Nič také neukázala. Čo je to za krajinu, kde pre takú vec odsúdia človeka. Hlavne, že ich zákony musíme dodržiavať a oni keď prídu do EU, tak nemusia...
Nič také neukázala. Čo je to za krajinu, kde pre takú vec odsúdia človeka. Hlavne, že ich zákony musíme dodržiavať a oni keď prídu do EU, tak nemusia...
Veľmi pekné auto. Škoda len, že zadná náprava už nebude viacprvková. Mazdu kupovala istá skupina zákazníkov pre jej skvelé jazdné vlastnosti, zvyšok pre tvar, prípadne červenú farbu :). Dúfam, že stále bude nová 3-ka skvelo jazdiť. Z článku mám pocit, že sa nikde ubralo (zadná náprava) a inde pridalo (audio...). Každopádne uvidíme, ako bude vyzerať nová Mazda naživo.
Keď vyšla súčasná Mazda 3, tak som povedal, že keby som mal vtedajšiu 3-ku (pomerne novú), tak ju predám a kúpim novú Mazdu. Teraz mám súčasnú Mazdu 3 (2017), ale nová ma až tak neočarila, aby som chcel predať tú moju, na ktorej sa podľa mňa "šetrilo" menej. Jediná vec, ktorá je oproti súčasnej 3-ke krajšia je interiér.
Čo sa týka posedu v Mazde 3, tak aj v súčasnej generácii sa sedí nadmieru dobre a po presadnutí z iných áut mám pocit, že ergonómia Mazdy je mi najbližšia.
S tou Škodovkou robia viac tajností, ako s novou Mazdou 3 :). Osobne trochu nevidím zmysel obrovských displayov. V aute mám 7 palcový a je to úplne postačujúci. Menší niekedy vyzerá smiešne, väčší nemá veľké opodstatnenie. aj tak má vodič za jazdy šoférovať a nie pozerať na display. Čo sa Škody týka, nemám k nej nejaký extra vzťah, ale považujem ju za dobrú automobilku s dlhoročnou tradíciou a peknou históriou. Ich autá sa ale páčia veľkému počtu ľudí, tak im držím palce.
Tiež mám rád japonské autá. Hlavne pre ich spoľahlivosť. Terajšie auto som vyberal podľa jazdných vlastností, vzhľadu, techniky, spoľahlivosti - srdce / rozum... Vyhral "Japonec". Nie vždy je možné nájsť vhodný kompromis, ale myslím si, že je potrebné pozerať aj na to, čo za svoje peniaze dostanem. Ak sa vyšplhá cena napr Rapidu na 17+ tis €, tak je na uváženie pozrieť aj na iné - lepšie autá.
Ak je hybrid veľký a ťažký (SUV), tak má aj tak vysokú spotrebu. Síce nižšiu, ako by mal v benzíne, možno podobnú ako nafťák, ale aj tak je oproti iným autám vysoká. Znižovanie emisii by malo znamenať aj znižovanie spotreby = znižovanie hmotnosti a výkonov. Auto, ktoré spotrebuje 20l, nemôže byť v rovnakej kategórii ako auto, ktoré spotrebuje 5l, lebo reálne emisie má značne vyššie.
Mohli by sme konečne stanoviť hranice, nad ktoré by sa platili extra EKO dane. Lepšie povedané konkrétne hranice = absolútne číslo - pre všetkých.
Dnes sa dá kúpiť skvelý mobil už od 200€. Kto by kupoval predražené Iphony? Neberiem žiadne odôvodnenia, aký je Iphone skvelý. Reálne nikto nepotrebuje mobil za 900€ a viac, lebo robí aj tak len to, čo skvelo zvládne aj lacnejší mobil. Ale je každého vecou, čo za svoje peniaze kúpi... Radšej budem žiť, ako surfovať po internete na drahom mobile, žiť vo virtuálnych svetoch sociálnych sieti, alebo hrať nezmyselné hry. Život je o niečom inom...
Kúpiť dnes dieslove auto je dosť veľké riziko, že sa ho človek už nezbaví. Hlavne ak je jazdené so staršou emisnou normou.
Rôzne organizácie by mali bojovať aj proti rozvozu potravín vez 1/2 sveta. Ak by sme pestovali potraviny, chovali zvieratá... lokálne a nemuseli ich prepravovať loďami, kamiónmi... tak by sme ušetrili dosť významne ovzdušie. Ibaže to ba niekto nedostal dotácie, jeho financie by sa znížili... Predpokladám, že ani vlády nemajú záujem.
Markíza je odpad. Odkedy vypadla z voľne šíriteľnej DVB-T, nepozerám ju. Prečo by som si mal platiť za odpad? Keď budú znova voľne vysielať, tak si u nich možno nejaký film pozriem.
Každopádne si je potrebné dobre vybrať, čím budem "zabíjať" svoj čas. Ak už pozerám TV, tak nech je to aspoň niečo zaujímavé, inteligentné, poučné...
Slovenské opatrovateľky robia otrockú prácu za peniaze, pre ktoré by sa domáci ani neunúvali vstať z postele. Okrem toho často trpia rodiny. Sú ľudia, ktorí pre peniaze rozvrátia rodinu a nakoniec sa o deti starajú starí rodičia.
Peniaze nie sú všetko, sú aj dôležitejšie veci v živote. V podstate sa ale na to pozerá často ináč ten, kto ich má a ten, ktorý nemá.
Takú tabuľku by som rád videl aj ja. Je skvelé, že na Slovensku nemáme mýto ako v Chorvátsku, Taliansku... Platenie za ročnú "známku" je maximálne výhodné. Pri máte za prejdeny km by sme sa na tú čiastku dostali pri jednej ceste z východu na západ a späť.
Úplne súhlasím s názorom pána Faška. Celý život som zvyknutý ma dlhé letné večery a zrazu mi ich chce niekto ukradnúť ! Je mi jedno, že v zime bude ráno o hodinu dlhšie tma. Aj tak je väčšinou zamračené, prípadne som v práci. Večernú hodinu naviac využijem oveľa viac, ako ráno.
Som za letný čas, alebo radšej to nechajme tak ako to je - striedanie časov.
Hmlovky je potrebné naučiť sa používať. Síce nejazdím veľa po hustej hmle, ale keď už, tak hlavne na zadnú hmlovku si dávam pozor. Ak sa niekto priblíži, vypínam ju.
Zaráža ma ale jedna vec, že vždy sa nájde expert, ktorý aj za hustej hmly (kedy nie je vidieť viac ako na pár metrov) ide neprimerane rýchlo. Každý pritom ide krokom, lebo nevidí. len ten jeden je zrejme superman.
Predné hmlovky som nemal na starom aute a ani mi nechýbali. Na súčasnom sú, ale dôvodov na použitie veľa nemám, hoci s nimi auto vyzerá pekne.
Zálohovanie fliaš a ich následné použitie je hlúposť. Kedysi sa tak predávala "Pep..." a rôzne iné koly a tie použité fľaše boli hnusné, pritom to boli tvrdšie ako bežná PET fľaša. Každý si kupoval čo najmenej poškodenú fľašu :). Tie najškaredšie zostali nakoniec.
Akceptujem však nejakú zálohu, ktorá bude len preto, aby sa fľaše vrátili, následne sa recyklujú a použijú znova.
Možno by sme sa mali vrátiť k pitiu vody z vodovodu ako kedysi - nepotrebovali by sme PET fľaše :).
Podpora? Z mojej skúsenosti - ak kúpim mobil a vyhovuje mi, tak po aktualizácii sa pokazia isté funkcie (podobne aj pri TV). Aktualizácia na napr nový Android nakoniec celé zariadenie pokazí...
Aktualizácie sú často robené tak, že opravia jednu chybu a inú vytvoria.
U mobilov som osobne ešte nepotreboval nikdy aktualizácie a ak som náhodou podľahol, tak sa stalo to, čo popisujem vyššie = niečo sa pokazilo.
Súhlasím - vymoženosti sú niekedy skôr na škodu. Dostali sme novú tlačiareň/ kopírku... Podobná starej, rovnaká značka, ale namiesto tlačidiel veľký display. Ergonómia ovládania je oproti starej slabšia. Kým sa človek niekde dostane posúvať menu... Na starej boli tlačidlá a všetko po ruke. A bola aj rýchlejšia. Vývoj tu išiel zlým smerom. V podstate ušetrili na výrobku, ktorý je isto drahší.
Rovnako u áut (napr Peugeot). Z ľudí sa pomaly stávajú používatelia, ktorí strácajú isté schopnosti.
V poslednom dlhšom období vnímam skutočnosť, že nie všetko nové je lepšie ako bolo to staršie. Neprikladám to tomu, že stárnem ako každý :). Jednoducho sa odchádza často od jednoduchých a funkčných vecí k zložitejším, modernejším, lepšie vyzerajúcim... Funkcia pritom nie je na 1. mieste.
Chcel by som vidieť jazdiť moderný naftový motor v Afrike :). Tam väčšinou jazdia staré Peugeoty a Mercedesy. Moderný motor je veľmi háklivý na palivo a nečistoty. Viem si predstaviť aké "patoky" lejú do nádrži v Afrike. Starý diesel išiel na všetko - od použitého kuchynského oleja, cez reznú emulziu...
Navyše moderné auto s moderným dieslom je drahé na kúpu aj servis. V Afrike sa robí servis "na kolene".
Na druhej strane - mohli by im dodávať staršie, jednoduchšie motory. Prečo by sme ale potom my mali dodržiavať najprísnejšie normy a oni nie? Rovnako to platí aj pre USA, Áziu...
Lotus ide trochu inou cestou = ľahké autá s pomerne "málo" výkonnými motormi. Lotus by nikdy nevyrobil niečo ako Veyron (super výkonné a super ťažké auto).
Raz príde doba kedy sa nebudú športové autá vôbec vyrábať a aj obyčajné autá budú iba prostriedky na prepravu. Bude to presne v čase, kedy prídu na trh autonómne vozidlá.
V podstate jeden z najmenej ekologických prvkov v aute je vodič, ktorý rozhoduje o dynamike auta. Ak by sme si povedali, že nepotrebujeme rýchle a výkonné autá, potom by sme sa mohli viac zamerať na efektivitu a šetrenie. Zopár ľuďom by to chýbalo, ale väčšina by sa nakoniec prispôsobila. Čo sa mňa týka, možno by som chodil ešte viac pešo, prípadne na bicykli.
Slováci kupujú nehnuteľnosti, lebo často nemajú na výber. Na úvery kupujeme všetko. Je to v poriadku, ak splátky tvoria pomerne malú časť príjmov. Poznám ale ľudí, ktorí v pohode platia úvery novými úvermi a žijú tak trochu nad pomery.
Na druhej strane ľudia nad 40 rokov často už nemajú žiadne zaťaženie, ak dobre zarábajú a nemajú prehnané nároky.
Predpokladám, že naši štátni úradníci najprv dovolia doviezť tu kopec áut, potom ich nejakým zákonom viac zdania a nakoniec ich po vzore nejakého EU veľkomesta zakážu, lebo je to moderné. A ľudia, ktorí si tie autá kúpili zaplačú.
Občan je na poslednom mieste a to nie len u nás
Pravda je, že diesle sú momentálne ťažko predajné. Nemci ich už nechcú, lebo sa boja straty ceny, prípadne zákazov. Možno Volvo, MB, BMW majú čo ponúknuť, ale nie každý na to máme (ani v Nemecku na to nemajú).
Moderný benzín nemá oveľa vyššiu spotrebu ako moderný diesel - rozdiel cca 1l / 100 km (kedysi sme skúšali so švagrom a rozdiel bol ani nie 1 l). Možnosťou ako ušetriť je ešte kúpiť lacnejšie auto, jazdiť ekonomickejšie... alebo si nájsť novú prácu - lepšie platenú, prípadne bližšie. a zraz diesel nepotrebujeme.
Každopádne diesel tiež nezavrhujem - pre autá, ktoré jazdia často dlhé trasy je výborný.
"werty" - veľmi triezvy postoj na majiteľa VW ;). Isto Vám to auto vyšlo ako celkom dobrá kúpa.
Ja mám napr atmosferického benzínového "Japonca" a zatiaľ som spokojný :). Diesel som nikdy nemal, lebo moje zloženie jázd nevyhovuje dieslu. Navyše sa nechcem prispôsobovať autu - auto má slúžiť mne.
Odporúčame