Pozor na stratu hodnoty elektrických áut... Článok je tiež o Mercedese...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektri…
Kľudne sa môže stať, že vlastníctvo elektromobilu bude nočnou morou a najhoršou "investíciou"...
Pozor na stratu hodnoty elektrických áut... Článok je tiež o Mercedese...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektri…
Kľudne sa môže stať, že vlastníctvo elektromobilu bude nočnou morou a najhoršou "investíciou"...
Taká "blbá" otázka...
Načo kupovať ešte jeden elektromobil k elektromobilu? ;)
Ľudia majú väčšinou elektromobil na krátke vzdialenosti, alebo kvôli "statusu" a k tomu jedno spaľovacie auto na dlhšie cesty. Predsa len je to menej stresové, keď človek ide autom, ktoré má dojazd pri bežnej jazde minimálne 600 km, navyše benzíniek je všade plno a tankovanie trvá 5 minút?
Byť vlastníkom elektrického XC40, tak ho predám a kúpim plug-in hybridnú RAV 4.. Je to 4x4, jazdí na elektrinu aj benzín a vraj má skvelú spotrebu ;). Človek pri nej nie je otrokom auta...
Doporučujem pozrieť si:
https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon…
Nič iné "elektro" by som nebol ochotný kúpiť... Vlastne by mi trochu vadilo, že je to SUV. A o cene sa nebavím - ak mám na elekto, RAV 4 ma nezruinuje ;)
"radík" - Vás beriem ako seriózneho majiteľa elektrického auta, ktorý usúdil, že je pre neho dobré. Takže moje pripomienky sú čisto praktické z môjho pohľadu.
ÚPLNE zbytočné auto. Načo to spravili???
Hľadal som v článku hmotnosť - nenašiel som. Prečo??? Lebo by to vyzeralo ako nezmyselné auto? Potom som ju našiel = 2810 kg (prázdne auto)... Koľko energie potrebuje auto na rozhýbanie skoro 3 ton? Kde je tá "pseudo ekológia". To auto je plýtvaním materiálu, energie - mali by ho v dnešnej dobe zakázať....
Čítal som zaujímavý článok o tom, že elektrické autá už nechcú ani v "elektrickom raji" Holandsku
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nizozem…
Celé to onedlho padne a výrobcovia buď krachnú, alebo budú predávať podobné autá za ceny ako v odkaze:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-le…
cena = cca 15 400€... To je auto, ktoré by sa u nás kupovalo.
To je pravda... Ale tie peniaze mali preto, lebo banník bola riziková práca. Bolo to nebezpečné a často to malo následky na zdraví. Tiež by som radšej zarábal menej, ako pracovať v bani...
Ale keby inej práce nebolo... Ale taká situácia sa vyskytla možno dávno pred socializmom...
Dodatok...
Aj zníženie konzumu by nebolo na škodu. Nepotrebujeme stále nové veci + výrobky by mali byť trvácne a ľahko / lacno opraviteľné (vymeniteľné diely, nie iba moduly).
Dokonca aj zníženie konzumu potravín a plýtvania by výrazne pomohlo. Ale to by už bol osobný prínos každého z nás...
Možno by "sme sa" mali naozaj zamyslieť, či "naše" súčasné smerovanie vedie k znižovaniu emisii... Nie každý tvrdí, že elektromobily sú "čisté". Okrem toho suroviny, batérie... sa vozia krížom-krážom po svete a už len pritom vznikajú ZBYTOČNÉ emisie.
Za posledné roky sme dosiahli zníženie spotreby - napr klasické žiarovky 60W sme nahradili za LED s 5 W... Nové spotrebiče majú tiež nižšie spotreby...
Možno je na čase sadiť viac zelene (+ neodlesňovať to čo máme), vymeniť staré autá za nové = malé a ľahké (max nižšia stredná trieda), nie veľmi výkonné a čo najviac aerodynamické (= nižšia spotreba)... a bez zbytočnej výbavy.
Kto dnes reálne potrebuje auto so 150+ kW, keď povolené rýchlosti dosiahne aj auto s 50 kW úplne v pohode?
Podporil by som práve takéto autá - pre úplne bežných ľudí. S cenou okolo 10 000€. Kľudne nech je to ako Dacia Sandero, alebo niečo podobné. Podporovať DRAHÉ elektrické autá, ktoré si aj tak kupujú len boháči je úplne scestné.
Som z neho "hotový"... :D
Chcieť podobné auto, tak dávno jazdím Mazdou MX5 (= auto, ktoré človeka nezruinuje)... Ten elektrický nezmysel nech si nechajú. Že je to výkonnejšie? No a? Kde je možné využiť ten výkon? Na okruhu? (na elektrickom aute?).
Možno už niekomu začína byť jasné, že elektromobilita je nezmysel. Tak si potichu pripravuje "zadné vrátka". Predsa len, ak by to všetko padlo, tak firma nekrachne, ale začne ponúkať to, čo chce zákazník.
V tomto majú výhodu veľké globálne firmy ako napr Toyota..., alebo firmy, pre ktoré je Európa okrajový trh = japonské automobilky... Viacmenej lokálne firmy ako povedzme Škoda (dnes prudko stráca trhy = Rusko, Čína...) nemajú šancu prežiť, ak vsadia všetko na elektrickú budúcnosť a ono to padne (a to sa stavte, že to raz padne).
Jediná možnosť je - odporovať politikom a vyrábať to, čo chce zákazník. Ináč to nebude fungovať (peniaze na dotácie došli - rozdelili si ich boháči)
Rebríček dokazuje, že nové autá si kupujú hlavne bohatší ľudia. Je tam priveľa väčších SUV. Napr 5. Toyota RAV4 nie je vôbec lacným autom... (ale na rozdiel od Octavie sa nekupuje do firiem)
Zaujímavé - kto tie Octavie kupuje? Nepoznám takmer nikoho, kto by si za posledných povedzme 6 rokov kúpil novú Octaviu (okrem jedného). Celkovo Škoda sa už tak nejako nekupuje. V mojom okolí už ľudia prešli na iné značky. Pred našou bytovkou typicky parkuje cca max. 1 Škoda, ale viac Hyundaiov, veľa "japoncov", pár BMW...
Policajti na elektro autách? Čítal som (neraz), že to už skúšali v nejednom štáte a výsledok bol taký, že sa toho po krátkom čase zbavili. Jednoducho absolútne nevyhovujúce riešenie pre políciu.
Čo sa týka benzínových hybridov... Patria sem všetky autá, ktoré majú v označení "hybrid" - napr aj mild hybrid, ktorý je hybridom len "akože"? Dnes to má takmer každý výrobca. Ale napr. od hybridnej Toyoty to má ďaleko.
Musia šetriť, aby mohli zadotovať elektromobily, ktoré sú stratové a nikto ich nechce. Takže zákazník zaplatí viac a dostane horšie auto. Vďaka... Ako hovoria niektorí - automobilová Kuba nás neminie. Moje auto je našťastie dosť nové (6 rokov), tak si to ešte dlho podržím.
A cena bude??? Od 20 000€ ??? Veľmi pravdepodobné... Tak nech si to nechajú.
Kedysi za danú cenu boli veľmi slušne vybavené autá nižšej strednej triedy. Dnes malý Peugeotik...
dodatok... A SPRÁVNE voliť... aby sa do politiky dostali ľudia, ktorí tu budú pre nás ľudí a nie pre zahraničné "korporácie" a "babrákov" z Bruselu.
Nech tlačia... Ja si to nekúpim, vy si to nekúpite... Nebude Euro 7, nebude koniec spaľovacích áut v roku 2035... Hlavne sa nedať ovplyvniť.
Minule som niekde čítal o "katastrofických klimatických zmenách" za posledných XY rokov. Vraj sa NIČ !!! nenaplnilo. Celý cirkus okolo CO2 spojený s elektromobilitou je TOTÁLNY nezmysel !!!
Kto chce nech si to kúpi.. Ale nútiť to všetkým a snažiť sa nahradiť súčasné autá???
Cestou je obmedziť obrovské, ťažké a "žravé" autá (SUV?) a vyrábať ľahšie a efektívnejšie autá za skvelé ceny = nahradiť staré autá s horšími emisiami... Aj za cenu zrušenia emisných pokút a zjednodušenia áut odobraním niektorých asistenčných systémov. Cesta je Fabia od 9000€, Dacia Sandero od 7000€... Nové autá s nízkymi emisiami = PRESNE TO zákazník chce. Minimálne povedzme 70% ľudí v mojom okolí !!!
Pred 6 rokmi som dal za moje auto cca 18 000€. Je skvelé a NIČ mu nechýba. Dnes o takej cene môžem snívať... Tak povedzme + 7000€. Začo? Za pokuty a zbytočné asistenciu !!!
Osobne si nedovolím povedať, čo je HOAX a čo nie. Dnes sa týmto pojmom často označuje iný názor, ako je ten "oficiálny".
Mám jedného kolegu, ktorý sa tomu trochu venuje. Robíme spolu už dlho a to, čo sa nazýva HOAX je po istom čase podozrivo často pravdou !
Rovnako je to s elektromobilitou. Už dlhý čas sa poukazuje na obrovské nevýhody elektromobilov, na scenáre do budúcnosti (negatívne)... Od fanúšikov elektromobility je to označované za nezmysel a ľudia, ktorí to tvrdia za obmedzených hlupákov... ALE... situácia sa vyvíja PRESNE daným smerom, na ktorý poukazovali tí "obmedzenci" a nie smerom, ktorý bol vytýčený "odborníkmi" a politikmi.
Vývoj za posledných pár rokov je čistá katastrófa - veľká zmena - človek by pred časom NEVERIL, že taký vývoj by bol možný.
Možno likvidácia je veľmi drahá a tie autá nechce nikto kúpiť. Tak sa firma rozhodla, že ich nechá stáť niekde na "lúke". Zrejme je to pre nich najlacnejšie. A možno o nejakú chvíľu sa jedno z nich samovoľne vznieti a od neho sa zapáli zvyšok. A to potom bude len katastrófa.
V každom prípade to ukazuje na to, že o prenájom elektrických áut nie je záujem.
Uvidíme... Ale na našom mieste by som sa z fabriky Volvo veľmi netešil. Keď sa ukáže, že celá elektromobilita bola poriadny "prešľap", tak nám tu ostane "fabrika duchov"...
Otázky sú:
- AKO sa ten výkon potrebný na nabíjanie prenesie?
- ako dlho vydržia tak rýchlo nabíjané batérie? Veľa výrobcov "vraj" doporučuje rýchle nabíjanie používať čo najmenej.
Skôr by som povedal, že smerovanie systému politikmi nariaďovanej a protežovanej elektromobility smeruje k neúspešnému koncu (dnes je to už viditeľné). Nebude žiadne Euro 7, ani koniec spaľovacích áut v roku 2035...
Ak sa neprebudíme v EU, ta zažijeme:
- zaplavenie našich trhov čínskymi autami (podobne ako to boli s mobilmi)
- krach automobiliek v EU = menej práce
- krízu ???
Nakoniec budeme radi za povedzme japonské auta od výrobcov, ktorý nepodľahli tlaku a zachovali si zdravý rozum. Vlastne týmto smerom sa obracia čoraz viac výrobcov. S výnimkou "bláznov, ktorí trpia sebazničujúcou túžbou" - napr Ford, Škoda...
Ľudia navymýšľajú nezmysly... Čo ak by sa mi náhodou ušlo napr číslo auta s nejakou extra číselnou kombináciou? Hapr "YX 088 HH" ??? To akože budem nespokojný, lebo podporujem "..." ? Normálne, navyše dobre zapamätateľné číslo. Len niekto v tom vidí niečo zlé. Rovnako aj linka č. 666 - mňa osobne by to nejako neurážalo... Aj keď ide do mesta Hel :)
Mladí ešte nemajú rozum na to, aby robili poriadky. To by mali spraviť tí zo strednej generácie...
Ja napr moje deti (12 a 16) tak trochu pripravujem na to, aby nečakali, že budúcnosť bude ružová (dnes je to už viditeľné). Že sa im dnes žije s nami rodičmi výborne a že majú čo majú... Nemusí to tak byť aj v budúcnosti (veľmi blízkej). Ideálne je byť skromný, neočakávať od života niečo veľké... a vedieť sa o seba postarať. A snažím sa ich chrániť pred "liberálnymi názormi" = spraviť z nich NORMÁLNYCH ľudí !!!
A "nejako" prežijeme... Základ je byť zdravý a potom všetko zvládneme. Ja mám 40++ a naozaj okrem zdravotných problémov sa ničoho nebojím.
Poznámka... Stačí sa mi pozrieť, čím si dnes niektorí ľudia zarábajú veľké peniaze - "youtouberi", "influenceri"... a ich sledovatelia často ani nežijú svoj život (pritom sledujú totálne hlúposti, ktoré im predstierajú často úplne "bezcenní" ľudia). Príde kríza a všetci tí príživníci pôjdu pekne do "pr---e".
Dnešný deň nám začal veľmi "pekne" - vtipom, na ktorom som sa dobre zasmial a ktorému môžu veriť iba naivné bytosti = "...vozidiel s nulovými emisiami..."
Už aj v Číne prišli na to, že to tak NIE JE !
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
Čím skôr sa preberieme z "nášho" EKO sna, tým lepšie.
Odporúčame