Lepší je nový benziňáčik za cenu troj-štvor ročného "dízláka" z Nemecka :). Len každý dnes chce výbavu, silný motor... A po čase servis.
Lepší je nový benziňáčik za cenu troj-štvor ročného "dízláka" z Nemecka :). Len každý dnes chce výbavu, silný motor... A po čase servis.
Naftu trochu zvýšime, benzín trochu znížime a sme tam kde predtým. Vlastne načo by sme to robili? Aby sme podporili kúpu benzínov? Prečo je vlastne nafta teraz lacnejšia pre všetkých? Čo má spoločné bežný človek s nejakým zvýhodenním? To by sa malo týkať čisto len osôb, ktoré na to majú nárok ´cena za paliva by bola nejaká + potom, tomu kto má nárok na zvýhodnenie by to vrátil štát.
Môžme sa tešiť na nárast dieslových áut u nás. Neviem, či je v dnešnej dobe až také výhodné pre bežného človeka kúpiť si dieslove auto.
Príklad... Minule som šiel so známym cca 300 km - diaľnica (60%) + okresné cesty (40%). On má 1,6 diesel (Euro 5?), ja 2,0 atmo benzín (Euro 6). Moja priemerná spotreba 6,5 l, jeho 5,8l - išli sme max povolenými rýchlosťami (podľa predpisov). Rozdiel tu síce je, kto jazdí veľa - značne sa to prejaví. Ale pre bežného človeka, ktorý spraví ročne 10 až 20 tis km to nebude také hrozné. Navyše údržba diesla je vraj nákladnejšia... Pri kúpe auta nie je dôležité to, aká spotreba je napísaná na papieri. Ak má niečo o 1l menšiu spotrebu, neznamená to, že za 100 000 km ma to auto bude stáť reálne menej ako to druhé.
A smradľavé autá z nemecka skončia ako málo jazdené veľmi zachovalé autá vo "východnom bloku". A budeme tu dýchať smrad z výfukov Das Auto... Priaznivci TDi si už isto medlia ruky a tešia sa na svoj zánovný nový VW...
Žiaden problém. Autá zo "západu" si s radosťou kúpi nejaký priaznivec koncernu VW z východnej Európy. Veď je to často sen naších ľudí kúpiť si najlepšie auto na svete.... VW, Škoda sú BEST. TDI je najlepší motor... Žiaden problém sa toho zbaviť pre nejakého "Helmuta", dokonca za dobré prachy. Nebude to smradiť v DE, ale tu u nás. VW nie je moja srdcová značka = znamená pre mňa absolútne nič a ani sa o ňu nezaujímam... U Golfa som naposledy rozoznával radu 5... Rovnako Škoda.
Vozím sa na novom benzínovom japonskom aute, ktoré je perfektné :). Nemenil by som nikdy za Golf !
Záver: Mám taký pocit, že VW nemôže skrachovať, lebo je štedro podporovaný nemeckou vládou! Aj keby robili čokoľvek, udržia sa na trhu aj vďaka verným fanúšikom, ktorí ich prešľapy prehliadnu a budú autá považovať naďalej za najlepšie.
Nádherné auto. Síce francúzke auta veľmi nemusím (aj vďaka ich super moderným "kokpitom" = dotykový tablet + absencia potrebných ovládačov / poloha volant vs budíky...), ale uznávam že táto 508-čka je perfektná zo všetkých strán, ktoré nám v článku ukazuje :). Navyše Peugeot je naozaj dobrý v oblasti dieslových motorov, takže by tu ešte niečo mohol dosiahnúť (kam sa hrabe koncern ...).
Adik - súhlasím... Elektroautá su ekologické iba na prvý pohľad. Ak ideme do hĺbky tak:
1.Lithium je pomerne vzácna surovina
2.ekologická likvidácia batérii je otázna
3.možno je teraz prevádzka elektromobilov pomerne výhodná (lacná elektrina), ale ak sa elektromobily dostatočne rozšíria, štát si isto s radosťou prihodí daň na elektromobily. Len tak si nenechajú unikať dane z palív.
4. neviem, či bezpečnosť v prípade havárie je porovnateľná s benzínovými / naftovými motormi.
Elektromobil je v súčasnosti prestížna vec - je drahý, má malý dojazd, dlho sa nabíja...
Skôr by sme mali znížiť výkony súčasných áut a tým aj emisie. Tiež by som zaviedol niekoľko skupín Euro noriem = nemôže spĺňať rovnakú normu napr Toyota Aygo s malým výkonom / emisiami a BMW M6 s emisiami 8x tak veľkými. Kto chce silné auto, ten nech platí naviac.
Resp. výkonná Tesla by bola tiež znevýhodnená voči úspornému elektromobilu. Keď už byť EKO, tak dôsledne. Ibaže niečo také neprejde...
Nie iba Ruska sa to dotkne, ale hlavne Arabov, ktorí nedokázali ešte nič - len ťažili ropu a utrácali peniaze. Ak nebudú mať peniaze oni = skončí podpora terorizmu. Na druhej strane ropa sa využíva skoro všade. Takže o odbyt by som sa nebál - možno klesne cena, ale stále bude dopyt.
Keby boli všetci Cigáni takí ako ona, tak nemáme žiaden problém. Podľa mňa u väčšiny ľudí nejde o to, akú ma človek farbu, ale o to ako sa sa správa. Ak je niekto príživník a zlodej, tak ho nemajú radi.
Ináč článok je hrozný - vážne sa nič nestalo. Že bolo vidieť niečo viac... Na svete sa dejú aj horšie veci.
Znova sa ukázala naša "pestrosť". Skoro každý chce to, čo má sused - striebornú Octáviu kombi TDI. Ak už na ňu nemám, tak aspoň Fábiu HTP... Diesle majú u nás momentálne aj ľudia, ktorým sa absolútne nevyplatia, lebo majú zlé zloženie jázd (mesto+ krátke trasy).
Práve preto, že je tu u nás toľko Škodoviek a VW - jazdím na japoncovi :). Nikdy tu toho toľko nebude, lebo občan SK nechce "Japonca", lebo... Že sa pravidelne umiestňujú na čelných priečkach rebríčkov spoľahlivosti nás nezaujíma. My chceme najlepšie autá - KONCERN... Že je to jazdené, v zlom stave... hlavne, že to má kufor a sused mi bude závidieť :).
Pozn.: Octáviu považujem za dobré auto :)
O nejaký čas sa situácia zmení. Doteraz sa predávalo viac áut s manuálom = jazdenky sú samozrejme s manuálom. Momentálne sa kupuje automat častejšie = o pár rokov budú aj jazdenky s automatom. Na druhej strane - mať v jazdenom aute DSG a riešiť problémy... Radšej budem jazdiť s manuálom :). Dnes už väčšina vodičov len jazdí a neužíva si jazdu. je to len spôsob dopravy. Poniektorí z toho však máme radosť...
Cenou nebude nikdy konkurovať Dusteru. Skôr sa mu bude podobať podľa článku materiálmi, spracovaním.. A cena bude 2x taká :). Navyše Duster má celkom dobré vlastnosti v teréne. Tento VW asi ťažko... Najvyššia verzia má stáť okolo 30 tis. To sú už peniaze, ktorých podobné auto nie je hodné, aj keby malo zlaté kľučky :).
T-Roc je úplne predražený. Za to auto by som dal cca max do 20 000. Nad 20 sú tu už lepšie autá,
Dnes po Monike Belucci už druhá nádherná dáma 45+ ;)
Hrozné časy. Poriadne motory bude o chvíľu robiť iba Mazda, ktorá zvláda vývoj akosi lepšie ako konkurencia. Práve preto mám jednu od leta doma :). Je perfektná - motor 2,0 má porovnateľnú spotrebu ako podobne silný turbomotor, navyše má silu aj na voľnobehu (kedy sa turbo ešte netočí a potom je 1,0 turbo ako 1,0 atmosféra). A nemusím nič dochladzovať, dávať pozor na zahriatie...
Fábia ako malé auto by napr mala mať motory do 70 kW. Hneď by išla dole spotreba... Načo je malým autám výkonný motor? Akosi sme sa rozmaznali. Kedysi malo staré Polo cca 40 kW a stačilo. Dnes je niekomu aj 80 kW v Fábii málo.
Belmondo je už ale deduško. Ako herca som ho ale mal vždy rád. A Monika je kočka ;)
Motor na obrázku v reze podľa mňa nemá protibežné piesty. Možno reálnou cestou je cesta Achates Power a Mazdy. Nie cesta turbomotorov s malým objemom. V každom prípade budú možno dnešné maloobjemové turbá o 10 rokov nepredajné. Ak vôbec ešte pôjdu. Potom sa budú majitelia áut bez turba vysmiaty voziť po prázdnejších cestách ;)
VW je neohrozený - môže mať aj škandály a nezamáva to jeho zákazníkmi. Môže vyrobiť zlé motory a väčšina zákazníkov si ho kúpi znova. Takú fanatickú podporu nemá asi nikto. Normálne to nechápem :).
Aj ja mám Mazdu bez turba a rovno 2,0 :) Je to s ako píše "renesancia" super auto so skvelým motorom ;).
Je super, že sa ani neobjavuje v rebríčkoch predajnosti EU. :Aspoň nie je taká bežná. Zato v rebríčkoch spoľahlivosti je vyššie ako väčšina zo spomínaných áut (okrem Toyoty) :). Ani Honda nie je v zoznamoch predajnosti EU a tiež je skvelá. Záver? Ľudia v EU nechcú spoľahlivé autá. Chcú to, čo má každý. Prípadne to, čo vidia v telke v reklame...
SUV - "FUJ tajbl" ... Je to módna vlna (nikdy sa mi nepáčilo to, čo chcel každý). Na jednej strane chceme malú spotrebu, na druhej strane si kupujeme krabice. To nejde do kopy. Nízka spotreba ide viac k aerodynamickému autu, ktoré je nižšej stavby... Ale každý nech si kúpi, čo chce. Aspoň budú pestrejšie cesty - alebo viac Karoqov, Kodiaqov... :)
Veľmi podarené auto je tá i30-ka. Skoro som pred časom kúpil i30 hatchback... Len neochota predajnej siete môže za to, že ho nemám... Na druhej strane im ďakujem za nemožnosť zabezpečiť mi skladové auto = teraz mám auto od automobilky, ktorá podľa mňa ako jediná v súčasnosti robí niečo na zdokonaľované motorov a robia to inak, ako všetci ostatní...
Odporúčame