V buducnosti sa pocita so zavedenim mytneho systemu pre osobne auta takze ziadna spotrebna dan nebude potrebna. To myto budu samozrejme platit aj spalovaky, plus spotrebnu dan, plus emisne povolenky.
V buducnosti sa pocita so zavedenim mytneho systemu pre osobne auta takze ziadna spotrebna dan nebude potrebna. To myto budu samozrejme platit aj spalovaky, plus spotrebnu dan, plus emisne povolenky.
Vlastny solar moze mat kazdy kto byva rodinnom dome. NaSlovensku je to asi polovica populacie. Je polovica obyvatelov mizive percento?
Prave obnovitelne zdroje a elektromobilita su perfektna kombinacia. Vacsina aut stoji pocas dna niekolko hodin niekde na parkovisku alebo pred domom. V rovnakom case mame obrovske prebytky zo slnka ktore nedokazeme spotrebovat. Ja netvrdim ze slnko moze kompletne nahradit vsetky zdroje elektrickej energie, ale ked vdaka nemu spalime o polovicu menej plynu tak to bude super vysledok.
Kto ma doma solarne panely ten moze do prace jazdit skoro zadarmo a vystaci si s vlastnou strechou. Ak si niekto kupi elektricke auto a da si spravit fotovoltaiku tak vo vysledku jeho domacnost zo siete zoberie menej elektriny ako predtym a este sa usetri dalsia elektrina ktora sa nemusi spotrebovat na rafinaciu ropy ktoru EV nepotrebuje.
Len pre nazornost: 10kW stresna elektraren rocne dokaze v nasom regione vyrobit 10MWh elektrickej energie. Ak EV najazdi rocne 15000km so spotrebou 20kWh, tak spotrebuje za rok 3MWh, to znamena ze pre domacnost zostane este 7MWh.
Odporucam poradit sa s Googlom. Oficialne cisla hovoria ze za rok 2024 rastol trh s EV o 20% a dosiahol globalny podiel na predajoch 20%. Titeto cisla zahrnaju EV a PHEV (vacsi podiel mali EV). Slepa ulicka takto rozhodne nevyzera.
Sotva s tym zacali a uz im vsetci predpovedaju neuspech.
Ja by som nebol az taky pesimista. Podla videi na YT to vyzera celkom dobre aj v porovnani s existujucim WAYMO: https://www.youtube.com/watch?v=J-_ALTghkPg
Taka velka bateria je samozrejme zbytocna - pointa je v tom ze ak by dokazali vyrobit bateriu s dojazdom 5000km, tak to znamena ze bateria s dojazdom 1000km bude 5x mensia a zrejme aj 5x lahsia ako dnesne baterie a to uz samozrejme zmysel ma.
Osobne si nemyslim ze nastane nejaky technologicky skok, vlastnosti baterii sa zrejme budu z roka na rok zlepsovat tak ako doteraz.
Kazda automobilka uz elektricke modely ma a este im zostava 10 rokov do toho pomyselneho zakazu. Technologicky to bolo zvladnutelne a samotni politici avizovali ze ten deadline sa moze posunut (co sa nakoniec aj stane). Problem niesu samotne auta ale politika. Populisticki politici zneuzili elektromobilitu v politickej kampani rovnako ako zneuzivaju migrantov, teplosov a vojnu.
Kazdopadne podiel elektromobiliv bude aj tak pomaly rast, pretoze firmy prichadzaju na to ze je pre nich elektromobil vyhodnejsi. Benzin ani naftu si totiz na strechce nevyrobite. A sukromne osoby kupia to co budu ponukat bazare.
A co konkretne bolo take vtipne? RAVka ma ovela vyssie predaje ako Prius. Dokonca to bol najpredavanejsi model Toyoty, neviem ci este stale je.
Vychvalujete posledny Prius ale ten sa velmi dobre nepredava. Dobre sa predava RAVka ale u nej to s tou spotrebou uz take ruzove nieje.
A predpisali to vsetkym automobilkam okrem Toyoty?
Ja si myslim ze take tvrdenie je znacne prehnane. Aj ked EU vytycila nejake plany na 30 rokov dopredu, tazko sa to da nazvat krkolomnym prechodom. Okrem toho EU nieje ich jedinym trhom tak naco tie vyhovorky?
Nechapem aky ma ten dedko problem. Elektromobily sa predsa presadzuju pozvolne - predaje kazdym rokom pozvolne rastu. Kde konkretne je ten bezhlavy prechod?
Radsej by sa mal bat cinskej konkurencie lebo ta mu vymetie kurnik bez ohladu na to ci bude vyrabat hybridy alebo bicykle.
Toyote sa sice aktualne dari a investovanie do hybridov bol dobry tah. Na druhej strane mame vodikove auta ktore Toyota tlaci podobne dlho ako hybridy a ziadnu dieru do sveta s nimi neurobili - skor to vyzera na slepu ulicku. Takze prezieravost pana Toyodu ma svoje medze.
Pred nejakym casom tvrdila Toyota ze jeden elektromobil potrebuje tolko litia ako 10 hybridov a teraz sa zda ze sa ten pomer nejako posuva. Asi zacali montovat do hybridov vacsie baterie :)
Ked elektricke auto vazi 2.5 tony a stoji 30-50 tis. eur, kolko bude podla teba vazit a stat porovnatelny spalovak?
Ja si myslim ze ak ma mat rovnaky vykon ako ten elektromobil tak bude drahsi (bavime sa o Audi, nie o Dacii) a zrejme bude lahsi - mozno aj o 300 kg, takze bude vazit 2,2 tony. Ak to bude PHEV tak asi bude rovnako tazky. Cakat ze bude Audi vyrabat auto za 20 tisic je nerealne.
To dokazuje akurat tak to ze Pepa dokaze prejst napriec Europou lacnejsie s dizlom ako s elektromobilom, ale len za predpokladu ze sa Pepa bude hrat na hlupaka (co on robi vzdy) a systematicky si bude vyberat len tie najdrahsie sposoby dobijania.
Ak by Pepa jazdil kazde rano do prace (co asi bude pravdepodobnejsi scenar) a auto vecer pripojil do zasuvky tak by urcite prevadzka dizla bola drahsia ako prevadzka elektromobilu. Ale Pepa je velky koumak takze som si isty ze by prisiel aj pri tomto scenari na nejaky chytak ktorym by elektromobil znevyhodnil - mozno by ho nabijal z elektrocentraly.
Jo Pepa - to je priam etalon objektivity :)
Strasne dopady na zivotne prostredie - to je len tvoje tvrdenie. Studie a vypocty ktore si nezaplatili ropne firmy hovorie presny opak - ze elektricke auta maju nizsiu uhlikovu stopu ako porovnatelne spalovaky a to aj v pripade ze sa zapocita kazdy prd kazdeho cloveka co sa k nim co i len priblizil.
"No i tak bude mať Leaf slušný dojazd, neporovnateľný so svojím predchodcom." - jeho predchodcom nieje prva ale posledna generacia Leafu a ta mohla byt vybavena 60kWh akumulatorom a preto si myslim ze ten dojazd bol porovnatelny s touto novou verziou.
Fosilne paliva este dlho budu vyrabat elektrinu, ale ich podiel na vyrobe elektriny sa kazdym rokom znizuje. Budes pouzivat tento argument aj ked sa budu fosilne paliva podielat na vyrobe elektriny 10 percentami?
Vadi mi ze Trump popiera to co povazuje vacsina vzdelanych ludi za fakt a nejedna sa len o elektricke auta.
Preco si myslis ze mi nevadia vojny? Len preto ze som ich nespomenul v diskusii o autach?
Trh moze rozhodovat o autach ak auta splnaju normy. Ak norma hovori ze auto nema produkovat tak ludia si mozu slobodne vybrat spomedzi aut ktore neprodukuju emisie.
Ak by neboli regulacie tak by dnesne auta mozno stale smrdeli ako pred 30 rokmi, ludia by si v restauraciach fukali cigaretovy dym do tvare a vsade by sa pouzival azbest. Mne osobne nic z toho nechyba a rovnako mi nebudu chybat ani spalovacie auta.
Vadi mi ze lietadla nicia klimu ale rozhodne ju nenicia viac ako auta, pretoze ludia viac jazdia ako lietaju.
Amici mali doteraz podobne ciele ako EU, zmenilo sa to s prichodom Trumpa. Aj u nich sa to vyrazne lisilo stat od statu (podobne ako v EU) a lisi sa to aj teraz.
Ak si myslis ze klimaticka zmena je vymysel a clovek ju nesposobuje tak debata s tebou nema zmysel...
Tak nam tu spravu podaj tak aby to nebol nezmysel.
PZP je rovnake ako porovnatelny spalovak. Servis je lacnejsi ako pri spalovaku ale podla mojho nazoru je predrazeny. Kedze auto po 8 rokoch skoncila zaruka na bateriu, uz do autorizaku chodit nebudem - vzdy len vymenia kabinovy filter a skontroluju to co na beznom aute. Elektrina ma stoji asi 2 Eura / 100km, nabijam z normalnej domacej zasuvky.
Myslim ze dnes sa da kupit viac modelov ktore su porovnatelne s BMW i3 a su aj lacnejsie. To auto je vyhodne ako jazdenka ale vacsina dnesnych majitelov by si ho ako nove auto nekupila. Ja sam mam elektricku jazdenku a som s nou spokojny ale tie prachy co to stalo ked to bolo nove, by som za to nedal. Aktualne to ma rovnaku cenu ako porovnatelny spalovak a naklady na prevadzku su skoro nulove.
Automobilky sa nesnazia vyrobit dostupne ani ekologicke auta. Automobilky sa snazia predat zakaznikom co najdrahsie auta. Kym ludia/firmy auta kupuju tak sa budu vyrabat. Ked ich kupovat prestanu tak sa automobilky budu musiet prisposobit. Ludia este stale nedali svojim dopytom najavo ze su auta prilis drahe.
Odporúčame