Mimochodom... Ja do krčmy nechodím. Ľudia, ktorých spomínam sú čestne pracujúci Slováci vo veku povedzme 40+ Až budú zarábať 3000€ v čistom (a výdavky zostanú rovnaké), tak budú aj viac míňať a kúpia si aj auto za 30 000€.
Mimochodom... Ja do krčmy nechodím. Ľudia, ktorých spomínam sú čestne pracujúci Slováci vo veku povedzme 40+ Až budú zarábať 3000€ v čistom (a výdavky zostanú rovnaké), tak budú aj viac míňať a kúpia si aj auto za 30 000€.
No ja si myslím, že cesta by to bola... Okolo mňa žije VEĽA bežných ľudí, ktorí jednoducho na auto za 20 000+ nemajú a nebudú mať. A ani by toľko za auto nedali. Takže ak VW začne robiť znova autá za 10 000€, potom bude mať záujemcov viac. Pozrite na Daciu ako sa jej darí. Prečo? Práve preto, že má lacné autá (a ponúka aj LPG)
Minule som čítal na ZLOM "autoforum.cz", že:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/z-elek…
Spomínal mi dnes kolega, že jeho dcéra si s priateľom minule požičala EV, ktoré malo cca 9 rokov a vymenenú "novú" batériu... Potrebovali prejsť cca 60 km v el.autám veľmi priateľskom prostredí (BA a okolie)... "Vraj" to bol HOROR... Auto sa nenabíjalo, vystriedali 3 !!! nabíjačky, za cca 3 hodiny dobili len málo energie. Každá nabíjačka si stiahla nejaký poplatok... Po takej skúsenosti nebudú určite tak skoro chcieť EV a ich príbeh sa "patrične" rozšíri do okolia.
Podobne veľké autá označujem "TANK". Kto by chcel s podobnou ozrutou jazdiť po meste, parkovať, manévrovať v úzkych uličkách? Ľudia s veľkými rodinami na to nemajú... V podstate zbytočné auto.
KTO to bude kupovať? Zákazník bol v posledných rokoch "vychovávaný" tak, aby si kúpil čo najväčšie a pomerne silné auto. Kto bude kupovať také "autíčko"?
Mimochodom, práve som čítal článoček:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/byvaly-…
Konkrétne táto informácia je zaujímavá a k článku z Pravdy relevantná:
"„lidové elektromobily” by nejenže nic nevyřešily, ale poslaly by automobilky ještě blíž ke dnu..."
Ak je EU výrobne nekonkurencieschopná = PREČO politici nerobia niečo preto, aby sa to zlepšilo??? (Lacnejšie energie...) Súčasná doba sa skôr dá nazvať ako "Likvidácia európskeho priemyslu"
Viem si predstaviť, ako sa Číňania zabávajú na našej "snahe o zelený svet" aj za cenu sebazničenia. Každá naša prehra je ich výhrou.
V Číne je predaj EV + elektrina masívne podporovaný. Kupujú to tam bežní ľudia, lebo je to pre nich výhodnejšie. Pritom spaľovacie autá nezdraželi.
Bohatí elektrické autá už nechcú (skúsili a nepresvedčilo ich to)
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-ben…
A bežní ľudia na to nemajú peniaze a nechcú meniť svoje návyky - takmer dokonalé spaľovacie auto (čo sa komfortu používania týka) vymeniť za polofunkčnú "hračku". Nevýhody EV jednoznačne prevažujú.
Preto to celé padá ku dnu.
A máme ďalšiu OBROVSKÚ nevýhodu pre elektrické autá:
- "roamingy"
- paušály
- neprehľadný systém
PREČO to nie je ako u spaľovacích áut???
Idem po ceste, pri "benzínke" je veľký pútač s cenami = OKAMŽITE viem, koľko stojí palivo. Natankujem aj za hotovosť v krátkom čase. Navyše ceny palív sú "plus / mínus" rovnaké. Žiadne skryté poplatky, "tajnosti"...
Celá elektromobilita je pre bežného človeka neprehľadná, často klamlivá a pridrahá... Pokým to pôjde daným systémom, tak to nemá šancu na rozvoj.
Teraz budeme všetko prerábať kvôli EV... Už vidím, ako si budú parkovacie domy upravovať priestory.
Jednoducho sa zakáže vstup EV do parkovísk, ľudia nebudú kupovať EV a nakoniec to "nejako" dopadne.
Mnohým z nás, keď počujeme slovo "startup" sa otvára nožík vo vrecku...
Nový spôsob získania peňazí na niečo, čo nemusí fungovať... Teoreticky aj možnosť získania peňazí nie najčestnejším spôsobom...
Pre bežného človeka:
Nie je na škodu trochu počkať s novinkami a neponáhľať sa...
Ešte pred 8 rokmi bol svet v poriadku a bolo možné kúpiť skvelé auto za super cenu.
Dnešné autá sú naozaj nanič, lebo sú tak zložité, že po čase sa začnú kaziť a NIKTO ich neopraví. Takže nakoniec je to plýtvanie zdrojmi, energiou...
Nakoniec ľudia si kupujú to, čo je moderné. Málokto dnes pozerá na jazdné vlastnosti... Kupujú sa SUV, ktoré minimálne výhody. A výrobcovia len ponúkajú to, čo chce zákazník...
Nevšimli ste si, že v poslednom dlhom čase volíme len menšie zlo? Niet koho voliť !
Problém je, že "my / západný" svet sme sa nechali zlákať vidinou veľkého zisku / lacnej pracovnej sily a obrovského trhu a súhlasili sme s ich podmienkami... Ibaže ich zámer bol iný = naučiť a vyrábať získať know-how... a potom rozširovať svoje produkty do celého "sveta".
Zatiaľ, čo Číňania makali na svojom vzostupe, "my" sme si začali myslieť, že nám budú padať pečené holuby z neba... Prílišná "demokracia", liberalizmus... zničili "západný svet". A teraz sa začína ukazovať výsledok.
Otázka je, či sa dá zvrátiť vývoj, ktorý nastal?
Ono HOAX je často informácia z iného zdroja, ako je "oficiálny" / žiadúci... ;)
"Elita" dobre vie čo robí a Európu ničí úmyselne (riadená likvidácia)... Neviem si predstaviť žeby to robil niekto pri plnom rozume a s najlepším úmyslom...
Našťastie napr Kia sa predajne celkom drží a ich modely sú relatívne cenovo dostupné. Horšie je na tom Stellantis a Land Rover... Ešte väčšie riziko je Volvo, ktoré ešte ani neotvorilo fabriku.
Ak tu budú niečo vyrábať / montovať..., tak jedine preto, že budú mať nižšie clá, prípadne iné výhody.
"Problémom koncernu sú vysoké výrobné náklady.."
Náklady sú vysoké, ale tak tomu bolo ROKY a VW v Nemecku fungoval skvelo...
Skutočné problémy sú:
- emisné pokuty, ktoré NIČ neriešia, len enormne zdražujú autá
- nezmyselne bohaté výbavy áut = v základe je to, čo by väčšina zákazníkov (auta v "cene od")"oželela". Asistenčné systémy, kontrola rýchlosti, digitálne "kadečo"...
- podpora elektrických modelov, ktoré sa nepredávajú a len zvyšujú stratu a výdavky.
Prečo by si niekto mal kúpiť napr "holú - bosú" Fabiu za cca 16 000€ ???
https://www.autoforum.cz/predstaveni/zakladn…
Stačilo by sa vrátiť o pár rokov "späť" (zrušiť výbavy, pokuty...), autá by zlacneli a ľudia by viac nakupovali. Úplne jednoduché riešenie...
V dnešnej dobe kedy šetríme (nedobrovoľne) každý cent, aby sme "zachránili" štátny rozpočet, v dobe kedy nám navyšujú dane... Budeme podporovať elektromobilitu?
Nechať ju tak, nech si svoje miesto pod slnkom zaslúži samá svojou výhodnosťou. Je to zbytočné vyhadzovanie peňazí na zatiaľ nie veľmi zaujímavú (pre väčšinu vodičov) variantu pohonu áut. SKVELÉ riešenia nie je potrebné dotovať, bezmedzne podporovať, lebo skvelú vec si zákazník kúpi aj bez nútenia...
Čína je hrozbou hlavne preto, lebo my sme zaostali technologicky. Namiesto toho, aby sme sa rozvíjali už roky razíme nejaké nezmyselné liberálne teórie... PRílišná "demokracia" "nás" oslabila...
Nechcem tým povedať, že by som chcel žiť v Číne a podobnom režime.
Potom by bola ich Tesla v "..."
Fiat má mimo EU modely, ktoré by sa za dobré ceny predávali aj u nás ako teplé rožky.
Rovnako VW / Škoda vyrába podobné modely (Slavia, Kushaq)...
Stačilo by keby EU na nejaký čas uvoľnila pravidlá a do EU by sa mohli dovážať autá vyrábané pre krajiny mimo EU... Tie autá síce nie sú vybavené ako "naše" najmodernejšie autá, ale sú lepšie ako povedzme 10+ ročné staré autá, ktoré jazdia po našich cestách. Majiteľ takého starého auta si nekúpi drahé nové (aké sa dnes ponúka) a už VôBEC NIE elektrické.
Riešenie je veľmi ľahko dostupné... Len politici to určite nedovolia. Cenovo dostupné a jednoduchšie autá by sa kľudne mohli vyrábať aj v závodoch v Nemecku, ktoré chcú zavrieť. Určite by to bol PREDAJNÝ HIT !!!
Fabriky by sa nezatvorili, VW by znova získal zákazníkov...
KTO dnes reálne potrebuje auto s XY asistentmi, kontrolou rýchlosti... Prípadne emisné pokuty pre reálne úsporné autá typu Hyundai i20 ???
V Bruseli - pod "oknami" europarlamentu bude ćínska automobilka, ktorá nezachráni bývalú fabriku Audi, ale bude pripomienkou ruinovania automobilového priemyslu politikmi EU !!!
Kde inde by bola taká fabrika najvhodnejšia?
Prílišnými reguláciami a zelenou politikou (+sankcie / drahé energie...) sa dostali "naše" automobilky na pokraj konkurencieschopnosti. Teraz sú v úpadku. Kto za to môže? Politici a vedenie automobiliek, ktoré sa vydalo zlým smerom. Prestali sa vyrábať autá, aké chce zákazník a začali s autami podľa "príkazov a obmedzení". A výsledok na seba nenechal dlho čakať.
Existuje cesta späť? Možno áno, ale EU politici isto vyberú tú úplne najhoršiu možnosť. Viem si predstaviť, ako sa vo svete divia nad hlúposťou niektorých "jedincov" a spoločností... "My" sami im uvoľňujeme pozície a prispievame k ich úspechu.
Som z toho úplne zmätený... V Nemecku sa u zlodejov neumiestnil VW? Ani jeden??? Dokonca ani jedno auto z EU??? Ani Audi, Mercedes, BMW ??? Porsche?
Príde mi to divné... Buď VW (+EU autá) už nikto nechce, alebo rebríček "obľúbenosti" áut je výsledkom vkusu "mafie" z istých krajín...
Odporúčame