V Mexiku sa toho vyrába dosť, oni nejako prežijú. Okrem toho.. Lepšie je keď elektromobil začne horieť priamo na lodi, ako keby mal zapáliť zákazníkov dom...
V Mexiku sa toho vyrába dosť, oni nejako prežijú. Okrem toho.. Lepšie je keď elektromobil začne horieť priamo na lodi, ako keby mal zapáliť zákazníkov dom...
Prípadne si tú zlú ruskú ropu kúpime z iného zdroja, za inú (vyššiu) cenu.
Múdry obyvateľ Zeme by obmedzoval konzum, aby nemusel drancovať prírodu = zásoby. Podporil by výrobu kvalitných produktov (=dlhodobá životnosť s možnosťou zefektívnenia), využíval by to, čo má už vyrobené... Vyvíjal by napr alternatívne palivá pre súčasné autá a nechcel by ich nahradiť elektrickými, ktoré musia byť kompletne vyrobené (=potreba obrovského množstva surovín)...
Chráňme Grónsko, aby v ňom NIKTO NIČ neťažil. Snažme sa využiť suroviny, ktoré sme už vyťažili... Obmedzme konzum. Možno to bude znamenať pád "kontinuálneho hospodárskeho rastu", ale tak uchováme našu Zem pre budúce generácie.
(Nie som žiadny ekologický aktivista, ale zdá sa mi, že často chceme priveľa zbytočností...)
Niektorým z nás sa nepáči, ak istý politici chcú "robiť" politiku na 4 svetové strany. EU je malým hráčom na globálnom poli. Kedykoľvek nás prevalcujú a ostane nám len chudoba a dlhy. Mali by sme byť opatrní... (a pri voľbách)
Vlastne v dnešnom "globálnom svete", ktorý sa mal poučiť z mnohých hrozných konfliktov v dávnej, aj nedávnej histórii by už mala byť spolupráca na oveľa vyššej úrovni a konflikty typu "vojna" by už nemali existovať. Ale ľudia sú nepoučiteľní...
Ona tá doprava zdarma je možno zaplatená niečím iným. Žijete v Taline? Možno tam majú vysoké dane alebo nejaké iné zdroje, ktorými financujú MHD.
Pamätám si, že kedysi za socializmu (a aj potom) bolo úplne bežné jazdiť MHD. Lístok stál dlhé roky 1 KČS, potom išiel mierne hore (až sa časom vyšplhal na dnešné ceny). Ale vždy to bol veľmi dostupný spôsob cestovania. A parkovanie bolo zdarma... A ľudia využívali MHD.
(Poznámka - časť socializmu som zažil ako dieťa)
Osobne MHD nevyužívam, lebo buď idem pešo (= láska k pohybu a pocit "nezávislosti"), alebo ak niečo potrebujem nakúpiť, vybaviť, tak autom.
Lístky na MHD sú dnes brutálne drahé. U nás v istom meste na východe stojí 20 minútový lístok 1€ !!!! Vychádza to v podstate drahšie ako v BA. Pri veľkosti mesta sa neoplatí cestovať MHD. Buď za menej dôjdem do práce autom (zaparkujem zdarma vo dvore firmy) alebo som za 1/2 hodiny v práci pešo. Dokonca sa hovorí, že ľudia začali "bojkotovať" našu MHD.
Drahé nie je len cestovné, ale aj poplatky za parkovanie...
Na Slovensku sa žije draho - drahé potraviny, MHD... Známy (Slovák) žije v Taliansku / Španielsku a vždy sa diví, ako draho je na Slovensku.
Záver: Ak by niekoho teraz náhodou napadlo ťahať sem politiku, tak...
Nemyslím si, že za tom môže súčasná vláda. Ak niekto, tak všetci z tých, ktorí sedia v parlamentoch (rôznych typov). NIKTO z nich nespravil nič proti zdražovaniu. Každý vie iba kritizovať v čase, keď práve nevládne. Čo vedia všetci dobre je - zvyšovať si platy, navyšovať dane, poplatky... prípadne zavádzať nejaké "akože" úľavy, aby sa nepovedalo.
Budíček Alpine... Žijete azda v inej realite? Vdobe, kedy iný odskakujú od elektrických áut, vy sa rútite do "priepasti"???
Stačí prečítať iný článok:
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/754008…
...a je jasné, že Alpine mieri úplne vedľa.
Pod kapotou to vyzerá akoby tam vystrájala banda hlodavcov :) Francúzke autá ani dnes nie sú symbolom dokonalosti a spoľahlivosti.
Za cenu okolo 25 000€ kúpim nižšiu strednú triedu a nebudem kupovať malý elektromobil. Podobne rozmýšľa priveľa ľudí.Elektrické autá sú stále záležitosťou, ktorá je priveľmi podporovaná, neprebádaná... Kľudne sa môže stať, že o pár rokov budu elektrické autá dokonca zakázané a ich majiteľom zostane auto, ktoré budú musieť ešte draho zlikvidovať. Od mocipánov EU sa dá čakať čokoľvek...
Mimochodom:
Minule som čítal taký článoček s názvom: "Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu"
Asi to bude nejaký nezmyselný "HOAX", alebo iné klamstvo... Alebo možno aj pravda? Uvidíme... V každom prípade bolo by dobré byť opatrný pokiaľ ide o kúpu auta.
To je síce pekná myšlienka, ale aj dnes je na "xy" ľudí 1 riadiaci pracovník. Ak nahradia ľudí roboty, veľa pracovníkov stratí prácu. A vymyslieť nejaké nové uplatnenie pre ľudí, ktorí dnes pracujú na rôznych linkách nebude jednoduché.
Nemôžme byť všetci "influencermi" a "youtubermi" ;)
Na druhej strane... Keď ľudia nebudú mať prácu, kto bude kupovať autá?
Som pesimista a myslím si, že najlepšiu dobu už máme za sebou. Ekonomicky, politicky... všetko sa zhoršuje, ľudia hlúpnu (aj vďaka AI)... Ale možno to niekto iný vidí presne opačne.
Kedysi bola Panda maličkým autíčkom... Dnes narástla a má výkon 81 kW...
Keby mala 1/2 výkon a maličkú spotrebu + skvelú cenu, tak určite bude predajným hitom. V každom prípade, dnes nikto netúži vlastniť Fiat.
Čo už narobíme.. Ruský trh je obrovský a dnes je vo svete situácia taká, že každé predané auto sa počíta. Okrem toho ruský trh nie je ovplyvnený prehnanými pravidlami a pokutami EU, takže tam môžu predávať iné autá za iné ceny.
Čím skôr sa vrátia, tým dajú menšiu šancu čínskym značkám na to, aby si ľudia na ne zvykli.
Kedysi sme mali neslobodu kvôli súdruhom, dnes prišla nesloboda zo západu.
Dobré rady...
Možno by som ešte dodal:
Nekupujte auto, na ktorého prevádzku nemáte peniaze !
- bežne vídam na ulici staršie "luxusnejšie" autá s lacnými nízkoprofilovými pneumatikami...
- servis tiež nebude lacný, lebo tie autá neboli robené pre 4. majiteľa, ale pre prvého, ktorý na to mal.
Je lepšie jazdiť na úplne obyčajnom aute a o servise prakticky nevedieť, ako šetriť na opravu svojho skvelého "prémiového auta".
Vlastne celkom nechápem, prečo si niekto kúpi "luxusné" auto za cenu, za ktorú by mohol mať skvelé nové auto.
Preto vypínam automatické dopĺňanie všade ;)
Mladí + silné veľké autá... = potom to dopadne tak ako nedávno v okolí Bardejova... Mladá vodička v Audi Q7 zabila ľudí v protismere, lebo ona "MUSELA" obiehať... Má silné a bezpečné auto - "JEJ" sa nič nestane... A ostatní ľudia pre ňu nič neznamenajú...
V okolí môjho bydliska je univerzita, ktorú navštevuje veeeeľa Ukrajincov... Niekedy keď idem von, tak mám pocit, že žijem mimo Slovensko. Občas mi tiež napadne (na sekundu), žeby mali ísť domov, ALE...
Potom si uvedomím, že sú to deti a doma by možno museli bojovať a položiť život za nejakého politika... Tak nech sú radšej tu u nás v bezpečí ;). Samozrejme - ten, kto podporuje vojnu, nech ide bojovať...
Tiež jazdím na motorke pár rokov a keď som na motorke, tak dávam násobne väčší pozor. Vodiči sú nebezpeční... Ale sú na predvídateľných miestach. Ja mám na motorke najväčší strach zo zveri - tá je úplne nepredvídateľná !!! Vybehne z lesa, poľa... Je pravda, že niektoré cesty sú úplne nebezpečné - pole hneď pri ceste, kríky pri cesty, stromy... Keby sa toto nejako rozumne ošetrilo, tak aj stretou so zverou je menej. Ak vidím možnú prekážku, tak môžem zareagovať. Ak vybehne niečo z poľa, ktoré je 1 meter od cesty, tak veľa času nezostáva...
Namiesto nezmyselných otravných systémov by mohli dávať do áut niečo, čo by detekovalo napr zver...
Máte pravdu... len je tu pár detailov:
- nie každý mladý vodič má možnosť mať pri sebe človeka s dlhoročnou praxou v šoférovaní
- nie každý vodič s dlhoročnou praxou je zodpovedný (časté správanie sa vodičov na našich cestách = "lepenie sa", rýchla jazda, bezohľadnosť...)
- rýchlostné obmedzenie je nebezpečné - vytvára situácie, ktoré narúšajú plynulosť cestnej premávky...
Problém je, že mladý človek sa učí celý život v zmysle - ak jeho rodič jazdil ako "...", tak aj on má šancu, že to bude považovať za normálne a bude sa správať podobne.
Mohlo by sa zaviesť obmedzenie výkonu - ako je to napr u motoriek. Na druhej strane, niekto nezvláda poriadne ani slabé auto a iný s rozumom bude bezpečne jazdiť aj na silnejšom.
Toyota má tiež nové 3 valce... Prečo sa na to dali?
Napr Ford nezvládol Ecoboost - hlavne 1,0 a "vraj" je to jeden z najhorších motorov. Ale to nebude asi len počtom valcov.
V každom prípade - moja dnešná voľba by bola hybridná Toyota Corolla, alebo 2,5 litrová atmosferická Mazda 3 :)
Aj Toyota má dnes 3 valec 1,5 a auto je v pohode. Ale hovorí sa, že najlepšie pomery vo valcoch sú, ak 1 valec má 0,5 litra = 1,5 3 valec je OK, 2,0 4 valec = tiež OK... ;)
Scala sa mi celkom páči, ale ja radšej "Japonca". V každom prípade sa okolo mňa ukazuje, že TSI motory sú spoľahlivé dostatočne, úsporné a primerane výkonné.
Odporúčame