Žeby bolo to auto pekné? Interiér za mňa doslova škaredý... Nezaujímavá "krabica" za nekresťanské peniaze.
Na druhej strane - moje hodnotenie je neobjektívne, lebo celkovo sa mi SUV nepáčia a považujem ich za neefektívne riešenie.
Žeby bolo to auto pekné? Interiér za mňa doslova škaredý... Nezaujímavá "krabica" za nekresťanské peniaze.
Na druhej strane - moje hodnotenie je neobjektívne, lebo celkovo sa mi SUV nepáčia a považujem ich za neefektívne riešenie.
Síce ie som zákazníkom CX-5, ale Mazdu mám rád (spolu s Toyotou). Môj záujem je smerovaný na radu 3...
Kedysi pre mňa vyrobili skvelé auto, ktoré si aj po 8 rokoch užívam... Vyzerá skvelo, jazdí perfektne, je spoľahlivé, úsporné, dostatočne výkonné... Prečo by som ho mal vymeniť? Doteraz nikto neuviedol na trh auto, ktoré by ma natoľko "očarilo" ako kedysi to moje, žeby som dospel do stavu - "ja to auto chcem"... :)
Navyše:
"Aj Mazda sa tak zaradí do šíku výrobcov, ktorí nahrádzajú hardvérové ovládače dotykovými obrazovkami. Škoda, toto bol jeden z dôvodov, prečo mnohí Mazdu milovali."
Pritom Mazda mala také skvelé interiéry !!!
Vlastne - moje auto je aj po rokoch VEĽMI zachovalé (neznalý by povedal, že je nové...). NAČO by som menil skvelé auto z dôb "postačujúcich výbav" za moderné prepchaté elektronikou a nechcenými systémami?
Držím palce Mazde aby sa im darilo.
Nespravili to všetci tak - pozrite na Toyotu... Robí autá pre zákazníka a maximálne sa im darí ;)
Elektrické auto je samozrejme najvýhodnejšie:
https://autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-por…
;)
Sú autá, v ktorých je diesel najlepší...
Nakoniec - osobne nechápem, NAČO sú ľuďom také veľké SUV??? Veď nemusím všade prevážať 1/2 domácnosti...
No kto by také auto chcel? Úplné "terno" - samí výhody poskytuje tá elektromobilita. ;)
Všetko ľahké a jednoznačné, okrem Jaguaru... Ak sa človek v nich človek neorientuje, tak len háda :). Predsa len to nebol E-Type, ktorý pozná asi každý.
Ak prídu takí babráci do módneho priemyslu, tak aj móda začne "krachovať" ;) To ma až tak netrápi....
Je na čase, aby rôzni manažéri boli vyhodení a dobrí konštruktéri podporení ! Potom budeme mať znova dobré autá.
Pracujem v strojárskej firme... síce nevyrábame autá, ale u nás sa za posledných XY rokov nedostal na manažérsku pozíciu NIKTO, kto by nepochádzal zo strojariny a nemal niečo odrobené na istom poste. Nemáme u nás ľudí, ktorí vedome likvidujú firmu...
KONEČNE skvelý nápad !!!
A my v EU vymýšľame STK každý rok pre autá staršie ako 10 rokov. Pritom technický stav je minimálnou príčinou problémov... Zato zver je VEĽMI častým problémom. Vlastne zver je maximálne nepredvídateľný element cestnej premávky. Zver je to, z čoho mám najväčší rešpekt - aj pri najväčšej pozornosti sa často niečo stane...
Navyše naše cesty sú často tesne pri porastoch plodín, lesa... Keby aspoň boli pri ceste vykosené / vysekané plochy...
Ak by bol účinný systém zabraňujúci kolízii so zverou, tak si ho určite u nového auta priplatím namiesto rôznych nezmyslov.
A dovolenkovať môžete aj na Slovensku = no povedzte to mojej žene...
Celkom rozumné rady, len pri jednej by som sa pristavil...
"Na diaľnici nemusíte ísť povolených 130 km/h. Ak rýchlosť znížite na 110 km/h, výrazne ušetríte."
= to je síce pravda, ale skúste prejsť 1000+ km rýchlosťou 110 km/h ? Pri takých vzdialenostiach je už čas nepriateľom a únava vplýva na pozornosť. A prenocovať niekde znamená navýšiť si náklady ;). Navyše ak som časovo dlhšie na ceste potrebujem viac jesť, piť... a to vodič nie je sám... Tak aby sa nám cesta nepredražila.
Skvelý nápad... Ale ak ide napr 4 členná rodina, tak to bude drahšie ako autom. Navyše let je potrebné plánovať dopredu a aj sa nejako dostať na letisko. Ak človek chce aj niečo vidieť a nie len ležať v dovolenkovom rezorte, tak si potrebuje prenajať auto, čo tiež niečo stojí. Sú destinácie, kde by som autom nešiel.. Ale Chorvátsko je na dosah ;)
Skvelá správa - parkovanie zdarma...
Parkovacie poplatky v Tatrách sú brutálne...
Celkovo som si všimol, že na Slovensku nemáme poriešene napr parkovanie k turistickým cieľom. Chcem niekde ísť, naplánujem túru a súčasťou plánovania je aj nájdenie parkovacieho miesta (na satelitnej mape). A často nie je veľa možnosti parkovať...
Minule som plánoval Poloniny... Dá sa na dané miesto dostať aj z poľskej strany... Rozdiel? V Poľsku pomerne veľké parkovisko, na Slovensku? Zaparkuj si "niekde"? Neznášam, ak mám parkovať "niekde" a prípadne obmedzovať domácich...
Aj na to by sme mali vyčleniť nejaké peniaze, aby obce vybudovali (označili) aj plochy, kde sa dá parkovať...
"Západný svet" si myslel, že iné rasy, národy sú na to, aby na "západ" makali. Podceňovali každého, kolonizovali, viedli vojny, zabíjali...
A dnes sa karta obracia.
Aké autá chcú vyrábať? No určite nie svoje, ale tie, ktoré sa dnes vyrábajú v Nemecku, ČR, SR... Svet sa mení, kto sa správne "nezorientuje" prehrá. Po toľkých konfliktoch, s toľkými poznatkami by dnes mali všetky národy spolupracovať... Nie, ľudia stále bojujú - je to zrejme naša zlá vlastnosť.
Presne tak...
Vyradenie z evidencie by malo byť za minimálny poplatok - povedzme 20 až 50€ a za auto by mal človek dostať peniaze ako za "druhotné suroviny"... Nech je občan motivovaný zlikvidovať svoje staré auto.
Kto dnes rozširuje ponuku o elektromobil?
Práve som čítal, že o chvíľu príde „ICE age”... (= NIE od slova ľad !)
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektri…
Samozrejme, poniektorí nás budete presviedčať, že predaje EV rapídne stúpajú. Je to naozaj pravda?
Ani boháči EV nechcú:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje…
Určite poniektorí poviete, že "autoforum" je niečo ako "konšpiračný web", prípadne ako som kedysi čítal, že vraj ich články generuje AI :D:D:D... (z "autofora" doslova srší "ľudská osobnosť")... Sledujem ich roky a nepísali žiadne hlúposti (na rozdiel od iných, ktorí sa nechali strhnúť "mainstream-om". Vlastne mali / majú veľmi triezve názory a dnes sa to ukazuje ešte viac.
Áno, všetko je o peniazoch...
V poslednom čase sa objavili správy, že Čína začína robiť problémy so surovinami. Pre nás to znamená možný kolaps priemyslu. Inde som čítal, že USA nebude mať problém kupovať suroviny z Ruska...
Keď si EU myslí, že podporovaním vojny na Ukrajine niečo vyhrá, tak sa mýli. USA bude spolupracovať s Ruskom, spoločne s Čínou... a my - hrdí občania EU podporujúci Ukrajinu za každú cenu zostaneme s "holým ...".
Mali by sme byť možno radi, že máme vládu, ktorá sa orientuje na 4 svetové strany...
V dnešnom svete, po toľkých konfliktoch a chybách by to už malo vyzerať celkom ináč - mier, "globálna" spolupráca... Ale človek sa nepoučí - boj o moc máme v génoch ako ktorýkoľvek iný živý tvor.
Francúzka vláda chce veľmi, aby vojna na Ukrajine pokračovala...
- Rýchlosti - súhlasím... Vodiči jazdia ako blázni. Keď ide človek po meste NORMÁLNE 55 km/h, tak si pripadá akoby všetkych zdržiaval.
- objektívna zodpovednosť je presne to, prečo moje auto NIKOMU nepožičiavam...
- 3x a dosť je rozumné pravidlo. Ak niekto nie je schopný jazdiť bezpečne, nemá čo robiť na ceste.
- čo sa chodcov týka... Mali by byť tiež školení !!! Stačí nejaká vzdelávacia "vsuvka" v reklame, telenovele, správach... Len tak, aby videli dôsledky stretu s autom a získali rešpekt a aby sa tiež správali rozumne.
- Kolobežky obmedziť a na niektoré dať povinnosť VP - napr skupina AM... Kolobežkári sú často nebezpeční !!!
Máte pravdu... A pritom je to také jednoduché... Zistím si, čo chce reálny zákazník (nie "by-kupec") a podľa toho robím autá.
To, čo píšete neplatí len pre automobilový priemysel... Často je to vo firme tak, že najmenej úžitoční ľudia vo firme sú tí najvyšší, ktoré berú najviac peňazí... Ryba smrdí od hlavy a škrty by sa mali robiť najprv "hore".
Minule som kdesi čítal ohľadne Audi... Išlo o to, že prečo išla značka tak dole. "Vraj" svojimi postojmi vyhnali skvelých ľudí, ktorých mali... A dnes nedokážu spraviť skvelé auto ako kedysi. Kvalitní ľudia nestoja pred bránou - jednoducho už nie sú. Kvalitní pracovníci sú najväčší kapitálom firmy. Automobilka, strojárska firma.. môže bez dobrého personálu rovno zavrieť.
Dúfam, že nerobíte pre Audi ;)
Ja presne viem, aké auto chcem...
- Podobné ako to moje z roku 2017.
- Podobný výkon (cca 120 kW),
- skvelé jazdné vlastnosti (viacprvková zadná náprava)
- primerane nízka výbava (=bez zbytočností), bez drahých svetiel (dnes sú už legálne LED žiarovky = je to lacné a user friendly riešenie)... Chcem auto bez pripojenia na internet, zbytočnej "konektivity" (okrem bluetooth)
- nižšia spotreba (=nové auto by malo byť efektívnejšie)
- vysoká spoľahlivosť a trvanlivosť
- podobná cena, ako som platil vtedy (cca 18 000€)
- skvelý dizajn
...
Také auto mi dnes NIKTO neponúkne... Tak nech si tie autá nechajú a ja budem s veľkou radosťou jazdiť tým mojim. Ak by som si už dnes mal niečo vybrať, tak skončím u Toyoty alebo Mazdy. Tieto automobilky nevymýšľali nezmyselné elektrické plány a stále robia autá pre zákazníka !
Odporúčame