To máte pravdu, že 29 000€ je PRIVEĽA !!! Za to mám 2,5 litrovú Mazdu 3 !!!!
Ale myslím, že základná cena 16 290 eur je férová.
To máte pravdu, že 29 000€ je PRIVEĽA !!! Za to mám 2,5 litrovú Mazdu 3 !!!!
Ale myslím, že základná cena 16 290 eur je férová.
"Trhač asfaltu"? A s čím jazdíte bežne?
Samozrejme to ide lepšie ako atmosferická 1,4-ka... ale zas až taký zázrak to nie je. Na druhej strane - ak človek mení napr Fabiu 1,2 HTP za novú Scalu 1,0 TSI, tak bude príjemne prekvapený ;)
Problém je, že tento problém má hlavne koncern VW. Testované autá v plnej výbave sú super... a potom človek vidí základ a vyzerá to akoby auto vykradli ;) Minimálne obrázky základnej výbavy by mohli doplniť, nech má človek predstavu.
Okolo mňa sa pár podobných motorov pohybuje, ale žeby to bolo také hrozné? Potvrdiť to ale neviem... Na druhej strane môj japonský atmosferický 2,0 liter by som za 1,0 TSI nevymenil ;)
Elektrické autá nedávajú zmysel vôbec. Už dávno sa písalo, že je to "ekonomická samovražda". A dnes sa po nejakom čase ukazuje, že to bola pravda:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/tsunam…
V každom prípade je Kia EV9 obrovský "tank", ktorý v podstate plýtva energiou len zo svojej podstaty (zbytočne veľké a ťažké auto).
Mimochodom... Nízku spotrebu dnes dosahuje takmer každé moderné auto primeraného objemu / triedy (malé autá / nižšia stredná trieda). Majitelia podobných áut nemajú peniaze na auto ako Kia EV9 = to sú autá pre malú skupinu majetnejších ľudí.
Pre bežného človeka Ferrari určite nie. Keby to jazdilo toľko ako bežné auto, tak spoľahlivosť by bola zrejme "všeliaka".
Za danú cenu je to Suzuki skvelé auto. Tiež by som ho zvažoval....
Na druhej strane SUV...
Dnes som išiel po nádhernej kľukatej ceste... VŽDY keď sa na niekde objavilo SUV (také bežné), tak sa rýchlosť dosť znížila... (obiehať sa veľmi nedalo a vytvorila sa kolóna). Zrejme mal vodič SUV pocit, že to poriadne nedrží, je to na danú cestu široké... Hlavne, že sa do toho akože dobre nasadá a je z toho dobrý rozhľad... ;)
Vďaka elektromobilite si Mercedes riadne "zavaril". Vraj už ani Classe S nie je kvalitné a dostatočne reprezentatívne - predaje padajú, zákazníci idú inde. Presúvajú ľudí...
Takže HURÁ - obdivujme elektrické Mercedesy...
Skvelé riešenie... Otázkou je, kde vezmeme výkon, ktorý to dobije? Minule som o tom čítal, že sa to dá nabiť v špecifických podmienkach, ktoré viacmenej nie sú reálne v bežnej premávke.
Ale na začiatok dobrá správa...
Ináč, minule som čítal, prečo sú v Číne EV úspešné - lebo "vraj" sú EV dotované a lacné = pre "socky" a spaľovacie autá pre boháčov. Spaľovacie auto je u nich luxus, ktorý nemá chybu. Naša chyba je, že je to spravené opačne. Pritom v Číne "vraj" spaľovacie autá ani palivá neznevýhodňujú až tak veľmi, aby si to ľudia nemohli dovoliť...
Povedzme si, že MG sa odpíše aj bez cla. Ich autá boli povedzme "lacné"... Ale nové modely už nebudú. Ako chcú potom konkurovať zavedeným značkám? A to MG je najúspešnejšou čínskou značkou.
Taký DongFeng... sú len okrajové a až tak sa im nedarí.
Je potrebné vychovávať svoje deti v správnom "duchu". Žiadny liberalizmus, uznávanie 153 pohlaví... Výchova normálne a po starom... A potom sa možno "západný svet" dostane znova na správnu cestu.
Technológie išli neskutočne dopredu... A predsa nechceme vyrábať dokonalé autá, ktoré by vydržali roky a nekazili sa. Namiesto toho produkujeme "spotrebný tovar"... Ešteže tu máme Japoncov...
"...oproti Rakusanom sme boli zebrac..."
Pamätám si, ako sme išli prvý krát do Rakúska v roku 1990... Z mojich spomienok (ešte ako nedospelého človeka) mám dnes naozaj pocit, že sme boli žobráci. Predávali nám najväčšie šmejdy za drahé ceny.
Kalkulačka síce niečo prepočítala, ale otázka je, ako dlho sa tie peniaze šetrili v porovnaní s dneškom? Ak sa vtedy zarábalo 1600 KČS a dnes 1600€... Na auto sa dnes robí 1/2 čas... Na druhej strane, ak si porovnáme kvalitu produktu vtedy a dnes?
Pekne napísané, ale k jednému by som si dovolil pridať postreh:
"Mali sme peniaze, ale aut nebolo."
- že nebolo áut - súhlasím...
- peniaze na nové auto zďaleka ľudia nemali. Autá boli enormne drahé. Moji rodičia napr patrili k "strednej triede", mali 4 deti a boli absolútne poctivý = na nové auto nedokázali našetriť (ani za socializmu, ani nikdy potom).
Potom prišli 90-te roky a ceny išli ešte hore... Najlepšie obdobie na kúpu auta bolo obdobie po roku 2010. Platy relatívne vysoké a ceny áut skvelé. Dnes sa to znovu ZNAČNE zhoršuje...
Honda a Nissan?
Tie automobilky si vykopali vlastný hrob.
- Nissan vsadil takmer VŠETKO na elektromobilitu a predaje im neskutočne padli. Skončil s vlastnými autami už dávno a začal "spoluprácu" s Renaultom.
- Honda rovnako. Zbláznili sa, začali do všetkého dávať ich drahý hybridný systém a autá sa stali nepredajné. Predaje skolabovali... Honda sa stala nepredajnou.
Na druhej strane Toyota - darí sa jej ako málokomu...
A čo sa Ázie a Číny týka.., Bohužiaľ je to pravda a skončí to ako s telefónmi, pretože "západný" svet sa vzdal spaľovacích motorov a Čína to prebrala. Budúcnosť nie je čisto elektrická.
Zatiaľ majú...
- minule som čítal, že Tesle dochádzajú zákazníci = kto EV chcel, kúpil si ho...
- "vraj" Teslu prvýkrát zosadilo t "trónu" BMW v predajoch EV... Pritom BMW je známe svojim pragmatickým prístupom k elektromobilite. Ako jedna z mála automobiliek v EU sa nezbláznili.
Pri dnešnej situácii by som si nebol istý, že elektomobilita je budúcnosť. Kto priveľmi tlačil na "pílu" počíta dnes obrovské straty. Kto zostal rozumný (Toyota, BMW...) - ten dnes žne úspech.
Náš pohľad na svet je iný a elektromobilitu vnímame z rôznych strán. Otázka je, kde je pravda. Triezvi odborníci odhadujú podiel EV max 30%... Krajiny ako Nórsko nebudeme počítať, lebo tam spravili VŠETKO, aby ľudí odradili od spaľovacích áut.
LPG má tuším ten problém, že keď unikne, tak ostáva pri zemi a neodsaje ho ventilácia. Ibaže LPG áut jazdí "pár" (v pomere k benzínu / dieslu) a je to viacmenej "alternatívny" pohon. Naproti tomu elektroauta sú / boli veľmi protežované... Až tak to politici (a iní) chceli, že nedomysleli dôsledky (a vyhodili OOOOOObrovské peniaze...)
A máme tu ďalší požiar - teraz priamo v továrni Rivianu:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/u-tovar…
Ale to bude určite HOAX - elektrické autá NEHORIA !!!!
Parádna "reklama" na elektrické autá. Koľkí z nás by si také auto nechali nabíjať cez noc v garáži svojho domu?
Hneď na začiatku je napísaná podstatná vec:
"Čínske MG ZS je síce pomerne fádny crossover, ale vďaka SKVELEJ CENE „sekol“ v Európe slušnú kariéru"
Poučením pre automobilky by malo byť, že existuje aj zákazník, ktorý hľadá lacné auto (primerané auto, za primeranú cenu).
Kto chce moderné vybavené auto a na cene mu nezáleží, ten má na výber. Ale čo zákazníci, ktorí kedysi kupovali Punto II, Thaliu, Fabiu??? Ten si dnes nevyberie, lebo na to jednoducho NEMÁ ! Na druhej strane, tiež si nekúpim nové auto, keď pred pár rokmi úplne skvelé auto s postačujúcou výbavou stálo ani nie 18 tis a dnes je o 10 000€ drahšie?
Mimochodom... Minule som z dlhej chvíle v predajni obzeral MG a nevyzerali vôbec zle. Žiaden smrad, odfláknuté detaily... Boli to úplne normálne autá. Kúpiť by som to nekúpil, ale ktovie, čo bude o pár rokov...
Aby sa nakoniec nestanovilo, že EV nie sú bezemisné... Reálne najlepšie emisie má okrem iných možno Toyota, lebo ich klasické hybridy "nepodvádzajú"...
Akurát dnes som rozprával s kolegom o nových autách... A hovorím mu, že dnes človek nemá istotu a keby som mal kupovať nové auto, tak čo najjednoduchšie (nižšia výbava), benzínové a japonské. A samozrejme by som si ho držal čo najdlhšie a investoval do servisu. Nakoniec, moje auto má 7 rokov a 80 000 km a pocitovo / vzhľadovo je takmer rovnaké, ako keď som ho kupoval. PREČO by som mal také auto meniť za nové, ktoré nebude lepšie ? (elektronika, drahá výbava, komplikovaná technika...)
Odporúčame