Pán "1.peter" - konštatujem, že máte pravdu.
Nie je to viac ako 10 cm, ale presne 10 cm ;). Autor sa trochu pomýlil, ale spočítal to dobre.
Pán "1.peter" - konštatujem, že máte pravdu.
Nie je to viac ako 10 cm, ale presne 10 cm ;). Autor sa trochu pomýlil, ale spočítal to dobre.
Najhoršia rana, ktorá postihla USA za posledné roky je ich súčasný prezident. Ten ich privedie niekde, kde sa nechcú ocitnúť. Ja na čase zvrhnúť ho (ak sa dá).
Zahraničná politika, uzatváranie trhov... To "Amíkom" nepomôže.
Osobne si ale myslím, že v USA nie je životná úroveň porovnateľná so Slovenskom, ale je nižšia. Nebol som tam, no z rôznych programov som získal názor, že mimo Holywood, New York a pár veľkých miest sa tam nežije najlepšie. Kto nežije svoj "americký sen", tak je na pokraji chudoby...
Teoreticky môže byť kľudne pravda, že ľudia trávia väčšinu času zavretí. Osobne som veľmi rád mimo objektov a keď sa mi náhodou nepodarí ísť aspoň na chvíľu von, prejsť sa, pobicyklovať a podobne, tak som nervózny. Mám rád pohyb, čerstvý vzduch, slobodu pohybu...
Nechápem ale celkom dobre ľudí, ktorí skončia v práci, sadnú do auta, zavrú sa v posilňovni, potom niekde v krčme a znova doma... Načo je dobrý taký pohyb?
Keď spoľahlivý Japonec, tak benzín. Aj dnešné novodobé Mazdy Skyactive ak majú problém s motorom, tak s dieslom. Benzínová Mazda je OK. Sám jednu mám, síce krátko, ale celkom jej verím. Radšej 2l benzín, ako polovičný turbobenzín.
Pokiaľ môže spaľovať aj benzín, tak problém je menší. Auto na CNG sa oplatí, ak je v blízkosti bydliska CNG "pumpa" a auto jazdí viacmenej v okolí. Na cestovanie po EU je vhodnejší diesel, alebo nafta, keďže CNG. LPG stanice nie sú bežné všade.
Nádherné auto. Mazda vie robiť skvelé autá. Ani toto moderné auto nepokazili zbytočnou elektronikou a hmotnosťou navyše. Podobné autá sa už dnes ani veľmi nevyrábajú, aj keď, tak nie sú dostupné bežnému človeku, prípadne v takom sériovom počte. Problémom MX5 je tak trochu jej "malosť". Vysoký človek môže na ňu rovno zabudnúť.
Skvelé je, že kúsok MX5 je v každej Mazde - výborné jazdné vlastnosti, tvary... A keď už nič iné, tak aspoň volant ;).
Peugeot 308 je dobré a pekné auto. Ale ten interiér je pre mňa nestráviteľný.
Display má slúžiť maximálne na ovládanie rádia a nastavenie funkcii auta, ktoré sa nemenia za jazdy. Na všetky potrebné veci má byť zvlášť umiestnený ovládač. V mojom aute je napr 7 palcový display, ktorý je za jazdy nedotykový a ovláda sa ovládačom na stredovej konzole. Skvelé riešenie.
Neštandardné ovládania a umiestnenia "budíkov" sú dosť neistá záležitosť pre výrobcu. Buď to zákazník príjme, alebo si to nekúpi. Kedysi boli moderné budíky v strede - Fiat Multipla, Toyota Yaris, Nissan X-Trail... Dnes to tuším nerobí nikto (alebo predsa Prius?). Rovnako "predisplayované" autá môžu byť raz minulosťou...
Bratislavu nemám rád. Prečo? Práve kvôli ľudom, ktorí píšu nezmysly ako tu v diskusiách. Koľké Bratislavčanov má rodičov, ktorí sa narodili v Bratislave? Na Slovensku je nás 5 mil. Niektoré mestá majú viac obyvateľov a žijú v tolerancii. My sa budeme naťahovať východniari s obyvateľmi zo západu.
Všade žijú dobrí ľudia, nezáleží od toho, v ktorej časti Slovenska. Čím inteligentnejší človek, tým menej (vôbec) nerieši nezmysly ako je pôvod. Poznám veľa ľudí a sympatie k ním mám podľa toho, akí sú a nie odkiaľ sú. Nemám problém s nikým - Rómom, Ukrajincom... Ak je to dobrý a čestný človek, prečo ho odsudzovať? Ľudskej hlúposti je všade viac ako dosť, prečo ju rozširovať ďalej?
VW má fanklub, ktorý toho veľa odpustí. Plus podpora nemeckej vlády... Ktorá automobilka sa má lepšie?
Boli určité typy Lád, ktoré sa nedali veľmi kúpiť a mali to viacmenej promonenti. Boli to typy 1500 a 1600 so 4-ma svetlami :). Potom bolo zrejme tažšie zohnať model 2107. To si pamätám viacmenej len ako dieťa. Naši rodičia dokázali zarobiť len na jazdenú Škodu 110 L. Iné auto nemali.
V NDR sa vraj zapísalo dieťa po narodení do poradovníka a v 18-ke si mohlo kúpiť Trabant :). "Smolu" mali tí, ktorí mali 18 až po páde NDR :).
Dnes je na výber plno áut a ak človek nevymýšľa a potrebuje auto za krátky čas, tak na sklade je plno áut.
Ono záleží aké majú predajcovia vzťahy medzi sebou. Keď som kupoval auto, tak u Hyundai sa nedalo nič, dokonca aj kontaktovať iného predajcu v inom meste bol problém. U Mazdy sa dalo vziať skladové auto od predajcu na druhej strane SR bez najmenšieho problému, dovoz bol samozrejme zdarma. Niektoré značky možno budujú akúsi "rodinu" aj medzi predajcami.
Hlavne, že Škoda stojí toľko, čo iné a lepšie auto. Ibaže sú ľudia, ktorí si ani inú značku nejdu pozrieť. Napr taký "Japonec" - možno vyzerá drahší, ale keď sa do lacnejšieho modelu doplní výbava, ktorá je v japoncovi, tak cena bude porovnateľná. Ja osobne nekupujem auto na základe najlepšej ponuky a výbavy... Ale na základe kvality, spoľahlivosti, jazdných vlastností... A radšej nižšiu výbavu v lepšom aute, ako vybavené horšie auto. Príklad: radšej základnú Mazdu 3, ako vybavený Rapid za rovnakú cenu. Prečo? Lebo za rovnaké peniaze chcem lepšie auto...
Sú ľudia, ktorí si radi vyberú každý prvok výbavy auta a potom je auto o 50% drahšie...
Ja mám radšej spôsob Japoncov. 5 stupňov výbavy a už 2. má všetko, čo by som chce + iný ako základný model a človek má super auto.
Doteraz som si myslel, že predajcovia majú na sklade výbavy áut s motorom, ktoré sa predávajú najviac. Prípadne dať akciové modely, ako má napr Hyundai = niečo naviac. Potom sa to predá skoro hneď.
Nedávno som kupoval auto (cca 1 rok). Do výberu sa nedostala ani jedna Škoda, pretože... (veľa dôvodov, prečo nie). Skúšal som 1,0 Ecoboost od Forda, 1,4T od Hyundai, aj kedysi 1,0 Audi (A3). Skúsil som aj japonskú atmosféru 2,0 v istom veľmi podarenom a dobre jazdiacom aute. A nakoniec som ostal u toho 2,0 l. Zatiaľ som spokojný a hoci nie je to auto úplne dokonalé, tak všetko funguje ako má a hlavne sa mi páči, ako jazdí.
Nič proti turbo 3-valcom. Nech si to kúpi kto chce, ale ja radšej niečo iné. Čas ukáže...
Poniektorí sa čudujeme, prečo iní čakajú na vytúženú Škodu. Ale na Slovensku a ČR sú predsa len tieto autá veľmi obľúbené. Momentálne ale vidím stále viac nových áut iných značiek, ako je Škoda - Hyundai, Kia... Ľudia viac pozerajú na cenu, výbavu a hodnotu auta, ktoré si kúpia.
Problém bol v tom, že v celej EU sa silne podporovali diesle a tlačili sa do popredia. Už len lacnejšia nafta bola nekalou podporou oproti benzínovým autám. Diesle si pokúpilo veľa ľudí, ktorí ich ani nepotrebovali. Teraz sa trh normalizuje.
V každom prípade si je potrebné rozmyslieť, čo naozaj potrebujem, keď kupujem auto. Ak chcem relatívne nízku spotrebu paliva, tak zabudnem na SUV, pretože dieslove SUV triedy Honda CR-V, Mazdy CX5... má spotrebu ako benzínové auto nižšej strednej triedy (Civic, Golf, Astra), nie je oveľa väčšie a je o dosť drahšie. Čo sa ekológie a spotreby týka, tak ešte pred zavedením hybridov a elektromobilov by mali obmedziť SUV a podporiť aerodynamické nižšie postavené autá. Prečo? Lebo SUV = horšia aerodynamika (vysoká výška) = vyššia spotreba / vyššia hmotnosť = vyššia spotreba.
Keď už ideme po ekológii, tak poriadne. Neobmedziť iba diesle, ale všetky autá ako BMW X6, X5... A tiež autá nad 200 kW... Prípadne všetko veľké, ťažké a výkonné zdaniť...
Možno je to preto, že elektromobil je aj s dotáciou neskutočne drahý a nie je prevádzkovo porovnateľný s terajšími autami so spaľovacím motorom. Plugin hybrid nie je tiež práve najlacnejší. Ktorý Slovák má len tak 30 000€ na auto? Už 15 000 je pre väčšinu z nás veľmi veľa. Na SK je často rodinnym autom Fabia, možno Rapid. Viac si ľudia nedovolia. O elektromobile ani nesnívajú. Ak by mali 30 000€ na auto, tak si kúpia Octaviu kombi ;)
Občas je vidieť aj dosť hrdzavé autá iných značiek, pritom dané modely nemajú nikdy problém s koróziou. Možno je to aj vplyvom prostredia, v ktorom sa autá používajú. Možno údržbou. Alebo chybná séria dodávky plechov? Prípadne problém v povrchovej úprave, alebo lakovaní? To sa človek nikdy nedozvie...
Kedysi mali vážny problém s koróziou Mercedesy - vidieť hrdzavý miliónový Mercedes S bolo na plač. Bežne jazdia po ceste staršie MB Vito, ktoré sú napadnuté hrdzou viac ako je zdravé. V snahe ušetriť, Mercedes spravil prešľap...
Či nebude vproblém v tom, že Civic je o triedu nižšie ako P407 a o 2 triedy oproti P607 ;).
Autá z EU majú ale zrejme lepšiu ochranu proti korózii. Povrchová korózia náprav až tak nevadí a dá sa ľahko očistiť.
Odporúčame