Diskusia je o rekonštrukcii električkovej trate na uliciach Nižné Kapustníky a Slanecká v KOŠICIACH.
Za dlhé roky si nespomínam na žiadnu dopravnú stavbu v meste s príspevkom kraja - všetko len únia, štát a mesto.
Diskusia je o rekonštrukcii električkovej trate na uliciach Nižné Kapustníky a Slanecká v KOŠICIACH.
Za dlhé roky si nespomínam na žiadnu dopravnú stavbu v meste s príspevkom kraja - všetko len únia, štát a mesto.
Pardon - malo tam byť „zahrnul tam aj novú zastávku“, nie naopak. A za slovom „stanovištia“ v ďalšom odseku má byť ukončenie zátvorky.
Škoda, že tu nie je možnosť príspevok dodatočne editovať ako na iných webových diskusiách.
Keď v r. 2014 Paľo Titl projektoval dopravnú časť stavby Kauflandu na Jazere, zahrnul aj tam novú zastávku na Slaneckej - ale len s 1 stanovišťom (autobusovým v smer od mesta), pretože len tá strana cesty bola v území riešenom stavbou.
Ja blbec som to vtedy odmietol s tým, že tú zastávku treba riešiť komplexne (2 električkové a 2 alebo 3 autobusové zastávkové stanovištia a keďže to v rámci tejto stavby samozrejme nejde, tak odporúčam nevybudovať ani to 1. Tak to aj skončilo.
No a keď sa neskôr projektovala rekonštrukcia cesty na Slaneckej, tak to tam investor odmietol dať. A keď sa ešte neskôr projektovala rekonštrukcia električkovej trate, tak tam som to presadil. Keď som ale pri jednotlivých schvaľovaniach rekonštrukcie cesty opakovane upozorňoval, že to treba zjednotiť, lebo to takto nemá žiadnu logiku, vôbec som nepochodil...
Túto rekonštrukciu potrebuje táto trať ako soľ, to je bez debaty. A ak by ju dráhový úrad (kraj) kvôli nedostatočnej bezpečnosti zavrel, tak má Mesto veľký problém, lebo návrat k obsluhe južnej časti Sídliska Nad jazerom a celého Sídliska Krásna autobusmi (s linkami až do centra a na Terasu) je nad jeho technické, personálne aj ekonomické možnosti. Takže chvalabohu, ak sa to pohlo.
Ale som veľmi zvedavý, že keď sa to zrealizuje, ako bude Mesto obyvateľom mestskej časti a tam pracujúcim vysvetľovať, prečo po rekonštrukcii trate na nej vzniklo 6 miesto doterajších 5 električkových zastávok (nová bude v križovatke ulíc Slanecká a Napájadlá, čo je len dobre - inak, ide o jej obnovenie po 42 rokoch...), ale po nedávnej rekonštrukcii cesty na Slaneckej tam bolo autobusových zastávok ponechaných len 5... Opakovane som do tohto problému búšil, keď to ešte šlo zjednotiť (= ešte upraviť projektovú dokumentáciu rekonštrukcie cesty), ale márne.
Názory p. Putina mi veľmi nekonvenujú (2x som si pustil jeho rozhovor s p. Carlsonom spred vyše roka), ale blázon ani samovrah určite nie je a spočítať si dva a dve pre neho tiež určite nie je problém.
Takže tvrdíte nezmysel a teda „príčetnosť“ by som na Vašom mieste radšej nespomínal.
Príčinou pokusu časti Európy urýchlene pristúpiť k rozsiahlemu zbrojeniu nie sú primárne akcie ani rétorika z ruskej strany, ale vycúvavanie USA z agresie.
A pri danom tempe, možnostiach a ochote obyvateľstva (zjednocovanie Európy na riaditeľný a operatívny celok, výrazné uťahovanie opaskov, otvorenejšie cerenie zubov smerom na Východ aj s prípadnými menšími akciami) by Európska únia ako vojenská veľmoc pripadala do úvahy tak za 100 rokov (esli vůbec).
Nemáte to trochu pomýlené?
Diskutujúci, na ktorého ste reagoval, len povedal, že DNR a LNR vznikli na základe referend. Áno, dá sa namietať, že by bolo vhodné zopakovať ich za medzinárodnej kontroly. Ale rovno vyhlásiť, že preto je „nepracujúci komunista a nacista“ a „príživník bez práce“?
A tvrdenie „o Ukrajine budú rozhodovať Ukrajinci“ je morálne neprijateľné. Každý má rozhodovať sám o sebe - nie Kyjev o Donecku, nie Bratislava o Dunajskej Strede, ale ani Moskva nie o Kijeve. Ak nižší administratívny celok chce byť samostatný, má na to právo - aj keby šlo len o obec. A ak sa chce pripojiť k niekomu inému, má na to tiež právo - samozrejme ak s tým ten „iný“ súhlasí.
Veľká, veľká škoda - aj pre svetovú politiku. Pápež otvorenejší svetu a iným pohľadom naň ako ktorýkoľvek predtým a naviac s „latinskoamerickou skúsenosťou“ s „najdemokratickejšou krajinou sveta“ bol pre ňu neoceniteľný.
No, ja by som šiel hlbšie - minimálne do roku 1999 alebo skôr už 1991. V roku 2014 to bolo už len vystupňovanie tlaku na hranicu, kde už Rusko usúdilo, že už naozaj musí konať. Tým som samozrejme ani náhodou nepovedal, že so všetkými krokmi Ruska odvtedy až dodnes súhlasím. Ale skutočnou hlavnou príčinou súčasného stavu je jednoznačne dlhodobé konanie „Západu“.
Uch, o koľko ľahšie by sa mi žilo, keby som mal takéto zjednodušené myslenie (až by som to nazval „kapitalistickou demagógiou a ideológiou“)...
Celý svoj pracovný život (1984-2024) som odpracoval vo verejnej hromadnej doprave - a vždy s vedomím, že mi má ísť v prvom rade o celospoločenský prospech a nie môj osobný a nie mojej firmy (podotýkam nie súkromnej, ale verejnej, z rozpočtu mesta financovanej) - a tak som aj konal (s nesčetnými konfliktmi s množstvom „podnikateľov“ a iných chytrákov, ktorí chceli presadiť svoj vlastný záujem na úkor celospoločenského a s ich pomáhačmi). A mal som z toho často poriadne problémy (aj s dopadom na moju peňaženku a na moje postavenie v rámci firmy).
To som úchyl, čo?
Cestovanie hromadnou dopravou je celospoločensky podstatne vhodnejšie ako individuálnou motorovou - má nižšie celospoločenské náklady na 1 osobokilometer, je ekologickejšie (aj 15-ročný dieselový autobus oproti novému elektromobilu) a oveľa menej nehodové. Z toho dôvodu má zmysel ho podporovať aj finančne, a to aj tak, že cena cestovného bude nižšia (a hoci aj podstatne) ako cena rentabilná a že toto bremeno ponesú tí, čo cestujú celospoločensky menej vhodným spôsobom (napr. vyššou cenou za pohonné hmoty / energiu či za súvisiace služby, vyššou daňou vzťahujúcou sa k vlastníctvu či prevádzke motorového vozidla a pod.).
Ale spraviť túto službu úplne bezplatnou je chyba, lebo tým pádom sa masovo využíva aj bezdôvodne (cieľom by pritom nemalo byť viac premiestnení, ale zvýšenie podielu celospoločensky vhodnejšieho módu na ich celkovom počte). A spraviť to len pre časť tejto služby (len vlaky a len študenti a dôchodcovia) je naviac nefér - ako k tomu prídu tí, čo túto výhodu nemajú?
A máme tu ďalší príklad nezmyselného a škodlivého prešporkocentrizmu...
A čo tak dohodnúť sa, 2 (spriatelené) vlády a poriadne uzavrieť širšiu oblasť okolo jestvujúcej nákazy - nezávisle od hraníc (ktoré napríklad vietor a vtáci - národnostne svojstojne neuvedomelo, ja viem - aj tak ignorujú)?
Prečo majú trpieť ľudia stovky kilometrov od najbližšieho ohniska nákazy (dokonca až po obce pri hraničnom priechode medzi Nagytarkányom a Zemplénagárdom!)?
Viete Vy tam v Prešporku vôbec o tom, o koľké stovky ľudí ide, čo budú musieť chodiť do práce a za inými účelmi desiatky kilometrov naokolo len kvôli tomu, že niekto nie je schopný prijať oveľa rozumnejšie, efektívnejšie a celospoločensky lacnejšie riešenie?
Esterházy János vojnový zločinec? Ste pri zmysloch? Aký zločin podľa Vás spáchal?
Ďakujem (asi aj za viacerých) za informáciu, že ktoré spravodajské stránky sa oplatí navštevovať.
Šialenec je ten, kto si myslí, že keď bude dlhodobo medveďa zaháňať do kúta a ešte aj tam do neho sústavne pichať, že ten na neho nakoniec nezaútočí.
A kedy konečne odídu Slováci?
VŽDY má mať viac zodpovednosti a vyvinúť viac snahy k dobrému ten silnejší.
Keby "slobodný svet“ Moskve nerobil od začiatku 90. rokov jeden podraz za druhým (a nemožno poprieť, že dobrá vôľa Sovietskeho zväzu za p. Gorbačova a Ruska za p. Jeľcina bola), dnes by v Rusku boli úplne iné pomery a úplne iná vláda. Pocit poníženia a ohrozenia robia v obyvateľstve divy a následkom bývajú o.i. veľmi zvláštne figúry v tamojšom vedení...
To je tá zbraň, ktorou sa trafil do stehna?
A za svoj národ sa bojuje tak, že keď národ, ktorý utláča môj národ (historický fakt), povstane proti inému národu, ktorý zasa utláča jeho (tiež historický fakt), tak ho napadnem od chrbta? Zaujímavé...
Ak by to bola pravda, tak USA by nielen že už neboli (= zanikli už niekoľko desiatok krát), ale ani vôbec nevznikli...
Tiež som si tento úžasný preklad „dealing with“ na „vysporiadať sa s“ - čiže nenápadne úplné otočenie zmyslu z „dohodnúť sa s“ na „vysporiadať sa s“ (akože s problémom) hneď všimol...
Odporúčame