Robím v tejto oblasti celý pracovný život (od r. 1984), zaujímam sa o ňu už od r. 1979.
Na 90 % s článkom súhlasím, ale pár vecí v tom chýba (a zrejme idem proti prúdu):
1.
Na strane „biča“ je potrebné, aby bola verejná správa čo najprísnejšia - nielen spoplatňovanie parkovania, ale aj zákazy vstupu do cenných či prehustených oblastí a vyššie dane na pohonné hmoty a všetko ostatné s automobilizmom súvisiace.
Nereálne - ľud to nechce, ustupuje až vtedy, keď je autosituácia už neúnosná (totálne zápchy). Dovtedy je jeho právo na jazdenie autom hocikam a za hocijakým účelom a parkovanie hocikde a zadarmo sväté. A na to politici počúvajú a tak aj verejnú správu dirigujú.
2.
Je treba dôsledne brániť záujmy verejnej dopravy v oblasti územného plánovania a povoľovania stavieb.
Dejú sa tam často hrozné veci („priepustnosť a plynulosť pre autodopravu sú prvoradé“ + záujmy väčších investorov spravidla valcujú verejný záujem).
Politici sú pritom spravidla motoristi a priatelia investorov...