To co je za hlupaka tento Martin Domcek? Vy nemate google? Taketo tendencne nezmysly sa hodia akurat to clickabitov. Toto planujete pisat?
To co je za hlupaka tento Martin Domcek? Vy nemate google? Taketo tendencne nezmysly sa hodia akurat to clickabitov. Toto planujete pisat?
To neboli analytici ale EV a Tesla hateri ktori boli dotovani roznymi organizaciami, ropnymi spolocnostami a konkurencnymi automobilkami a Andrejcak dalej siril ich hate a teraz sa tvari ze to nikdy netvrdil. Andrejcak si uz klasicky pletie pojmy s dojmami, mohol by si nastudovat ze tretia Gigafactory uz davno stoji v Shanghaji a uz davno produkuje auta, stvrta Gigafactory sa dokoncuje v Berline (vacsina budov uz ma strechu) a Tesla stavia uz piatu Gigafactory v Austine. Na case prehodnotit svoje posobenie v autozurnalistike ked to mate iba ako odflaknute hobby.
O degradacii litiovych baterii sa hovori stale, aj ked je u najlepsich (Tesla) baterii iba 8-9% na 250k km, co je asi podobne znizenie vykonu/efektivity/dojazdu ako u ICE aut, robi sa z toho velke halo a pritom degradacia efektivity/vykonu FC a teda aj dojazdu FCV je vyssia.
Sypat z rukava prodpovede ako dlho este vydrzia zasoby ropy alebo tvrdit ze sa jednoznacne vycerpaju je uplne odveci, obzvlast ked mame preskumanych menej ako 5% povrchu zeme :) a stare uz vraj vycerapane dutiny sa znova plnia ropou. Je absolutne nepodstatne kolko ropy je v zemi, ide o to kolko spalovania ropy este znesie nasa atmosfera a tento bod uz mame nanestastie zasebou, takze nie, ropa sa nevycerpa, netreba ju len na ine pouzitie ako paliva a hlavne je nevyhnutna pre rozne vrstvy zemskej kory.. zbytocna diskusia o jej minuti sa. My musime dosiahnut udrzatelnu spolocnost aby sme prezili, nie riesit ci nam nedojde ropa.
Ak uz by sa mala stavat niekde solarna farma tak v pusti okolo Nevady ako navrhla Tesla v 2017 kde s rozlohou 160x160km (panely + baterie) vie napajat cele USA (druhy najvacsi konzument el. energie) 24/7. Takyto projekt by vsak vyzadoval snahu daneho statu prejst na cistu energiu co v USA nehrozi. Ovela realnejsie a zatial praktickejsie je decentralizovanie elektrarni (panelov) aj baterii do jednotlivych domov a budov.
K vodiku a FCV.. "70 percent slúži na vyhrievanie motora" je cisty nezmysel. Jediny motor v FCV je elektromotor a ten ako zdroj tepla sa jednoznacne nevyhrieva. To co chcel basnik povedat (ale vobec sa to nepodarilo) je nasobne mensia celkova efektivita FCV oproti BEV, cize well-to-wheel pretoze vyroba, transport a uskladnenie vodika je super neefektivne a to sa nezmeni rychlejsie ako budu napredovat baterie. A to sme este ten vodik ani nepremenili na el. energiu...
Pan Jan Vojtko, venujte sa radsej chemii ako energetike. Tento clanok, resp. cele rozhodnutie venovat sa tejto teme (vlastne hocijakej teme) takto povrchne nebol dobry napad. Niekto bez spravnych informacii by si mohol mysliet ze vodik je skutocne mediom buducnosti, aj ked ho vy volate energiou co je nespravne, to by mal chemik vediet. Ak hned v uvode neviete ktora energia bude pohanat dopravu, ci elektrina, baterie alebo vodik, dostudujte si najprv rozdiel medzi energiou a nosicom energie.
Celkovo nechapem z akeho titulu sa chemik vyjadruje k pustam, hladomoru a migracii obyvatelstva na sever :)
Pokrytie pusti solarnymi panelmi v spominanych krajinach je nezmysel, kedze patria na chovst v spotrebe elektriny a nizka hustota zaludnenia nevyhovuje takejto centralizacii zdroja. Tak isto zabudate na potrebu chladenia panelov kedze ich efektivita a zivotnost je velmi zavisla od chladenia, na solarne farmy su vhodnejsie miesta s nizsimi teplotami a kamenistym, menej prasnym povrchom.
SOK!!! Tomuto neuverite!! Andrejcak by mal ist pisat radsej do Blesku alebo Plusiek.
Tak v tejto slabej konkurencii to bude mat Tesla 3 velmi lahke.
Andrejcak uz nerozozna Liftback od Sedanu.. och.. absolutne amaterske dno.
Trump s tym ma vela, v CN vyrobene kusy su zatial z dovezenych a zdanenych komponentov z US, az v druhej polke 2020 znizia cenu o 20% ked bude vyroba dielov lokalna. Dalsie znizenie nastane ked sa v druhej budove GF4 zacnu vyrabat vlastne baterie.
Ked vidim v Andrejcakovom clanku vetu "elektromobilita zatial nezaraba" hned viem ze to je dalsi jeho odpad. Chlapec bude prekvapeny ked mu nakoniec dojde dlhorocny zisk Tesly 20-25% na kazdom jednom predanom aute. On si asi mysli ze aj pocas masivneho investovania do vyvoja a vyskumu a stavby novych fabrik sa dostavaju do zisku kvoli zberu papiera..
Nizke otacky su uplne irelevandny parameter, ide jedine o ucinost a aerodynamiku.
Prius 1,8l 120km/h 5,2l , 130km/h 5,4l.
Kedze castejsie tankovanie netrapi asi nikoho, udaj spotreby je len o peniazoch a pri tomto aspekte treba zaratat aj servis, kde Prius ako najspolahlivejsie auto historie spolu so spotrebou tlaci naklady na prevadzku na uplne minimum.. ale Slovaci aj tak z nepochopitelneho dovodu uprednostnia kazovite komplikovane TDI pred jednoduchym spolahlivym hybridom :)
Len taky idiot ako Andrejcak moze jednoznacne vysledky prekrutit na uplny nezmysel aby vytvoril dalsi clickbait tejto aj kvoli nemu zalostne nepopularnej sekcie Pravdy.
Jeho nevzdelanost v problematike a lahostajnost redakcie dovoluje sirit nezmysly pod hlavickou pravdy. Tento clovek si zasluzi facku a vypoved.
Ako tak hlupemu a nevzdelanemu cloveku mozu v "pravde" dovolit stale pisat tieto nezmysly.
Tesla zaraba na kazdom jednom predanom aute s bezkonkurencnou marzou 20-25% a v celkovej strate je kvoli R&D ktore jej zarucuje velky naskok voci konkurencii a tiez nasobne predaje aj oproti ICE konkurencii.
Dalsi VW fail a Andrejcakove nezmysly. Mild hybrid, tato nechutna urazka slova hybrid, ktora ziadnym hybridom uz z definicie nie je, je dalsi VW odrb pre emisne normy a v praxi nevytvori ziadne uspory paliva, iba rychlejsie opotrebenie nekvalitnych VW komponentov. 22 rokov im najvacsia automobilka ukazue ako sa stavaju hybridy - najpolahlivejsi a najvyhodnejsi pohonny agregat, ale VW si vzdy najde drahsiu a horsiu cestu lebo miluje odrby.. hanba im.. VW nikdy...
Iba emocny impotent si moze dat do sportoveho auta pri ktorom ho kvoli cene nemoze zaujimat spotreba hrkotavy, nespolahlivy, karcinogenny diesel. Fail. To uz radsej EV. Lepsi zvuk a este lepsi zatah odspodu, co je vlastne jedine lakadlo dieslov.
Nemas rad reci typu ze sa nieco uricte vyriesi a napriek tomu tu uvadzas nezmysel ze termonuklearna synteza (tak sa to vola a nevyrabaju sa tam ziadne clanky) je zdroj nekonencnej energie, ale nikdy sa s nim nepodarilo vyrobit energiu, ale veris ze sa to urcite vyriesi :D
Kedze definicia obnovitelneho zdroja je jasna, vodik nim samozrejme nieje, kedze neexistuje technologia ktorou by sa dal obnovit, musi sa velmi neefektivne vyrobit.
Z jedneho jednoducheho dovodu. Pretoze neexistuju :) a dlho existovat nebudu, kedze dnes nedokazeme spolahlivo a efektivne narabat s plazmou a este sa nikdy nepodarilo spravit termonuklearnu fuziu s vyrobenim vacsieho mnozstva energie ake do nej bolo dodane, takze zatial to je iba neskutocne drahe a plytvanie energiiou a preto tak lipnem na realnych overenych a financne dostupnych rieseniach ziskavania energie ktore je mozne decentralizovat az na tu najmensiu uroven, cize do domacnosti a vtedy ta netrapi ziadna poruch v rozvodnej sieti ktorej sa ani tieto sci-fi elektrarne nevyhnu.
Mylis sa, pretoze uz z definicie obnovitelnych zdrojov vyplyva ze su nevycerpatelne a preto predstavuju (zatial jediny) dlhodoby a udrzatelny zdroj energie pre ludstvo. Preto nanho musime prejst cim skor aj ked nie je mozne povedat ci to stihneme vcas kym zmeny klimy nenapachaju nezvratne zmeny.
Pises tu nezmysly a k nim napises defacto? :D Zacni sa vzdelavat, odporucam googlit battery closed loop, DIY power wall, DIY ICE to EV converstion.. baterie su silne nedostatkovy tovar, aj ti pouzite, to by si vedel keby si ovladal fakty - to co potrebujes mat vo svojich prispevkoch ak chces pouzivat slovo defacto :D
Tvoju nevzdelanost a neschopnost len podciarkujes dalsimi klamstvami, ja Prius na rozdiel od teba vlastnim, baterie su dozivotne a viezol som sa na 15 rocnom s najazdom 1,5 mil. km s povodnymi bateriami.. takze sa dalej nestrapnuj pretoze to by si musel nieco vediet o odlisnom chemickom zlozeni jeho baterii a uplne inych na/vybijacich cykloch, co ty nevies kedze si nevies vygooglit zakladne poznatky a ak by si si chcel precvicit matematiku tak Prius sa predava od roku 1997 co je 22 rokov, nie 10 :D
Tieto nezmysly mozes rozpravat spoluziakom v skole cez prestavky ak ta este nevysmiali.. ;)
Myslel som stale rychlejsie ako dnes. Bolo by to zruzumitelnejsie so slovickom "dnes" uznavam.
Odporúčame