Dnes ale poriadne zarezavas. Pridu premie z Kremla?
Dnes ale poriadne zarezavas. Pridu premie z Kremla?
V roku 2035 budu emisne pokuty take vysoke ze kupovat spalovaky bude velmi nevyhodne, ale bude sa to diat postupne a nie skokovo takze uz aj v roku 2025 sa tie pokuty navysia a cena spalovakov stupne.
Navyse su v plane emisne povolenky na benzin a naftu od roku 2027 takze sa budu zvysovat aj ceny paliv na cerpackach.
Ten kto produkuje viac emisii bude platit vyssie pokuty.
Ja som o 22c nepisal.
Ja nabijam na rychlonabijacke asi tak 1x za mesiac a zvycajne je to max. par kWh aby som dosiel domov. Nemam ziadny predplateny pausal a platim 49c /kWh (ZSE). Pri tom stravim na nabijacke 10 - 20 min (este nikdy som tam nestravil 'zopar hodin').
Inac nabijam doma za cca 15c / kWh
Moja celorocna priemerna spotreba podla palubneho pocitaca je 15kWh / 100km ale nemam ziadny tank.
Napriklad Seat alebo Suzuki
Honda, Toyota, Subaru sice maju ale podla toho vysledku to asi velke prachy nestalo.
Nerozumiem nad cim vlastne vyplakavaju, ved pravidla su dane uz roky.
Ako znizia emisne pokuty konkurencieschopnost europskych automobiliek? Rovnake pravidla predsa budu platit aj pre Cinanov a ti su navyse penalizovani clami.
Nech premietnu vsetky pokuty do ceny kazdeho spalovaku ktory prekracuje emisne limity - nic spravodlivejsie sa s tym robit neda.
Zaujimave tiez bude ked sa zavedie nejaky novy testovaci cyklus na PHEV, alebo sa pouziju skutocne namerane udaje ktore uz automobilky zbieraju.
Napriek tomu ze EU automobilky stale viac a viac nariekaju, generuju kazdym rokom rekordne zisky.
Pekne tie cisla prekrucas. Pri elektromobile si vyberies to najvyssie a pri spalovaku to najnizsie ake sa da najst.
Cenu elektriny vyberies tu najvyssiu ale cenu nafty vyberies tu najnizsiu. Statisticky sa tento rok cena nafty pohybovala medzi 1.5-1.6 a az teraz v Septembri sa priblizila k 1.4 co je dlhodobo skor vynimka.
Priznavam ze v Norsku nejazdia skoro same elektromobily, aj ked si myslim ze to bude rozdelene dost nerovnomerne a hlavne vo velkych mestach bude ich podiel vyrazne vyssi ako 25%
Z mojich 100 metrov si urobil 100 kilometrov
Ale to nijako nevysvetluje preco mal elektromobil polovicnu splatku oproti spalovaku. Ved je drahsi a este aj vsetci ocakavaju rychlejsi pokles ceny.
Poistenie tiez nebude lacnejsie a servis by mal byt lacnejsi len teoreticky lebo v skutocnosti si automobilky uctuju za EV vyssie hodinove sadzby (cest vynimkam).
Ked stupli ceny spalovakov kvoli EV tak to znamena ze znacky ktore EV neponukaju nemuseli zdrazovat. Vsimol si niekto nieco take?
Oni tie ceny v skutocnosti velmi nestupli pretoze pri zaratani inflacie stupli ceny spalovakov len mierne a ceny elektromobilov dokonca klesli.
Preco by mala EU rusit emisne normy? Pre cinanov neplatia?
Ak hladas EV jazdenku, karta sa obrati. Jazdeny model Y je drahsi ako jazdena ID4. Tiez by som pri novom aute uprednostnil Teslu, ale ojazdene VW su ovela lacnejsie.
Ak chces vidiet ako to funguje v krajinach kde jazdia skoro same elektromobily tak si najdi na youtube nejake videa z Norska (odporucam Bjorna Nylanda).
Realita je taka ze cim je viac elektromobilov, tym je viac nabijaciek takze sanca ze v Norsku nenabijes je takmer nulova. Ked nejaka nabijacka nieje volna, ides par sto metrov k inej.
To s tou vymenou baterii je uplne inac ako si napisal, aspon si zisti ako sa to robi predtym nez zacnes sirit nezmysly.
"v auguste 2021 bola mesačná splátka pri operatívnom lízingu za elektromobil v cene 45 000 eur 284 eur mesačne, čo je výrazne menej než 473 eur za ekvivalentné spaľovacie auto"
Existuje nejaky dovod preco by mala byt lizingova splatka za drahsi elektromobil nizsia ako za lacnejsi spalovak?
Vyzera to ako pekna hlupost. Dokaze mi to niekto vysvetlit?
A existuju desiatky dalsich clankov ktore hovoria o tom ze aj ked majitel nabijal len na rychlonabijackach tak ma degradaciu baterie porovnatelne nizku ako ti co nabijali len pomaly.
Rychlonabijanie sice bude skodlivejsie ako pomale nabijanie, ale rozdiel nieje taky vyrazny aby sa elektromobilistom oplatilo za kazdych okolnosti nabijat len pomaly.
Tieto veci sa nedaju zovseobecnovat - kazde auto ma inu bateriu a ine chladenie baterie (alebo ho nema vobec). To co platilo pre niektore stare modely aut (Nissan Leaf), uz pre dnesne auta neplati.
To ze mal niekto zavadu na baterii a musel ju po roku vymenit predsa nic nedokazuje (aj ked o tom napisal clanok). Dolezite su statistiky a nie jedna zla skusenost.
Statisticky maju elektromobily viac problemov s elektromotormi ako s bateriami a to si clovek povie ze na elektromotore sa nema co pokazit.
Rozumiem, najprv na nich prerabali a teraz na nich ryzuju. A ty sa tvaris ze to vsetko zapada do tvojho chapania sveta.
Plany odklada na rok 2028 ked by uz mala byt plniaca infrastruktura. To niekto vybuduje a bude roky udrziavat nevyuzivane cerpacky? Nieje to trochu naivne ocakavanie?
Ak si spravne pamatam tak jedna rychlonabijacka stoji cca 50-100 tisic ale jedna vodikova cerpacka stoji 1-2 miliony. Vodikove auta su navyse absolutne zavisle na tychto verejnych cerpackach pretoze doma si ho na rozdiel od elektromobilu nenabijete.
Ak sa elektromobily rozsiruju pomaly a ako dovod sa uvadza aj nedostatocna siet nabijaciek, tak vodikove auta to budu mat ovela tazsie. Take auto je na rozdiel od elektromobilu bez verejnych nabijaciek nepouzitelne. Situacia sa neda porovnat dokonca ani s fosilnymi autami, pretoze benzin si bez problemov prinesiete v cisterne alebo v sude aj na take miesta kde nieje siet cerpaciek, ale vodik nic take neumoznuje.
Ak dochadzas do prace tak daleko ze to elektromobil nezvladne tak je nacase sa zamysliet na svojim zivotom. Pre drvivu vacsinu ludi by dochadzanie do prace elektromobilom nepredstavovalo problem.
Polovica obyvatelov byva v rodinnom dome kde mozu nabijat pomaly pocas noci a nebude to problem ani pre prenosovu sustavu.
Tak malo staci? Prestat povazovat spalovacie auta za menejcenne?
Ja som si myslel ze VW zacina mat problem s emisnymi limitmi a pokutami a to je dovod preco musi vyrabat aj nieco ine ako spalovaky. Ta situacia sa mimochodom bude kazdym rokom zhorsovat pretoze emisne pokuty sa budu zvysovat a navyse sa maju o 2 roky zaviest emisne povolenky na fosilne paliva - to asi tiez nezvysi dopyt po spalovakoch.
Trh sa pomaly ale isto presuva od spalovakov k hybridom a elektromobilom, ale VW v tomto segmente nevie ponuknut konkurencieschopny produkt. Kto chce hybrid ten si kupi Toyotu a kto chce EV ten si kupi Teslu, alebo nejaku lacnejsiu Cinsku alternativu.
Ved nech predavaju dalej spalovaky, ked ich ma kto kupovat. A ked ich uz nebude mat kto kupovat, mozu zavriet kram.
Kto umi, ten umi a kto neumi ten ... place.
To myslis vazne? Naozaj v tych clankoch nevidis rozdiel?
BTW dik za link
Chvalim autora za informacnu vyvazenost clanku - viem si predstavit ze take autoforum by o rovnakej udalosti informovalo uplne odlisne...
Odporúčame