Čím ďalej, tým viac je to viditeľné. Kto nevidí, má druh novodobej slepoty.
Čím ďalej, tým viac je to viditeľné. Kto nevidí, má druh novodobej slepoty.
Povedzme si, že lepším cieľom by bolo zníženie konzumu a presun výroby bližšie k zákazníkovi = lokálna produkcia. Samozrejme nie všetko je možné, ale veľká časť by sa dala realizovať. Ceny by boli zrejme vyššie, ale mali by sme viac práce.
Navyše - keby to znamenalo, že nebudeme jesť kiwi, banány... tak by sme nejako prežili - ako naši predkovia = na lokálnych produktoch.
Keď sa tak zamyslím... Za komunizmu neboli produkty dostupné tak ako dnes (predtým tiež nie) a ľudia žili a boli šťastní.
Podľa toho zoznamu by som si auto teda nevybral = to znie ako zoznam áut, ktoré v danej kategórii nekupovať... Príklady?
- Najlepšie auto na dlhé trasy Tesla Model 3 - to akože pre koho???
- Značka s najlepšou technikou Tesla = najnekvalitnejšie auto???
Toto musel zostavovať nejaký automobilový "diletant"... Alebo boli účelovo oslovení "správni" motoristi.
Benzínový "japonec" to istí... A z článku mi vyplýva, že jedine majitelia psov majú dobrý vkus na autá :D
Škody nie sú zlé, len tak nejako smerujú zlým smerom. Kedysi vyrábali dobré rodinné autá a dnes sa zbláznili. Vysoké ceny, rušenie žiadaných modelov (Fabia kombi)... Dnes to vyzerá akoby stáli na kraji priepasti.
(Nejazdím Škodou a nikdy som žiadnu nevlastnil.)
A za danú cenu človek dostane normálne auto, ktoré má dojazd cez 1000 km a doplnenie paliva za pár minút - ak by sa človek ponáhľal, tak pár sekúnd. No nekúp to ;) Jazdiť bez stresu, vlastniť auto, ktoré bude aj po 8 rokoch v najlepšej kondícii (nie pred výmenou bateriek), auto, ktorého zbytková cena nepadá rýchlo dole...
PREČO asi väčšina vodičov nechce elektrické autá? (aj napriek obrovskej snahe nanútiť nám ich?)
Osobne by som volil diesel - v strednej triede kedysi najviac predávané motory.
Ohľadne elektrických áut... "Radik" - ako nie fanatického elektromobilistu (=triezvo zmýšľajúceho človeka) Vás budem sledovať... Dúfam, že aj po 5 a viac rokoch budete stále spokojne jazdiť elektrickým autom - ideálne rovnakým ktoré ste si kúpil nedávno. Len netuším, či vlastníte autá povedzme 10+ rokov ako ja (a veľa iných Slovákov).
Každý človek je iný = každý potrebuje niečo iné. Moja rada z pohľadu muža znie - ak sa muž rád vracia domov, teší sa na partnerku, vyhľadáva jej spoločnosť... = muž je pokojný.
Ak od Vás uteká, niekde ste spravili OBROVSKÚ chybu - možno už pri spoznávaní sa - že ste neboli sami sebou a potom ste sa "zmenili" (prestali pretvarovať).
Vlastne... ako tak pozerám okolo seba, veľa párov nie je šťastných.
Záver - ak chcete stratiť partnera, tak:
- sa ho snažte riadiť / ovládať
- zakazujte mu / jej to čo má rád
- obmedzujte
- snažte sa ho / ju odtrhnúť od rodiny, priateľov
- privlastnite si partnera
A potom sa to raz URČITE "vráti"... Záleží od partnera / ky - možno je len zodpovedný / á a keď deti vyrastú a pôjdu z domu, tak pôjde aj on / ona...
Som negativistický... ale život sa s nami väčšinou nemazná.
To je úplne nereálne a už teraz sa ukazuje, že celá elektromobilita bola slepou cestou...
Zaráža ma "tvrdenie" z článku:
"...juhoamerický automobilový trh by mal podľa odhadov analytikov do roku 2030 rásť v priemere o 11 percent ročne..."
Južná Amerika bude rásť, z EU sa vytvára "automobilová Kuba". Kde spravili "soudruzi" chybu? V Amerike sa budú ponúkať lacné spaľovacie autá (=žiadaný tovar), v EU predražené autá a elektrické "nezmysly". Pritom stačí málo a aj v EU sa rozbehnú predaje. Málo = zníženie povinných výbav, zrušenie pokút za emisie, výroba jednoduchších áut... Aj napr VW vie ponúknuť zaujímavé autá, ktoré by sa v EU predávali ako "teplé rožky", ale nerobí to. Aspoň už prišli na to, že elektromobilita nie je pre nich jedinou cestou.
Čo sa spaľovacích motorov týka...
https://www.autoforum.cz/technika/japonci-s-…
Neide ani o konkrétny motor, ale o spoluprácu Toyoty s čínskou firmou!
"Elektromobily sú aj o mentálnom nastavení - pre niekoho nabíjanie trvá poldruha sekundy"
Zaujímavé :). Hlavne keď vidím v elektrických autách počas nabíjania vysedávať ich majiteľov :). Pre mladého človeka je to v pohode. Pre trochu staršieho to už často nie je žiadúce. Od istého veku vnímame, že čas beží trochu "rýchlejšie" a my si ho vážime viac = čakať za nabitím auta je neefektívne (ak sa musí čakať, prípadne ak človek nemá dom...).
Ako bolo napísané nedávno:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/dalsi-…
„Teď začínám slyšet lidi, jak říkají: 'Já prostě nemůžu žít s úzkostí kolem toho, kde budu moci dobít',”
Ja s tým tiež nechcem žiť, preto si "zrejme" NIKDY nekúpim elektrické auto... A ani nebudem musieť - ono to nakoniec dopadne ináč, ako bola predstava. Ak neveríte, skúste otvoriť oči, čítať...
Krátke pokračovanie ako "osveta"...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-priz…
VEĽMI zaujímavá je časť:
„Říkával jsem: 'Nikdo, kdo řídil elektromobil, se nevrací k benzínu nebo dieselu, protože zážitek z jízdy je fantastický',” praví dnes a přiznává, že už to neplatí. Lidé se vrací k tradičním řešením, neboť s elektromobily bývá život složitý. „Teď začínám slyšet lidi, jak říkají: 'Já prostě nemůžu žít s úzkostí kolem toho, kde budu moci dobít',” dodává Hawes.
Dodatok... Elektromobilita sa čím ďalej viac javí ako slepá cesta - ľudia sa zobúdzajú a nakoniec žiadna elektromobilita nebude... Maximálne tým celým "cirkusom" otvorili dvere čínskym automobilkám.
Autor v teste viacmenej napísal, že to auto je nanič. Má síce brutálne zrýchlenie, ale auto je ťažké, tak nie je dobré v zákrutách = nejazdí ako športiak, ale ako kamión :). Okrem toho pár prudkých zrýchlení značne vyčerpá batériu.
Žil raz jeden automobilový konštruktér - Colin Chapman, ktorý založil automobilku Lotus. Jeho ideou bolo vyrábať ľahučké autá s nie silným motorom, ktoré by poskytovali vodičovi pekný zážitok z jazdy = skvelé správanie sa auta a dostatočnú dynamiku (aj so slabším motorom - vďaka nízkej hmotnosti). V podstate jediné dnes sériovo vyrábané auto, ktoré by pasovalo na danú filozofie by mohla byť Mazda MX5.
Filozofia ľahkého auta, ktoré pekne jazdí je oveľa lepšia, ako vyrábať ťažký elektrický "tank" - okrem toho, že plýtva materiálmi, energiou, pneumatikami... ničí cestu a v prípade problému bude aj nebezpečnejšie ako o 1/2 ľahšie auto.
Dovolím si "tradičný" dodatok - v ďalšom príspevku...
Povedzme si na rovinu, že bežná slovenská rodina nemá auto, ktoré by stálo viac ako 20 000€. A to by mali takmer 4 autá za cenu danej Kie (napr modely Ceed).
Nikdy nebude v DE viac ako 50% elektrických áut. Hovorí sa, že strop sa už dosiahol = kto chcel elektrické auto, ten si ho kúpil (s dotáciami). Teraz v podstate už len tí istí ľudia budú meniť svoje autá (nie všetci si znova elektrické kúpia). Jazdené elektrické zlacňujú a nie je o ne záujem = sú prezentované ako "ekonomická samovražda".
V blízkom čase nastane vytriezvenie a potom sa uvidí.
Karta sa pomaly obracia - vymenili šéfa VW, ktorý bol fanatickým podporovateľom elektromobility, vymenili šéfa Audi, ktorý bol na tom podobne... Autá nekupuje politik, ale zákazník. Ak firma vyrába produkt, ktorý nariadi politik, ale nechce ho zákazník... = to je potom recept na veľký problém. Navyše ak sa na naše trhy tlačí "Číňan" s produktmi, ktoré sú pre zákazníka zaujímavejšie.
Občania to tak chceli, lebo ich o tom média presvedčili.
Aj u nás je pravdou to, čo povedia na Markíze. Zvyšok je HOAX. Ľudia sú neskutočne ovplyvniteľní. Ak sa k ním dostanú iba "vybrané" informácie, tak zaručene budú chcieť / podporovať to, čo je "správne".
"Trochu" je málo. Autá sú dnes príšerne drahé. Keby sa vrátili na ceny spred povedzme 5 rokov...
Akože dať za základnú Fabiu 13 650€ mi príde ako úplne "mimo"... To auto má motor 1,0 litra / 59 kW a 93 Nm. Podobné autá stáli pred pár rokmi pod 10 000€. Za 14 000€ si už človek vyberal modely nižšej strednej triedy (cena od / prípadne akcia) s relatívne nejakou výbavou (u "aziatov" už čast os klímou...)
Celá dnešná doba vytvorila okrem tých, ktorí na to nemajú aj skupinu "potencionálnych" kupcov, ktorí na produkt majú, ale nekúpia si ho, lebo to nepovažujú za potrebné / rozumné... Napr taký ja - mám auto, s ktorým som spokojný - má 6 rokov a aj o ďalších 10 bude v pohode. Mohol by som si síce kúpiť nové auto, ale dnes ma takmer žiadne neoslovuje (v zmysle - dostanem niečo viac ako vyžadujem? = NIE) = okrem iného mám pocit, že zaplatím za veľa vecí, ktoré nechcem a ani nepotrebujem.
Poznámka: podstatná vec u auta pre mňa sú jazdné vlastnosti (vec na ktorej sa dnes šetrí).
Oproti tomu - občasné primerané vytočenie motora a neriadenie sa odporúčaniami (= normálna jazda) zachová motor v lepšom stave a ušetrí nálady na servis.
Nakoniec osud svojho auta má človek plne vo svojich rukách jedine vtedy, keď si kúpi nové auto a od začiatku sa k nemu správa primerane a s úmyslom dobre ho zabehnúť a jazdiť s ním tak, aby bolo dlho v skvelej kondícii. U jazdeného táto možnosť často nie je.
Studenému motoru na začiatku sa nedá vyhnúť. Pri dlhej jazde je to zanedbateľný "faktor", ktorému sa NEDÁ vyhnúť ;). To tu hádam ani nemali zahrnúť - iba ako informáciu - okrajovo.
Neekonomický jazdný štýl, často až riskantný je bežným nešvárom našich ciest. Na druhej strane - keď má človek do cieľa 1200 km, tak ťažko ísť rýchlosťou 100 km/h - lebo pritom človek zaspí, navyše pocestuje večnosť. Nie vždy to je o úspore paliva = ak pôjdem pomaly a budem preto musieť prespať v hoteli s celou rodinou, tak to bude stáť násobne viac, ako ušetrím pomalšou jazdou.
A ešte by som dodal...
- vyššie auto má horšiu aerodynamiku = vyššiu spotrebu = ak kupujem auto a vyberiem si SUV, tak dobrovoľne volím vyššiu spotrebu. Potom už nemá veľký zmysel hrať sa na nejaké šetrenie.
"Zelení" (čo je "zelené" na podpore baterkového SUV s hmotnosťou 3 tony???) môžu nepočúvať, ale ľuďom sa nedá celkom nariadiť, čo majú kupovať. Ak nebude dobrý produkt, nekúpia to. Výrobca daného produktu sa tak ocitne "nad priepasťou".
Výborným a aktuálnym príkladom je koncern VW:
- vo VW mali šéfa, ktorý až fanaticky presadzoval elektromobilitu... Už majú iného šéfa
- minule vymenili aj šéfa Audi, ktorý tiež veľmi "hlásal" elektromobilitu...
Pán profesor má pravdu - nebude ani elektromobilita, ani zákaz predaja spaľovacích áut... Trpezlivosť obyvateľstva nie je nekonečná a má hranice.
Najlepšou cestou by bolo vrátiť sa pár rokov dozadu (6 až 10) - k vtedajším výbavám a cenám áut. Aby ľudia mali na nové auto, ktoré bude čistejšie a lacnejšie (a menšie). A nedotovať obrovské elektromobily pre boháčov, ale malé a úsporné autá pre bežného človeka.
Mali tomu na strechu namontovať obrovský (vrámci rozmerov auta) solárny panel, ktorý by auto dobíjal. Ak by došli baterky, posádka by si 4 dni "pocampovala" a pokračovali by ďalej :) Úplne ideálne ekologické solárne auto ;)
Také auto by som ako "nomád" (nie digitálny) nechcel - je úplne nanič... Ono možno sa "digitálnym nomádom" myslí moderný človek závislý na technológiách, ktorý bude putovať od nabíjačky k nabíjačke / od wifi k inej wifi... :D
„Audi má obrovský potenciál, ktorý sa nám nepodarilo naplniť."
Prišli na trh neskoro a skupina ľudí, ktorí sú ochotní kúpiť si elektromobil si ho už kúpila. Ďalší zákazníci pribúdajú pomaly, alebo vôbec. Dokonca aj niektorí majitelia el.áut sa vracajú k "spaľovákom".
Navyše Čína prehodnocuje hodnotenie emisii pre elektrické autá. Už nebudú "bezemisné" a tým sa stanú neschopné konkurencie. Čína investuje aj do spaľovacích motorov a firmy ako Audi sa ich chcú zbaviť... Zbaviť sa sliepky, ktorá znáša zlaté vajce?
Možno VW bude mať onedlho vážne problémy... Už sa to pomaly začína:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-vyra…
Zaujímavá je časť:
"...Řeč je o bývalém dlouholetém šéfovi Škody Vratislavu Kulhánkovi, který se před třemi léty nechal slyšet, že sázka VW na elektromobily je obrovský hazard. Hovořil tehdy o tom, že VW následky svých špatných rozhodnutí pocítí už do dvou let..."
Odporúčame