Vzhladom na hrubku a hmotnost tych kablov by to asi nebolo technicky mozne. Dnes uz kabel vacsinou visi na ramene tak aby sa s nim dalo dostat aj na opacnu stranu auta.
Vzhladom na hrubku a hmotnost tych kablov by to asi nebolo technicky mozne. Dnes uz kabel vacsinou visi na ramene tak aby sa s nim dalo dostat aj na opacnu stranu auta.
Mozno by stacilo v pripade chytenia pachatela ak by musel zaplatit opravu. Pripadne nech to zaplatia zberne suroviny ak taky kabel vykupia (oni nech si potom s tym 'dodavatelom' robia co uznaju za vhodne).
Ak by sa toho chytil nejaky sukromny detektiv tak by si to po nejakom case kazdy rozmyslel. Policia nema velku motivaciu take veci vysetrovat.
To plati len pre pomale nabijanie. V pripade rychlonabijaciek je kabel velmy hruby a tazky a je sucastou nabijacky.
Jedine spravodlive riesenie je elektronicke myto pre vsetky auta - osobne aj nakladne. Vsetky ostatne riesenia su iba hluposti ktore v konecnom dosledku zamestnaju viac uradnikov, spotrebuju viac penazi a menej penazi vyberu od vodicov.
Ja sam by som si to auto nekupil, ale co konkretne tomu autu chyba aby to mohlo byt druhe auto do rodiny?
V com konkretne to auto nieje vhodne na dochadzanie do prace alebo vozenie deti do skoly?
Ako 2-3 rocna jazdenka to bude stat rovnake peniaze ako porovnatelny spalovak - myslim ze to bude dobra kupa.
Niektori europania si cinske auto nekupia pretoze chcu podporit vlastnu ekonomiku.
Sledovanie znamena ze zbieraju data od konkretnych ludi a aj pozeraju sa na ne v kontexte konkretnych ludi. To sa deje v Rusku alebo v Cine.
Statisticky zber dat znamena ze zozbieraju anonymizovane data a pozeraju sa na ne ako na celok - nieje mozne priradit konkretne data ku konkretnym osobam. To sa deje v EU.
Treba si uvedomit ze nie vsetci bezia tym istym smerom. Ja osobne by som nechcel skoncit v krajine kde existuju prevychovne tabory (gulagy) kde moze skoncit ktokolvek kto ma iny nazor ako vacsina. Keby to tak bolo u nas tak polovica obyvatelov by niekde v gulagu makala zadarmo. A nemusel by som to byt ja - mohli by ste to byt aj vy.
"cisla jednoducho nepustia a kto to stale nepochopil tak je to uz trapne" - suhlasim na 100%
Plyn nemam. Moja domacnost funguje len na elektrinu. Vacsinu elektriny si vyrobim sam z fotovoltiky.
Nemam problem platit vyssie ceny za komodity ktore viac skodia zivotnemu prostrediu.
Mam aj fotovoltiku aj elektromobil a sam som prekvapeny ako dobre to spolu funguje. Tiez som prekvapeny ake lacne moze byt obstaranie tychto veci v dnesnej dobe. V porovnani s cenami nehnutelnosti je to zanedbatelne. EV z druhej ruky sa da zohnat v rovnakej cene ako porovnatelny spalovak.
Mozes nam vysvetlit kde sa skryva to spekulantstvo?
Komunisti a sucasne Rusko toto dokazu uz 100 rokov aj bez pokrocilych technologii. Dokazali a dokazu eliminovat kazdeho kto sa im znepaci vratane jeho rodiny.
Toto je v porovnani s nimi len slaby odvar. Navyse to zbiera anonymizovane udaje ktore sa nedaju spojit s konkretnym vozidlom alebo clovekom.
Zatial asi ti inzinieri este nezacali makat lebo tie spalovaky co k nam vozia ziadne zazracne spotreby nemaju.
Nech sa paci - ake riesenie navrhujete? Mimochodom vyhlasit ze problem neexistuje nieje riesenim.
Nerozumiem tymto nezmyselnym navrhom. Ako keby sme tu mali sutaz o to kto vymysli co najvacsiu hovadinu.
Problemom su emisie a najjednoduchsi sposob ako znizit emisie je zdrazit palivo. Nic spravodlivejsie nikto nevymysli. Nech plati kazdy podla toho kolko spali benzinu, nafty, plynu alebo elektriny - podla toho ake ma ktore palivo dopad na zivotne prostredie alebo na zdravie ludi.
Benzin a nafta su pri zohladneni inflacie kazdym rokom lacnejsie a lacnejsie. Keby cena paliva rastla rovnako ako ostatne naklady na zivot (a platy), stal by dnes liter benzinu mozno 5 alebo 10 eur. Ale ked sa spomenie emisna dan ktora by ceny zdvihla o 50 centov tak novinari sami nabadaju ludi aby isli do ulic a opozicni politici (je jedno z ktorej strany) recnia na namestiach. Cela nasa spolocnost je paralyzovana politickym populizmom.
Nevsimol som si ze by s tym prisli nejaky progresivci, ale to asi bude nejaky tvoj mindrak ze vsetko co sa ti nepaci prisudis progresivcom (bohvie co si pod tym predstavujes).
A energiu by si mohlo vyrabat rovno zo smeti - ako vo filme Navrat do buducnosti.
Zda sa ze zatial si to auto iba nakreslili a podla toho ako vyzera to asi aj v pocitaci zostane. Po pridani tych vodikovych nadrzi tam uz nezostalo skoro ziadne miesto na naklad.
Cena by bola astronomicka a prevadzkove naklady tiez (teda ak by ten sivy vodik nebol dotovany).
Myto sa dnes vybera na zaklade satelitneho trackovania - ziadne mytne brany sa stavat nemusia. Myto pre osobne auta je len otazkou casu a platit budu vsetci - elektromobily aj spalovaky.
Neviem o tom ze by sa baterie z elektromobilov povalovali na smetiskach, dokonca aj male baterie z elektrospotrebicov sa zbieraju v predajniach. Nebezpecne materialy su vo vsetkom co sa dnes vyraba. Ovela vacsi problem su napriklad plasty - su vo vsetkom, vo vode, vo vzduchu, dokonca aj v ludskom tele. Napriek tomu sa vyrabaju a pouzivaju vo velkom a ich spotreba kazdym rokom rastie pretoze nic lepsie nemame. S bateriami je to rovnake - ak sa vdaka nim podari spalovat menej ropy tak to bude dobre. Aj ked to ma nejake nevyhody, vyhody to prevazia.
Aj napriek tomu ze je tam 'raj na zemi', ludia sa tam hufne nehrnu (podobne ako do Ruska). Same chvalospevy pocuvam o tychto krajinach ale viac ludi z nich odchadza ako do nich prichadza. Preco asi?
Je nieco zle na tom ze ma kazde auto (vratane elektrickych) platit poplatky za vyuzivanie ciest? Ja si myslim ze je to fer a kazde auto by malo mat palubnu jednotku a platit myto podla toho kolko vazi a kolko najazdi - rovnako ako to robia nakladne auta. Spotrebna dan na paliva by sa mala vyuzivat na ine ucely ako sa vyuziva dnes - napriklad by mala smerovat do zdravotnictva pretoze spalovanie fosilnych paliv sposobuje rozne ochorenia.
Odporúčame