U mňa je jediný problém Yarisu Cross to, že je škaredý. Keby to vyzeralo ako Lexuws LBX, tak by to bolo ÚPLNE iné auto - nádherné...
https://www.lexus.sk/new-cars/lbx?gad_source…
A ešte pôsobí dosť lacno (minimálne súčasný model).
U mňa je jediný problém Yarisu Cross to, že je škaredý. Keby to vyzeralo ako Lexuws LBX, tak by to bolo ÚPLNE iné auto - nádherné...
https://www.lexus.sk/new-cars/lbx?gad_source…
A ešte pôsobí dosť lacno (minimálne súčasný model).
Elektromobilita (masová a batériová) je v súčasnosti slepou cestou.
Pozrime sa na rozumný prístup:
https://www.autoforum.cz/technika/japonci-se…
Toyota + Mazda + Subaru... Pred sebou majú skvelú budúcnosť... Držím im palce.
Zatiaľ čo Jaguar, Volvo... skončia so značnými problémami... Skončiť dnes so spaľovacími autami??? - V dobe, kedy je jasné, že elektromobilita ako jediné riešenie bola omyl?
Dodatok:
Pre automobilky by malo platiť heslo (vo vzťahu k EU a jej predpisom):
"Náš zákazník = Váš volič" ;)
Problém č.1:
Zákazník nechce elektrické autá. Končia dotácie, automobilky sa odvracajú od elektromobility. Aj "naše" značky majú problém EV predávať. Číňan nemá šancu predať nechcený produkt.
č.2: MG kúpila britskú značku, ktorá bola aspoň trochu známa. Predáva sa cez sieť predajcov, ktorí už predávajú aj iné značky. Vrazili úsilie do testov (na MG je ich naozaj veľa) -možno trochu "uplatili" novinárov. Predpokladám, že hlavne značka MG robí svoje. Kto by chcel čínsky BYD, keď tu má "britský" MG?
č.3: CENA je problém. Keď môžem mať za 20 000€ slušné auto od zavedeného výrobcu, PREČO by som mal za 19 000 kúpiť čínske auto? Akákoľvek výbava, nespraví lepšie auto z "nedobrého".
Na mieste našich automobiliek by som ponúkol znova lacnejšie autá (s nižšou výbavou) za povedzme 10 000€ a Číňan" by nemal šancu. Automobilky by mali tlačiť na EU (aj cez zákazníka), aby sa znova znížila nezmyselne vysoká povinná výbava áut a prestali sa platiť emisné pokuty. Potom by boli autá znovu dostupné.
Čisto teoreticky možno ich sieť je mizerná, ale na dopravu tovaru určite postačujúca. Veď železnicu majú Američania všade - postavenú na pozemkoch indiánov, ktoré si "demokraticky" privlastnili - jednoducho ich "získali" od menejcenných ľudí.
Veď proti elektrickým vlakom tu nikto nič nepíše. Na rozdiel od áut na baterky elektrický vlak úplne ideálne riešenie. Tu je práve diesel totálny nezmysel - rovnako ako batéria v aute.
Elektrický vlak nemusí mať batériu a ani nádrž - energiu má v kábli (=jednoduché riešenie). Naopak dieslový vlak musí mať obrovskú nádrž. Elektrické auto musí mať naopak MEGA ťažkú batériu, naproti tomu spaľovacie pár litrovú nádrž... Dva svety, kde je vhodnosť riešenia úplne opačná.
Pozitívne je, že Hyundai pracuje na pestrej ponuke pohonov.
Pozerám, že sa mi objavilo pri článku video:
Vodíkové auto z Dubaja – luxus za 400-tisíc (auto zo Slovenska)
To auto som videl na vlastné oči (mimo výstavu)... a takmer sa ho jemne dotkol (s obdivom ako fanúšik techniky) - za čo som bol "netaktne" (až drzo) oslovený "zamestnancom".
Je to skôr maketa (z blízka aj tak vyzerá), ktorú som NIKDE a NIKDY nevidel jazdiť (určite nebudem sám). Ak má človek SKVELÝ produkt, tak sa ním prezentuje minimálne na youtube.
V každom prípade pre univerzitu by bol OVEĽA vhodnejší produkt nejaké mestské autíčko a nie "hyperšport" pre šejkov, ktorý (zrejme) nefunguje. Ako dizajnové cvičenie skvelý počin, ale bolo to priveľké sústo. Hyundai a TU Košice sú dva úplne odlišné svety - MEGAFIRMA s peniazmi na vývoj a slovenská univerzita, ktorá robí autá ako školské projekty (na Eco matarhon Shell boli celkom dobrí)
V každom prípade držím ľuďom z TU KE palce pri vývoji (všeobecne).
Po diaľniciach jazdia rôzni "jedinci"... Osobne mám rád, keď sa niekto vlečie za kamiónom 110 km/h a potrebuje obehnúť... surovo sa vysunie bez ohľadu na premávku, lebo on POTREBUJE obehnúť kamión... A potom všetci brzdíme (a jeho to "nes...e").
Na druhej strane podobná otrava je vodič, ktorý MUSÍ na okresnej ceste za každú cenu obiehať, lebo ON sa ponáhľa. Kolóna ide 100 km/h (zákonný limit s odchýlkou = max povolená rýchlosť) a on musí ísť 120+ Takto potom vytvára veľa nebezpečných situácii. A potom ho človek stretne niekde v kolóne.
Niektoré rady sú celkom dobré... Pokiaľ človek zvláda v pohode nočnú jazdu, tak je to celkom dobrý nápad... Ale nie každý jazdí rád počas noci, navyše potom toho človek vidí menej z okolia...
K rade .2:
"...nemusíte ísť povolených 130 km/h. Ak rýchlosť znížite na 110 km/h, výrazne ušetríte...."
NEVIEM si predstaviť ísť 1200 km rýchlosťou 110 namiesto 130 - to človek zaspí. Nakoniec keď si spočítame rozdiel pri povedzme 1000 km - 5 litrov, alebo 7 (aby sa nepovedalo), tak je rozdiel okolo 30€. Ak už nemám 30€ naviac (maximálne), tak ostanem radšej doma, alebo skočím niekde "za roh".
Pomalšia jazda = viac zastávok, nápoje jedlo... A nakoniec miniem viac ;)
rada 5...
Čo je to strešný box? Človek nemusí na dovolenku ťahať 1/2 domácnosti. Nemám ani kombi a VŽDY sme na dovolenku vzali to, čo sme potrebovali.
rada č.6 - 6. Tankujte tam, kde je to lacnejšie
Kedysi boli palivá v Rakúsku lacnejšie ako tu (o 20 centov a viac, dnes je to jedno). A hlavne pri lacných palivách pozor na kvalitu.
A teraz sa zisťuje, že elektrický pohon bez všeliakej protekcie a dotácie nemá dnes šancu na úspech. Nútiť ľudí do niečoho sa do nekonečna nedá. Skončili dotácie, skončil tlak... končí elektromobilita - pre NEZÁUJEM zákazníka.
Boli média, ľudia, Odborníci (nie "odborníci")... ktoré to písali pred rokmi, že to nie je cesta. Ale mnohí neverili, propagovali EV...
Dnes by som už EV nekúpil. Hlavne preto, že o pár mesiacov, rokov to môže byť nepredajná vec, ktorej sa nedokážem zbaviť. Blízka budúcnosť jednoducho nepatrí autám na BATERKY, navyše je to veľmi komplikované riešenie na zavedenie... Napríklad také alternatívne palivá sú okamžitým riešením - pre každého, kto vlastní spaľovacie auto.
Škoda, že NÁS (všetkých) to stálo OBROVSKÉ peniaze - a načo? Aby sa zistilo, že je to nereálne? Zaplatili sme to my všetci a stále platíme v cenách nových áut. A zodpovedný nebude nikto.
To akože myslia vážne???
"...V spaľovacej verzii ho poháňa 1-valcový motor s výkonom 15 kW a priemernou spotrebou 5,6 l/100 km..."
To je gigantická spotreba na tak malé a slabé autíčko. V dnešnej dobe to malo jazdiť za 2,5 litrov na 100 km.
Dnes jazdí za 5,6 litra (mimo diaľnice) normálne auto so 120+ kW a hmotnosťou 1,5 tony...
V každom prípade... Držím palce, aby sa slovenskej firme, čo vymyslela niečo pekné darilo... Ale kto to kúpi za tie ceny a s danými parametrami?
Ja už v TV nepozerám takmer nič. Pár dokumentov na STV a koniec. Žijem si svoj život, športujem, robím, čo ma baví... Telka často ľudí iba stresuje a okráda ich o čas, ktorý by mohli prežiť ináč...
Dobrý film, balíček čipsov, kexíky... kilá naviac, zdravotné problémy... ĎAKUJEM neprosím... Radšej vybehnem von a spravím niečo pre seba... Život je príliš krátky, aby sme ho míňali na pozeranie nezmyslov v telke.
Načo nám je také auto (ELEKTRICKÉ) dobré, keď sa dnes už všade píše, že celá elektromobilita bol krok vedľa? Automobilky sa prebúdzajú, politici menia rozhodnutia.
Pred nedávnom tu poniektorí "fanúšikovia elektromobility" písali o zlacňovaní materiálov na batérie a o ružovej budúcnosti EV. ISTO
Momentálne potrebujeme lacné a čo najčistejšie autá (menšie, aerodynamické a primerane výkonné), aby sme nahradili staré šroty jazdiace po cestách (dnes som videl Golf, ktorý na voľnobeh dymil ako uhoľná elektráreň)...
Ak už, tak podporiť nové autá pre chudobnejších a nie elektrické "hračky" pre bohatých... A pracovať na syntetických palivách, ktoré budú použiteľné pre 1,4 miliardy áut na Zemi a nie "fantazírovať" o elektromobilite, ktorá reálne nezmení NIČ - vymeniť toľko áut sa NEDÁ!
Našťastie - vyzerá to tak, že zdravý rozum začína víťaziť, keďže sa ukázalo, že "bludy" moderného sveta sú nereálne a automobilky vedú k strate, prípade riziku krachu.
Zákazník elektrické auto jednoducho nechce.
Dodatok:
Bol to extrémne drahý pokus presadiť nechcený produkt...(alebo začať s obmedzovaním mobility?) Celé to prišlo skoro a veľmi násilné. Súčasný človek ešte nie je dostatočne zmanipulovaný a ochotný robiť presne to, čo mu povedia. Mali ešte pár rokov počkať, viac strašiť ľudí a potom by to bolo účinnejšie.
A čo nám to prinieslo? Zdraženie energii, zostárnutie vozového parku, naštvaných občanov, presun výroby do ladnejších krajín, ekonomický pokles...
Alebo niekto z Vás vidí niečo iné?
- minule u nás bol zástupca predaj náradia a povedal, že strojárske firmy naokolo majú poriadne problémy
- známa pracuje pre nemeckú firmu a vraj je práce podstatne menej ako kedysi
Tomu sa hovorí POKROK
Úplný sen mať šéfa ako je pán Musk. Ten by si zaslúžil, aby mu ukázali zamestnanci, že šéf si má svojich zamestnancov vážiť.
Priaznivci Tesly to určite vidia úplne ináč, ale dalo by sa povedať, že Tesle tečie do topánok:
1.Tesla má už relatívne staré modely a nejako extra "neinovuje"
2.Z Tesly sa stal obyčajný produkt a nie luxusný
3.zákazník až tak veľmi nechce elektické auto.
4.dnes tu bol článok o mizerných predajoch EV
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/711278…
5.Tesla nemá produkt, ktorý by ponúkla - ako automobilky, ktoré robia aj spaľovacie autá + hybridy
K bodu 2 sa dá dodať:
Aj pán Rimac, ktorý mal spraviť z Bugatti elektrickú značku priznal, že elektromobilita je už "OUT".
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektri…
A prirovnal elektrické superšporty k smart hodinkám, :) - zaujímavý článok
"S elektrickými to ide z kopca "
A poniektorí nie a nie uveriť, že tu máme koniec jednej nezmyselnej "éry" - elektromobility (ako jediné riešenie pre všetkých). Pád si podobní jedinci určite vysvetlia po svojom a spravia z toho možno aj rast.
Záver:
- zákazník nechce elektrické autá
- zákazník chce cenovo dostupné autá
- aj automobilky, ktoré chceli byť najviac elektrické (VW, Ford, Mercedes...) dnes menia svoje priority a ciele. Vedia, že ak nevyrobia autá aké chce zákazník, tak nič nepredajú a skončia.
A kto mal nakoniec pravdu? Samozrejme automobilky ako Toyota, Mazda..., ktoré sa správali triezvo a nepodľahli zelenej "demagógii" a politickému nátlaku... Podobné automobilky v posledných rokoch rástli a získavali si nových zákazníkov.
Kde je dnes Škoda? Vytratila sa z povedomia ľudí ako ľudová automobilka - dnes v mojom okolí nikto nekupuje novú Škodu ako súkromné auto. Často vyhráva Hyundai / Kia, prípadne Toyota...
Ako viete, čo sa deje v Číne? Ja keď sa pozriem do Číny, tak vidím, že naďalej vyvíjajú spaľovacie motory. A už sú pred nami. PREČO, pýtam sa? Žeby zistili, že elektromobilita nie je riešenie na všetko?
Čo sme my neuvážene vzdali, toho sa oni chytili...
Takže prajme si peknú budúcnosť... Aj to posledné, v čom "sme" boli dobrí (autá) sme zahodili vo vidine elektromobility. A vyzerá to tak, že sme poriadne zaostali.
Možná cesta?
Vrátiť sa späť a začať znova vyrábať lacné autá s nižšími výbavami, menšími rozmermi, výkonmi, spotrebou... Autá, ktoré budú rýchlo predajné.
Že vraj sa nedá? Ale dá... Pozrite na Holandsko - zvolili si iných politikov a už sa veci pohli - 130 km/h na diaľnici a rôzne iné veci...
Blížia sa eurovoľby, tak sa rozhodnime správne - "ekoteror" a liberalizmus / alebo rozum a prosperitu?
Je jediná nemenná pravda = že všetci raz zomrieme. Všetko ostatné sa dá zmeniť. Aj zákaz spaľovakov padá = presne ako sme poniektorí dávno predpokladali, že nikdy ani nepríde.
Na Zemi je 1,4 miliardy áut. NAJLEPŠIE riešenie je syntetické palivo, ktoré sa dá tiež vyrobiť za pomoci fotovoltiky. A pritom nebudeme musieť meniť žiadne z tých 1,4 mld áut.
Alebo si niekto z Vás naozaj naivne myslí, že je možné nahradiť všetky tie autá? Alebo 1/2 prípadne iba 1/100 ???
Syntetické palivá sú okamžité riešenie. Elektromobilita naproti tomu totálny nezmysel vo forme, ktoré bola zamýšľaná.
A my občania sme to odmietli. Už sa "ich" systém rúca. Holandsko je začiatok.
Problém je, že aj keby mali akékoľvek EV, tak to nepredajú - jednoducho to zákazník nechce !
Odporúčame