Uvidíme... Ale na našom mieste by som sa z fabriky Volvo veľmi netešil. Keď sa ukáže, že celá elektromobilita bola poriadny "prešľap", tak nám tu ostane "fabrika duchov"...
Uvidíme... Ale na našom mieste by som sa z fabriky Volvo veľmi netešil. Keď sa ukáže, že celá elektromobilita bola poriadny "prešľap", tak nám tu ostane "fabrika duchov"...
Otázky sú:
- AKO sa ten výkon potrebný na nabíjanie prenesie?
- ako dlho vydržia tak rýchlo nabíjané batérie? Veľa výrobcov "vraj" doporučuje rýchle nabíjanie používať čo najmenej.
Skôr by som povedal, že smerovanie systému politikmi nariaďovanej a protežovanej elektromobility smeruje k neúspešnému koncu (dnes je to už viditeľné). Nebude žiadne Euro 7, ani koniec spaľovacích áut v roku 2035...
Ak sa neprebudíme v EU, ta zažijeme:
- zaplavenie našich trhov čínskymi autami (podobne ako to boli s mobilmi)
- krach automobiliek v EU = menej práce
- krízu ???
Nakoniec budeme radi za povedzme japonské auta od výrobcov, ktorý nepodľahli tlaku a zachovali si zdravý rozum. Vlastne týmto smerom sa obracia čoraz viac výrobcov. S výnimkou "bláznov, ktorí trpia sebazničujúcou túžbou" - napr Ford, Škoda...
Ľudia navymýšľajú nezmysly... Čo ak by sa mi náhodou ušlo napr číslo auta s nejakou extra číselnou kombináciou? Hapr "YX 088 HH" ??? To akože budem nespokojný, lebo podporujem "..." ? Normálne, navyše dobre zapamätateľné číslo. Len niekto v tom vidí niečo zlé. Rovnako aj linka č. 666 - mňa osobne by to nejako neurážalo... Aj keď ide do mesta Hel :)
Mladí ešte nemajú rozum na to, aby robili poriadky. To by mali spraviť tí zo strednej generácie...
Ja napr moje deti (12 a 16) tak trochu pripravujem na to, aby nečakali, že budúcnosť bude ružová (dnes je to už viditeľné). Že sa im dnes žije s nami rodičmi výborne a že majú čo majú... Nemusí to tak byť aj v budúcnosti (veľmi blízkej). Ideálne je byť skromný, neočakávať od života niečo veľké... a vedieť sa o seba postarať. A snažím sa ich chrániť pred "liberálnymi názormi" = spraviť z nich NORMÁLNYCH ľudí !!!
A "nejako" prežijeme... Základ je byť zdravý a potom všetko zvládneme. Ja mám 40++ a naozaj okrem zdravotných problémov sa ničoho nebojím.
Poznámka... Stačí sa mi pozrieť, čím si dnes niektorí ľudia zarábajú veľké peniaze - "youtouberi", "influenceri"... a ich sledovatelia často ani nežijú svoj život (pritom sledujú totálne hlúposti, ktoré im predstierajú často úplne "bezcenní" ľudia). Príde kríza a všetci tí príživníci pôjdu pekne do "pr---e".
Dnešný deň nám začal veľmi "pekne" - vtipom, na ktorom som sa dobre zasmial a ktorému môžu veriť iba naivné bytosti = "...vozidiel s nulovými emisiami..."
Už aj v Číne prišli na to, že to tak NIE JE !
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
Čím skôr sa preberieme z "nášho" EKO sna, tým lepšie.
Minule som kdesi čítal, že dnes "západná" časť sveta nemá silných politikov, ale iba ODPAD. Tak to potom vyzerá, že všetko upadá.
Silní politici tu vraj boli po vojne - zabezpečili rozvoj, stabilitu, lepší život. Dnes máme samých - ako píšete - "...liberálno progresívne ekologicko mysliace, avšak úplne tupé a nevzdelané..." Takýto ľudia privedú spoločnosť do "záhuby". Aj staroveký Rím padol na morálnom úpadku. Vlastne presne to tu môžme pozorovať dnes - v poslednom čase veľmi rýchle zhoršovanie životných podmienok - hlavne pre "bežného človeka".
Ideálne by bolo, keby to lítium bolo v tesnej blízkosti Vášho bydliska. Som zvedavý, či by ste súhlasil s takou menšou "baňou" za cestou + zničením celého okolia.
Celá elektromobilita je kolosálna hlúposť. Riešime CO2 tak, že zničíme prírodu = PRESNE ako píšete: "...na druhej strane ochranovat kadejake biotopy, vtaky a tym padom neuveritelne komplikovat tazbu..." (to je čo za zmýšľanie??? Aké PRIORITY?)
Pritom stačí nasadiť stromy, neodlesňovať prírodu, neničiť pralesy... Vyrábať produkty, ktoré vydržia dlho a dajú sa opraviť / modernizovať, neplýtvať, správať sa zodpovedne... Ak by sme vymenili staré autá, za nové moderné spaľovacie, ktoré by boli cenovo dostupné a jednoduché... tak by sme pre svet spravili omnoho viac.
Veď na spľasnutie bubliny sa pripravuje aj GM, ktorý hlásal svoju plne elektrickú budúcnosť. Minimálne model Bolt im ukázal, že realita je úplne inde... A oni si v tichosti vytýčili nové ciele...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/automob…
Automobilka / firma jednoducho NEMôŽE vyrábať produkt, ktorý zákazník nechce. Takto to nefunguje. A pomaly prichádza vytriezvenie...
Veľmi dobrý článok s "pekným" videom...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/zabery-…
V Číne nie je možno elektromobilita taká žiadaná, ako sa niekde uvádza... V podstate ide o plýtvanie surovinami, energiou... Takto našu Zem nikto nezachráni... Ak by sme nerobili NIČ ohľadne znižovania CO2, len sa správali zodpovedne a neplýtvali, tak by sme dosiahli viac ako dnes, kedy nám nariaďujú elektromobilitu za každú cenu ako záchranu našej planéty.
Veľmi rozumné názory sú aj v danom videu...
https://www.youtube.com/watch?v=qz5LP9TeO2o
Páčila sa mi odpoveď v štýle:
"Čo nás čaká v automobilizme - začal by som sa zaujímať o čínske automobilky a vyberať si tam svoje auto..." (cca 48 minúta)
Pán Vrtal sa autám rozumie viac ako väčšina z nás... (dlhoročný moderátor Autosalónu na TV Prima). Nie je to žiadny "pseudoekológ", politik, ani "aktivista".
Poznám pár slobodných žien, ktoré sa z nejakého mne nepochopiteľného dôvodu nevydali. Sú to ABSOLÚTNE sebestačné, nádherné, hrdé ženy, ktoré v podstate nepotrebujú muža na to, aby žili svoj plnohodnotný život. Kedykoľvek by som si takú ženu zvolil za svoju životnú partnerku (ale asi by som nemal šancu).
Na druhej strane sú slobodní muži... Hlavne tí, ktorí ostali žiť v "mama hoteli" sú často absolútne nepoužiteľní :). Pár takých poznám... Podobného by som NEDOPORUČIL žiadnej žene...
Láska sa zo vzťahu časom môže vytratiť a potom už ide len napr o zodpovednosť (vychovať deti v peknej rodine - ak vzťahy ako-tak fungujú)... Často si človek po rokoch kladie otázku "Prečo som si ho / ju vôbec bral?" Odpoveď - mladícka nerozvážnosť, neschopnosť povedať NIE a veľa iných dôvodov...
Poznám relatívne málo ľudí, ktorí sú vo vzťahu spokojní aj po rokoch. Ľudia spolu občas zostávajú len preto, lebo je to výhodné.
Prečítal som článok a
Renaulty 25 či Safrane boli vo svojej dobe nádherné reprezentačné limuzíny, s aj podľa textu adekvátnym pohonom.
Tento nový Rafale je bachraté SUV, ktoré sa zďaleka nepribližuje svojím "predkom". Je to moderný produkt dnešnej pomýlenej doby.
Navyše:
-preplňovaný 3-valec 1,2 E-Tech - do tak veľkého auta taký motor??? Koľko to vydrží?
-extrémne nízka spotreba - v laboratóriu???
-Navyše je tu 9,3-palcový head-up displej - to je dnes to, čo predáva autá? Je to trochu málo. Mne napr sa páčia klasické budíky, ktoré dnes pôsobia luxusne
-Umelá inteligencia - NAČO ??? Aby to mohla šoférovať aj opica?
-až 32 asistenčných systémov vodiča - a to vážne? Toľko systémov, ktoré mi budú kecať do riadenia? Nechcem to. A to som vodič, ktorý dodržuje pravidlá... ale rád ŠOFÉRUJEM.
Mať v "hľadáčiku" podobné auto, tak si okamžite idem objednať Mazdu CX60 s 6 valcovým 3,3 dieslom. Jedna z mála automobiliek, ktorá má rozum.
A možno je chyba vo mne = nie som "kompaktibilný" s dobou :(
Tak to "sme" dopadli... Budeme vyrábať nechcený produkt... A potom náš trh zaplaví čínska "konkurencia"...
Napríklad:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinskem…
Zaujímavá je časť článku:
"Zajímavé na celé věci je i odmítnutí kombíku MG5, a to KVULI ELEKTRICKEMU POHONU, pro který by se prý v Austrálii nenašlo dostatek zákazníků, a to přes relativně nízkou cenu. Začíná tak být vlastně až smutné, že jedinými realisty v oboru jsou dnes čínské automobilky, které se snaží prosadit s tím, co se skutečně dá prodat, a to i s pomocí nízkých cen."
Už dnes je málo automobiliek, ktoré vyrábajú obyčajné autá pre ľudí, ktorých baví šoférovať. Ak majú radi aj manuál, tak výber sa obmedzuje naozaj iba na pár značiek. Samozrejme fanúšik šoférovania, ktorý vyžaduje čo najlepšie správanie sa auta si nekúpi SUV s manuálom :) U SUV je automat úplne v poriadku. Ale auto triedy Golf by mohla byť voľba spomínaného vodiča. Síce nie Golf, ale skôr niečo trochu iné - japonské ;)
Väčšina áut sa vyrába pre používateľov a my, ktorí máme radi autá máme stále ťažší výber. Ja som môjho "jednorožca" našiel a tak skoro to auto nevymením. Síce ÚPLNE obyčajné auto, ale aj po 6 rokoch som presvedčený, že pre mňa to je to pravé auto...
Jednoznačne existujú autá, u ktorých nemá iný pohon ako diesel zmysel. A presne "dodávka" je jednou z nich. Jednoznačne nič lepšie pre tak veľké autá doteraz nikto nevymyslel.
Dodatok...
A. Ak niekto je fanúšikom elektromobilitiy a súčasne aj spokojným vlastníkom elektromobilu, toho názory beriem s rešpektom.
B. Kto je iba slepým fanúšikom a jazdí spaľovacím autom, toho beriem ako "falošného proroka" (ak chceš "propagovať", predaj spaľovacie auto a okamžite kúp elektrické)
C. Kto je fanatickým fanúšikom elektromobility a nemá auto... Toho považujem za "aktivistu", ktorý chce vyhnať ľudí z áut ;)
Toyota plánuje používať batérie pre hybridy... Ako som už uviedol inde (pridám ešte raz):
"Toyota totiž namísto jednoho vozu (elektrického) může stejné množství čipů a vzácných kovů rozprostřít mezi několik desítek hybridů. S nimi pak snadno plní emisní standardy, navíc si je může dovolit i větší množství lidí."
VEĽMI ROZUMNÉ zmýšľanie automobilky, ktorá neplní túžby politikov a aktivistov... Čítal som veľa článkov (veľa z nich som aj priložil do diskusie na Pravde), ktoré poukazujú na to, že "masová" elektromobilita je nereálna.
Vy si môžte myslieť, že je to HOAX (dnes je veľmi moderné takto označovať nepohodlné informácie)... Ja, ako človek s technickým vzdelaním ich považujem za reálnejšie ako sú "bombastické" správy o elektromobilite v štýle "Poručíme větru dešti"...
Nemám 20, ani 30... a NEVERÍM už všetkému. Neraz sa mi vyplatilo neveriť, preveriť, nebyť medzi prvými a riadiť sa mojím vlastným rozumom.
Čo tak dlhodobo čítam, tak môže byť akákoľvek batéria, problém je práve s nabíjačkami a celkovou infraštruktúrou. Ako som písal v inom príspevku - Toyota pracuje na batériách pre svoje hybridy a na palivových článkoch pre vodíkové autá (elektrické). Nemyslím si, že je to skvelá správa pre elektromobilitu.
Len tak mimochodom... Čítal som:
https://www.autoforum.cz/technika/klicova-al…
a tam sa nepíše, žeby Toyota pracovala na elektromobiloch na batérie. Aj vodíkové auto môže byť elektrické a v článku sa hovorí o palivových článkoch... Prípadne batériách, ale pre hybridy...
Je niektorá z informácii nepravdivá?
Mimochodom... Značky ako Škoda, Renault, Fiat... sú "globálne" úplne bezvýznamnými značkami a väčšina obyvateľov Zeme ich ani nepozná. Toyota je POJEM a je to celosvetová značka, ktorá vytvára trendy.
Toyota NEZASPALA. Oni veľmi dobre vedia, čo robia a vyzerá to tak, že sa im darí =žiadna strata, ich autá sa predávajú. Toyota má s batériami a hybridmi OBROVSKÉ skúsenosti. Keď iné ani nevedeli vyrobiť poriadny motor (VW?), Toyota už vyrábala hybridy!
Doporučujem:
"Toyota totiž namísto jednoho vozu (elektrického) může stejné množství čipů a vzácných kovů rozprostřít mezi několik desítek hybridů. S nimi pak snadno plní emisní standardy, navíc si je může dovolit i větší množství lidí.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/akciona…
Koho prístup je ústretový voči zákazníkovi? Nesedia "pomätenci" skôr vo vedení napr Škody, ktorí hlásajú:
"Škoda očekává, že její elektromobily do 5 let prodejně překonají benziny a diesely!"
https://www.autoforum.cz/predstaveni/slova-k…
Ja v tom mám jasno !
Ste si absolútne istý, že Elon Musk je "technolog a výzkumník" ???
Podľa mňa je skvelý manažér, "vizionár" (a šikovný manipulátor), prípadne človek, ktorý vie využiť miesto na trhu a zarobiť.
O technológiách má iba povrchné vedomosti a výskum? VŠETKO je to dielom jeho zamestnancov. On je šéf (vraj nie ideálny?). Bez ľudí okolo seba by nedokázal nič. On skôr vymýšľa "veci", ktoré občas žiaľbohu nefungujú...
Možno je to iba môj názor a keďže som strojár a aj v danom odvetví pracujem, tak počuť, že Musk je výborný technológ - to mi vážne "trhá žily" !!! Mám úctu k technológom a výskumníkom !!! Pán Musk ním nie je. Keby ním bol, tak sú jeho produkty na oveľa vyššej úrovni.
Odporúčame