Cenu ukaze po prepnuti na konkretnu krajinu pretoze kazda krajina ma/moze mat inu cenu, preto v linku co som uviedol je "de-AT" a tam cenu ukaze.
Cenu ukaze po prepnuti na konkretnu krajinu pretoze kazda krajina ma/moze mat inu cenu, preto v linku co som uviedol je "de-AT" a tam cenu ukaze.
Vcera som tu napisal odpoved, zavrel okno, otvoril a skontroloval a dnes tu uz ten prispevok nebol.
Podla United States Department of Transportation pre rok 2022:
Estimated National Average Vehicle Emissions Rates per Vehicle by Vehicle Type using Gasoline and Diesel (Grams per mile)
GASOLINE
Light-duty vehicles
Total HC 0.251
Exhaust CO 3.812
Exhaust NOx 0.157
Exhaust PM2.5 0.004
Brakewear PM2.5 0.003
Tirewear PM2.5 0.001
Light-duty trucks
Total HC 0.299
Exhaust CO 4.770
Exhaust NOx 0.298
Exhaust PM2.5 0.006
Brakewear PM2.5 0.003
Tirewear PM2.5 0.001
https://www.bts.gov/content/estimated-nation…
Nebezpecne PM2.5 su z pneumatik 0.001g/milu a brzd 0.003 g/milu a to rovnako pri osobnych vozidlach ako aj lahkych nakladnych voz. Narast je to az pri tazkych NA z pneumatik 0.002g/milu a brzd 0.006 g/milu.
Zaroven vacsina EV ma rekuperaciu a teda brzdy su vyuzivane omnoho menej ako pri spalovacich autach.
Tesla tvrdi, ze ich auta najazdili 3 mld. mil so zapnutym autopilotom.
V roku 2020 mali v USA: "1.34 deaths per 100 million miles traveled", teda 30 x 1.34 = 40 mrtvych na 3 mld mil.
Ak autopilot sposobil 19 mrtvych, tak je to sice lepsie ako priemerny vodic, ale nie az tak vyrazne ako by sa ocakavalo. Hlavne je tazko overit, ci Tesly v rezime autopilot tolko najazdili.
Narast predaja SUV vobec nesuvisi s EV a je tu uz viac ako 10 rokov. Ludia co na to maju, pozaduju bezpecne a pohodlne auto a nie malu rakvu na kolesach co v Euro NCAP dostane 0 hviezdiciek.
"Na Slovensku narástol podiel SUV na celkových predajoch za prvý kvartál roka 2022 na 50,11 %"
Ako to suvisi s predajom EV na Slovensku, kedze tam sa pohybujeme s podielom na urovni 1-2%?
Zato spalovacie auta su bezpochyby ciste!
"Výsledok: skutočné emisie oxidov dusíka na cestách sú až o 500 percent vyššie ako zákonom stanovená maximálna hodnota."
https://autozurnal.com/dalsi-dieselgate-real…
Nedostupnost v chudobnej casti Europy je dana nizkymi platmi a vysokymi cenami EV ponukanymi europskymi vyrobcami, ktori si musia zaplatat dieru za miliardy pokut a odskodneho za Dieselgate.
Na svete jazdia uz viac ako dve desiatky milionov nabijatelnych aut, tak je jasne, ze sa najde par neschopnych blbov co nevedia kde sa da auto nabit. Ale samozrejme podla vas to je chyba aut a nie osoby, kym pri chybnom tankovani je to chyba osoby.
Predanych nabijatelnych aut celosvetovo:
2.2 miliona v roku 2019
3 miliony v roku 2020
6.6 miliona v roku 2021
pre rok 2022 je odhad okolo 9-10 milionov kusov
V Cine maju nabijatelne auta posledne mesiace podiel na trhu na predajoch aut cez 30% a nikto im neprikazuje.
Ale chapem, ze aj ked budu predaje na urovni cez 90% podielu na trhu, budu niektori vykrikovat, ze je to slepa cesta.
Mam sa zastavat takych vyrobcov co roky klamali a podvadzali a v konecnom dosledku sposobovali a sposobuju precasne umrtia, pretoze neplnia emisne limity.
"Výsledok: skutočné emisie oxidov dusíka na cestách sú až o 500 percent vyššie ako zákonom stanovená maximálna hodnota."
https://autozurnal.com/dalsi-dieselgate-real…
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/40422-vere…
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-jizn…
Kolko je tych automobiliek?
Platia miliardove pokuty a odskodne a nemaju peniaze na rozvoj. Vari im to Cinske automobilky vnutili, aby podvadzali?
V Rakusku sa MG4 predava za 27590 Eur (dojazd WLTP 350 km) a za 31590 Eur (dojazd WLTP 450km).
Real Range Estimation between 260 - 535 km
Keby bol zoznam tych co natankovali benzin do diesloveho auta tak by ani jedna hruba kniha nestacila.
Ked mohol niekto susit psa v mikrovlnke, tak sa najde druhy, ktory presiel s elektromobilom za 15 hodin len 286 km a je zo svojej neschopnosti frustrovany.
Na druhej strane vacsina nema taketo problemy a jazdu s elektromobilom zvlada.
US: In 2021, Plug-Ins Traveled 19 Billion Miles On Electricity
teda 31 mld. km za jediny rok na elektrinu v USA.
MG5 zrejme nevyradili pre velkost kufra, ale preto ze je to cinsky vyrobok.
MG5 ma kufor 479L/1367L, WLTP dojazd 400 km.
podla clanku vyhovujuci Citroen e-C4 ma kufor 380L/1250L a WLTP dojazd 347 km
dalsi Peugeot e-2008 ma kufor 434L/1467L a WLTP dojazd 331 km
Celkovo az 10 z uvedenych 20 aut ma mensi zakladny objem kufra ako MG5. Pri MG5 im asi nevyhovovala cena. MG5 s 61kWh bateriou sa v Nemecku predava za 34 920 Eur, teda lacnejsie nez ktorekolvek co uviedli v tabulke.
https://ev-database.org/car/1474/MG-MG5-Elec…
https://ev-database.org/car/1286/Citroen-e-C4
https://ev-database.org/car/1206/Peugeot-e-2…
Co sa tyka Škodu Enyaq iV, tam uviedli model s mensou bateriou (62kWh) zrejme ako vyhovujuce auto, ani pri inych modeloch napr. ID3 neuvadzali model s najvacsou bateriou.
Tu uz je ina uroven cenzury vsak pan Andrejcak, vcera pridany prispevok tam uz nie je. Aj tento vymazete?
Vcera som napisal, ze Vam nevadi, ze ma prevratene auto spalovaci motor, nadrz a vyfuk aj tak napisete: "Chybu spravil jednoznačne vodič čínskeho elektromobilu" a "Čo čert nechcel, presne takéto dva elektromobily sa nedávno stali účastníkmi dopravnej nehody."
To prevratene auto je MG6 330TGI a s modrymi SPZ, kym Tesla ako elektricke auto ma samozrejme zelene SPZ.
To je presne Cina, aj kvalita, v tomto pripade bezpecne auta, ale aj pri mnohych vyrobkoch vratane niektorych aut nizka kvalita. Preto skusobne, vratane Euro NCAP urobia robotu pre zakaznikov, ktori sa rozhodnu ci je to pre nich dolezite. Ako dobre sa predaval Renault Zoe, ktory dostal minuly rok v Euro NCAP 0 hviezdiciek a uz roky tu mame cinske modely aut, ktore dostali 4-5 hviezdiciek, ale ludia im nedoveruju aj ked su bezpecne, kvalitne a lacnejsie nez europske znacky.
"Priemerná spotreba Tesly je 17,9 kWh, ale pri teplote –7°C vzrastie o 72 %. Najväčší rozdiel ale ukázal Renault Mégane E-Tech s rozdielom až 78 %."
Renault Mégane E-Tech - v tabulke uvedena spotreba 19,8 kWh a 30,0 kWh
19,8kWh x 1,5151 = 29,99kWh, teda spotreba sa zvysila o 51,51%
ale kto chce psa bit palicu si najde a ma rozdiel 78%, vsak pan Andrejcak.
"Ten betón v Mochovciach a Bohuniciach nie je bezemisný."
Tak ako do emisii spalovacich aut sa nezaratavaju emisie rafinerie, vystavba rafinerie, preprava ropy/nafty/benzinu, emisie unikajuce pri tazbe fosilnych paliv a potopene ropne tankery.
"Throughout January, over 2.5 terawatt-hours (TWh) of electricity was generated by wind turbines in Poland, according to data from the Polish Wind Energy Association (PWEA). "
"Renewables of all types accounted for 19.1% of electricity generation last month"
https://notesfrompoland.com/2022/02/15/polan…
To je spotreba Slovenska ( 2.5 TWh/mesiac)
vyroba elektriny v roku 2021 (g CO2/kWh):
Svedsko 9
Francuzsko 67
Slovensko 113
Nemecko 402
Polsko 750
https://www.eea.europa.eu/ims/greenhouse-gas…
Na Slovensku pri spotrebe 17kWh/100km je to 19.2 g CO2/km.
"Ako chceš meniť bloky , ktore sú zaliate v podvozku?"
Zjavne si nikdy bateriu elektrickeho auta nevidel.
"Vydrží 150 tisíc? To si snáď robíš srandu"
Sa tvaris ako keby si mal na vsetko co mas zaruku aspon 20 rokov a urcite sa nic v zaruke nepokazi.
A co sa tyka kamionov
Tesla SEMI ma dojazd 480 a 800 km podla velkosti baterie a nabitie "The Semi is promised to replenish up to 70% of its range in 30 minutes."
A povinne prestavky kamionistov:"Minimálny čas prerušenia vedenia vozidla: 45 minút alebo 2 prestávky, jedna 15 minút a druhá 30 minút v rámci 4,5 hod. vedenia vozdila"
Teda nabijanie nemusi nijako predlzovat celkovy jazdny cas kamiona, pretoze sa stihne nabit pocas povinnej prestavky, samozrejme treba dobudovat nabijaciu infrastrukturu pre kamiony.
"Vy si myslíte, že zajtra môžeme nahodiť pred nejaký hypermarket 500 nabíjačiek z príkonom 150KW"
Predovsetkym si myslim, ze taky velky hypermarket kde by bolo treba 500 nabijaciek s vykonom 150 kW nemame. Aj keby priemerne EV jazdilo 15 000 km za rok, tak je to necelych 300 km za tyzden, teda potrebuje nabijat 50 kWh za tyzden a pokial mozno lacnu elektrinu a ta je v noci, teda 7-8 hodin na pomalej 7 kW nabijacke doma alebo na sidlisku alebo elektrinu z fotovoltaickych panelov.
150kW nabijacky pouzije niekto, kto nemoze z casovych dovodov pouzit pomale nabijanie a preto ich treba hlavne na dialnicnych odpocivadlach, ale na ziadnom u nas ich netreba 500.
"o koľko by sa museli zväčšiť len parkoviská pri diaľniciach, aby tam mohli stát 1-2 hodiny autá?"
Tam je priestor pre nabijacky 150-500kW pre osobne auta a 1-1.5MW nabijacky pre kamiony, tak aby tam nabijali od 10 do 30 min.
"XPeng claims its G9 SUV is the world's fastest charging EV - 124 miles in 5 minutes" - teda 200 km za 5 min
"Mám Opel combo a jeho batéria má dojazd v ideálnych podmienkach 220km. Pri bežnej premávke a teplotných výkyvoch sa nedá spoľahnúť na viac ako 120km."
Tak je u mna nakupna taska, pretoze EV s WLTP dojazdom 600 km je schopne pri vhodnych podmienkach prejst vyse 1000 km na jedno nabitie.
Tesla Model S 100D Sets Production EV Range Record Of 1,078 km/670 Miles On Single Charge
"Existujú presné výpočty, že uhlíková stopa nijak výrazne neklesne."
Tak to som sa dobre zasmial - "PRESNE VYPOCTY"
Baterie EV sa v sucasnosti recykluju na 92-95% na kolko percent sa recykluje spalena nafta/benzin, oblaky metanu unikajuce z tazobnych zariadeni alebo potopeny tanker plny ropy?
Odporúčame