Presne tak...
Vyradenie z evidencie by malo byť za minimálny poplatok - povedzme 20 až 50€ a za auto by mal človek dostať peniaze ako za "druhotné suroviny"... Nech je občan motivovaný zlikvidovať svoje staré auto.
Presne tak...
Vyradenie z evidencie by malo byť za minimálny poplatok - povedzme 20 až 50€ a za auto by mal človek dostať peniaze ako za "druhotné suroviny"... Nech je občan motivovaný zlikvidovať svoje staré auto.
Kto dnes rozširuje ponuku o elektromobil?
Práve som čítal, že o chvíľu príde „ICE age”... (= NIE od slova ľad !)
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektri…
Samozrejme, poniektorí nás budete presviedčať, že predaje EV rapídne stúpajú. Je to naozaj pravda?
Ani boháči EV nechcú:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje…
Určite poniektorí poviete, že "autoforum" je niečo ako "konšpiračný web", prípadne ako som kedysi čítal, že vraj ich články generuje AI :D:D:D... (z "autofora" doslova srší "ľudská osobnosť")... Sledujem ich roky a nepísali žiadne hlúposti (na rozdiel od iných, ktorí sa nechali strhnúť "mainstream-om". Vlastne mali / majú veľmi triezve názory a dnes sa to ukazuje ešte viac.
Áno, všetko je o peniazoch...
V poslednom čase sa objavili správy, že Čína začína robiť problémy so surovinami. Pre nás to znamená možný kolaps priemyslu. Inde som čítal, že USA nebude mať problém kupovať suroviny z Ruska...
Keď si EU myslí, že podporovaním vojny na Ukrajine niečo vyhrá, tak sa mýli. USA bude spolupracovať s Ruskom, spoločne s Čínou... a my - hrdí občania EU podporujúci Ukrajinu za každú cenu zostaneme s "holým ...".
Mali by sme byť možno radi, že máme vládu, ktorá sa orientuje na 4 svetové strany...
V dnešnom svete, po toľkých konfliktoch a chybách by to už malo vyzerať celkom ináč - mier, "globálna" spolupráca... Ale človek sa nepoučí - boj o moc máme v génoch ako ktorýkoľvek iný živý tvor.
Francúzka vláda chce veľmi, aby vojna na Ukrajine pokračovala...
- Rýchlosti - súhlasím... Vodiči jazdia ako blázni. Keď ide človek po meste NORMÁLNE 55 km/h, tak si pripadá akoby všetkych zdržiaval.
- objektívna zodpovednosť je presne to, prečo moje auto NIKOMU nepožičiavam...
- 3x a dosť je rozumné pravidlo. Ak niekto nie je schopný jazdiť bezpečne, nemá čo robiť na ceste.
- čo sa chodcov týka... Mali by byť tiež školení !!! Stačí nejaká vzdelávacia "vsuvka" v reklame, telenovele, správach... Len tak, aby videli dôsledky stretu s autom a získali rešpekt a aby sa tiež správali rozumne.
- Kolobežky obmedziť a na niektoré dať povinnosť VP - napr skupina AM... Kolobežkári sú často nebezpeční !!!
Máte pravdu... A pritom je to také jednoduché... Zistím si, čo chce reálny zákazník (nie "by-kupec") a podľa toho robím autá.
To, čo píšete neplatí len pre automobilový priemysel... Často je to vo firme tak, že najmenej úžitoční ľudia vo firme sú tí najvyšší, ktoré berú najviac peňazí... Ryba smrdí od hlavy a škrty by sa mali robiť najprv "hore".
Minule som kdesi čítal ohľadne Audi... Išlo o to, že prečo išla značka tak dole. "Vraj" svojimi postojmi vyhnali skvelých ľudí, ktorých mali... A dnes nedokážu spraviť skvelé auto ako kedysi. Kvalitní ľudia nestoja pred bránou - jednoducho už nie sú. Kvalitní pracovníci sú najväčší kapitálom firmy. Automobilka, strojárska firma.. môže bez dobrého personálu rovno zavrieť.
Dúfam, že nerobíte pre Audi ;)
Ja presne viem, aké auto chcem...
- Podobné ako to moje z roku 2017.
- Podobný výkon (cca 120 kW),
- skvelé jazdné vlastnosti (viacprvková zadná náprava)
- primerane nízka výbava (=bez zbytočností), bez drahých svetiel (dnes sú už legálne LED žiarovky = je to lacné a user friendly riešenie)... Chcem auto bez pripojenia na internet, zbytočnej "konektivity" (okrem bluetooth)
- nižšia spotreba (=nové auto by malo byť efektívnejšie)
- vysoká spoľahlivosť a trvanlivosť
- podobná cena, ako som platil vtedy (cca 18 000€)
- skvelý dizajn
...
Také auto mi dnes NIKTO neponúkne... Tak nech si tie autá nechajú a ja budem s veľkou radosťou jazdiť tým mojim. Ak by som si už dnes mal niečo vybrať, tak skončím u Toyoty alebo Mazdy. Tieto automobilky nevymýšľali nezmyselné elektrické plány a stále robia autá pre zákazníka !
DLHO tvrdím presne to, čo Vy !!!! Riešením sú malé, ľahké, cenovo dostupné a úsporné autá. Nie elektrické "tanky", prípadne iné veľké SUV. Do popredia by sa mala dostať EFEKTIVITA - efektívne je aerodynamické a ľahké auto. Čo tak zmeniť trendy a začať veci robiť správne?
Jazdím na aute nižšej strednej triedy, ktoré je dostatočne moderné, výkonné a má príjemnú spotrebu. Viem si predstaviť, že za pár rokov by som ho vymenil za menšie, úsporné auto za dobé peniaze.
Máte pravdu, ale peniaze, ktoré dostával Tavaréz boli v podstate vyhodené do "vzduchu". PREČO má mať nejaký manažér taký OBROVSKÝ plat? Tie peniaze sa dali minúť oveľa účinnejšie...
Na druhej strane... Dobrý manažér zistí, že jeho "plavba" proti prúdu vedie firmu do problémov a zavčasu "loď" obráti. Tavaréz to nespravil, nevidel - "pohnojil" to... Spolu s ním kopec iných... Prečo to nespravili manažéri v Toyote? Lebo poznali realitu a mali skúsenosti, ktoré iní nemali (z hybridov) ?
Tavaréza neobhajujme... Určite za tie peniaze mal viesť firmu tak, aby prekvitala. Ibaže celý Stellantis je na úpadku. Kto dnes chce ich autá? Minimálne u nás ľudia kupujú lacné kórejske autá, koncern VW, alebo "Japoncov"... Minimálne v mojom okolí nechce auto od Stellantisu NIKTO !
Pre mňa je Mazda jednou z najlepších automobiliek súčasnosti. Pri nej stojí v mojom svete ešte Toyota a potom dlho NIČ. Mimochodom jazdím Mazdou a som spokojným majiteľom už 8. rok... :)
Držím palce automobilkám, ktoré sa aj v dnešnej dobe správajú rozumne a "prozákaznícky".
"...menej kompatibilné, a teda potenciálne nebezpečné pre ostatných..."
Konečne si to niekto všimol !!! Ak vie spraviť Mazda veľké autá, ktoré sú "kompaktibilné", prečo iní nie? Čisto "teoreticky"... za bezohľadnosť k iným by sa mali odčítať hviezdičky.
Príklad:
SUPER bezpečný "TANK" pre jeho posádku by dosiahol v testoch povedzme 5 hviezdičiek, pritom za bezohľadnosť k ostatným by získal "-6" = výsledok by bol "-1" hviezdička. Prečo majú byť ohrozovaní ľudia, ktorí nechcú jazdiť "tankami" ? Berme pritom do úvahy, že neide vždy iba o peniaze, nie každý chce veľké SUV (z rôznych dôvodov).
a) - v podstate je pravda, že ťažké autá majú špeciálne úľavy = je to nespravodlivé !!!
b) Ako ste prišiel nato, že viac ako 1 dieťa sa do auta nezmestí? 2 deti do akéhokoľvek auta (okrem 2 miestného roadstera ;) )... 3 deti už je problém - tu si už človek musí vyberať z úzkej skupiny áut.
Mimochodom autosedačky nie sú vôbec zlá vec !
c) SÚHLASÍM - moderné autá sú zbytočne komplikované, predražené a ťažké !!!
Minule sme sa rozprávali s kolegom o systéme "núdzového brzdenia"- Ja o mojom ani neviem, jeho "vraj" otravuje pričasto... Ale ja viem, že on je "lepič"... Ja si nechávam dostatočný odstup a jazdím s oveľa nižším stresom ;) Pointa? Nie každý potrebuje všetky možné systémy aby jazdil bezpečne. Dnes nie je voľba.
d) "kompaktibilita" sa myslí, že keď SUV narazí do obyčajného auta (="ľubovoľná prekážka"), tak sa nemá stať to, že posádka menšieho auta má "smolu" ! Ako pozitívny príklad sú uvedené autá od Mazdy. Prečo máme byť ohrozovaní my, ktorí nejazdíme tankami (lebo nechceme)?
Tento sa síce podľa videl až tak veľmi nerútil, ale sú kolobežky, ktoré dokážu byť poriadne rýchle a kvôli "geometrii" kolobežky (malé kolieska, vysoké ťažisko...) aj poriadne nebezpečné...
Čo sa elektrických áut týka... Na mieste automobiliek by som si dával obrovský pozor, čo vyrábam, ponúkam. Začal by som sa orientovať výhradne na to, čo chce kúpiť zákazník. Oni vlastne už z veľkej časti pribrzdili a zistili, že elektromobilita nie je jediná budúcnosť. Prišli na to aj Číňania, ktorí dnes ponúkajú / vyvíjajú všetko možné - vrátane dieslov.
Práve som si prečítal článoček o čínskom elektromobilovom "zázraku":
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-cin…
Ale to bude "zaručene" iba HOAX... Kto by tomu veril, keď to píšu na "autoforum.cz"... Na druhej strane - to, čo písali v nedávnej minulosti o vtedy blízkej budúcnosti (=našej súčasnosti), je dnes často pravdou "hmm"... Žeby niečo ako zdravý "sedliacký rozum"?
"Auto má jazdiť, a nie stáť v garáži"
Svätá pravda... Samozrejme ak neide o "uloženku / investíciu", prípadne veterán, ktorý má správnu údržbu.
Na mojom 1. aute som spravil ročne zo začiatku cca 4000 km. Auto malo brzdy v hroznom stave -už pri 20 000 km vyzerali STRAŠNE. Presne tak vyzerali aj nedávno kolegove - na 6 ročnom aute má cca 25 000 km a už má vymenené komplet brzdy, lebo neprešiel STK.
Iný kolega jazdil veľmi šetrne a veľmi nebrzdil =brzdy nikdy nemal celkom v poriadku. Brzdy sú nato, aby sa používali, ináč bude problém. Neplatí to len o brzdách ;).
So súčasným autom spravím cca 10 000 km ročne (niekedy aj viac) a vyzerá skvelo, je v perfektnej kondícii... Pre mňa záver - auto by malo mať aj určitý "pohyb" a nie len stáť ;). Ideálne je minimálne 8 000 až 10 000 ročne.
Mimochodom... Ak predávate 10+ ročné auto so 100 000 km, tak sa nájdu ľudia, ktorí vás budú takmer obviňovať zo stočenia kilometrov :).
Poznámka: Možno ak auto stojí v garáži, tak bude mať menšie problémy?
Nepovedal by som, že je jednoduchší, ale rozumný a triezvo zmýšľajúci jedinec. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása... a ešte, že "čo v aute nie je , to sa nepokazí"... Keby tu dnes začala napr Toyota predávať jednoduché auto veľkosti Fabie za povedzme 10 000€ so základnou výbavou (el. okná, klíma, display, základné bezpečnostné funkcie = veľa airbagov, ABS + ESP), tak by to bol predajný hit v celej EU !!!
Jednoduchý spaľovák vydrží desaťročia. Ak človeku dobre slúži ,tak si ho kľudne nechá.
Ja napríklad mám 8 ročné auto s 90 000 km... To auto je takmer ako nové. Páči sa mi, skvelo jazdí, spotrebu má podobnú ako dnešné autá, výkon postačujúci, má EURO 6 (=je "čisté")... Na trhu dnes nie je auto, za ktoré by som to moje CHCEL vymeniť ! Okrem toho by stálo dosť veľa.
Zbytočne nekupovať nové (nepotrebné) veci znamená nepodporovať konzum ;).
Pravdu máte...
Niežeby sme podporovali aby ľudia kupovali malé, primerane výkonné autá s reálne nízkou spotrebou a "zaťažením prírody" typu Toyota Aygo... Ale my podporujeme ťažké "tanky", ktoré sú drahé a ich prínos pre "ľadové medvede" je otázny. To je dnešný svet - liberalizmus, schyzofrénia, chaos...
Horia väčšinou staré vraky, často značne ojazdené a zanedbané autá... Elektrické autá sú dnes stále pomerne nové a je ich v premávke pár kusov... Ešte nedošli do veku / stavu, kedy by mali horieť.
Náhodou, lithium ako doplnok stravy - "...podporuje zdravú náladu, emocionálnu pohodu, správanie a pamäť..."
Elektrické autá rozkladajúce sa na na dne mora obohatia ryby a morské živočíchy o lithium a my ľudia budeme šťastnejší, slušnejší a s lepšou pamäťou ;) Skončia vojny, zavládne mier a "harmónia" na Zemi...
Takže viac EV na dne mora by sme mali privítať ;)
Odporúčame