Je takmer absolútne jedno koho zvolíme. Aj tak má človek pocit, že politici už dávno neslúžia nám voličom.
Je takmer absolútne jedno koho zvolíme. Aj tak má človek pocit, že politici už dávno neslúžia nám voličom.
O pár rokov sa nebudú na dnešné el. autá vyrábať batérie a nebude čo vymeniť. Hlavne na autá, ktorých sa nevyrobili obrovské série. Taký skrachovaný Fisker... to by som nechcel ani zdarma, lebo na to nebudú o chvíľu žiadne diely.
U EV budete potrebovať novú batériu... U spaľovacieho auta, ak sa pokazí motor, tak sa dá vymeniť z iného (ak je to bežné auto).
Viem si predstaviť, že politici budú schopní o pár rokov elektrické autá vyhlásiť za nebezpečný odpad a majiteľ zaplatí za likvidáciu OBROVSKÝ poplatok.
Obdobie výhod "keď vtáčka lapajú" je dávno za nami a teraz prichádza realita aj na elektrické autá. Žiadne dotácie, koniec nabíjania zdarma... Nech sa presadia samé..
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/719277…
Prípadne sa minuli zákazníci, ktorí chcú EV:
Spaľovacie auto prešlo dlhodobým vývojom...
Uznávam, že elektromotory sú vysoko spoľahlivé a v strojoch sa používajú viac ako storočie... A vydržia veľmi dlho.
Ale auto nie je iba batéria. Dnes je auto plné elektroniky, displayov, nezmyslov... Takže ak si vezmeme elektrické a spaľovacie auto, tak sú teoreticky úplne totožné ;) Okrem pohonu.
U elektrických áut je momentálne veľmi drahou vecou batéria = neoplatí sa ju vymeniť a auto skončí "predčasne" v šrote. Alebo si myslíte, že do 10 ročného auta niekto bude kupovať batériu?
Okrem toho... Z minulosti si pamätám, že náhradná batéria do mobilu (originálna) nebola vôbec taká dobrá ako originál.
Práve kvôli spoľahlivosti áut som sa zameral na "Japoncov". Moje auto má dnes 7 rokov a cca 78 000 km a stavím sa, že vydrží dlhšie ako dnes kúpené nové elektrické auto.
Dnes som stretol známeho a ten vravel, že iné auto ako Toyota by si už nekúpil. Majú v organizácii kde pracuje iba Toyoty a sú vraj totálne spoľahlivé - ako nič iné, čo kedy mali
Otázka je, či sa im oplatí vyrábať elektrické autá. Na ich mieste sa zameriam na lacnejšie spaľovacie.
Ak by k tomu dali záruku, ako v Austrálii, tak by išlo doslova o "terno":
"Číňané vytáhli další trumf, k novým autům nyní standardně nabízí záruku na 10 let a 250 000 km"
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
To by u mnohých majiteľov pokrylo záruku na celú dobu vlastníctva auta. Byť štandardným kupcom auta, ktorý sa veľmi o auta nezaujíma, tak za uvedených podmienok (10 let a 250 000 km) by som už čínske auto (MG) kúpil.
Po toľkých rokoch koniec?
Ak sa pozriem do minulosti, tak kedysi dávno boli sedadlá Recaro niečo SUPER skvelé. Človek si ich hneď všimol. Recaro väčšinou znamenali nejakú lepšiu verziu auta a aj pre výrobcu auta to bola prestíž - mať v aute Recaro.
Dnes sú sedadlá v autách oveľa lepšie ako kedysi a aj vyzerajú celkom pekne. Kto by si priplatil za športové sedadlá? Hlavne, keď väčšina z nás chce SUV s "pohodlnejším" nastupovaním?
Dá sa povedať, že všetky rady sú veľmi dobré...
Možno by som celkom úplne nesúhlasil s bodom 4
- "indikátory ekonomického radenia" často radia radiť zbytočne skoro. Priveľmi nízke otáčky pomáhajú ku karbónovaniu motora. Dnes ako vieme má väčšina áut priame vstrekovanie = motor je ešte viac náchylný na karbónovanie.
Ešte by sa dalo povedať, že si máme kúpiť aerodynamickejšie auta, ale to by bol boj proti SUV ;)
Nakoniec - kupujme si autá, na ktorých prevádzku máme financie. Veľké (aj menšie) SUV staršieho dátumu výroby (=povedzme pred rokom 2013) za skvelú cenu URČITE poriadne prevetrá našu peňaženku. Ak je benzínové, tak 10 litrový priemer bude skôr pravidlom.
A ešte jeden typ:
- Hlavne moderné plug-in hybridy majú zázračné spotreby (uvedené na papieri). V skutočnosti môžme byť sklamaní.
"Novinka sa nevzťahuje na zdieľané kolobežky."
To je čo za nezmysel???
Zdieľanú kolobežku si môže vziať aj človek, ktorý nevie poriadne jazdiť... Práve tu by sa ešte viac hodilo PZP. Viem, že už teraz sú tie kolobežky drahé, ale PZP by malo byť pripočítané k prenájmu.
V každom prípade vítam danú novinku. Hlavne v prípade rýchlych a pomerne veľkých kolobežiek.
Čo sa týka elektrických bicyklov - sú podľa mňa oveľa bezpečnejšie ako kolobežky. Z mojich skúsenosti nie sú v rukách "bežného" človeka oveľa iné ako klasické bicykle.
A zamestnávať budú ľudí z tretích krajín... alebo si poriadne zaplatia svojich zamestnancov. Ani na východe už niet ľudí, ktorí by pracovali. Pracujem v strojárskej firme na východe a zohnať človeka do výroby, ktorý by niečo vedel, bol zodpovedný je OBROVSKÝ problém. A to sa bavím o robotníkoch na rôzne práce.
Jediná cesta pre získanie (a udržanie) dobrých zamestnancov je poriadne platiť, vytvoriť zamestnancom podmienky, v ktorých budú spokojní... Inej cesty niet.
A mali by sme upraviť naše školstvo, aby sa viac zameralo na priemysel (potravinársky, strojársky...).
Zrejme s elektromobilmi od Volva to nebude také ružové:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/volvo-t…
Ktovie ako to dopadne, keď celá elektromobilita padá...
Až tak by som sa netešil na "naše" elektrické Volva... Na ich mieste sa na EV vykašlem a hneď by som tam začal robiť niečo iné. Dnes, zajtra... je najhoršia doba na otváranie fabriky na elektrické autá. V čase keď iní zatvárajú...
Skúste jazdiť bez PZP. Havarujete a potom si od Vás nikto bude vymáhať škodu. Namiesto 150€ zaplatíte 15 000€...
Ľudia sú často priveľmi "obmedzení" (aby sa nikto neurazil) a robia hlúposti a neuvedomujú si následky. Potom sa niečo stane a sú v "keli".
Bez PZP ani na krok !!! ;)
A ja mám asi rovnakú - okolo 130€. Ak by som nemal 130€ a riešil každých 10€, tak predám auto. PZP je u nás naozaj symbolické. Iné náklady na auto sú ĎALEKO vyššie.
Honda Civic 1,5 VTEC bolo úplne SKVELÉ auto (môj vtedajší sen), ale pod 5 litrov malo spotrebu tak pri úspornej jazde ;). Na danú dobu to bolo technicky veľmi vyspelé auto so super výkonom - kam sa hrabal VW... Civic 1,5 VTEC mám veľmi rád, ale je okolo neho pár "mýtov". Jedna známa ho kedysi mala a "vraj" na ňom išla 230 km/h... ISTO ;).
Aj na mojom aute sa dostanem pod 5 litrov pri úspornej jazde.
Na druhej strane:
- Civic bolo relatívne "krehké" a ľahké auto (z dnešného pohľadu)
- nemal rôzne "EKO" zariadenia a nemusel plniť súčasné normy
Takže mať dnes spotrebu pod 5 litrov v nižšej strednej triede je úspech ;)
Presne tak. Nemám rád USA, ale nám v EU nič nenariadili, lebo elektrické nezmysly plánovali predávať aj oni a tiež sú v totálnych "s....ch". Je to Neospravedlniteľné, čo sa tu stalo. Pritom vo svete existujú firmy, ktoré nepristúpili k elektrickému "šialenstvu" a dnes sú "na koni" = Toyota napríklad ;)
Ruku na srdce... Koľkí z nás im na to skočilo? Elektromobilita bola / je súčasťou divnej doby rovnako ako liberalizmus, homosexualita a iné NEZMYSLY... Všetko to ničí morálku, následne spoločnosť... a vedie nás to celé tam, kde nikto rozumný nechce ísť.
A kto im tam bude pracovať? "Spoluobčania" zo Sečovského "predmestia"???
Ani v PO, KE... na východe už nie sú ľudia vhodní pre strojárenskú výrobu / automobilky. Tí šikovní už robia a získať pracovník sa dá iba vyšším platom z inej firmy.
Jednoducho sa dlhé roky ničil školský systém, až došlo k tomu, že máme plno neuplatniteľných vysokoškolských vzdelaných ľudí, kopec gymnazistov... A strojárov, "učňovkárov" - ktorí vedia pracovať NEMÁME !!!
Buď si firma vyškolí svojich ľudí a PORIADNE ich zaplatí (lebo ináč odídu), alebo skončí.
Mimochodom... Viem si predstaviť, ako nám to Číňania vrátia, že "sme" (=západ) ich ROKY zneužívali ako lacnú pracovnú silu.
1. Každá Honda je dnes MEGA drahá, preto sa nepredáva.
2. že auto nie je v zozname 50 najpredávanejších áut neznamená, že je zlé.
Pozrite sa do zoznamu - nie je tam napr žiadna Mazda, pritom tie autá sú skvelé. Len ich nekupuje "väčšinový" zákazník.
Aj napr Hyundai i30 je celkom slušné auto a v zozname tiež nie je.
Keby som si mal vybrať auto zo zoznamu, tak jednoznačne poz. 21
Znamená to presne to, že sa zhoršila životná úroveň v CELEJ EU. Autá zdraželi, náklady stúpli... Jednoducho nemáme na drahšie autá. A lepšie nebude, lebo nie je záujem, žeby niekto chcel, aby si ľudia kupovali nové autá.
- Počkal by som, kým sa to auto trochu "osvedčí". Človek sa môže sklamať, ak sa bude ponáhľať.
- je to auto, pre tých, ktorí chcú "veľké a lacné" auto a "skočia" na čokoľvek
- veľký display a ovládanie je otras
- auto som videl naživo (v obchodnom centre) a pôsobilo na mňa lacným dojmom
- či bude auto hrdzavieť, alebo nie - to sa zistí o pár rokov (takže čakať!)
- 17 tis + € nie je málo na to, aby som mohol kúpiť "lacné" auto - pred pár rokmi sa za to dalo kúpiť kopec SKVELÝCH áut !!!
Slovenské príslovie hovorí "Veľa muziky za málo peňazí"... Moja babka zvykla hovoriť (v preklade) - "Lacné mäso žerú psi".
A tiež sa hovorí, "Nechá si pre korunu prevŕtať koleno"...
Takže rozumný chvíľu počká a uvidí, či je značka naozaj kvalitná, alebo nie.
Z môjho pohľadu je kúpa tohto auta značným riskom, ktorý môže skončiť obrovskou nespokojnosťou. Podobnú kúpu by som každému známemu vyhovoril. To už radšej niečo ľahko jazdené a osvedčené.
Keby Škoda začala predávať v EU Slavia a Kushaq za nízke ceny, tak im zákazníci "utrhnú" ruky ;). Ale nie... tieto Škody sú pre iné trhy. My tu budeme jazdiť na mega drahých autách s XY zbytočnosťami...
MEGA cena... ale čo je dnes lacné?
Ani skutočná Mazda 2 sa nedá kúpiť pod 15 990€ - čo je tiež DOSŤ.
Odporúčame