Toyota: Naše nové ‘spaľováky‘ zmenia pravidlá hry
Minule sa mi dostal do rúk časopis o autách, tak som si ho prelistoval a pozrel u takmer všetkých testovaných áut cenu, spotrebu, výkon... Bol som prekvapený, že spotreby neboli ktovieako zázračné.
Takže máte celkom pravdu.
Osobne vnímam pár míľnikov, ktoré zefektívnili spaľovacie autá:
1. Zavedenie vstrekovania - znížilo významne spotrebu, zvýšilo efektivitu a povedzme spoľahlivosť
- staré karburátorové autá mali z dnešného pohľadu OBROVSKÚ spotrebu
2. 16V motory - zvýšil sa výkon, klesla spotreba, prípadne pri vyššom výkone zostala rovnaká spotreba ako predtým pri nižšom.
3. Priame vstrekovanie - má to aj svoje nevýhody, ale táto "vychytávka" postavila benzínové motory takmer na úroveň dieslových. Nové motory s priamým vstrekovaním sú mimoriadne úsporné.
A čo nám nepomohlo v efektivite?
1. SUV - ťažké neaerodynamické krabice (oproti klasickým autám)
2. Downsizeing - v praxi až tak veľmi nefunguje, hlavne pri vyššej záťaži.
3. zbytočne vysoké výkony bežných áut - sme rozmaznaní.