Nemec by za náš pekný plat nepracoval. A ak je naša kvalita lepšia, prečo nevyrábať u nás? Mimochodom v BA sa robia najlepšie modely - prečo asi?
Nemci o chvíľu prestanú byť nadradení a ich novodobá história ich dobehne...
Nemec by za náš pekný plat nepracoval. A ak je naša kvalita lepšia, prečo nevyrábať u nás? Mimochodom v BA sa robia najlepšie modely - prečo asi?
Nemci o chvíľu prestanú byť nadradení a ich novodobá história ich dobehne...
Ono to o chvíľu celé padne. Peniaze pomaly dochádzajú a nebude z čoho rozhadzovať na nezmysly. Potom sa poniektorí prebudia. Na rozdiel od povojnového obdobia už ale nemáme "technologický náskok " voči svetu. Vtedy boa Ázia v "postfeudálnom" období... Dnes sú pred nami.
Európa už nemá žiadnu výhodu a nakoniec dopadneme ako "lacná" pracovná sila pre Čínu.
Politici a liberálny zmýšľanie nás vedú do záhuby... Živíme kopec "darmožráčov" (prisťahovalcov, ktorí NIKDY nebudú pracovať, rôznych spoluobčanov...) Je potrebné to zvrátiť a výhody udeliť tým, ktorí pracujú, čestne žijú a prispievajú. Príživníkov je potrebné potlačiť... Ja viem, je to pekné sci-fi....
Človek má pocit, že pracujúci človek, ktorý platí dane, poistky, slušne žije, vychováva deti v slušných občanov je VŽDY na poslednom mieste.
Ma druhej strane pri dnešnom brutálnom poklese elektrických áut, má "ondarta22" celom pravdu. Dnes kúpim a o 5 rokov môžu byť tie autá zakázané. Od politikov môže človek čakať čokoľvek. Hlavne pri "politicky protežovanom" riešení, akým sú elektromobily.
Záver: Pozor na svoje peniaze... Je lepšie byť rozvážny, rozumný, vyčkávať a neutrácať za "somariny" ;) To vedia už dávno aj mode deti (15 a 17 rokov).
Nie, nevnútia... Zvolíme si politikov, ktorí to nepodporia. Pozrite, zákaz spaľovakov je už takmer zrušený. Firmy ako Ford, VW, Mercedes, Fiat... sa vrátia k autám, ktoré chce trh a bude znova všetko OK.
Pozrite na Toyotu - išla si "svoje" a dnes "žne" ovocie. Ukázalo sa, že triezvy prístup je NAJLEPŠÍ.
Už ani Taliani nechcú zrušenie spaľovacích áut:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/italii-…
A to sa tam hovorí o "ministrovi životného prostredia a energetiky"... Ani "baterkárne" nie sú práve miestom, kde kvitnú kvetinky...
Vtedy tu boli lacné autá, za ktoré sa menili staré autá s horšími emisiami. Bolo to dokonca viac "zelené" ako celá elektromobilita. Počas šrotovného si kupovali auto aj "chudobní" ľudia. EV si kupuje iba človek, ktorý na to má.
Elektromobilita bola doteraz záležitosťou bohatších ľudí, ktorým sme VŠETCI prispeli. A oni to nepotrebovali a aj napriek tomu naťahovali ruky. VYHODENÉ peniaze so žiadnym efektom.
Ktorí chudobní Ukrajinci mali chuť bojovať? Tí, ktorí sa skrývajú po celej Európe??? Prípadne tí, ktorí nestihli újsť?
Prečo by sme mali bojovať my proti Rusku? Chceme 3. svetovú vojnu? Určite nechceme. Dnešní ľudia sú naivní... Asi si nepamätáte ako diplomaticky dokázali fungovať politici počas studenej vojny (Dnešní babráci by to nezvládli a my by sme tu dnes neboli). Dnes to nie sú politici, ale iba zberba, ktorý ničí naše životy.
Čína? Tam je elektrické auto pre "socky" ;)
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecky…
Čína má inú ekonomiku, iné zákony, kašlú na emisie... Čo môžu oni, my nemôžeme.
Takže elektromobilita je slepou cestou. Presne tak ako ňou bola pred desaťročiami. Ale možno o ďalších 100 rokov sa to na 3. pokus podarí.
Aj Fiat má jeden SKVELO predajný model:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/fiat-za…
Ideálnym riešením je vykašľať sa na dotácie a nechať výrobcov vyrábať autá, aké chce zákazník. Zrušiť povinné výbavy a emisné pokuty (pre menšie a menej výkonné autá) a znížiť ceny. Tak sa znova rozbehne automobilový trh. Elektromobilita a dotácie sú cestou do "pekla".
Tak skoro to nebude. Aj palivo sa dá vyrobiť z iných zdrojov (odpad...) za použitia čisten elektriny.
Na druhej strane batérie sa tak rýchlo nevyvíjajú...
Nádej elektropriaznivcov "batérie s tuhým elektrolytom" je "vraj" v nedohľadne...
https://www.autoforum.cz/technika/lepsi-bate…
Takže výsledok bude rovnaký ako kedysi pred 100 rokmi. Vtedy EV nefungovali a ani dnes sa to celkom nepodarilo. Nechajme to na vývoj, aby sa našlo vhodné riešenie a nenúťme NIKOHO do ničoho...
Prepáčte, ale ten "učňovkár" má často tzv. "sedliacký" rozum, takže v niektorých ohľadoch môže byť rozumnejší ako absolvent Harvardu ;). Minimálne to platilo u "socialistických" učňovkárov, ktorí boli šikovní, len sa často nedostali inde - lebo nie každý mohol študovať (ako je tomu dnes).
Potom tu máme "polointeligentov" (vzdelaní a neschopní), ktorí riadia náš "svet" - stačí pozrieť do politiky... Niektorí veľmi vzdelaní ľudia to majú v istých veciach popletené... A niekto má iba titul a v hlave "nič"... (nechcem byť neslušný).
Poznámka:
Pracujem vo výrobnej firme a ľudí vo výrobe si VEĽMI vážim. Na jednej strane bez nich by sme nič nemali... Na druhej strane sú to skvelí ľudia.
No ja všade čítam, že Tesla už predajne nie je celkom najlepšia. Vážne rozširuje? V Nemecku môžu ľahko dopadnúť tak ako VW... Aj keď určite nemajú také silné odbory (ak vôbec nejaké majú)
Čo sa bateriek týka... Máme tu nový "HOAX" (alebo žeby nie?)
https://www.autoforum.cz/technika/lepsi-bate…
V podstate sa tam hovorí, že nič také tak skoro nebude... Takže elektromobilita ako jediné možné riešenie je slepou cestou.
ROKY sme budovali priemysel tak, aby sme mali čo najčistejšie továrne, aby sme nemali zasmradené mestá... (stálo to kopec úsilia a peňazí). Kedysi boli dvory fabrík špinavé, povylievané oleje... jednoducho neporiadok...
Konečne sme sa dostali do stavu, kedy máme rôzne certifikáty, vo fabrikách je poriadok a prostredie je čistejšie...
A teraz v mene "zelenej" budúcnosti si znova zamoríme prostredie výrobou batérii. VĎAKA "súdruhovia" z EU... To je "EKOLÓGIA" !!!
Ibaže Čína všetkými možnými spôsobmi podporuje elektromobilitu. Tie autá sú tam lacné a prevádzka výhodná... Čítajte:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecky…
elektrické auto je v Číne "sociálna voľba" ;)
Pri silnej búrke sa väčšina vodičov správa normálne. Spomalí sa a jazdí sa opatrne. Ale vždy sa nájde "indivídum", ktoré ide akoby sa nič nedialo. Niektorí ľudia nemajú pud sebazáchovy. Najhoršie je, že pritom ohrozujú každého okolo seba.
Mimochodom... Fiat kedysi vyhrával auto roka pravidelne. Boli časy, keď robil Fiat SKVELÉ autá, o ktorých ľudia snívali. Dnes po Fiate neštekne ani pes. Mali by si Taliani spytovať svedomie a zistiť, čo sa stalo...
U mňa je najlepší Fiat za posledné desaťročia - Fiat 124 Spider... Mžno preto, že je to "upravená" Mazda MX5 s motorom od Fiata ;)
Alebo 2,0 od Toyoty v hybridnej Corolle... Prípadne 2,5 litrový Skyactive od Mazdy bude určite dobrý...
Minule som zaujímavý článok o čínskych autách na ruskom trhu:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/co-vyd…
Zaujímavá informácia bola, že atmosferický motor vydrží cca 2x toľko, čo turbomotor. U čínskych áut to platí určite, ale čisto teoreticky atmosferický motor môže byť odolnejší aj u iných značiek. Mať na výber 2,5 litrovú atmosféru a 1,0 litrový turbo motorček, tak beriem tú atmosféru... Spotreba bude "možno" o nejaké deci vyššia, ale životnosť a servisné náklady budú určite priaznivejšie...
Mimochodom.. Japonci zvyšujú efektivitu motorov zvyšovaním objemu ;). Ono aj iné automobilky napr prestali do istých áut dávať napr motory 1,0 "TSI" - asi vedia prečo... Tie malé turbomotorčeky sú SKVELÉ iba na papieri.
Otázka znie: "KTO to bude kupovať?" Toto je cesta z problémov VW? Elektrické (nechcené) auto???
Mám kopec známych a elektrické auto nechce NIKTO. Z tých ľudí má takmer každý problém zaplatiť za auto 20 000€. Ak nie skutočne finančný, tak "mentálny" = je to veľa peňazí.
PREČO sa u nás nepredávajú autá ako Škoda Slavia a Kushaq ???
https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/607538…
Za tie peniaze (dnes asi trochu viac) by to bolo úplné TERNO !!! Sú to PRESNE autá, ktoré chce náš zákazník...
Poznámky, že to má slabú výbavu, alebo niečo chýba neberiem, lebo cieľová skupina pre dané auto by nepožadovala viac, ako to auto ponúka.
EU sa stala tak "pokrokovou" a "rozvinutou", že v každej krajine stárne vozový park, ľudia prestali kupovať nové autá.. znižuje sa životná úroveň...
Rusko potrebuje hlavne jednoduché = ľahko opraviteľné autá. Rusko nie je Moskva a okolie.
Mimochodom...
Dnes potrebuje VW a Nemecko ruský trh OVEĽA viac ako potrebuje Rusko nejaký VW. Majú tam kopec čínskych značiek... Zato VW padá dole a zdá sa, že lepšie tak skoro nebude.
Máme na výber:
A. Podporíme nekonečnú vojnu, ktorá nebude mať víťaza...
B. Budeme za mier a skúsime spolupracovať s Ruskom = lacné energie, obrovský trh, suroviny... Dnes EU nie je v situácii, kedy by bola NESKUTOČNE bohatá. Na nejakú novú "studenú" vojnu nemáme.
A to sú tie EV pomerne nové. Čo keď budú mať 20+ rokov? Vlastne tak staré EV nebudú jazdiť ;)
Moje auto našťastie nemá pripojenie na internet. Predstava, že mi auto večer funguje, počas noci sa pripojí na internet, aktualizuje sa a ráno nebude fungovať je hrozná...
Ak niekedy ešte budem kupovať nové auto, tak jednou z podmienok bude, aby sa nevedelo pripojiť samo na internet... Čo je pre niekoho výhodou, to je pre iného absolútnou nevýhodou.
Rovnako aj Tesla - pre jedného dokonalé moderné auto, pre iného "šmejd" s pochybnou ergonómiou a nezmyselnými riešeniami (akoby to navrhovali odborníci z IT a nie automobilového sektoru).
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ojete-…
Ak by ste si kupovali nové auto na 10+ rokov s predpokladom čo najlepšej spoľahlivosti a z toho vyplývajúcich nákladov, kúpili by ste Teslu, alebo iné elektrické auto? Nebolo by lepšie čo najjednoduchšie spaľovacie auto od značky povestnej špičkovou kvalitou?
Odporúčame