Ešte chýba údaj o rýchlosti. Išli 80 km/h, alebo normálne? Na takej trati spraví bežné auto maličkú spotrebu - hlavne ak pôjde pomaly = tak ako NIKTO normálne nejazdí. Ibaže spaľovacie auto natankujem za pár sekúnd, elektrické na tom bude horšie.
Ešte chýba údaj o rýchlosti. Išli 80 km/h, alebo normálne? Na takej trati spraví bežné auto maličkú spotrebu - hlavne ak pôjde pomaly = tak ako NIKTO normálne nejazdí. Ibaže spaľovacie auto natankujem za pár sekúnd, elektrické na tom bude horšie.
Ako pre fanúšika Mazdy (nie CX5 a SUV) je to auto pre mňa OBROVSKÝM sklamaním... Mazda roky kritizuje dotykové obrazovky bez tlačidiel a čo spraví? U fanúšikov určite stratí popularitu. Pritom to mali (majú) SKVELO vyriešené.
Súčasná Mazda 3 má podľa mňa jeden z úplne najlepších interiérov súčasnosti. Mazda CX60 má tiež skvelý interiér... A čo spraví Mazda? Do CX5 dá interiér ako v čínskej Mazde 6e:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/mazda-k…
Pri danom prístupe a vývoji značky si už zrejme Mazdu nekúpim. Na druhej strane možno tým získajú nových zákazníkov, ktorí nechcú klasiku, ale čo najviac moderné auto. To už ale Mazda splynie s davom a stratí svoju jedinečnosť.
Stačilo by mu dať mesiac verejnoprospešných prác... Alebo ako kedysi - klietka hanby na námestí ;)
V každom prípade mali tí policajti pomalé auto - nedobehnúť cyklistu? ;) Potrebujú nové dopravné prostriedky :).
Cyklisti sú občas najhoršími účastníkmi cestnej premávky - všade sa motajú, sú neohľaduplní... Samozrejme väčšina je slušná... Sám jazdím na bicykli (skôr ho beriem ako športové náčinie, nie dopravný prostriedok) a snažím sa správať maximálne ohľaduplne.
V každom prípade aj zákon podporuje cyklistov v zlom správaní. Kedysi dávno bol bicykel normálny dopravný prostriedok = platili pre neho pravidlá ako pre autá. Dnes má cyklista výhody, ktoré ho často ohrozujú (jazda v niektorých jednosmerkách v protismere, obchádzanie áut vpravo...). Nie každý cyklista si pritom uvedomuje, že vodič ho nemusí zaregistrovať (mŕtvy uhol...), prípadne sa cyklista prirúti a drzo, bez pribrzdenia vletí pred auto...
Bicykel je skvelá vec... Nebezpečný je cyklista bez znalosti pravidiel, prípadne cyklista, ktorý sa všade "vopchá"...
Bonzovať sa niekedy oplatí... Hlavne keď to podporuje "systém":
Človek často číta, že na trhu mimo EU je veľa zaujímavých a cenovo veľmi dostupných áut. Tie by a u nás predávali veľmi dobre... Ale nemôžu sa... Akoby sme nežili na jednej planéte, nemali jednu atmosféru...
Pritom podobné autá má VW, Škoda... takmer každý výrobca. Okrem pozitívneho vplyvu na obmenu vozového parku v našich krajinách by mali vplyv aj na zvýšenie výroby áut v EU.
- Dĺžka 4935 / rázvor 2965
- hmotnosť "pre istotu" neuvedená ???
- dobíjanie ... "za optimálnych podmienok"
- dojazd??? "bude zverejnený pri uvedení na trh" :)
Obrovské auto, ktoré plýtva energiou, zdrojmi.... Prečo tu vôbec píšu o pretekárskom okruhu? Kto by tam na podobnom "mastodontovi" chcel jazdiť? Navyše na elektrickom, ktoré sa po chvíľočke plného nasadenia vybije...
A použiť spojenie ako "vytrvalostné preteky" v súvislosti s elektrickým autom? To akože myslia vytrvalostné preteky na 100 km? Alebo 5x100 km ??? = pár kôl jazdy a min 20 minútami nabíjania (pri ideálnych podmienkach)
Zbytočné auto... Divná doba...
V dnešnom svete by sa mali vyvíjať maximálne efektívne autá s nízkou hmotnosťou a spotrebou. A pretekať v štýle "Ecomaratónu Shell".
Ak chcem auto na okruh, tak si kúpim niečo ľahké, primerane výkonné, s rýchlym doplnením energie...
"...a vyhovie aj vodičom vyznávajúcim športový jazdný štýl...."
Otázka, čo je to športový štýl jazdy? Samozrejme sa budeme baviť o legálnej rýchlosti a bezpečnej jazde.
Mám auto so 120 kW (210 Nm) - MANUÁL... (úplne bežný japonský hatchback, ktorý kedysi stál z dnešného pohľadu smiešne peniaze). Ak si chcem zajazdiť "športovo", tak sa to dá aj v legálnej rýchlosti. Auto je pomerne ĽAHKÉ, dobre zatáča, má skvelý podvozok, SUPER reakciu na plyn (trochu "potunená" atmosféra). A samozrejme má aj veľmi prijateľnú spotrebu (podľa štýlu jazdy). U mňa k /športovej" jazde patrí aj radenie na manuálnej prevodovke.
Čo by mi ponúkol elektromobil naviac? Také auto má značné obmedzenia a ako som dnes čítal, tak budúcnosť je nejasná:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektro…
Ale to bude len nejaký HOAX, ktorý bude o 2 týždne aj na Pravde (alebo pravdou?) ;)
Som si istý, že "hlad" po autách je na trhu EU obrovský. Bohužiaľ ponúkané a preferované (protežované) autá celkom nevyhovujú predstavám zákazníka. Sprave auto, aké chce kupovať bežný človek, za normálnu cenu, s normálnou výbavou... a fabriky v Európe sa rozbehnú naplno.
Keď to ale budú vyrábať elektrické nezmysly, tak celý automobilový priemysel EU za chvíľu skončí na dne priepasti...
Buď alebo... V každom prípade "mocipáni" (a "mocidámy") nemajú záujem, aby EU prosperovala.
"Paráda"... Znova ide niekto niečo prikazovať. Aký bude výsledok? Firmy budú mať staré autá - vozový park zostárne, nebudú predaje...
PREČO nepodporia podobné autá:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/svet-au…
- pekné, malé, lacné, skutočne "EKO"...
Nie práve toto indické... Naše automobilky by vedeli kľudne vyrobiť svoje.
Nebolo by veľa predaných malých moderných áut s nízkymi emisiami väčším prínosom ako predaj pár drahých elektrických s otáznymi emisiami?
Zaujímavý nápad postaviť dvojdverové auto na základoch Superbu... V každom prípade zaujímavý počin Škody, ktorá dnes predstavuje jeden nezmysel za druhým.
Ešte nedávno bol motoristický svet úplne iný - normálny... Predstavovali sa autá, ktoré zákazník chcel a túžil po nich. Dnes je veľká časť áut len "do počtu" - autá, ktoré si trh nevyžiadal...
Do prírody chodím rád a pomerne často, ale priznám sa, že tento zvyk - zakladať ohne a opekať si špekačky celkom nechápem... Veď si vezmem nejaké jedlo so sebou, zjem ho a zvyšky / odpad samozrejme vezmem so sebou...
"Objem palivovej nádrže (l) 36" - dojazd cca 800 km... A to keby tam dali 50 litrovú nádrž...
Minule tu bol elektrický Citroen C3...
- cena vyššia
- dojazd mizerný
- nabíjanie pomalé
...
Čomu asi dá zákazník prednosť?
Malé primerane výkonné auto má prirodzený "talent" byť úsporné - aj keby nemalo hybridný pohon. To je pravá cesta - podporiť (nemusia byť dotácie), aby ľudia kupovali malé autá za nízke ceny. Nie podporovať dotáciami obrovské nehospodárne "tanky".
Cena sa dá aj dnes znížiť - obmedzením výbavy... Vo svete sa dnes predávajú lacné malé autá. Prečo by sa tie isté nemohli predávať aj u nás za podobné ceny? Každé moderné malé auto je čistejšie, úspornejšie ako povedzme stará Fabia, Thalia...
Nedá sa nesúhlasiť (okrem černochov), len príspevok je v nesprávnej diskusii ;)
25 000€ ? Veď to je pridrahé. Kto si kúpi podobné auto, ktoré zvládne pár km za cenu nižšej strednej triedy?
Škoda Kamiq stojí cca od 18 000€ - je to plnohodnotné auto. Kiu Stonic mám za cca 16 000€. Klasický Citroen C3 DOKONCA za 14 490€. Aj to sú pre bežného človeka obrovské peniaze.
V poslednom čase všetko zdraželo a platy veľmi nerástli.
Takže nech si svoje predražené elektrické hračky nechajú pre marketingové účely... Ak chcú predávať autá (a zarábať), potrebujú niečo pekné, cenovo dostupné a použiteľné ako jediné univerzálne auto.
Nato, aby sa také "hračky" predávali potrebujú novú "správne vychovanú" generáciu.
Parametre Citroën ë-C3 sú na smiech, keď si vezmeme, koľko to auto stojí. Možno za 8000€ by to človek prijal ako kompromis... Ale platiť za VÝRAZNE horšie auto o tisíce naviac? Skvelo je to viditeľné pri porovnaní so základnou C3. Máme tu rovnicu - lacné auto + elektrický pohon = drahé auto (podradný lacný elektromobil za vysokú cenu).
A čo sa robilo posledné roky? Kam išli peniaze? Vojny, ožobračovanie Afriky, využívanie ich zdrojov... Namiesto toho mali vedci pracovať na zalesňovaní púšti, zabraňovaniu jej rozširovania...
Ak sa aj niekto vyskytol, kto chcel zlepšiť daný región a spraviť niečo pre svoj ľud - bol eliminovaný (Libia + Kaddafi). Ale on bol samozrejme terorista, lebo sa chcel postaviť proti zlodejom, ktorí zbedačovali celý región...
Nech si všetkých utečencov prijímajú krajiny, ktoré ich kolonizovali = zneužívali, okrádali a z ich bohatstva si vybudovali svoj luxus a celé úspešné ekonomiky. Štáty ako - Anglicko, Španielsko, Portugalsko, Francúzko, Nemecko, Holandsko, Taliansko...
Nikdy by som podobným veciam nechcel uveriť.. Bohužiaľ moc peňazí je priveľká... Takže nebudem tvrdiť, že neverím podobným informáciám. Som pesimista a nemyslím si, že mnohí naozaj chcú niečo zlepšiť. Existujú Odborníci a "odborníci" - tí druhí napíšu všetko, čo im vyhovuje a prinesie výhody !
Zato "opačná" strana masíruje svojim obdivovateľom mozgy tým, že Rusko nás postupne obsadí... PREČO by to robili ???
Dnes je všade toľko "všeliakých" divných jedincov (kedysi rôzne nazývaných - dnes sa to už nepoužíva), že otepľovanie kľudne môže byť zavinené aj ich výskytom... ;)
Riešime doslova "blbosti", ale nikto nerieši zbytočnú prepravu tovaru z konca sveta na druhý koniec... zbytočné vojny, ktoré produkujú OBROVSKÉ emisie... Ešte šťastie, že sa doteraz nikto neodhodlal použiť jadrové zbrane !!!
Ani tisícročia ľudskej existencie človeka nepoučili a stále je rovnaký - túžba po moci, chamtivosť...
Toto tvrdím už pár rokov... Našťastie Maďarsko, Slovensko... sú stále málo multikulti, liberálne... Preto, lebo tu ešte stále máme isté tradície a sme "chudobní" (tak nás vnímajú mnohí)... Zachovajme si to, lebo raz naozaj môže byť na "západe" zle. Potom budeme stavať novú železnú oponu, len strany sa zmenia - dobrý východ a zlý západ...
Odporúčame