Prvá vec, na ktorú sa na Markíze po rokoch teším. Škoda len, že Markízu nemám. Nakoniec človek zistí, že predsa len najlepšia je STV a jej dokumenty ;). Zbytok je skoro všetko rovnaký odpad. Čo už, aspoň máme viac času na život.
Prvá vec, na ktorú sa na Markíze po rokoch teším. Škoda len, že Markízu nemám. Nakoniec človek zistí, že predsa len najlepšia je STV a jej dokumenty ;). Zbytok je skoro všetko rovnaký odpad. Čo už, aspoň máme viac času na život.
Sám by som to lepšie nenapísal :). Kto neplatí, nevie zohnať ľudí a len sa tak u neho striedajú. Rovnako to platí aj pre firmy, ktoré nemajú dobré pracovné podmienky. Ak by sa rozhodli zamestnávatelia ľudí seriózne zaplatiť, tak tu nikto nerieši nedostatok pracovníkov. Pri platoch 1200€ v čistom u napr jednoduchších manuálnych prácach by sa nám povracali možno aj ľudia zo zahraničia. Ale by radšej zamestnáme Ukrajincov a budeme presviedčať našincov, že 500€ je obrovský plat. Pritom niektoré ceny sú u nás podobné ako v Nemecku (niektoré aj vyššie)...
Náhodou si popálim dlaň, alebo poraním pádom a moje zariadenie je neodomknuteľné. Najlepšie je nemať v mobile veci, ktoré je potrebné heslovať :)
Dnes už ani tak nie je dôležité, či je auto pekné, dobré... Podstatné sú emisie. Nemám nič proti, len zrejme niektoré značky tento tlak nevydržia a padnú.
Len tak pre úplnosť - elektromobily nemajú nulové emisie - mali by sa započítavať emisie, ktoré vznikli výrobou elektriny. Potom by to bolo úplne iné.
Úplne súhlasím.... Dotácie by mali byť na elektroautá cca do 35000€. Na Teslu isto nie...
Súhlasím - Š105 / 120 boli malé autá. Kto povie niečo iné - buď to nemal, alebo ešte stále jazdí Š105/120 a v ničom novšom nesedel. Š105/120 mala veľké previsy, kufor vzadu, krátky rázvor a málo miesta vo vnútri. Bola úzka... S istotou poviem, že dnešný VW UP je priestornejší v interiéri.
Minule kdesi testovali nové Polo... Vraj má viac miesta v interiéri ako mal kedysi Golf ;).
Záver - Š 105/120 sa nedá porovnať s ničím, čo sa dnes vyrába... Na svoju dobu to bolo dobré auto - vlastne, keď sa ešte volalo škoda 1000 MB a potom ju už len upravovali - dnes by sme to nazvali faceliftom :). Škoda, Škodovka mala obrovský potenciál. Keby tu neboli vládli súdruhovia, tak by ju nikdy nejaký VW neprebral - skôr by to bolo naopak ;).
Myslím si, že v Afrike sa buď bude človek voziť na 40 ročnom Peugeote / Mercedese, alebo si kúpi niečo novšie. Možno aj na Chery QQ3 bude šetriť tak dlho, ako našinec na Mercedes E. Nakoniec je rád, že vôbec niečo nové bude mať. Afriku nemôžme porovnávať s EU - je to iný svet. Oni si tú výbavu nedokážu zaplatiť. Viem si dokonca živo predstaviť, aké populárna by bola napr hoci Felície, ktorá by nemala žiadnu výbavu, ani airbagy, ale stála by 3000€ - niektorí ľudia by ju kupovali ako teplé rožky... Čo že by nemala žiadny bezpečnostný prvok a 0 hviezdičiek? Hlavne že by to bolo lacné - nový majiteľ by si isto našiel dôvod, prečo nič nepotrebuje. Dokonca si tú situáciu viem predstaviť aj v bohatom Nemecku, keďže oni sú tak trochu držgroši... Len u nás sú iné zákony a našťastie musíme mať bezpečné autá...
Znova ohromujúce zrýchlenie... Prečo to nespravia ekologicky efektívne = zamerané na maximálne šetrenie zdrojmi?
Ľudstvo isto potrebuje autonómne elektro-kamióny. Potom budeme mať armádu nezamestnaných ľudí, ktorý teraz jazdia kamiónmi, dodávkami...
Dnes ráno som šiel do práce. Mal som cca 3 minúty času naviac a potreboval som natankovať. Stihol som to :). Keby som mal elektromobil a nenabil som ho cez noc, tak by som šiel peši...
Videl som kdesi aj verzie kamiónov, ktoré mali normálny spaľovací motor + na diaľnici, alebo v miestach, kde je elektrické vedenie by sa na neho napojili ako trolejbusy. nie zlé riešenie. Možno lepšie ako skončiť niekde bez energie. Nie som odporcom elektroautomobilov, ale myslím si, že ešte nie sme na ich masové rozšírenie pripravení. Nemáme dostatok energie ani možnosti nabíjať elektromobily.
To je pekné, keď už nahradzujeme ľudí "robotmi". Náklady na mzdy sú nepríjemná položka - najradšej by ich každý minimalizoval. Hlavne, že často by boli zamestnávatelia v podstate ničím bez svojich zamestnancov, ktorým musia platiť nepríjemne vysoké mzdy - hlavne u nás na slovensku.
Zaujímavé bude, ak niektoré z tých áut spôsobí nehodu, do prešetrenia sa pozastaví prevádzka všetkých áut a nakoniec sa povie, že sa autá musia prepracovať, prípadne ich zakážu a potom budú aj klasický vodiči s nárokom na mzdu dobrí... Nemyslím si, že autonómne autá sú na takej úrovni, aby sa mohli bezpečne potulovať po mestách.
Koľko ľudí nakoniec stratí prácu kvôli autonómnym autám?
Toyote verím. U elektromobilov sa ale rýchlo narazí na prekážku, ktorou bude nedostatok elektriny. A potom budeme platiť všetci viac. Nemyslím si, že práve elektrina je cestou.
Osobne som za to, aby sme presunuli výrobu z Číny späť do EU, USA... Európske produkty do EU... Síce to bude drahšie, ale ak viac zarobíme a menej budeme kupovať, tak to bude v pohode. Navyše ušetríme obrovské množstvo prepravných kapacít = bude čistejšie ovzdušie. Čína nech sa hraje na vlastnom piesočku.
Len nie Číňanov... To je asi najhoršie, čo nás môže stretnúť. Je to cesta do záhuby... Aby sme raz nepracovali za misku ryže denne. Pár krát som čítal, že pre nich sme my len nekultúrny odpad. Navyše ak si pozrieme nejaké dokumenty z Ázie, tak ich mentalita je úplne odlišná = dokážu pracovať veľmi usilovne, dlho a za málo. Chceme to aj my? Ja si myslím, že Európan, Američan... by v Ázii nedokázal prežiť - naša kultúra je iná.
Navyše sa hovorí, že celá čínska ekonomika je iba nafúknutou bublinou - asi by sme nechceli spľasnúť spolu s nimi...
VW neotrasie žiaden škandál. Je neuveriteľné aké postavenie majú - skoro ako kedysi náš premier V.M. :)
Hlavne, že o všetkom rozhodujú úradníci - tak to potom všetko dopadne... Autonómne auto nechcem ani náhodou... A ľudia budú stále menej šikovní, viac budeme hlúpnuť, až z nás nakoniec budú cvičené opice...
Reformy bežia už desaťročia... Výsledkom však je naliatie peňazí do vlastných vrecák. Ak by sme to brali vážne, mali by sme už mať špičkové školstvo :). Kde je chyba? Samozrejme v ľudskej slabosti - ak mám možnosť niečo ukradnúť, tak to vezmem. Potom to tu takto vyzerá so všetkým. Mám taký pocit, že za socializmu bolo školstvo lepšie...
Minule bol kdesi článok o vyjadrení šéfa Toyoty o elektromobiloch -bolo zatiaľ negatívne... A my v EU a USA sa ideme potrhať. Prečo??? Možno o krátku chvíľu zistíme, že elektromobily sú slepá ulička. Ja by som nebol až taký moderný a radšej si kúpim aspoň auto spĺňajúce Euro 6. Už to spraví pre životné prostredie viac ako jazdiť starým dieslom...
Ak potrebujete také auto s vyšším podvozkom - min 15 cm, je tu Ignis :). Síce je ako hračkárske autíčko, ale vraj v teréne je skvelé.
Myslím si, že dnes sú ľudia zbláznení do výbavy. Potrebujú rôzne typy pripojenia, bluetooth, wifi... , vyhrievania kadečoho, automatické stierače, svetlá a iné hlúposti... A skutočná podstata akosi uniká. Auto má jazdiť :). Nehovorím, že Swift nejazdí dobre na svoju triedu, ale mohlo by to byť ešte o trochu lepšie. Vyhádzať z neho zbytočnosti (výbavu), nechať napr klímu + elektrické predné okná, nejaké jednoduché rádio a komplet bezpečnosť (airbagy...)... A máme plno kíl ušetrených = spotreba ide dole, dynamika trochu hore. Dnes je veľa ľudí lenivých pomaly si natankovať, prípadne natiahnúť ruku k rádiu, alebo rovno šoférovať. Nevravím, že moje auto nemá nejakú tú výbavu, ale ak som chcel to, čo mám - aby spĺňalo isté podmienky (nie výbavové), tak sa nedalo kúpiť bez výbavy. Ibaže to, čo tam je bohato stačí.
Myslím si, že hybridy majú budúcnosť, možno práve ako kombináciu s podobnými motormi. Skôr vidím problém u elektromobilov. Všetko okolo toho vyzerá pekne, len akosi nevieme vyrobiť dostatok čistej energie a samozrejme atómovú elektráreň za domom nechce nikto z nás.
Akosi automobilky z východu preberajú všetku iniciatívu pri vývoji (Toyota, Hyundai...), zatiaľ čo "tradičné" automobilky sa rozbiehajú relatívne pomaly. Najlepšou cestou zrejme bude spolupráca - veď už teraz spolupracuje vďaka ich hybridnej technológii viacero automobiliek.
Držím vývojárom palce, aby vyvinuli hlavne dobré autá na palivá, ktoré budú ekologické a budú sa "tankovať" asi tak dlho ako teraz benzín. Hlavne nech sa z áut nestratí pôžitok pre ľudí, ktorí radi šoférujú...
Tesla je nafúknutá bublina. Momentálne nemáme kapacity na výrobu potrebnej elektriny - ak by sme mali mať všetci elektromobily. Tesla je niečo ako Iphone - skoro každý to chce (ja teda nie), ale ono to vlastne nie je až také perfektné, ako sa hovorí. Okrem toho Teslu nepovažujem za ekologické auto - elektrina sa musí niekde vyrobiť... A hlavne tie autá plýtvajú energiou, lebo majú povedzme extrémne parametre. Ak bude mať Tesla minimálnu možnú hmotnosť, maximálne ekonomické jazdné parametre = napr max rýchlosť 140 (aj tak okrem Nemecka sa nikde rýchlejšie ísť nedá) + zrýchlenie na 100 km/h za napr 18 sek - v rámci maximálneho šetrenia energie, potom ju budem považovať za prínos.
Na druhej strane, kto by to potom za danú cenu kupoval? ;)
Tesla je pre mňa znakom snobstva...
Uvedené autá sú skoro všetky také, ktoré kupujú ľudia, ktorí majú peňazí dostatok. Horšie je, ak si niekto kúpi podobné auto z druhej ruky - potom to môže byť niečo ako finančná samovražda. Ale ak má niekto chuť mať výkonné auto za cenu nového slabšieho / menej vybaveného a pozná riziká, tak je to OK.
Odporúčame