Ten web by sa mal volat dezolati.sk
Predpokladam ze hlavnym podporovatelom je russka ambasada. Kazdy clanok kritizuje vsetko co robi EU.
Ten web by sa mal volat dezolati.sk
Predpokladam ze hlavnym podporovatelom je russka ambasada. Kazdy clanok kritizuje vsetko co robi EU.
Verejna podpora elektromobility dosiahla 50mld EUR? To mi nepride ako zavratna suma pre EU ktora ma skoro 500 mil obyvatelov (to vychadza na 100 EUR na obyvatela). Skoda ze Slovensko nevyuzilo ani tie peniaze ktore vyuzit mohlo a dotacie u nas v podstate neexistovali. Takto nemame ani elektricke auta ani peniaze.
Situaciu v Nemecku hodnotim pozitivne - zrusili dotacie a po roku sa predaje elektromobilov vratili na povodne cisla (aj bez dotacii).
Mas nejaky lepsi napad ako znizit spotrebu fosilnych paliv?
Kazdy vyrobok ktory sa uvadza na trh je podrobeny aj testom ktore meraju rozne typy ziarenia ktore ten produkt generuje. Nikdy som necital ziadny seriozny clanok ktory by co len naznacoval ze elektromobily by mohli produkovat nejake elektromagneticke pole ktore skodi posadke.
To ze sa elektromobily tazko hasia nieje neriesitelny problem. Je to problem ktory sa casom poradi vyriesit a rozhodne to nebude znamenat koniec elektromobility. Postupne sa vylepsia baterie aj techniky hasenia a za par rokov to uz nikto nebude riesit.
"ako to máš podložené, že horia spalováky častejšie ??"
Existuju statistiky a existuje vela clankov ktore to rozoberaju: https://zive.aktuality.sk/clanok/jskm80i/pra…
Ale clovek musi verit 'mainstreamovym mediam'. Sputnik alebo Hlavne spravy urcite tvrdia opak :)
A co v takom Norsku kde je uz elektromobilov vela? Nepocul som ze by tam riesili nejaku krizu v suvislosti s poziarmi elektromobilov.
Je zakazane o tom pisat? WTF? Kde si myslis ze zijes? V Rusku?
Clanok je o americkej firme ktora posobi na pobrezi USA. Co s tym ma EU?
Myslis ze elektromobily z Ciny k nam dopravuje EU?
Opak je pravdou - spalovaky horia castejsie a nikde sa o tom nepise a naopak ked hori elektromobil, su toho plne noviny.
Kto nasilne nuti cely svet kupovat elektromobily? A kto nuti kupovat Slovakov? A preco ich napriek tomu nekupujeme? Ved u nas sa predava menej elektromobilov ako v niektorych rozvojovych krajinach.
A preto ze ide cez niekolko spekulantov je lacnejsia ako ta ktoru nakupujeme priamo od rusov?
Doteraz si nadaval ake su baterie neekologicke a teraz ked EU zmeni legislativu aby boli ekologickejsie a opravitelne zase nadavas ze budu drahe. Aj keby sa EU postavila na hlavu vzdy budes nadavat pretoze si obycajny kremlobot. Skoda ze ziadny kremloboti nikdy neemigruju do svojho milovaneho Ruska - asi sa boja ze by museli narukovat.
Elektromobily su mensou enviromentalnou zatazou ako spalovaky a rozdiel medzi nimi sa kazdym rokom zvacsuje, takze hoaxy su spravne slovo.
To ze ti v servise Kia/Hyundai vyreportuju ze bateria je na 100% este neznamena ze nema ziadnu degradaciu. Oni pouzivaju nejaku zvlastnu metodiku a to nereprezentuje state of health. Ja mam 8 rocne auto a tie mi pred dvoma mesiacmi v servise vyslo ze mam 100 percent, co je samozrejme nezmysel pretoze nejaky pokles dojazdu uz evidujem. Kazdopadne nieje to nic hrozne.
Myslel som to tak ze 4x rocne pouziju rychlonabijacku pretoze tie su potrebne len pri dlhych trasach. Ak je moja cesta kratsia ako dojazd auta tak auto nabijem doma zo zasuvky. Ja mozem kludne najazdit 50000km rocne a ani raz nenabijat na rychlonabijacke, pretoze budem robit len trasy kratsie ako je dojazd mojho auta. V tom pripade je prevadzka velmi lacna - 2-3 Eura na 100km.
Mam auto s malym dojazdom a nikdy som nevypinal klimu alebo kurenie - to su len take taraniny ludi ktori nikdy elektromobil nevlastnili. Prave naopak - aj tepelny komfort v elektromobile je vyssi ako v spalovacom aute, pretoze auto kuri hned aj na kratsich trasach (nemusi cakat kym sa zohreje motor) a vacsina novych elektromobilov si vedia interier vykurit/vyklimatizovat skor ako do neho vodic nastupi.
Skus si pozriet nejake videa z tohto kanalu: https://www.youtube.com/@electrictrucker
Na Slovensku je to uplne scifi, ale v niektorych krajinach sa uz nasadzuju elektricke kamiony aj na dlhe trasy a baterie sa zacinaju objavovat aj v stavebnych strojoch a agrotechnike.
Pri kamionoch je situacia podobna ako pred par rokmi s elektromobilmi - problem s nabijackami, malo miesta na parkovanie atd., ale situacia sa zlepsuje.
Netrufam si odhadnut co sa nakoniec presadi v agrotechnike alebo v letectve ale pri kamionoch uz pouzitelne riesenie existuje a predpokladam ze bateriovy pohon je lacnejsi ako vodik.
Nevyzera to s tym vodikom v doprave velmi dobre. A to si podaktori ludia mysleli ze vodik sa masovo rozsiri aj v osobnych autach. Realita je ale taka, ze dokonca aj pri kamionoch ho prevalcuju baterie.
Su ludia ktori cestuju na dlhsie cesty mozno 4 krat za rok a inak robia len kratke cesty (napriklad do prace). V tom pripade to znamena ze na nabijacke sa zastavia asi 4x za rok a inak iba sem tam zapoja auto do zasuvky. Po 3 hodinach jazdy je polhodina na nabijacke v pohode.
Negativom je vyssia cena a pre niekoho aj potreba nabijania.
Pozitivom su nizsie prevadzkove naklady a vyssi komfort.
"Konkrétne obmedzí rýchlosť nabíjania batérie, pričom ponúkané riešenie nielen skráti dojazd, predĺži nabíjanie ale aj urýchli degradáciu batérie."
Tak tomu nerozumiem. Ako moze znizenie rychlosti nabijania skratit dojazd a urychlit degradaciu? Bud autor nieco vynechal alebo tara nezmysly. Ak znizim rychlost nabijania (predpokladam ze sa jedna o rychlonabijanie) tak degradacia by sa mala spomalit. Dojazd by mal zostat rovnaky.
Keby sme nevedeli ze mas obycajnu Mazdu 3 tak by sme si mohli mysliet ze mas nejake sportove auto.
Staci ked kazdu nevyhodu popises ako vyhodu (manual, atmosfericky motor). Vzdy ked presadnem z elektra do spalovaka, mam pocit ako keby som sa posadil do vysavaca - huci a netaha, pritom to ma podobne parametre ako si popisal.
Odporúčame