Keby tie platy boli take nizke tak by tam nemal kto pracovat. Nezamestnanost je nizka, komu sa nepaci, ten si ma moznost najst lepsie platenu pracu. Ale mozno su to len taraniny a platy su slusne, podobne ako v inych automobilkach na Slovensku.
Keby tie platy boli take nizke tak by tam nemal kto pracovat. Nezamestnanost je nizka, komu sa nepaci, ten si ma moznost najst lepsie platenu pracu. Ale mozno su to len taraniny a platy su slusne, podobne ako v inych automobilkach na Slovensku.
Tie elektromobily ktore sa spominaju v clanku sa budu vyrabat v Trnave, preto nerozumiem co to ma spolocne s detickami v Afrike. Ak je to narazka na Kobalt, tak ten zrejme v bateriach nebude pretoze si s najvacsou pravdepodobnostou zvolia lacnejsie LiFePo baterie ktore kobalt neobsahuju.
Skoro nikto mi moje argumenty nevyvrati. Vacsinou tu narazim len na prazdne frazy typu 'ja som velky odbornik, mne mozete verit' ale vzdy ked zabrdneme do detailov, skonci to rovnako: 'a co poziare' 'a co deti v Kongu'?
Argumentovanie ze nieco robime 50 rokov rovnako a preto sa to inac neda su dost od veci ked clovek vidi ze v inych krajinach sa to da aj inac.
Ja nasnivam. Bateriove uloziska na vykryvanie spiciek su v dnesnej dobe celkom bezna vec. Este zdoraznim ze hovorim o vykrivani spiciek to znamena kym nabehnu ine typy elektrarni, co zaroven znamena ze tie plynove elektrarne nemusia mat taky rychly nabeh resp v niektorych pripadoch nemusia byt pouzite vobec.
Poziar baterii je odbiehanie od temy - horiet moze aj normalna elektraren. To iste likvidacia odpadu - vysluzile baterie niesu odpad, ale material na recyklaciu.
Okrem tej ironie som uviedol aj argumenty? Ako chcete nabit kazdy den 200km ked vas priemerny denny najazd je le 40km? Nabit doplna sa mi to podari mozno v pondelok a dalsie dni uz nabijem len to co prejazdim, to znamena ze v priemere kazdy potrebuje denne dobit len svoj denny najazd. Elektrina sa neda nakupovat do zasoby. Jednoduchsie to uz vysvetlit neviem.
Tak o tom nahodou nieco viem pretoze v tejto oblasti som doma. Ale budem hadat - podla teba urcite za vsetky moderne vynalezy vdacime sovietskym vedcom...
Kazdym rokom su moznosti na vykryvanie kratkodobych spiciek lepsie a lepsie. Bateriove uloziska sa na to skvele hodia. Dokazu kratkodobo dodavat obrovske vykony a ich nabeh je neporovnatelne rychlejsi v porovnani s akymkolvek generatorom.
Nikde nieje napisane ze to nevyhovuje odberatelom, iba ze maju obavy ze to odradi novych zaujemcov o elektromobily. Smart nabijanie moze mat rozne podoby, napriklad mozem dostat lacnejsiu elektrinu ked mi staci nabijanie v noci a drahsiu ked chcem nabijat pocas spicky. Tesla uz take nieco ma vo svojej sieti.
Takze chamtivi elektromobilisti budu nabijat viac ako je potrebne? A co urobia na dalsi den ked budu mat bateriu skoro plnu? Predaju elektrinu na ciernom trhu?
Rovnako by sme mohli fantazirovat o chamtivych majiteloch bazenov ktori si uchmatnu viac vody alebo si ju vsetci naraz nechaju ohriat na 35 stupnov. To vsetko by teoreticky mohlo polozit na lopatky vodarne alebo elektricku siet.
Cital. Presne to sa tam prave chystaju urobit. Auta sa budu nabijat mimo spiciek.
Tak preco ten svaty internet pouzivas? Preco si prepadol tomu americkemu vynalezu? Preco mas plny dom inych veci ako pouzivali tvoji predkovia?
Pre nas to znamena to ze nemame zatvarat oci pred buducnostou ale sa na nu zacat pripravovat. Na Slovensku nebudu v najblizsich rokoch problemom elektricke auta ale prave elektricke kurenie (tepelne cerpadla). Ale posilnovanie elektrickych sieti nam ulahci aj rozvoj elektromobility (ktory casom nastane tiez).
Auto si mozes nabijat aj uprostred noci, ale ohrev teplej vody, varenie alebo kurenie si niekedy odlozit nemozes. Nahradzanie plynu elektrinou je vacsim problemom ako elektromobilita.
Problemy sa maju riesit a nie nad nimi fnukat. Holandania svoje problemy vyriesia a elektromobilita bude dalej napredovat. Mozno to na nejaky cas odradi novych zaujemcov o elektricke auto, ale dlhodoby trend sa nezmeni.
Holandania zrejme budu tlacit na politikov aby naliali viac penazi do nabijacej infrastruktury - tym myslim posilnenie sieti a zlepsenie manazmentu nabijania. Zatial co Slovaci budu tlacit na politikov aby sa zakazal predaj elektrickych aut, pretoze ich vnimaju ako ohrozenie.
To iste plati aj o priemysle a vykurovani budov - vsetky fosilne paliva sa budu musiet casom nahradit niecim inym a ten objem energie bude vacsi ako v doprave.
Je zvlastne ze nikto neprotestuje proti tepelnym cerpadlam a pritom sa nasadzuju naozaj masivne - ovela rychlejsie ako elektromobily.
To je preto lebo my Slovaci sme 'chytrejsi' ako Holandania. My vieme zatvorit oci a sucasne sa vysmievat z tych co nieco robia. To z nas robi taky vykvet medzi narodmi.
To sa tu zas vynorilo trolov ktori tuto spravu vyuziju na to aby si vyliali zlost na EU, Bruseli, Europskej komisii a neviem com este. Uz mi to pripomina propagandu z cias 2 sv. vojny ked za vsetko mohli zidia.
Holandsko je rovnakym clenom EU ako my a nikto ich do nicoho 'netlaci' viac ako nas. Podcenili rozvoj elektrickych sieti a budu musiet robit obmedzenia. Bude to znamenat nejake znizenie komfortu nabijania ale nic zasadne. Ale svete div sa, viac sa na tom pohorsuju nejaki Slovaci ako samotni Holandania.
Dokonca ten rozvoj mozno ani nepodcenili, len sa chystaju zavadzat do praxe to s cim urcite pocitali - smart nabijanie rozlozene v case. Ziadna prenosova sustava ani zdroj nezvladne sucasne nabijanie vsetkych aut, ale to nieje ziadna novinka.
Akurat sa v tom zase zacali rypat politici a novinari z toho vyrobili skandal.
Esteze tu mame 'vychodny svet' ktory ma tendenciu vsetkych naokolo od lasky zozrat a vojnu vedu tak ze do nepriatelov hadzu kvety. Uz tu raz ten vychodny svet bol a stacilo - dakujem.
Ale tento problem sa netyka len elektromobilov.
Tak ako to popisujes ty (vsetci sa naraz pripoja a zacnu nabijat), to moze fungovat len na miestach kde je elektromobilov minimum. Tam kde je elektromobilov vela to bude fungovat tak ze vecer auto pripojis a zvolis si kolko minimalne km dojazdu chces ziskat a smart nabijacka ti zabezpeci ze rano budes mat minimalne to co si chcel. Predstava ze sa budu nabijat vsetky auta naraz je nezmyselna - bude existovat nejake riadenie ktore ich nabije postupne.
Bezny clovek najazdi za rok 15000km, to znamena za den asi 40km. Pri spotrebe 20kWh / 100km, to znamena ze denne potrebuje asi 8kWh elektrickej energie. To znamena ze tych 25000 aut bude potrebovat 200MWh elektrickej energie za den a to je na take sidlisko smiesny udaj.
Kazdopadne to nam na Slovensku v dohladnej dobe nehrozi.
Nech plati kazdy kto produkuje CO2, podla toho kolko ho produkuje.
Odporúčame