Záleží, čo človek číta... Ak len zdroje, ktoré velebia súčasné smerovanie... tak je schopný voliť ľudí, ktorí Eu ruinujú. Aj pozrie aj inde, vidí inú skutočnosť.
Problém je, že oficiálne média neinformujú dostatočne a celkom pravdivo.
Záleží, čo človek číta... Ak len zdroje, ktoré velebia súčasné smerovanie... tak je schopný voliť ľudí, ktorí Eu ruinujú. Aj pozrie aj inde, vidí inú skutočnosť.
Problém je, že oficiálne média neinformujú dostatočne a celkom pravdivo.
To máte úplnú pravdu.
Mali by naozaj hodnotiť autá, ktoré ostanú stáť na ceste, prípadne, ktoré majú vážnu chybu.
V každom prípade, spoľahlivosť auta môžem hodnotiť, ak ho mám od nova a servisujem ho pravidelne. Je veľa ľudí, pre ktorých je aut na poslednom mieste a tak sa k nemu aj správajú. Taký človek pokazí aj Toyotu.
Keby mala benzín, tak jazdí bez problémov. Mazde kazí priemer diesel. Teraz to vraj majú v pohode, ale... Ak "Japonec", tak benzín (hybrid)... Mám "Japonca" 7 rokov / 85 000 km a nemenil som ešte ani žiarovku ;)
Presne tak... Elon vie čo robí a a určite má s "Donaldom" nejakú dohodu (človek, ktorý je proti EV sa spojil s výrobcom EV = tu niečo smrdí). Tesla bude mať ešte väčší monopol...
Rivian by mali nechať krachnúť, ak nedokáže fungovať normálne. Keby robili "chcené" autá, tak by sa im možno darilo.
Aby to tam nestálo, keď vyrábajú autá, ktoré zákazník nechce. Navyše situácia nie je ružová, autá sú pridrahé. Kto ich bude kupovať? Keby fungovali automobilky podobne pred mnohými rokmi, tak tu už dávno nie sú.
Určite to bude mať maličký jadrový reaktor. Dojazd 1 000 000 km na zrnko "atómového" paliva... Rusi konečne vyriešia elektromobily ;).
Keď sa to tak vezme - auto je na obrázku, ani nie je poriadne "vyrendrované"... Šanca, že sa dostane do výroby bude asi taká, ako že to bude poháňať malý jadrový reaktor.
A ako určíme, ktoré auto bude nízkoemisné a vysokoemisné?
Príklad - malá Toyota Aygo a veľká Tesla. Ktoré z daných áut bude mať vyššie emisie - povedzme po dobu 20 rokov, ak započítame aj suroviny / energie, výrobu, prevádzku, likvidáciu? Prípadne aj to, že majiteľ Teslu zošrotuje po 15 rokoch a Aygo tu bude 40+ rokov?
Samozrejme by som bol za, aby veľké a výkonné autá boli brané ako luxus. Ale znevýhodniť úsporné malé auto a zvýhodniť ako "čistú" alternatívu elektrický "tank" ? Nie je to choré?
Žiak je v tomto prípade lepší ako "učiteľ". Ibaže ľudia zo "západu" to takto nevidia... Vlastne človek pod povedzme 45 rokov komunizmus poriadne nezažil - ani ako dieťa (=aby si to pamätal).
Prestane byť záujem o všetky autá. Čo by tým získali? Kopec starých áut, horšie "emisie"... Časom by sprísnili opatrenia ešte viac a čo potom? Ľudia by zvolili iných politikov? Prípadne by rovno spravili "revolúciu" a vyhádzali politikov z okien ako kedysi?
Všetko má svoju hranicu a dnešný človek toho znesie celkom veľa. Na druhej strane - veľkému množstvu občanov stačí internet, sociálne siete, telefóny... Pokým nevypnú toto, nepohnú ani prstom.
To je jedno. Británia sa od EU oddelila, ale najväčšie nezmysly prevzali. V podstate nič nezískali a sami sa "ťahajú" ku dnu. Takže až tak mimo nie je.
Mimochodom... VW to poriadne "pokašľal", keď Golfu sa predá ročne o cca 30% menej ako Corolly. Toyota bola pred pár rokmi predajne bezvýznamná značka. Dnes? Spýtajme sa PREČO? Prečo VW zatvára fabriky a Toyota prekvitá?
Pretože VW sa vydal zlým smerom a nasilu vyrába produkty, ktoré zákazník nechce? Oproti ním Toyota stavila na autá, ktoré chceme kupovať a odmietla vyrábať nechcené produkty?
Držím palce všetkým, ktorí si zachovali zdravý rozum...
U EV - "Ide o medziročný pokles na úrovni viac ako 1 jedného percenta, ktorý už začína byť štatisticky významný."
Ibaže to nie je pokles 1% z pôvodnej hodnoty, ale 1% celkovo - z mizerných takmer 6% na ešte horších takmer 5%. Pokles z ničoho na ešte väčšie nič ! A to EV nie sú v kategórii samé, ale s plug-in-hybridmi !
Samozrejme, ďalej sa píše o "takmer" raste predajov EV... Ak si vezmeme všemožne pokrivený trh s EV, všemožné tlaky, reklamy... Je to celé bieda - zákazník jednoducho NEDÁ svoje peniaze za EV. Presnejšie za auto, ktoré mu nevyhovuje + stojí 2x toľko, koľko je schopný vynaložiť za svoje nové auto.
Hovorí sa, že ľudia z východnej EU sú viac náchylný na útlak, diktatúru, neslobodu, lebo zažili komunizmus. Preto sa tu nedarí elektrickým autám. Navyše ich ceny sú ďaleko za našimi predstavami.
Máte pravdu. To so socializmom nemá nič spoločné. V časoch, keď platili niektoré spomínané značky u nás poriadne nejazdili autá, väčšina z nás nežila a zo zahraničia sem tiež nejazdili autá.
Sovietský zväz bola aj Litva a Lotyšsko, Juhoslávia bola iba jedna... Takže pochybujem, že daný test zvládol niekto na 100% ;)
U nás kedysi človek videl maximálne autá z Rakúska, Maďarska, NDR, Poľska, občas ZSSR a iné iba veľmi zriedkavo (na kamióne napr).
No ja teda neviem... Ak už doporučujú tie autá, tak by Vám kľudne doporučili aj motory Ford 1,0T Ecoboost, prípadne VW TSI (zo začiatku výroby), alebo niečo od Stellantisu ? ;)
A neopovážte sa kúpiť hybrid od Toyoty (napr 1,8), prípadne atmosferický Skyactive (1,5 / 2,0) od Mazdy - tie motory sú "úplne nanič" - je s nimi nuda = idú, idú a idú... Ani do servisu nemôžte ísť na návštevu (okrem pravidelnej údržby).
Mimochodom - občas idem okolo AAA a ako pozerám je to samá nuda - to, čo sa predáva najviac, ale nič zaujímavé. Skvelé autá sa tam nepredávajú.
Opel, Ford, Tesla, Dacia... ĎAKUJEM nechcem. Veď to sú značky, ktoré sú v kvalite na chvostoch rebríčkov. Ja radšej kúpim "Japonca".
Spadli do najväčšej "pasce" poslednej dlhej doby - do slepej uličky menom elektromobilita. KAŽDÝ, kto sa nechal zlákať má dnes obrovské problémy. Na druhej strane firmy, ktoré odolali, nesklamali zákazníka a aj napriek nátlaku nepodľahli sú dnes "na koni".
Aj preto si nikdy nekúpim koncern VW, Mercedes, auto od Stellantisu... zato Toyotu, Mazdu... KEDYKOĽVEK ! Vlastne to nakoniec budú jedny z mála tradičných firiem, ktoré budú konkurovať Číňanom.
Kedysi som čítal, že dnes sa často do popredia dáva mladá generácia. Ibaže s tým je spojený 1 obrovský problém. Mladí ľudia nemajú žiadne skúsenosti a často robia nezmyselné chyby. Či už ide o politiku, riadenie firiem...
V Jaguari sa chopili vedenia neschopní ľudia, ktorí značku v podstate už zničili. Chcú robiť drahé luxusné elektrické autá - ale pre koho? Ľudia, ktorí na to majú nie sú mladí, elektrické autá tiež (už) nechcú... (už to nie je cool / in / moderné) Takže zo strany Jaguáru OBROVSKÁ chyba, nepochopenie trhu, hazard, opovrhnutie ich tradičným zákazníkom.
Ani nenapíšem, že im držím palce, aby sa spamätali. Je mi to totálne jedno, čo s nimi bude. Doba, keď robili E-Type a neskôr aj iné zaujímavé športiaky (na obdivovanie) je preč... Aj tak na Jaguar nemám a nebudem mať. Nový je drahý a starý nie je je tiež dostupný... Pre bežného človeka je dostupná maximálne Mazda MX5, Toyota GT86, prípadne nejaký hothatch...
Povedal by som, že našťastie "naša" Kia sa nevydala cestou VW. Kia / Hyundai vyrábajú rôzne kategórie áut - od malých spaľovacích, cez bežné autá za dostupné ceny, SUV... až po elektrické - od lacnejších, až po veľké nezmysly. Trh majú pokrytý veľmi dobre a ceny sú tiež na dnešnú dobu v pohode.
Stačí pozrieť okolo seba. Ľudia už nekupujú Škody, Peugeoty, VW... Ale Hyundai, Kia, prípadne japoncov.... Kto zostal rozumný a zachoval si "tvár", ten dnes profituje.
Máte pravdu.. Poniektorí sa TEŠIA z úpadku Ruska, ale nevidia si pod vlastný nos - automobilový priemysel EU ide tiež do "..." Prečo? Je tu priveľký tlak, obmedzenia a žiadna sloboda = možnosť vyrábať produkty, ktoré chce zákazník.
Áno, pociťujeme to všetci - nájomné rastie, poplatky... VŠETKO. A netešte sa, nedoplatia na to Rusi, ale my všetci.
V dnešnom svete by sme mali brať ako samozrejme, že po toľkých vojnách budeme žiť v mieri. Spolupracovať so susedmi (Rusko je nám bližšie ako USA) a prosperovať, tvoriť hodnoty, spolupracovať na lepšej budúcnosti.
Namiesto toho podporujeme konflikty, ktoré ničia všetko okolo, tvoria zbytočné "emisie" (ak na to pozrieme z tohto pohľadu), ničia životy ľudí...
Ľudstvo je nepoučiteľné.
Odporúčame