Lexus LBX zacina na 34000 takze ta cena je o dost vyssia. Kvalita interieru asi bude lepsia ale pohon a podvozok budu stale iba Toyota Yaris.
420 km je mikro dojazd?
Lexus LBX zacina na 34000 takze ta cena je o dost vyssia. Kvalita interieru asi bude lepsia ale pohon a podvozok budu stale iba Toyota Yaris.
420 km je mikro dojazd?
Ono je mozne ze tie prevadzkove hodiny niesu rozdelene tak rovnomerne v case aby sa dali pokryt bateriami. Tzn. V lete ich mozno nepotrebuju vobec a v zime idu v kuse niekolko dni. To ale nic nemeni na fakte ze je to len vykryvanie hluchych miest. Ale dezolati si na tom zgustnu.
VW ID7 stoji podla clanku 55000 EUR. Ake 2 rodinne auta na naftu si mozem za tu cenu kupit? Predpokladam ze budu porovnatelne rozmermi, vykonom aj vybavou.
Suhlasim - pri 140 vacsina elektrickych aut s SUV karoseriou ma nezmyselne vysoku spotrebu, ale neda sa to zovseobecnovat na vsetky elektromobily a zase to zavisi aj od konkretneho vyrobcu. Napriklad Tesla Model 3 ma dialnicne spotreby celkom dobre. Idealna dialnicna rychlost pre elektromobil je 120km/h
Malokto si uvedomuje ze elektromotor pri vysokych otackach straca ucinnost a ked idem prilis rychlo tak sa prejavuje nielen odpor vduchu ale prave aj tato strata ucinnosti. Kazdy vyrobca ma svoj dizajn elektromotorov aj vlastnu riadiacu elektroniku a niektore sa na vysoku rychlost hodia viac a niektore vobec.
Zacnem od konca - ak mate spravne urobenu elektroinstalaciu tak pri nabijani zo zasuvky sa nemoze nic prehrievat. Pri dennom najazde 70km, potrebujem asi 10kWh elektriny, to znamena ze ak si rozumne nastavim max nabijaci vykon (ten sa zvycajne da nastavit priamo v aute) tak to auto moze 10 hodin odoberat 1kW - to je menej nez fen na vlasy a pri takom prikone nebude dochadzat ani k prehrievaniu ani k vyhadzovaniu isticov. Rozumiem ze pre beznych ludi to moze byt matuce ale z technickeho hladiska to nieje ziadny problem.
Podivne poruchy budu asi skor problemom konkretneho vozidla alebo danej znacky - niektori vyrobcovia proste elektromobily robit nevedia.
Ak si kupite nove dizlove auto rovnakej kategorie a v rovnakej vybave, kolko zan dnes zaplatite? Cenovy rozdiel zvycajne vychadza na asi 10000 Eur v neprospech EV. To znamena ze dizlove auto by stalo asi 33 tisic. Velmi silno pochybujem ze by poistka na take auto bola polovicna v porovnani s tym elektromobilom.
A ktore normy elektricke auta nesplnaju?
Ak je rec o dojazde v zime tak tu nejde o ziadne porusenie noriem. Ak norma udava spotrebu pri 20 stupnoch tak je jasne ze v zime bude spotreba vyssia. Vyssiu spotrebu bude mat aj benzinove alebo naftove auto. S tym sa pocita a nikto netvrdi ze nejake auto ma rovnaku spotrebu v lete aj v zime.
Podvod s emisiami bol tak exemplarne potrestany pretoze pouzili softver ktory detekoval meranie emisii a podla toho umelo upravoval chod motora tak aby produkoval menej emisii - bol to umyselny podvod.
Vy mate elektromobil za 55 tisic a este vas to obmedzuje? Skuste to nejako rozviezt. Za taku cenu by to uz malo mat slusnu bateriu.
Ak sa jedna o auto ktore sa pouziva prevazne na denne dochadzanie do prace tak si vystaci s obycajnou zasuvkou (bez dalsich investicii).
Nerozumiem oznaceniu 'zapadna civilizacia'. Ktore krajiny by mali patrit k tej zapadnej civilizacii? Rusko tym oznacuje vsetky demokraticke krajiny bez ohladu na to v ktorej casti sveta sa nachadzaju (vratane Japonska a Juz. Korei). Ale podla teba Japonske automobilky do zapadnej civilizacie nepatria.
Tak kde su teda ti japonci? Tento 'vynalez' je niekde na urovni romanov Julesa Verna. Som presvedceny ze ta pyrolyza ma nejaky hacik vdaka ktoremu sa to cele nebude dat zrealizovat. Je to len dalsi mokry sen konstrukterov spalovacich motorov. Keby sme vedeli tak jednoducho odseparovat uhlik z oxidu uhliciteho tak to nemontujeme do spalovacich motorov. Montovali by sme to na kominy tepelnych elektrarni.
Odstavenie jadra v Nemecku si zelali samotni nemci. Zvysok su len nejake zavadzajuce tvrdenia.
Rusko tu uz raz ukazalo co dokaze takze skor ma prekvapuje ze si rusofili myslia ze sa Rusko zastavi na Ukrajine.
Na Slovensku sa z uhlia elektrina uz nevyraba. Vacsina sa vyraba z jadra a vody.
Lacne auta by mohli predavat len ak by ich v Azii aj vyrabali a to by znamenalo ze by museli zatvorit europske fabriky. A silno pochybujem ze by im lacnejsie auta priniesli vyssie zisky - to proste nedava zmysel. Drahsie auta maju vyssie marze.
Neviem o ziadnom prepadaku od Skody. Enyaq aj Elroq su prave naopak velmi uspesne modely.
"Ked Ferrari nevie robit EV tak nech ich nerobi" - to je skvela rada. Keby sa takto spravali vsetky automobilky tak by ziadna z nich neprezila ani 20 rokov.
Co je zle na tom ked sa europske automobilky zacnu inspirovat cinskymi? Ved doteraz to bolo presne naopak. Ak maju Cinania lepsie riesenia tak preco ich nepouzit?
Ten web by sa mal volat dezolati.sk
Predpokladam ze hlavnym podporovatelom je russka ambasada. Kazdy clanok kritizuje vsetko co robi EU.
Verejna podpora elektromobility dosiahla 50mld EUR? To mi nepride ako zavratna suma pre EU ktora ma skoro 500 mil obyvatelov (to vychadza na 100 EUR na obyvatela). Skoda ze Slovensko nevyuzilo ani tie peniaze ktore vyuzit mohlo a dotacie u nas v podstate neexistovali. Takto nemame ani elektricke auta ani peniaze.
Situaciu v Nemecku hodnotim pozitivne - zrusili dotacie a po roku sa predaje elektromobilov vratili na povodne cisla (aj bez dotacii).
Mas nejaky lepsi napad ako znizit spotrebu fosilnych paliv?
Kazdy vyrobok ktory sa uvadza na trh je podrobeny aj testom ktore meraju rozne typy ziarenia ktore ten produkt generuje. Nikdy som necital ziadny seriozny clanok ktory by co len naznacoval ze elektromobily by mohli produkovat nejake elektromagneticke pole ktore skodi posadke.
Odporúčame