si vybral z týchto:
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/747533…
Tie svoje "najlepšie autá planéty" nech si nechajú pre seba... Poniektorí máme úplne iné kritéria.
Odporúčame