A co v takom Norsku kde je uz elektromobilov vela? Nepocul som ze by tam riesili nejaku krizu v suvislosti s poziarmi elektromobilov.
A co v takom Norsku kde je uz elektromobilov vela? Nepocul som ze by tam riesili nejaku krizu v suvislosti s poziarmi elektromobilov.
Je zakazane o tom pisat? WTF? Kde si myslis ze zijes? V Rusku?
Clanok je o americkej firme ktora posobi na pobrezi USA. Co s tym ma EU?
Myslis ze elektromobily z Ciny k nam dopravuje EU?
Opak je pravdou - spalovaky horia castejsie a nikde sa o tom nepise a naopak ked hori elektromobil, su toho plne noviny.
Kto nasilne nuti cely svet kupovat elektromobily? A kto nuti kupovat Slovakov? A preco ich napriek tomu nekupujeme? Ved u nas sa predava menej elektromobilov ako v niektorych rozvojovych krajinach.
A preto ze ide cez niekolko spekulantov je lacnejsia ako ta ktoru nakupujeme priamo od rusov?
Doteraz si nadaval ake su baterie neekologicke a teraz ked EU zmeni legislativu aby boli ekologickejsie a opravitelne zase nadavas ze budu drahe. Aj keby sa EU postavila na hlavu vzdy budes nadavat pretoze si obycajny kremlobot. Skoda ze ziadny kremloboti nikdy neemigruju do svojho milovaneho Ruska - asi sa boja ze by museli narukovat.
Elektromobily su mensou enviromentalnou zatazou ako spalovaky a rozdiel medzi nimi sa kazdym rokom zvacsuje, takze hoaxy su spravne slovo.
To ze ti v servise Kia/Hyundai vyreportuju ze bateria je na 100% este neznamena ze nema ziadnu degradaciu. Oni pouzivaju nejaku zvlastnu metodiku a to nereprezentuje state of health. Ja mam 8 rocne auto a tie mi pred dvoma mesiacmi v servise vyslo ze mam 100 percent, co je samozrejme nezmysel pretoze nejaky pokles dojazdu uz evidujem. Kazdopadne nieje to nic hrozne.
Myslel som to tak ze 4x rocne pouziju rychlonabijacku pretoze tie su potrebne len pri dlhych trasach. Ak je moja cesta kratsia ako dojazd auta tak auto nabijem doma zo zasuvky. Ja mozem kludne najazdit 50000km rocne a ani raz nenabijat na rychlonabijacke, pretoze budem robit len trasy kratsie ako je dojazd mojho auta. V tom pripade je prevadzka velmi lacna - 2-3 Eura na 100km.
Mam auto s malym dojazdom a nikdy som nevypinal klimu alebo kurenie - to su len take taraniny ludi ktori nikdy elektromobil nevlastnili. Prave naopak - aj tepelny komfort v elektromobile je vyssi ako v spalovacom aute, pretoze auto kuri hned aj na kratsich trasach (nemusi cakat kym sa zohreje motor) a vacsina novych elektromobilov si vedia interier vykurit/vyklimatizovat skor ako do neho vodic nastupi.
Skus si pozriet nejake videa z tohto kanalu: https://www.youtube.com/@electrictrucker
Na Slovensku je to uplne scifi, ale v niektorych krajinach sa uz nasadzuju elektricke kamiony aj na dlhe trasy a baterie sa zacinaju objavovat aj v stavebnych strojoch a agrotechnike.
Pri kamionoch je situacia podobna ako pred par rokmi s elektromobilmi - problem s nabijackami, malo miesta na parkovanie atd., ale situacia sa zlepsuje.
Netrufam si odhadnut co sa nakoniec presadi v agrotechnike alebo v letectve ale pri kamionoch uz pouzitelne riesenie existuje a predpokladam ze bateriovy pohon je lacnejsi ako vodik.
Nevyzera to s tym vodikom v doprave velmi dobre. A to si podaktori ludia mysleli ze vodik sa masovo rozsiri aj v osobnych autach. Realita je ale taka, ze dokonca aj pri kamionoch ho prevalcuju baterie.
Su ludia ktori cestuju na dlhsie cesty mozno 4 krat za rok a inak robia len kratke cesty (napriklad do prace). V tom pripade to znamena ze na nabijacke sa zastavia asi 4x za rok a inak iba sem tam zapoja auto do zasuvky. Po 3 hodinach jazdy je polhodina na nabijacke v pohode.
Negativom je vyssia cena a pre niekoho aj potreba nabijania.
Pozitivom su nizsie prevadzkove naklady a vyssi komfort.
"Konkrétne obmedzí rýchlosť nabíjania batérie, pričom ponúkané riešenie nielen skráti dojazd, predĺži nabíjanie ale aj urýchli degradáciu batérie."
Tak tomu nerozumiem. Ako moze znizenie rychlosti nabijania skratit dojazd a urychlit degradaciu? Bud autor nieco vynechal alebo tara nezmysly. Ak znizim rychlost nabijania (predpokladam ze sa jedna o rychlonabijanie) tak degradacia by sa mala spomalit. Dojazd by mal zostat rovnaky.
Keby sme nevedeli ze mas obycajnu Mazdu 3 tak by sme si mohli mysliet ze mas nejake sportove auto.
Staci ked kazdu nevyhodu popises ako vyhodu (manual, atmosfericky motor). Vzdy ked presadnem z elektra do spalovaka, mam pocit ako keby som sa posadil do vysavaca - huci a netaha, pritom to ma podobne parametre ako si popisal.
To sa stane len ked budu v celej Europe vladnut take plazy ako je Fico alebo Orban a ich volici by im za to zatlieskali ale nemaju cim, pretoze plazy nemaju ruky.
Neviem co je Brix, ale ak mas na mysli to ekonomicke zoskupenie krajin tak je to BRICS.
To tu bolo podobnych kecov ked sa odstavovalo slovalco a preslo par mesiacov a ani pes po tom nestekne. Mne tu rozhodne nebudu chybat fabriky ktore znecistuju vzduch. Vyspely svet sa ma orientovat na produkty s vyssou pridanou hodnotou. Preco by sme si mali zasvinovat zivotne prostredie ked je niekto ochotny urobit to za nas a predat nam hotovy produkt? Dolezite je len nebyt zavisly na jednej krajine aby nas potom nemohla ta krajina drzat za gule.
"aj keby celá zemegula bola na 100% pokrytá fotovoltikou, pre celosvetovú spotrebu je to žalostne málo" - je vidiet ze tomu prd rozumies. Skus si nastudovat zakladne fakty o tom kolko energie zo slnka sa da vyrobit a potom mudruj. Si vedla ako ta jedla. Zo slnka sa da vyrobit dost energie na to aby sme ziadne ine zdroje nepotrebovali, je len otazne ci sa to v danej chvili vyplati ale to sa kazdym rokom meni. To co sa vcera neoplatilo sa dnes oplati. Tiez je otazne ci sa viac vyplati elektrinu ukladat alebo ju prepravovat z miest kde slnko svieti cely rok.
Teda vyzera to ako keby vsetky komentare pisal jeden clovek. Vraj hlupaci europsky, zacnite sa klanat Cine a Rusku.
Cina si moze dovolit nepredavat zapadu suroviny ale nemoze si dovolit nepredavat produkty, takze namiesto surovin budeme nakupovat hotove produkty, sice sa zatvori par fabrik ale nebude to koniec sveta. S Ruskom je to ine pretoze okrem zbrani nic vyrabat nedokaze takze sa jeho suroviny presmeruju do inych krajin a nakoniec mozno aj tak skoncia u nas, ale nic tragicke sa nestane. Kazdy tyzden sa docitam o nejakom zarucenom krachu pre cely zapadny svet ale v podstate sa nic nedeje. Kuvici v diskusii uz roky kuvikaju a kde nic tu nic...
A preco si myslis ze Hojsik bude hajit tvoje zaujmy. Mas pocit ze vsetci Slovaci maju na veci rovnake nazory ako ty? Ja o tom pochybujem. Niekto volil Blahu a niekto Hojsika. To je demokracia v praxi - presadia sa veci ktore bude chciet vacsina.
A myslis ze ked vypnu elektrinu tak na benzinke normalne natankujes?
Odporúčame