Autor uz v nadpise vyjadruje aky ma k teme postoj. Tomu hovorim nezavisla zurnalistika.
Autor uz v nadpise vyjadruje aky ma k teme postoj. Tomu hovorim nezavisla zurnalistika.
Ty to mas do Tesca 100km a byvas v panelaku? Take miesto na Slovensku ani neexistuje :)
Ale teraz vazne, mal by si vyhladat lekara - to ako sa vyjadrujes nieje normalne.
To su strasne hluposti opisovat sudy ako nekompetentne, opisovat politikov ako nekompetentnych a podobne. Kazdy kto ma v EU nejake vzdelanie a funkciu je nekompetentny.
Jedini kompetentni su tu trolovia vykrmeni ruskou propagandou.
Pred 10 rokmi bol dizel spinavy az tak ze potrebovali podvadzat pri emisnych kontrolach a potom nastal nejaky zasadny prelom a dnesne dizle su uz ciste?
Z toho co vidim na uliciach je dizel cisty asi tak pri prvom majitelovi, potom sa dostane z firemnych do sukromnych ruk a je to hotova pohroma.
Neviem kolko spalovakov z 80 rokov malo vykon 74kW ale som si isty ze vacsinu z nich ten Spring v meste predbehne.
Tiez neviem v akej diere by si musel byvat aby si to mal do Tesca 100km
Je to auto na dochadzanie do prace a nie na pendlovanie z vychodu na zapad Slovenska. A predajne cisla ukazuju ze je o neho dost velky zaujem.
Ked niekto hlada auto na pravidelne dochadzanie do 100km, tak lacnejsie vozenie nezozenie.
Nema zmysel polemizovat o tom ci klimaticku zmenu sposobil clovek spalovanim fosilnych paliv. Je minimum ludi ktori to popieraju.
Od ust si neodtrham a moje elektricke auto je bezpecne. Moj zivot je fajn, emisne povolenky neriesim pretoze plynom nekurim a elektrinu si scasti vyrobim sam na streche. Je spravne ked su skodlive veci zdanene a preto emisne povolenky podporujem.
Obnovitelne zdroje a alternativne pohony ma bavia - to co sa deje v tomto sektore v poslednych rokoch je pre mna inspiraciou a nie zdrojom stresu.
Elita je pre mna ten kto nieco velke dokazal a nie ten kto ma vela prachov a taka elita sa nikomu do oci nesmeje.
Aj azbest bol skvely material kym sa nezistilo ze sposobuje rakovinu tym co s nim pracuju. Aj tetraetylolovo bolo super aditivum do benzinu ktore vyriesilo problem s klepanim motora, kym sa nezistilo ze je toxicke. Takych skvelych veci je v historii vela ale niektore z nich ludstvu skodia a preto su odsudene na zanik.
Vo vysokych peciach sa 'kuri' uhlim, ale existuju uz aj ine technologie vyroby ocele kde sa ako zdroj energie pouziva elektrina (uz to nieje vysoka pec). Oblukove pece ma v plane aj kosicka US steel akurat este nevedia kde na to vezmu peniaze. V clanku sa tiez uvadza ze ocel uz vieme vyrabat aj bez pouzitia koksu aj ked to je ziatial este okrajova zalezitost.
Zas tie taraniny o tom ze za nejakym blackoutom su nabeton obnovitelne zdroje. Nikto nic take oficialne nepotrvdil ale ty to samozrejme nabeton vies.
A co stalo za blackoutami pred 50 rokmi ked ziadne obnovitelne zdroje neboli? Take veci sa vzdy diali aj sa diat budu.
Spolu s obnovitelnymi zdrojmi sa vyvijaju aj nastroje na stabilizaciu sieti, A ziadny blackout urcite nebude dovodom na to aby sa prestali obnovitelne zdroje budovat pretoze na kazdy problem existuje riesenie.
Myslim ze napriek tym vysokym cenam su prevadzkovatelia rychlonabijaciek na Slovensku stratovi. Infrastruktura a pripojenie na siet s dostatocnym vykonom su drahe a vyuzitie vacsiny nabijaciek je minimalne, pretoze aut je malo. Ziju len z dotacii. Minimalne na Slovensku sa toto este dlho nezmeni.
Situacia sa da vidiet aj inac. Politici naslubovali automobilkam hory doly - dotacie, podporu vyvoja, rozvoj infrastruktury. Automobilky s touto vidinou pocitali a podla toho si nastavili plan na dalsie roky. Medzitym sa politici vymenili - populisti sa dostali k moci tym ze zacali kydat na vsetko co urobili ich predchodcovia a ked sa dostali k moci, zacali vsetky rozbehnute projekty torpedovat. Vo vysledku su poskodene automobilky ale vinni su aj ti stari aj ti novi politici.
Nebyt tych populistov mohli sme mat aspon vybudovanu infrastrukturu, cistejsi vzduch, mensiu zavislost na rope a mozno konkurencieschopnejsie automobily. Teraz nebudeme mat ani jedno ani druhe a nase automobilky budu zo svetovych trhov vytlacene azijskymi znackami, pretoze elektromobily sa nakoniec aj tak presadia.
Ked svet serie na elektromobily ako je mozne ze vzdy trolis pod kazdym clankom o nich? My dvaja by sme podla tvojej logiky nikdy na seba nemali narazit.
Ja mam doma 15 rocnu Toyotu s 1.6 atmosferou 97kW. Ten motor je fajn ale oproti elektromobilu je to vysavac ktory viac huci ako taha. Na kazdodenne jazdenie je elektromobil komfortnejsi.
A kto je to Eurohujer? Ten kto podporuje kroky EU? V demokraticky fungujucom spolocenstve by to mala byt vacsina obyvatelov EU.
Ako sa potom volaju ti ostatni? Rusofilcky?
Slovo progresivci sa zacalo vo velkom pouzivat na Slovensku az od poslednych volieb a pochybujem ze by v nejakej inej krajine niekto co i len tusil co tym myslis. Tak kto teda stoji za tou elektrifikaciou? Simecka alebo jeho matka?
To myslis vazne? Kde na take hovadiny vsetci chodite?
Uz sa neviem dockat kedy zrusia klimaticku zmenu. A potom uzakonia svetovy mier. Kumbaja...
Lexus LBX zacina na 34000 takze ta cena je o dost vyssia. Kvalita interieru asi bude lepsia ale pohon a podvozok budu stale iba Toyota Yaris.
420 km je mikro dojazd?
Ono je mozne ze tie prevadzkove hodiny niesu rozdelene tak rovnomerne v case aby sa dali pokryt bateriami. Tzn. V lete ich mozno nepotrebuju vobec a v zime idu v kuse niekolko dni. To ale nic nemeni na fakte ze je to len vykryvanie hluchych miest. Ale dezolati si na tom zgustnu.
VW ID7 stoji podla clanku 55000 EUR. Ake 2 rodinne auta na naftu si mozem za tu cenu kupit? Predpokladam ze budu porovnatelne rozmermi, vykonom aj vybavou.
Suhlasim - pri 140 vacsina elektrickych aut s SUV karoseriou ma nezmyselne vysoku spotrebu, ale neda sa to zovseobecnovat na vsetky elektromobily a zase to zavisi aj od konkretneho vyrobcu. Napriklad Tesla Model 3 ma dialnicne spotreby celkom dobre. Idealna dialnicna rychlost pre elektromobil je 120km/h
Malokto si uvedomuje ze elektromotor pri vysokych otackach straca ucinnost a ked idem prilis rychlo tak sa prejavuje nielen odpor vduchu ale prave aj tato strata ucinnosti. Kazdy vyrobca ma svoj dizajn elektromotorov aj vlastnu riadiacu elektroniku a niektore sa na vysoku rychlost hodia viac a niektore vobec.
Odporúčame