Čo robiť, aby vám turbo vydržalo čo najdlhšie. Výmena totiž lacná nie je
Teoreticky je to pravda... ale
Napríklad taký viacnásobný motor roka Ford 1,0 Ecoboost...
- turbo je priamo v hlave valcov = DRAHÁ oprava ( a ako sa tým kedysi chválili)
- tie motory sú "vraj" nespoľahlivé a končia pomerne nie vysoko nad 100 000 km
Vo všeobecnosti...
Ak je vysoký "litrový výkon", motor je viac namáhaný. 100 kW je pre litrový motor blízko maxima, pre 2 litrový je to hračka ;) Okrem toho - ak auto nemá otáčky a turbo "netlačí", tak je to len 1,0 litrový motor. Napríklad pomalý rozjazd do kopca (hoci aj manévrovanie pri parkovaní v kopci) na 1,0 turbo a 2,0 amosfére je "sakramentský" rozdiel ;)
Pred časom som skúšal Ford Focus Ecoboost 1,0 (92 kW)... Išlo to celkom pekne, cca porovnateľne s Mazdou 3 2,0 Skyactive (88 kW "škrtených" / 120 kW po "odomknutí").
Nakoniec som Ford nekúpil - a dobre som spravil. Predsa len 2,0 litrový motor je robusnejší a pri podobnom výkone musí byť odolnejší. A atmosféra má svoje čaro ;)