myslel som samozrejme 10 dňové známky (nie 1 dňové)
(Síce NULA neznamená nič, ale iba pokiaľ je sama, v spoločnosti je veľmi dôležitá ;)
myslel som samozrejme 10 dňové známky (nie 1 dňové)
(Síce NULA neznamená nič, ale iba pokiaľ je sama, v spoločnosti je veľmi dôležitá ;)
Na mýtnych bránach sú najhoršie mýtne brány. Celý ten systém je nanič...
Známy občas jazdí zo Španielska do Talianska. Celkom dlhá trasa... Španielsko má mýtny systém, Taliansko tiež... Hovoril, že celé diaľničné poplatky ho stoja toľko, čo palivo.
Namiesto povedzme 15 + 15€ = 30€ - čo by bola cena za 1 dňové "známky"... Tak zaplatí povedzme 200€ = o 170€ viac pri jednej ceste. Skvelý systém, ale nie pre vodiča.
Pre štát je systém mýta za každý km najlepší.
Pre vodiča ani náhodou. Možno pre toho, ktorá prejde ročne po diaľnici 10 km.
Keby zaviedli systém ako máme napr my, tak nemajú žiadne problémy. Ibaže kto by sa zriekol sliepky znášajúcej zlaté vajcia?
NÁDHERNÉ auto.... Tak mala vyzerať Yaris Cross, ktorá mi tak troch v súčasnej podobe pripomína "žabku"...
To auto sa predáva ako teplé rožky.... A keby bolo krajšie, tak predaje stúpnu ešte viac. Mali by si brať príklad z napr Mazdy...
Teoreticky je každé auto iné, ale vo všeobecnosti platí, že spaľovacím autám bežne nevyteká palivo z nádrže.
Potom elektromotor môže mať účinnosť aj 100%, ale ak bude takto "tratiť" energiu, tak efektivita môže byť nakoniec úplne mizerná. Jednoducho bude zbytočne utrácať peniaze svojho majiteľa. Toto chceme? Čistý POKROK.
Elektromobily sú samá DOKONALOSŤ... Čím dlhšie tu sú (a sú tu krátko), tým viac nevýhod sa objavuje. Realita ich hromadnej existencie sa vzďaľuje stále viac...
Práve dnes som čistou náhodou natrafil na hodnotenie elektrickej Toyoty jej majiteľom. VEĽMI zaujímavé čítanie... Presne tak by dopadla väčšina z nás, ktorí elektrické autá nechceme. Ale tento pán si kúpil to auto DOBROVOĽNE... A je veeeeľmi nespokojný.
Dúfam, že sa nenahnevá, že tu dávam odkaz...
Síce typ auta nie je uvedený dobre, ale autor to vysvetľuje nižšie v popise (nie je to jeho chyba)
https://moje.auto.cz/Zetti/bezetko.html
Zjednodušene uvediem:
"Jak mě Toyota a její elektromobil vyléčily z elektromobility. Napořád." / "Bezetko je můj první a zároveň poslední elektrický auto."
Nepíše tam iba o Toyote, ktorá nemá práve ideálny vzťah k elektromobilite (pritom má najväčšie skúsenosti s batériami), ale aj k prevádzke elektromobilu ako takého - z pohľadu bežného človeka, ktorý podľahol "kampani"...
Neschvaľujem takéto "riešenia"... A hlavne u detí s nejakým problémom by som zvážil výnimku (dieťa ani rodič za to nemôžu)...
Na druhej strane pre bežné deti by mohlo platiť...
Kedysi sme sa ako deti bežne pohybovali bez nejakého extrémneho dozoru a sme tu. Dnes sa až priveľmi obávame, kontrolujeme... Veď dnes už deti ani nechodia von ako kedysi... Dážď dieťaťu neuškodí - nie je z cukru ;)... Ale priznám sa, že aj ja dávam (dával som) na deti celkom pozor.
Nebezpečné je pre deti hlavne to, čo pochádza od ľudí - rôzne narušené "individua"...
Možno celkom zbytočné riešenie. Kedysi = za socializmu sme sa ako deti pohybovali všade a viacmenej sa nám nič nestalo. Dnes sa robia samé obmedzenia... Na druhej strane - v danej dobe chodili deti väčšinou do najbližšej školy a tá bola v pohode dostupná aj pešo. A nebolo toľko áut ako dnes.
A k vozeniu detí do školy...
Dcéra má školu pomerne blízko a občas chce byť odvezená... Samozrejme ju odveziem 1x do týždňa -ráno, keď má "nultú" hodinu (vtedy pred školou nikto nie je a ulica je prázdna)... Ale žeby som ju vozil častejšie? Načo má nohy? Nech si dievča zvyká, že život nebude prechádzka ružovou záhradou... V každom prípade - keby sme bývali ďalej, tak by som ju možno vozil častejšie, ale určite by som ju vyložil trochu ďalej a nezhoršoval dopravnú situáciu pred školou. (Alebo šetril moju nervovú sústavu? ;)
Pred pár rokmi (2017) som kupoval auto... Vtedy práve dopredávali Focus 3. generácie... Zaujímal som sa o kombi Focus 1,0 Ecoboost... Ako dobre, že som ho nekúpil :). Ten motor nie je vôbec dokonalý (ako ho opisovali)...
Pozeral som aj Civic 10. generácie s motorom 1,0T - vtedy drahá novinka... Ako dobre, že som to auto nekúpil - "vraj" je to tiež nie celkom dokonalý motor (oproti ich atmosféram z nedávnej minulosti)...
Nakoniec som kúpil Mazdu s 2,0 litrovým atmosferickým motorom... Na internete poniektorí "odborníci" písali, že je to predpotopný a zastaraný motor, ktorý sa moderným malým turbomotorom nevyrovná, že Mazda zaspala dobu, že nevedia vyrobiť / vyvinúť moderný motor... A viete čo ? Ten motor je SKVELÝ. Mazda PRESNE vedela, čo robí a vyrobila skvelý motor... Čítal som o ňom len samé pozitíva a auto s ním ide pre mňa úplne postačujúco.
V "mojom svete" je iba pár automobiliek, ktoré dnes dokážu vyvinúť / vyrobiť SKVELÝ motor. Viacmenej sem patrí Mazda, Toyota a možno BMW.
Možno trochu obšírnejší a iný pohľad na vec:
Ak si vezmeme rovnaký výkon, tak je to ako hovoríte.
Určite bude trvácnejší atmosferický 2,0 motor s výkonom 120 kW, ako rovnako výkonný turbomotor 1,0... Dokonca ten prvý motor bude mať aj výhody pri nižších otáčkach = pokým u druhého nezačne poriadne tlačiť turbo. So spotrebou to bude podobné (dokonca u 1,0T motora môže byť aj vyššia).
Jednoducho povedané - niektoré automobilky (väčšina) podľahli downsizingu, lebo to vyzeralo dobre na papieri. A pár (málo) iných automobiliek zostalo pri normálnych motoroch.
Čo a zákazníka týka...
Tu sa nedá povedať nič zle. Jednoducho ľudia kúpili produkt, ktorý mal byť kvalitný a v podstate často ani nedostali inú voľbu. Autá ako napr Mazda (s na dnešnú dobu veľkými atmosferickými motormi) si nekúpi každý. Už podľa ich relatívne slabých predajov sú to skôr autá pre istú skupinu zákazníkov, ktorí hľadajú niečo iné ako poskytuje väčšina.
Keď už o "elektro-rozprávke" píše Pravda, tak na tom niečo bude... Zrejme to nie je také dobré ako sa hovorilo.
Kedysi mal zdravý rozum napríklad http://www.autoforum.cz, dnes sa situácia ukazuje v plnej "nahote" =
- elektromobilita je nereálna
- elektrické autá zákazník nechce
- autá zdraželi, zákazník si to namieril do bazáru
- nové autá sa až tak nekupujú
- stárne vozový park
...
Tomu sa hovorí POKROK...
Problém je, že pred pár rokmi bolo novšie lepším... Dnes nemám dôvod vymeniť fungujúcu vec za niečo novšie, lebo to nebude lepšie - len to obsahuje veľa nezmyselných funkcii, ale podstata je často horšia... A cena výrazne vyššia.
Možno sa začneme naozaj správať "ekologicky" = nebudeme zbytočne meniť veci, ktoré fungujú :D
Hmmm, nemajú - ale pri pohľade elektrofanatika... Spaľovacie autá nespotrebúvavajú palivo keď nejazdia ;)
https://www.autoforum.cz/technika/elektromob…
S elektromobilitov je spojených veľa klamstiev a poloprávd... Aj majitelia elektrických áut si často už ďalšie elektrické auto NEKÚPIA... Pekný článok:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mr-bean…
Moja rada - čakať ako bude a nechať si svoje auto, ktoré máte teraz. Ak už nevydrží a chcete nové, tak povedzme nejakú Toyotu hybrid? Alebo čokoľvek neelektrické. Ak kúpite elektrické, môže sa stať, že Vám ostane v rukách nepredajné auto...
Kedysi sme mali v Európe špičkových výrobcov mobilných telefónov - Nokia a Ericsson... Postupne tento trh ovládla Čína. Dnes sú (takmer) všetky telefóny z Číny...
"Náš" automobilový priemysel sa nasmeroval zlým smerom vďaka požiadavkám politikov:
- asistenčné systémy vo všetkých autách (= vysoké výbavy + ceny)
- emisné pokuty zohľadnené v cenách áut
- podpora elektromobility v cenách spaľovacích áut
- elektromobilita
- ... a mnoho iných
Tým sa stali autá neskutočne drahými.
Čo tak sa vrátiť trochu späť?
- vyrábať jednoduchšie autá (a ľahšie)
- vyrábať autá pre zákazníka
- používať moderné čistejšie a menej výkonné spaľovacie motory
- nepodporovať (=nedoplácať) elektromobilitu z cien spaľovacích áut
- zrušiť emisné pokuty zarátané v cenách áut
Možný výsledok?
- vymenili by sa staré autá za novšie - efektívnejšie
- predaje aj produkcia "našich" automobiliek by vzrástla
- ľudia by znova túžili po novom aute...
Predpokladám, že by sa tým spravilo viac pre ekológiu ako robíme teraz.
Prečo sú "hlúpe"? Tak napríklad preto?
https://www.autoforum.cz/technika/elektromob…
V každom prípade elektromobilita je zrejme slepá cesta. Už to pochopili aj automobilky a namiesto boja proti nej a produkcie jednoduchších cenovo dostupných moderných áut... plánujú udržať pri živote staré autá.
napr:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/stellan…
Čím skôr sa s tými nezmyslami prestane, týme lepšie... aj ovzdušie bude čistejšie.
Kedysi som letel na lietadle Viper... Akože som sa cítil ako na "šarkanovi"... ;), ale vraj je to skvelé lietadlo, o čom nepochybujem :)
Stáva sa občas, že človek natrafí na pomaly jazdiaceho vodiča... Na úseku kde sa nedá obiehať je "slimák" jazdiaci 80 km/h nepríjemnou vecou. Na druhej strane môže mať na to príčinu. Za ním idúce auto ale nemá dôvod sa na neho "lepiť".
Možno by Subaru radšej mohlo vyvinúť systém, ktorý by odoslal fotku "lepiča" rovno polícii. Samozrejme s údajmi o rýchlosti + napr GPS... Nakoniec by ale možno dostal pokutu vodič Subaru...
Vodiči, ktorí MUSIA sústavne porušovať predpisy idú človeku na nervy...
Honda Civic VII je už celkom staré auto. Je ich pomerne málo a často sú už hrdzavé. Osobne by som do výberu zaradil skôr Civic 8. generácie = "UFO". Je už pomerne lacný a je to modernejšie auto, ktorých je v ponuke viac.
Civic 8. generácie má jednu nevýhodu... Každý, komu som o tom aute povedal, prípadne ho doporučil to auto nechcel. Jednoducho sa nepáčilo :(. To auto musí človek z nejakého dôvodu chcieť...
Nie je nič horšie, ak niekto je silným zastáncom iba jedného druhu dopravy.
- na bicykli jazdím bez prilby. Keby som ju musel nosiť, tak ju nosím. Vlastne prilbu mám doma v skrini a na isté druhy výletov ju plánujem nosiť :)
-po frekventovanej ceste jazdím len ak veľmi musím...
-po chodníku zásadne len o málo rýchlejšie ako chodec
-cyklistické chodníky u nás sú viacmenej pre cyklistov
-na ceste si dávam obrovský pozor... ak je možnosť idem radšej po poľnej ceste...
V každom prípade niektorí cyklisti sú drzí:
-minule idem autom po ceste - obchvat mesta s povolenou 70km/h... A cyklista zavadzia - pritom pri ceste bol úplne prázdny chodník. To musel robiť asi naschvál...
-je u nás pár cyklochodníkov, ktoré sú takmer spoločné s chodcami - niektorí cyklisti tam jazdia vysokou rýchlosťou - nehľadiac na malé deti, starších ľudí... HROZNÉ !!!
-alebo taký korčuliar so slúchadlami na ušiach idúci po strede cyklistického chodníka...
Kľúčovým slovom je TOLERANCIA !!!
a všetko by bolo lepšie.
UPS... ukazuje sa skutočnosť? Sny "aktivistov" a nerozumných politikov sa začínajú rúcať? Nie je to prvý krát. Vo svete, kde prestal platiť zdravý rozum to ináč ani nemôže dopadnúť. A toto nie je jediný prípad... Stačí chvíľu pozerať telku a človeku je na vracanie.
Odporúčame