Je to pravda... Pozrime si ako sa dnes darí Toyote a VW. Jeden robí autá pre zákazníka, druhý si vymyslel, že vyrobí autá a zákazník bude prinútený si ich kúpiť. Daný plán tak nejako nevyšiel. A kto stojí na pokraji "priepasti"? Toyota to nie je...
Je to pravda... Pozrime si ako sa dnes darí Toyote a VW. Jeden robí autá pre zákazníka, druhý si vymyslel, že vyrobí autá a zákazník bude prinútený si ich kúpiť. Daný plán tak nejako nevyšiel. A kto stojí na pokraji "priepasti"? Toyota to nie je...
Máte pravdu...
"Zákazníci zblbnutí stovkami koní a obrovskými opachami SUV nie sú schopní pochopiť a prijať udržateľný koncept individuálnej mobility."
Otázkou je... Aké auto, ktoré by nepodliehalo definícii je možné dnes kúpiť? Ak aj niečo je, tak je to pridrahé.
Tiež som za to, aby sa malé, úsporné, ľahké, efektívne autá bežne predávali a na veľké, výkonné, ťažké... autá sa uvalili nejaké "doplatky"... Žiadne dotácie na autá, len "doplatky" za luxus. Povedzme, že luxus by bol - auto väčšie ako nižšia stredná trieda s výkonom nad 100 kW...
Ak by bolo efektívne SUV, tak ešte efektívnejšie by bolo nižšie a ľahšie auto s rovnakým motorom... To je jasné.
Čistý nezmysel - kto to chce? Takmer NIKTO ?
Dnes vyšiel na mnohými opovrhovanom autofore zaujímavý článok. Stojí za prečítanie, tak ho sem dám ako "osvetu"
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/slyste…
Ak by výrobcovia prišli s menšími spaľovacími autami so super spotrebou (okolo 3 litre) a správnou cenou (pod 10 tis). Tie auta by mohli byť aj menej vybavené a málo výkonné. A predávalo by sa to lepšie ako všetky EV dokopy. Hlavne v dnešnej drahote.
Dnes som kúpil synovi s čerstvým VP jazdenú Corsu 1,2 / 51 kW (aby bolo moje auto v bezpečí :). To auto je na mňa trochu slabé, ale kedysi som začínal na ešte slabšom. Ak by mi ponúkli podobne "výkonné" a veľké auto (nové) za cenu pod 10 tis a spotrebu by to malo okolo 3 litre (priemer / s možnosťou ísť aj nižšie pri úspornej jazde), tak by som aj cca 2,5x menší výkon teoreticky dokázal akceptovať. A URČITE by som nebol sám.
Dodatok - o 205 GTI som kedysi sníval, ale v tom čase som na to nemal peniaze... Bolo to dááááávno.
Práve dnes som môjmu synovi (po tom, čo sme obaja konštatovali, že sa nám nepáči nová 308 parkujúca pred naším domom - nie naša) spomínal, že posledný Peugeot, ktorý sa mi páčil a bol by som si ho ochotný kúpiť bol 205 GTI...
Nie som si celkom istý, či práve Peugeot ... GTI s elektrickým pohonom je to, čo sa bude predávať... Pozrime na Toyotu GR Yaris - to je presne také auto, aké by som si predstavoval ako nástupcu Peugeotu 205 GTI... Nie elektrický spotrebič...
Mimochodom...
Doba sa mení a aj Stellantis mení plány:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/tovarnu…
Asi v poslednej dobe nebola vhodnejšia doba, keď by človek povedal, že automobilky, ktoré sa priveľmi začali orientovať na elektromobilitu išli absolútne zlým smerom. Verili ideológii a namiesto toho, aby tlačili na politikov, ľudí... podľahli.
Kde je dnes Toyota? A kde VW? Jedna stúpa, druhý padá...
Ak si dá človek sedadlo príliš vysoko, tak je lepší kabriolet ;). Alebo ak je človek veľmi vysoký...
Pozeral som a všetky autá v zozname sú s vysokým posedom... Na druhej strane privysoké auto tiež nie je ideálne.
Bývalý kolega mal Toyotu Yaris 3. generácie 2011-2014 a do toho auta sa sadalo ako na stoličku. Dovolím si povedať, že je to OVEĽA lepšie ako liezť do SUV.
Síce to nie je vždy možné, ale ideálne je zachovať si pohyblivosť aj vo vyššom veku. Hlavne sa musí človek hýbať celý život, lebo "zlenivie", tak skončil...
Na článku je zaujímavých viac skutočností...
1. Kde bol kedysi Fiat a aká to bola úspešná automobilka... Čo z nej zostalo dnes?
2. Kedysi ľudia chceli malé autá a nevadil im nízky výkon. Dnes? Veľké SUV, silné autá VIAC, VIAC, VIAC...
...
Je veľa ľudí, ktorí na to skočia... Stačí mi pozrieť na dnešné ceny čínskych áut a poviem, že nízke nie sú vôbec. Možno sú tie ceny dobré iba pre toho, kto požaduje veľa auta a výbavy za lepšiu cenu. Ten, kto chce hlavne kvalitne auto si kúpi radšej niečo iné.
Jeden by sa divil, že kadejaké "lacné šmejdy" človek stretne hlavne v Nemecku - v krajine o ktorej si my myslíme, že je tam každý bohatý...
Nie "bratu", my si nekúpime čínske auto a už vôbec nie elektrické. necháme si tie autá, ktoré máme teraz.
Len tak pre zaujímavosť... Nevidíte, že celý európsky priemysel padá a nás čakajú ťažké časy? A je to vina vedenia EU a ich nezmyselných predpisov...
Poniektorí to nevidíte, lebo žijete v inej bubline, ako my, ktorí pracujeme napr v strojárskom priemysle a často máme informácie priamo od ľudí, ktorí napr dodávajú náradie do firiem.
Takže tlieskajme greendealu, tvrdým predpisom... O chvíľu budeme pri dnešnom smerovaní riešiť úplne iné problémy.
Hovorí sa "..cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami..."
Podobne je to aj s elektromobilitou. VŠETKO by to bolo OK, keby to bol prirodzený vývoj a NIE nasilu tlačené riešenie, ktoré absolútne nie je doriešené a funkčné.
Ak bude EV lepšie ako spaľovacie auto a ľudia to budú preto chcieť - prečo nie? Ale v poslednej dobe sa dobí všetko preto, aby sa iné životaschopné riešenie potlačilo (rast cien áut, znevýhodnenia...)
Aj nám ide o CO2 je veľa okamžitých jednoduchších a funkčných riešení - napr:
- zalesňovať územia
- obmedziť rúbanie stromov
- znevýhodniť veľké, ťažké a výkonné autá
- zvýhodniť menšie, ľahké a úspornejšie autá
- podporiť alternatívne palivá
- menej vyrábať + obmedziť konzumný život
...
A sme oveľa ďalej, ako keď sme podporovali elektromobilitu, ktorá mimochodom zapríčinila aj:
- automobilky majú OBROVSKÉ problémy
- dodávatelia tiež majú problémy
- ceny áut narástli, lebo dotujeme predaje EV
...
Tomu sa hovorí "riadený pokrok"...
Keby ho prijali na umeleckú školu, mohli svet zachrániť od osudu, ktorý ho vtedy postihol... Keby mal iný život, tak by sa nestal tým, kým bol. Ale to je samé "keby"...
A.H. hovoril to, čo ľudia chceli počuť. V dobe krízy "presvedčil" ľudí, že má riešenie... a tak to dopadlo.
Otázkou dnešnej doby je - ktoré smerovanie je dobré? Ja pravda naozaj to, čomu verím? Sú konšpirácie, Hoaxy... klamstvom?
Prečo si myslíte, že nejaký človek z "progresívno - liberálnej" strany je lepší ako pani z AfD ? Ako viete, kto má pravdu a kto je zaplatený za to, aby klamal?
Pred časom som čítal program AfD. Nemal som pocit, žeby tam bolo popísané niečo, čo by nechcel bežný čestný občan, ktorý pracuje a platí dane... Zato príživník, "nemakačenko"... = ľudia, ktorí "vyžierajú" štát samozrejme označia podobné strany rôznymi prívlastkami... Mohli by prísť o svoj pohodlný život v prípade, keby sa vlády ujala podobná nebezpečná strana.
Na druhej strane - ak človek sleduje program, kde sa objaví niektorý z našich "progresívcov", tak má pocit, že tí ľudia nemajú absolútne nato, aby boli vrcholoví politici.
"Elona M." nemám rád, ale vyzerá to tak, že je to zrejme nepodplatiteľný človek (=je bohatý), ktorý si pôjde za svojim. Pre niektorých je takýto človek maximálne nebezpečný.
Kto je rozumný, mení svoje postoje.
Toyota sa nenechala zlákať a dnes je TOP automobilkou. Naproti tomu tí, ktorí sa videli ako konkurenti Tesly majú dnes obrovské problémy. A za bránami už čaká "Číňan", aby skupoval firmy, predával svoje autá...
Robím v strojarine a dnes je už viditeľné, že kríza je za bránami. Najväčšie problémy majú firmy, ktoré dodávajú produkty do automobliového priemyslu.
Píšete nezmysly. Neviem, či máte dosť "vysoký" vek na to, aby ste si pamätali dobu, keď na trh prišli plazmové TV. Tie telky stáli viac ako dom! Bola to technologická novinka a kto ju chcel, ten si ju kúpil za "nekresťanské" peniaze a BEZ DOTÁCII ! Časom zlacneli... Dnes sú aj OLED TV relatívne dostupné.
Plazma bola považovaná za pokrok oproti CRT a LED sú výrazne lepšie. Zákazník to jednoducho CHCE.
Elektrické autá? Nie sú lepšie ako spaľovacie (z pohľadu zákazníka), nezmyselne sa dotujú - platíme ich aj my, ktorí si ich nekupujeme. A stále sa nepredávajú podľa priania tvorcov "zelenej" budúcnosti.
Vždy je to tak, že nová technológia / výrobok stojí veľa a postupne cena padne. Tá novinka je väčšinou chcená zákazníkom. Ak nie -ZANIKNE. Staré veci boli vytlačené novými lepšími =takými, ktoré boli lepšie pre zákazníka !Walkman bol nahradený prehrávačom CD, potom prišiel mp3 prehrávač, dnes máme mobily... EV sú nechcený produkt - preto sa nepredávajú - aj napriek všemožnej podpore.
Sú názory, že "lokálne" emisie sa nezvýšia nárastom rýchlosti, lebo auto "prefrčí" daným úsekom rýchlejšie ;) Ale samozrejme - kto nechce ísť rýchlejšie, ten nepôjde - napr ak chce lepšiu spotrebu...
V každom prípade - ak idem z nejakého dôvodu na diaľnici pomalšie (test úspornosti auta, alebo mám kopec času...), tak sa niekedy bojím, že do mňa zozadu niekto narazí. Ak idem štandardným tempom (140 rýchlomerových na tempomat = cca 135 km/h podľa GPS), tak väčšinou obieham ja a strach vtedy nepociťujem.
Ak sme u znižovania emisii, tak najúčinnejšie by zrejme bolo:
- obmedziť SUV a predávať aerodynamické autá
- zmenšiť autá (nižšia hmotnosť = nižšia spotreba) a presvedčiť ľudí, aby do nich chceli presadnúť
- znížiť výkony a maximálne zefektívniť SPAĽOVACIE motory. Dnes je pre väčšinu ľudí auto s menej ako 100 kW a zrýchlením nad 10s nepredstaviteľné.
A zrazu by boli emisie nižšie ;)
A zvyšok sveta by na to všetko kašľal ako doteraz. Len EU sa sama zničí hrou na "zlé CO2".
Prečo primitívny?
Otázka znie - ako sa najlepšie vysporiadame s CO2? Správna odpoveď - "Nasadíme stromy" ? A my nebudeme tlačiť na to, aby sa zastavil výrub pralesov, nebudeme viac zalesňovať, ale budeme "buzer..ť" všetkých ľudí a zavádzať "riešenia", ktoré sa ukážu o pár rokov ako úplne chybné.
Nevýhoda Slovenských bazárov je, že predávajú viacmenej iba Škody, VW a iné koncernové produkty. Občas aj niečo iné. Ak nie je človek fanúšikom koncernu, tak musí auto hľadať trochu viac.
Ale niet sa čomu diviť, keďže koncern VW sa tu stále predáva najviac medzi novými autami.
Je to ekonomicky výhodné?
Ja som prvé auto kúpil ako nové a predal po 10 rokoch. Za celú dobu malo 1 maličkú chybičku za pár €.
Súčasné auto som kúpil tiež nové, má teraz 7,5 roka a tak skoro ho nepredám. Chyby? ANI JEDNA ! Prečo by som mal stále meniť auto? Stačí si vybrať to správne - spoľahlivé a také, ktoré sa mi páči :)
Ale každý sme iní...
Všetci? Mnohí z nás nie...
Problém doby je, že nové výrobky sú horšie ako staré. Vidí to už aj môj 18 ročný syn !!!
Mnohí neplánujú vymeniť svoje staré auto - niektorí na to nemajú, iní nechcú (na nechcem). Prečo? Lebo nové auto nie je lepšie ako to 5+ ročné. Všade sa šetrí, upúšťa sa od jazdných vlastnosti a kvality a do popredia idú nezmysly ako infotaiment, konektivita...
Vďaka... Až raz niekto vyrobí auto, o ktorom si poviem "TO CHCEM !!!", tak si ho kúpim (ako kedysi moje súčasné auto).
Odporúčame