Presne tak - v médiách je to samá Škoda a VW. Už sa bojím otvoriť časopis, lebo na mňa vyskočí nejaká Škoda. Samozrejme ako sa vie, najlepší je diesel... Takže aj média sú zodpovedné.
Presne tak - v médiách je to samá Škoda a VW. Už sa bojím otvoriť časopis, lebo na mňa vyskočí nejaká Škoda. Samozrejme ako sa vie, najlepší je diesel... Takže aj média sú zodpovedné.
Dobrý postreh. Naozaj tu chýba zvýhodnenie benzínu. Síce by to bol výpadok v štátnej kase, ale bolo by to spravodlivejšie ako dávať príspevky jednotlivcom. Navyše, čo by sa ubralo na benzíne, to by sa pridalo na nafte. A kto napr podniká s autodopravou, alebo potrebuje auto napr na rozvoz... ten by si rozdiel odpočítal z dane. A bolo by to vyriešené.
Ibaže do toho sa akosi nikomu nechce. Chcem vidieť, ako by sa tvárili napr Nemci, keby im zdvihli cenu nafty. Im "šetrílkom" vadilo už zavedenie diaľničných poplatkov od roku 2019. Pritom čo je to 100€ ročne? Pri nemeckom plate. Môž ubyť radi, že nemajú mýto ako Francúzi, Taliani, Chorváti...
Vlastne sa čudujem, prečo také mýto nezaviedli u nás - to by bol čistý biznis pre štát. Len diaľnice by boli prázdne :).
Hlavne u jazdeného opotrebovaného auta bolo tých medzičlánkov dosť a ak zanedbali údržbu, tak to auto už nikdy nebude dobre. U nás sa často predávajú pomerne veľké vraky. Niekedy si cestou do Nemecka všimnem kamióny naložené doslova vrakmi ! Tie sa opravia a predajú ako zachovalé autá po starom pánovi. Pritom sú to autá, ktoré vzali "hrobárovi z lopaty".
Takže hodnotenie spoľahlivosti je možné len u auta, ktoré mám od nova, alebo poznám jeho históriu (môj názor) !
A aké bolo to auto, keď ho známy kúpil? Malo 8 rokov? U jazdených áut je často zlý stav už pri kúpe a potom je človek nespokojný. Za to nemôže auto, ale predošlý majiteľ. Kto nemá nové auto, len ťažko môže písať niečo o spoľahlivosti, keďže často nepozná históriu auta.
Súhlasím ale, že diesel do mesta nepatrí - hlavne preto, lebo sa nemá kde vyčistiť DPF a častými krátkymi jazdami sa pokazí. Kolega má dieslovú Astru, ktorú kúpil, aby ušetril. Býva 15 km od práce a teraz nadáva, že sa musí prispôsobovať autu = jazdiť, keď sa čistí DPF. Ja som v lete kúpil 2,0 litrový atmosferický benzín a neviem si ho vynachváliť. Dostatočne silné, spotreba OK, nemusím na nič dávať pozor.
Napr Japonci sú skvelý vo výrobe motorov. Ich benzínové agregáty sú lepšie ako čokoľvek bežné v EU (nepočítam AMG, Ferrari...). Ale diesle často nefungujú až tak skvelo - niekedy aj preto, že majiteľ si zvolil nesprávny typ motora a dieslom jazdí po meste krátke trasy. Potom je v servise pomerne často a je nespokojný.
Veď obmedzenia sú aj v Nemecku už dávno. Zelená plaketa (auto môže ísť všade) = benzín od r.v. 1993 (EURO 1 a 4) a diesel až od r.v. 2006 (EURO 4). Pritom červená plaketa je pre diesle od r.v. 1997 do 2000... (potom je žltá). Diesel bol v Nemecku už dávno "zatracovaný" - podľa Umweltzone plakiet.
Len modrú plaketu pre Euro 6 akosi nechcú uviesť do obehu. Viacmenej majitelia nových áut s EURO 6 sú trošíčku diskriminovaní.
Osobne napr v Nemecku nemám veľký problém ostať stáť niekde na okraji centra a v centre sa ponybovať pešo, alebo metrom, električkou. Aj tak je v užšom centre problém s parkovaním a je to celé preplnené. Žiaľ Bohu sú ceny parkovného skoro ako na Slovensku (viacmenej aj nižšie).
Myslím si, že kto chce dnes spoľahlivé auto, tak si kúpi "Japonca". Ich benzíny sú lepšie.
Pre dajme tomu strednú triedu a vyššie je ale diesel vhodnejšia alternatíva. V každom prípade pre spotrebu a šetrenie surovinami sú krajne nevhodné autá typu SUV = krabica. Vysoký aerodynamický odpor zvyšuje spotrebu. Pohon 4x4 pre toho, kto ho využije iba minimálne, alebo by bez neho prežil na 100% v pohode tiež zbytočne zvyšuje spotrebu. Ak by mal človek namiesto takého SUV podobne výkonný hatchback, tak spotreba by bola nižšia možno aj o 2 litre.
Cestou je vrátiť sa trochu späť v čase = vyrábať trvácnejšie produkty, ktoré sa dajú opraviť, žiť menej konzumným životom, produkovať napr potraviny bližšie k spotrebiteľovi... Ušetrilo by sa veľmi veľa palív, surovín... Ibaže tovary by boli zrejme drahšie, výrobcovia by zarobili menej, nemali by sme každý rok nový Iphone... Ale ušetrili by sme ovzdušie a suroviny.
Prečo sa Škoda takto hlúpo prezentuje? Žiadny iný výrobca nemá podobné simply clever riešenia. A pritom májú aj mnoho skrytých prvkov, ktoré sú o dosť lepšie. To už Škoda nemá čo ponúknuť?
Kolobežku žiaden dospelý človek nevyužíva. A ak už nejakú chcem, tak si ju kúpim za zlomok ceny. Zrejme aj tak tieto simply clever kolobežky skončia v rukách detí.
Osobne by som sa hanbil vypustiť takú správu do éteru. Aj ich škrabka bola nezmysel. Každé simply clever riešenie je len reklamný "blábol". Na to mňa nechytia.
Na svoju filozofiu si ma "lapila" iná automobilka. A nebolo to na výbavu, ani cenu, ani iné "vychytávky"... Dokonca ani predajca netlačil. Stačilo čítať, previezť sa a bolo jasné... Moje auto jednoducho jazdí skvelo = robí to, čo má auto robiť :).
Kam sa ten svet rúti? O 10 rokov si ľudia kúpia hocičo, hlavne, že to bude mať full výbavu, internetovú konektivitu, inteligentné riešenia a milión nezmyslov... To už radšej pôjdem taxíkom, alebo si kúpim napr jazdenú toyotu GT 86 :).
Zrušenie hostesiek, zrovnoprávnenie istých zväzkov, utečenci = potláčanie EU kultúry... Svet už nebude ako kedysi. Čo je zlé na tom, keď sa človek pozrie na peknú hostesku? Síce často nevedia o aute absolútne nič, ale akosi k tomu patrili. Ani produktový špecialista často nevie viac. Ak sa človek pripraví, alebo sa o autá zaujíma, tak často prichytí predajcov, že o svojích autách nevedia takmer nič.
Rovnaké je to aj v iných obchodoch = elektro... Dnes si predáva každý čo chce a ako vie / nevie. Aj preto tu jazdí toľko osobných dieslov, lebo predajca zle poradil a zákazník videl len nízku spotrebu, dynamiku a nič viac...
Pre mňa je najlepšou novinkou Toyota Auris :). Ibaže môj záujem je len hypotetický, lebo auto som kúpil nedávno a som spokojný.
Najprv sem ale dovezieme tisíce dieslov z Nemecka - teraz sú lacné. Potom budeme riešiť emisie. Nápad o znížení dane z benzínu je skvelý ("Franklin"). Nafta by bola drahšia, benzín lacnejší = prevádzka cca rovnako drahá. Autobusy, zásobovanie ... by si mohlo odpočítať daňové zvýhodnenie ako náklady a mali by lacnejšiu naftu. Ibaže prečo by sme to robili?
Minimálne autám s Euro 6 by som dal isté zvýhodnenia, zatiaľ čo staršie by som znevýhodnil. Človek by si potom rozmyslel, či si kúpi staré naftové Audi so silným motorom, vysokou výbavou a odmontovaným DPF filtrom.... alebo novú Daciu za rovnaké peniaze.
Pozri nejakých "japoncov" v nižšej strednej triede a na 90% to budú benzíny. Problém ale je, že ich je tu málo, majú viac ako 5 rokov (lebo ich nikto skôr nepredáva). Tie autá sú často v nižších výbavách, keďže si ich často kupovali bežní ľudia.
U mňa je poradie u jazdeného auta:
1. SPOĽAHLIVOSŤ daného modelu (=benzínový japonec) / Škoda s motorom TSI z počiatku produkcie nemusí byť dobrou kúpou).
2. Stav daného auta.
3. Jednoduchosť - čím menej výbavy, tým menej sa bude auto kaziť.
4. Kupujem len to, na čoho servis budem reálne mať
5. Podľa rôznych skúseností je lepšie auto kúpené od súkromnej osoby. Ak sa nedá, tak ani každý bazár nemusí byť zlý.
6. Nemci sú extrémne šetrný =auto po babičke viacmenej nie je realitou. Kým auto ide, Nemec ho nepredá. Navyše trh s jazdenkami v Nemecku ovládajú Turci a Poliaci. Na ceste do Nemecka často stretávam kamióny naložené vrakmi po babičkách.
Minule som pozeral auto pre kamoša a potvrdzujem, že nájsť benzínové auto je väčší problém ako dieslove.
Jediné bežne dostupné auto je Mazda CX 5. Volvo je pre majetnejšiu skupinu obyvateľstva a Range Rover je pre futbalistov :). Osobne by som si nevybral Range Rover - lebo má v sebe veeeeľa elektroniky a veci Made in England nie sú úplne bezproblémové. navyše - ak je niečo zložité, isto sa to časom pokazí a oprava nebude lacná.
Volvo je skvelé auto a ak by som na to bez problému mal, tak ho beriem.
Mazda CX 5 je jedno zo šoférsky najlepších áut vo svojej kategórii (ako skoro každá Mazda) a za dané peniaze sa nedá kúpiť nič zábavejšie (SUV). Samozrejme XC 60 a Velar nie sú v rovnakej cenovej kategórii. Viacmenej sa ani nedajú porovnávať.
Veľmi pekné auto. Určite by som ho zvážil, ak by som v danom čase kupoval nové auto. Súčasný Auris je škaredý, v interiéri ešte škaredší a má málo miesta vzadu. Toto vyzerá lepšie.
Pýtam sa sám seba... Načo by boli Toyote dieslové motory? Majú skvelé hybridy a benzínové agregáty. Teraz je presne tá doba, kedy sa ukáže, prečo sú vo svete tak obľúbené japonské autá...
Diesel bol viacmenej výsadou Európy = všade inde jazdili osobné autá viacmenej s benzínovými motormi. Teraz sa naším predstaviteľom rozjasnilo a ideme smerom, kam idú všetci ostatní. Len tak trochu znevýhodnili výrobcov z EU, ktorí sa priveľmi zamerali na dieslové motory.
Koniec koncov - japonské benzínové motory boli vždy top kvalita.
Myslím si, že keby sme zarábali podobne ako v rozvinutejšej časti EU, tak nám sú rozdiely na istý čas ukradnuté. EU by mohla riešiť skôr otázku, prečo my na SK zarábame zlomok toho, čo sa zarába západnejšie od nás za rovnakú prácu? Pritom SK sa chce dostať do "jadra" EU. Ibaže životná úroveň sa akosi na jadro nepodobá (aj keď bežný Nemec na tom nie je oveľa lepšie).
Naša produktivita práce je vysoká = Nemci nepracujú viac. Ibaže my sme podradní ľudia, dobrí akurát na montáž áut.
Ako bolo spomenuté - ženy napr vo výrobe zarábajú podobne ako muži. Navyše čo sa rozdielov týka - ako niekto vie, že robí presne tú istú prácu ako kolega? Kolega, ktorý zarába viac môže mať niečo navyše, lebo vie viac?
Nakoniec v súkromných firmách väčšinou platí - čo si dohodneš pri príchode, to máš. Často sa stáva, že nový zamestnanec má viac ako dlhoročný... Ale to je spôsobené nekorektnosťou vedenia !
S tvrdením "nogohogofogo" úplne súhlasím. Ani každý Nemec nie je bohatý, ako si myslíme. Bežný Nemec si nežije oveľa lepšie ako mierne nadpriemerný Slovák. Nemá ani vlastný byt, ani lepšie auto, dokonca často ani viac necestuje.
A teraz mu ešte znevýhodnia jeho naftové auto, ktoré si nedávno kúpil, lebo to vraj bolo najlepšie (podľahol tlaku reklamy)... A zrazu už nie je? Naozaj by mali niesť zodpovednosť politici. Málokto môže meniť rozhodnutia len tak zo dňa na deň. Politici môžu.
V podstate aj automobilky sú podobnými rozhodnutiami značne zahnané do kúta. Celá EU produkcia stojí na diesloch. Zrazu diesle sú zlé. Peugeot, BMW, Mercedes, VW, Fiat, Renault... všetci vyvíjali dieslové motory, lebo boli žiadané a efektívne. Zrazu taká rana pod pás. Jedine japonským automobilkám to môže pomôcť, keďže pre nich je diesel tak trochu bočná záležitosť (v USA ich nechcú, v Japonsku sú v osobných autách zakázané, Rusi na diesle kašlú).
Najväčšou chybou našej kultúry je, že politici nepodporujú vlastných občanov, ktorí platia dane, ale rôzne individuá, ktoré sem prišli páchať rôzne nekalé veci. takíto politici by mali byť zvrhnutí a zavretí do basy spolu s danými individuami! Mám ale pocit, že tu ide o obrovské peniaze. to, že niekto sa na chvíľu bude mať dobre zničí za krátky čas našu kultúru - pretože my sme "mäkkýše" a nedokážeme vzdorovať násiliu ! Naša kultúra totálne zmäkla - už ani dieťa nedostane na zadok... Ako budeme raz bojovať proti individuám, ktoré vyrastali s kalašnikovom namiesto plyšákov a autíčok?
Jedna známa žije vo Viedni. Vraj kedysi to bolo nádherné a bezpečné mesto. Dnes radšej večer sedia doma a pozerajú telku, akoby išli do mesta. Prípadne už ani na polnočnú omšu na Vianoce nechodia. Vraj sa to tam až tak zmenilo.
"Západ" bol kedysi u nás známy tým, že keď niekto niečo niekde nechal, tak to tam našiel aj po čase. Teraz? Bezpečnosť, poriadok, čistota... horšie ako u nás.
Kultúra týchto prisťahovalcov je nezlúčiteľná s našou kultúrou. Možno je všade pár inteligentov, ktorí by zapadli, ale pre masy to neplatí. Ak raz niekto žije v ideách a zákonoch stredoveku, nemôže sa rýchlo presunúť do 21. storočia, kde žijú ľudia celkom ináč.
Bežná vec, takto si vybavovať účty v necivilizovaných kultúrach. Ibaže sa to dostalo aj k nám. Lebo sme im to dovolili. V niektorých afrických oblastiach je bežné, že si vybavujú dediny medzi sebou účty tak, že vtrhnú do dediny a pozabíjajú sa. Kľudne - je to ich mentalita, aj keď trochu barbarská.
Ibaže ak takýto "sused" primigruje do EU a bude bývať neďaleko od nás... ako sa bude správať? Presne rovnako. A my ho budeme obhajovať, že má iné náboženstvo, že je z inej kultúry... A on pritom bude nami a našou kultúrou maximálne opovrhovať, bude nás považovať za totálnych hlupákov... A jediné, čo bude uznávať budú dávky, ktoré dostane a bude si z nich kráľovsky žiť a páchať rôzne činy, z ktorých ho nikto neobviní. ĎAKUJEM politikom z EU.
My Európania máme veľmi zlý prístup k ľuďom, ktorí k nám chcú prísť. V Austrálii, Ázii, USA, Kanade... to nie je také jednoduché. My berieme kadekoho a potom je tu riadny neporiadok. Človek počúva, že Viedeň už nie je bezpečná, v Švédsku vznikajú nogo zóny...
Ľuďom v núdzi je potrebné pomôcť, ale nemáme byť pritom hlúpy. To, čo naši pradedovia ťažko vybojovali napr vo vojnách s Turkami, my len tak rozdáme. O pár desaťročí na to doplatíme. V EU sa ustupuje cudzím kultúram, ktoré nás onedlho pohltia. Dávame dole kríže zo stien, rušíme kresťanské slávnosti, radíme ženám viac sa zahaľovať, prehliadame prehrešky prišelcov... Namiesto toho, aby sme povedali: "Ste na našom území, kde platia naše zákony. Rešpektujte ich, alebo choďte ďalej."
Pre normálneho slušného človeka všade platí - Neznalosť zákona neospravedlňuje. Pre rôznych prišelcov z krajín, kde vládne stredovek to neplatí. Prečo?
Čo sa dovolenkových destinácii týka - Do krajiny, kde sa nosí turban ma nikto nedostane.
Odporúčame