Ja som inžinier. Konštruktér. Prax 35 rokov. Načo by si ma počúval. Rob čo chceš.
Ja som inžinier. Konštruktér. Prax 35 rokov. Načo by si ma počúval. Rob čo chceš.
Aha. Ja mám el. auto. Som absolvoval strojnícku fakultu STU - katedra Spaľovacích motorov a lodí. Odbor konštrukcia motorových vozidiel. Pred 35 rokmi. Som konštruktér áut. Celý čas. Tak ale ty asi o tom vieš viac. Že?
V elektrárňach je pomer tepla premeneného na mechanickú/elektrickú energiu dvakrát taký ako v spaľovacom motore auta. Sú tu dva dôvody - veľkosť tepelného stroja-turbíny a ustálený režim v ktorom ten tepelný stroj beží.
Keď to teplo nepotrebuješ tak máš elektrinu z FVE. Chápeš to? Takto to funguje. Kogeneračné jednotky majú rýchly nábeh. Hlavne keď sú malé a sú ich státisíce riadené z jedného miesta - virtuálna elektráreň. Kogeneračná jednotka môže byť na plyn, ropu, ale hlavne na biomasu. Domácnosti na vidieku v pohode prežijú bez ropy, plynu a jadra a to bez zníženia komfortu. Zostane viacej energie pre mestá a priemysel. Navyše tie domácnosti môžu dodávať prebytky do siete.
Ja nepotrebujem žiasdny plyn. Ani vy. Ja sa vas snažim presvedčiť, aby sme rozmýšľali nad tým, čo robíme.
Nezatepluj. Nič nerieš. Ani spotrebu. A hlavne sa maj dobre. ...lenže tieto veci asi nejdú dokopy. Človek čo čaká, že mu budú lietať pečené holuby rovno do huby, väčšinou zostane hladný.
Nevieš a píšeš.
Brzdenie REKUPERÁCIOU - dobíja batériu. Brzdy sa v elektromobile používajú minimálne. Spaľovacie auto minie 70kWh energie na 100km. 50kWh ide do vzduchu. Elektrické má spotrebu 20kWh na 100km... Keď nevieš tak nepíš!
Komu chceš tranzitovať, keď nikto nechce odoberať?
Kde sú tí Ficovi troli? Čo robí ten Šutaj Eštok? Veď tu nikto neobraňuje toho Fica? ...ťažko presvedčíš človeka, že keď bude viac platiť za plyn, tak sa bude mať lepšie :-).
Ročne vypustia osobné autá na Slovensku do vzduchu približne 10 TWh energie cez chladič, výfuk a brzdy. Z ruska dovážame cca 17 TWh energie v plyne. Stačí prejsť na elektromobily a kogeneráciu pri výrobe tepla a TUV. Kogenerácia stabilizuje sieť a umožní ešte viac zapojiť obnoviteľné zdroje aby sa vyeliminoval aj ten zvyšok ruského plynu.
Toto je inžinierske riešenie problému. Nejdem do podrobností ako virtuálna ELEKTRÁREŇ, mikrokogeneračná jednotka, energetická biomasa s krátkym cyklom, sezónna akumulácia energie, biomeiler, syntetické palivá... Skrátka pohnime rozumom a hlavne zadkom. Ja doma ročne šetrím na 5000 Eur - elektrina, kúrenie, 2 autá.
Len som chcel doplniť, že tie nezmysly, ktoré napchali dnes aj do elektromobilov, tak tie úplne ten elektromobil znefunkčnili.
Myslím tie masážne sedačky, výkony stoviek koní, v interiéri obklad na obklade, ozdobná lišta na ozdobnej lište, schránka v schránke, osemkilogramové hlavné svetlo, svietiace logo všade - ako hodová strelnica, sedačka čo váži toľko ako človek čo na nej sedí, SUV architektúra vozidla, nárazníky s nefunkčnými ornamentami, kryt motora pod zavretou kapotou, zadné svetlá s miliónmi svetlovodičov a hliníkovými chladičmi, bezpečnosť založená na tom, že urobili z auta tank...
Zúfalstvo. Toto je hlavne o energii. Či budeme jazdiť za 70 kWh/100km na spaľováku, alebo za 20kWh/100km na elektromobile. Tak veľký je ten rozdiel!
S tými 70kWh by sa dal vykúriť rodinný počas jedného zimného dňa a ešte aj vyrobiť elektrina na 100km jazdy elektromobilom. Toľko len na ilustráciu aká hlúposť je páliť benzín a naftu v autách kde vypustíte každých 100km 50kWh energie len tak do vzduchu.
Žiadať zrušenie zákazy je možné, a zrušiť zákaz tiež. Lenže kto rozumný by to robil aby takto plytval energiou? Automobilový priemysel osprostil ľudí stovkami koní, maximálnymi rývhlosťami 250km/h, masážnymi sedačkami a inými nezmyslami. Teraz nevie ako má tým ľuďom predať elektrické auto, do ktorého sa snaží tiež napchať tie nezmysly aby neprišiel o peniaze. ...ako poslednú alternatívu si necháva možnosť predávať ľuďom rozumný a funkčný elektromobil. Toto však ešte nikto nevyskúšal. Pre istotu. Radšej si rovno ľahnú do hrobu aj so státisícmi pracovných miest.
Pozri sa na rozpočet, konsolidáciu a ekonomiku. V tom.
Idiokracia aj v Čechách. Einstein bol len jeden. Hlupákov sú tisíce. Inteligencia musí prehrať vo voľbách. Tak to jednoducho je. ...a kto vás bude živiť? Zistíte na úradoch práce o čom je život.
To sú ľudia, čo sa smejú ľudskej hlúposti a nehlásajú nenávisť k inému názoru. V tomto sa mýliš. Idiokracia víťazí. Tak ako v tom filme z roku 2006.
Zadlžujú nás peniaze, za ktoré si Fico kupuje dezolátov aby sa za ich chrbtom schoval pred spravodlivosťou. Dotácie na energie, nadmerné dôchodky, všelijaké tie benefity "zadarmo", čo nemajú nikde na svete, zamestnávanie našich ľudí v štátnej správe a podobne. ...a potom to bezbrehé kradnutie. Nastáva obdobie vysokej nezamestnanosti. To bude ďalší kliniec do truhly.
Za mesiac, najneskôr za dva, nastane panika. Realita Ficovi tie peniaze na podlplácanie dezolátov zoberie. Sami ho obesia.
Na Číne a Vietname ešte nikto nezarobil. To len oni zarábajú na nás. Alebo si myslíš, že my tam niečo vyvezieme? Čo? jedine bryndzové halušky. Kašli na tieto sprostosti. To je podobné ako povestná "brána do Afganistanu".
A sú tie energie drahšie ako v Čechách, Poľsku alebo v Nemecku? Tak čo ten Putinov vybavovač a agent s ruským plynom Fico vybavil?
P.S. Dnes sa robí crash pri rýchlosti 64km/h.
Keď sme na škole pred 40 rokmi mali predmet tušim sa to volalo "Skúšanie motoeových vozidiel" s Vačokom, tak povedal pamätnú vetu: "Ak by stúpla rýchlosť čelného crash testu z 50 na 70km/h, tak by hmotnosť vozidla z vtedajšich 950kg musela prekročiť 2 tony." To sa zdalo v roku 1985 neakceptovateľné. A podľa mňa je to neakceptovateľné aj dnes. A dokonca viac ako vtedy, lebo dnes existujú prostriedky aby sme bezpečnosť zaistili inak.
Odporúčame