si mimo. Aspoň si si mohol dať ruský nick a nie anglický
si mimo. Aspoň si si mohol dať ruský nick a nie anglický
Nikde sa už hodinu kvôli dobijaniu netrci. Dnes už každy nový elektromobil má dobitie z 10 na 80 za max 30min, spravidla ale okolo 25 min.
Hlavná idea ale je nechodit na takéto nabíjačky ale nabíjať doma, v práci na nákupe a pod, tzn dnes stravis 10 min tankovanim a možno kvôli tomu aj menis trasu. Výsledkom je "strata" času 15-20min. S elektromobilom nestratis nič, lebo na nabíjanie nikam nechodis. Samozrejme nehovorím, že to už dnes to tak má každý. Ale bude to tak onedlho. (Onedlho = skôr ako bude diaľnica do Košíc)
98% ľudí stačí auto s dojazdom na diaľnici 300km, nakoľko to predstavuje cca 2,5h jazdy.
Samozrejme sú ľudia ako zrejme ty, ktorí jazdia 500-700km denne a potrebujú taký dojazd. Za prvé ťa ľutujem, že sa takto musíš živiť, ale za druhé si výrazná menšina.
Mimochodom všetky asistenčné systémy ktoré píšeš mám a nemám s nimi žiaden problém.
nemáš pravdu ak porovnávaš teslu a európske elektromobily.
Ale zrejme si mal na mysli nejaké konkrétne, tak rád si pozriem ako si počítal.
činske autá ma v najmenšom nezaujímajú, nakoľko si auto zväčša kupujem na 4-10r a toľko žiadne čínske ešte nevydržalo.
Takže verzia 85 má dojazd 315km pri 135kmh. Ak človek nabíja 10-80%, tak ten dojazd je 220-250km. Chcelo by to aby to bolo 300 a potom sme tam, kde treba. Viac už nebude nutné.
To znamená, že na teplo sa premenilo 2,9 kWh, teda asi 6 % energie. A za toto teplo aj zaplatíte.
To je rozdiel v porovnaní s autami na benzín či naftu. Ak natankujete 50 litrov, do nádrže sa vám ich 50 aj dostane.
To je veľmi nespravodlivé takto to napísať. To by potom bolo vhodne uviesť, že síce natankujeme 50 litrov paliva, ale 35 litrov sa len spáli a vyletí vyfukom von bez toho aby vykonali akúkoľvek prácu.
K samotnému autu - tesla 3 je rovnako ťažká, stojí menej, dojazd má 500km a 0-100 za 5s. Tento Francúz je fakt pravek.
máš to pomýlené ako všetko.
Macron robil najviac pre to, aby vojna ani nebola, alebo aby rýchlo skončila. A trvalo mu extrémne rýchlo kým pochopil, že to putin chce vojnu.
na diaľnici hmotnosť takmer nehrá rolu a rolu hrá takmer výlučne iba aerodynamika, súhlasím.
ale potom akokeby si hovoril, že sa jazdí iba na diaľnici.. v mestách je to presne naopak, hmotnosť je kľúčová. Treba ju rozbehnúť a aj zabrzdiť.
nemyslím si že uspeješ, pretože podľa nicku nie si jednoznačne identifikovateľná osoba tzn tvoj nick nepodileha GDPR
Ak je to nafta, tak už si mal dávno šetriť na pohromu čo ťa určite čaká.
Ak benzín tak 👍
Súhlasím s tebou a ešte by som dodal, že Toyota 1,8 vvti do roka tuším 2006 sa tiež zadierala kvôli vyrobnemu nedostatku - Toyota samozrejme opravila vozidla iba v záruke alebo tesne po nej.
No a prevodovky Toyoty, resp ich ložiská, to je tiež (bola) dlhodobá nekvalita.
Ak chce človek kvalitné auto, treba vyberať konkrétnu motorizaciu a model - bývajú ohromné rozdiely aj v rámci modelov, napr ako si spomenul mazda 6 okolo roku 2020 - benzínové auto skvele, naftové nekvalitné.
len pre info, audi robilo vždy hrozné autá a práve posledných 5-7 rokov sa to dá.
v prvom rade si treba naliať čistého vína - tvoje auto nemá 120kw, má 88kw, tzn 120k
stálo v strednej výbave 18tis. Inflácia od 2017 dodnes je cca 30%. Ak by dnes to auto stálo 23400 eur, stálo by rovnako ako v roku 2017.Stojí ale 25790 eur, tzn o 2390 eur viac. Za to ale má o 20k viac. (a bohatšiu výbavu, ale to nechceš)
takže ja si myslím, že nemáš za čím plakať. Tvoje milované auto zdraželo len kozmeticky.
otázka je, aký výrobok vlastne ľudia chcú? Lebo ja to neviem, poznám len svoje preferencie.
Čo je obrovský plat je relatívne. Podľa mňa aj ty máš obrovský plat, keď prihliadam na tvoj nízky mentalny výkon.
Prepáč ale si úplne mimo.
Malé lacné autá tu boli - Citroën c1, vw lupo, škoda citigo, Fiat Panda atď.
Prečo tieto autá nevidíš na uliciach? Lebo ich nikto nekupoval aj keď stáli 10tis €. Drvivá väčšina záujemcov o auto za 10tis radšej kúpila trojročné jazdené auto.
A ti, čo kupovali autá za 15tis prešli na mini suv ako seat Arona, Peugeot 2008 atď. Hovorím o časoch 10 rokov a viac dozadu, keď tlak na automobilky zo strany EÚ bol ešte veľmi nízku. Väčšie autá a suv je jednoducho zákaznícka preferencia.
Ty radis ponúknuť modely, ktoré sa neuchytili pred 10+ rokmi...si mimo.
Vw dobré rozhodnutia spravil. Napr zavrel najdrahšiu továreň. Alebo stále vyrába autá nižšej strednej aj strednej triedy v nafte.
Ale chápem čo chceš povedať a súhlasím. Snáď je pre stellantis riešením, že by reinkarnvali viac modelov, ako spravili so space tourerrom. To by mohlo byť rýchlejšie ako financovať a vyvíjať 4 roky nový model.
Neber to v zlom čo napíšem, lebo ak je pravda čo píšeš tak si odborník v tejto tematike
Lenže auto a automobilka, to nie je len konštrukcia. Keby auta robili iba konštruktéri, tak by sme sa moc nepovozili. To je ako keby softvér robili len vývojári - s takým softvérom by takmer nikto nevedel robiť.
Takže u auta treba skĺbiť konštrukciu s dizajnom, uzitkovostou, bezpečnosťou, legislatívou a nakoniec nesmieš byť drahší ako konkurencia a treba na seba aj zarobiť a auto dodať načas s minimálnymi chybami.
Preto šéf automobilky nemusí byť konštruktér. Musí to byť človek, ktorý vie tieto odbory skĺbiť a trafí vývoj na 10 rokov dopredu.
Odporúčame