JPP?
len to, ze baterie a elektromotory nemaju vykonove obmedzenia, ktore by branili ich pouzit v comkolvek co je na zemi alebo na vode. V lietadlach zatial len pre mensie lietadla a na kratsie vzdialenosti. To len bol iny priklad pouzitia.
Nie, len znizuju svoju zavislost na plyne a uhli a zaroven pridavaju veterne turbiny a ine obnovitelne zdroje.
Hlavne ze Nemecko ma neskutocne obrovske alpske uzemie, to uz musi byt spusta nemeckych regionov az 5 tisic km2 z 357 tisic km2 Nemecka.
Iste a kolko asi tak vazi ta bateria? 100kWh bateria Tesly vazi 625kg. 900 kWh bateria 800 km verzie Semi by teda mohla mat 5.6 tony, ale nepotrebuje nadrz na naftu ani tazky spalovaci motor. Preco by teda mal byt rozdiel medzi spalovacim kamionom a 800km verziu Semi viac ako 10 ton? Aj o tom pisu konspiratory?
Verzia Semi s 480 km dojazdom ma okolo 540 kWh bateriu a teda okolo 3.4 tony. Od toho odpocitat naftovu nadr a rozdiel v hmotnosti motorov a to moze byt rozdiel oproti kamionu so spalovacim motorom.
To su tak vymysli na urovni autofora. Deutsche post predala prava na vyrobu, ale dodavok sa nezbavila.
"StreetScooter GmbH, including its existing 300 employees, will continue to act as a supplier of vehicle parts and batteries for the Group's planned fleet expansion to 21,500 StreetScooters. Thereafter, StreetScooter GmbH will focus exclusively on servicing and maintaining the existing fleet. The Group currently operates more than 17,000 of the electric vehicles, which were developed specifically for last-mile mail and parcel delivery, and as such is the largest e-fleet operator in Europe."
A je tam taky zakaz? Je tam taky zakon? Teda mozu jazdit EV v zime ci nemozu? Nejaky navrh pre krizove situacie asi neznamena zakaz jazdy EV, vsak? Navyse navrh nezakazuje jazdy EV, len by mohol obmedzit ucel pouzitia EV.
"Súkromné používanie elektromobilov je povolené len na absolútne nevyhnutné cesty, napríklad výkon povolania,...", ale to by som chcel vela aby ste pochopili co je vykon povolania, vsak?
To, ze sa nejaka bateria pokazi neznamena, ze vsetkym EV sa hned po zaruke pokazi bateria, nech sa aj kazdy dalsi rok po zaruke pokazi 5% baterii, stale bude priemerna zivotnost 17-18 rokov. A obvykle sa nepokazi cela bateria ale iba jeden blok, ktory treba v servise odpojit a zvysok funguje.
Tesly maju priemernu degradaciu okolo 10% po cca 200 tisic km.
Pan Andrejcak taktne zamlcal, ze firma Krummen Kerzers nepovazuje tuto testovaciu jazdu za neuspech a preto chce nakupit dalsie kamiony este v tomto roku.
"The company also wants to increase its fleet of electric trucks to 18 units by the end of 2023."
Zrejem ich bude pouzivat v ramci Svajciarska medzi svojimi pobockami/skladmi. Nedostatocna nabijacia infrastruktura pre kamiony v Europe neumoznuje ich rychle nabijanie na dlhych trasach.
Kamion s dojazdom 300 km nie je vhodny na take dlhe trasy, zvlast ked chyba nabijacia infrastruktura. Ak tak Tesla Semi s dojazdom 800 km, nabijanim do 70% za 30 minut a mat aspon 500kW nabijacky po ceste. Navyse Volvo FH podporuje naximalny nabijaci vykon iba 250kW.
Tesla Semi s dojazdom 800 km, 70% charge in 30 minutes, teda na dalsich zhruba 500 km sa nabije pocas povinnej prestavky vodica. Problem je, ze nemame v Europe infrastrukturu pre nabijanie kamionov. Treba postavit na hladnych tahoch aspon kazdych 200 km nabijacky pre kamiony z vykonom minimalne 500kW, aby to vobec davalo zmysel jazdit dlhe trasy na elektrickych kamionoch, ked uz zeleznice nie su akceptovatelnou alternativou pre dlhe trasy.
Viacere mensie uz lietaju a dalsie sa pripravuju, ale pri lietadlach je to este dlha cesta a mozno bude lepsie pouzit iny zdroj/palivo, mozno vodik.
a co Caterpillar 793 electric - The 793 Electric compares in dimensions to the company's other internal combustion versions of the 793—meaning this truck is roughly 42 feet long, 25 feet wide, and 21 feet high.
"Bruselský fanatizmus neuznávajú nikde, ani v Číne"
Tak to preto v Cine za prvych 11 mesiacov minuleho roka dosiahol podiel nabijatelnych aut 30% na celkovych predajoch.
"batérie treba meniť tak po 7-8 rokoch"
Ake jednoduche je tarat nezmysly, vsak?
Podvodnici s odpisanymi autami funguju velmi dobre aj pri EV aj pri spalovacich autach, ci uz islo o odpisy pre velke nehody alebo utopene auta, pre podvodnikov nie je v tom rozdiel o aky druh pohonu ide. Mensie nehody EV sa opravuju rovanko ako pri spalovacich autach.
Podstatne je vediet kolko Tesiel bolo napr. za rok odpisanych a pozriet kolko ich v USA jazdi. Alebo sa ideme tvarit, ze novych spalovacich aut s najazdenymi hoci par tisic km sa "totalna" skoda netyka a je to problem iba EV?
Nastastie mame stovky ak nie tisice inych webov nez je autoforum.cz, kde sa na elektromobilitu pozeraju realne.
Narast predaja EV vo vyspelych statoch, samozrejme vratane Ciny, ukazuje, ze je o EV zaujem, problemom je efektivnost vyroby mimo Ciny a dopady Dieselgate a s tym suvisiacich opravnenych pokut a odskodneni, ktore europsky vyrobcovia za svoje podvody so spalovacimi autami museli uhradit.
"tazka technika a stroje nebudu v blizkej dobe elektricke"
A preco by neboli elektricke? Je aj vacsie auto ako Caterpillar 793?
Presne tak, Tesla model Y je stvrty najpredavanejsi model auta za rok 2022 s poctom 759 tisic ks a nie daleko od tretieho miesta Fordu F-Series s poctom 787 tisic ks. Tesla model 3 je siedmy najpredavanejsi model auta za rok 2022.
BYD je najvacsim vyrobcom nabijatelnych (plug-in) aut na svete s poctom 1 857 379 ks za rok 2022. A zaspata Toyota moze len zavidiet obrovske zisky Tesly a BYD-u.
Opat clanok na urovni schopnosri pana Andrejcaka. 120 Tesiel na na aukcii neznamena, ze budu zosrotovane, casto sa ich snazia skupovat ludia, ktori ich opravuju a nasledne predavaju. A z akeho poctu Tesiel? Zo 100 000, ci z miliona na cestach v USA?
Len za minuly rok a len v Kalifornii sa predalo vyse 200 000 Tesiel.
Kto cita len autoforum ani nic pozitivne o EV citat nemoze. Z toho clanku na autoforum: "Toyota vidí, že zájem je mizivý a výroba nesmyslně náročná, a tak vzdušné zámky nestaví."
V skutocnosti, Toyota vymiena CEO a novy CEO sa vyjadril jasne:"We would like to demonstrate this commitment [to make cars better] through concrete actions and products, such as accelerating the shift to electrification and engaging in car-making that responds to diverse values and local needs.", teda "urýchlenie prechodu na elektrifikáciu".
https://electrek.co/2023/01/26/toyota-ceo-st…
"Elektrické autá sú "VYSOKO prospešné" pre našu Zem. "
Zato spracovanie a spalovanie ropnych produktov je uplne super pre nasu planetu, vsak?
Odporúčame