Rus má aj nejaký priemysel... Navyše nie sme sami, kto má záujem o suroviny. A Rus ich predá aj inde. My ich ale inde nekúpime. A ak aj, tak drahšie a nakoniec to aj tak budú tie ruské, ale od "priekupníka" za 2x takú cenu.
Rus má aj nejaký priemysel... Navyše nie sme sami, kto má záujem o suroviny. A Rus ich predá aj inde. My ich ale inde nekúpime. A ak aj, tak drahšie a nakoniec to aj tak budú tie ruské, ale od "priekupníka" za 2x takú cenu.
Môžu vyrábať čo chcú, ale za ceny 20 000+ sa to nebude predávať. VŠETKO je dnes drahé a "našinec" nemá na tak drahé autá.
Ani Nemec na to nemá. Oni sú dokonca VIAC šetrnejší ako my. Nemecko pár rokov sledujem, cestujem tam občas a nemám pocit, že sú oveľa bohatší ako my. nové auto tam tiež nemá každý...
Keď budú autá znova lacnejšie - povedzme Fabia od 9000€, tak sa budú znova predávať. poznám veľa ľudí, ktorí by si nové auto kúpili, ale toľko, čo stojí dnes nemajú, alebo nedajú.
Rýchle riešenie?
- okamžite zrušiť povinné výbavy (tie nezmysly aj tak nechce každý, ale platiť to musíme)
- zrušiť emisné pokuty pre autá do istého výkonu / hmotnosti... (nech platia pre autá ako BMW X5 a podobní "tanky")
Výsledok? Auta budú podstatne lacnejšie a predaje sa rozbehnú.
Ale EU radšej nechá skrachovať "naše" automobilky... Keď ľudia začnú kupovať čínske autá a náhodou to dopadne ako s mobilmi, tak je koniec.
V poslednom čase čítam o OBROVSKÝCH problémoch automobiliek. Ktorých konkrétne? Audi, Mercedes, Fiat, BMW... Čo ich spája? Elektromobilita !
Na druhej strane - komu sa darí? Toyota, Mazda... Tieto automobilky sa rozhodli vyrábať a predávať autá, ktoré zákazník chce.
Škoda, že dnes už nefunguje zdravý rozum. Malo sa všetko nechať na prirodzený vývoj a nie tlačiť na elektromobilitu. Stále viac sa zisťuje, že to nie je možné a nie je to ani SUPER čisté... Tak to dopadne, keď o niečom rozhodujú ľudia, ktorí tomu nerozumejú...
"...sa netají nenávisťou k elektromobilom..."
Nepodporoval ho náhodou pán Elon M. ??? A ten vyrába čo?
Tak sa zdá, že aj Európa by potrebovala niekoho podobného, ktorý by tu spravil poriadok.
Dôvod?
Autá, ktoré nechce zákazník kupovať = elektromobily a rôzne moderné nezmysly.
Presne tak... Naše sankcie proti Rusku nakoniec zasiahli nás...
Chceli sme zničiť Rusov, vyzerá to tak, že ničíme len seba. A situáciu využili iní (USA...). Európa (=POLITICI) robí všetko preto, aby "sa" zničila a zaostala.
Ibaže autá Nemci predávali všade. Prišli o Rusko, Čínu... A zrazu je zle. Výrobu presunuli do lacných častí sveta a teraz sa im to vracia.
Automobilový priemysel nie je samozrejme všetko, ale je na neho naviazaných dosť firiem.
Okrem toho pred 30 - 50 rokmi bola Európa TOP regiónom s technologickým náskokom. Dnes sme stratili pozície a na čele je Ázia... A my ich už nedobehneme (nie naším prístupom - liberalizmus, nezmylsy...)
Ibaže čo Nemecko zasialo, to zožneme všetci spolu. Myslíte si, že nám tu prenechajú blahobyt? Potopia nás radi ešte skôr, ako sa dostanú na dno sami.
- Vyrábame lacnú energiu, ktorú predávame lacno a kupujeme DRAHO na burze - PREČO ???
- kupujeme plyn z USA, ktorý oni kupujú od Rusov - PREČO???
- až do sebazničenia budeme ako jediní "hlupáci" podporovať "zelený svet" - Prečo len my v EU???
...
Čo funguje nechajme... Čo nefunguje vylepšme - stačí uvedené 3 body a sme niekde úplne inde.
Čo ničí európske fabriky?
- ELEKTROMOBILITA
- emisné pokuty
- zmatočné výbavy áut
...
= predražené autá, ktoré sa nepredávajú + autá, ktoré zákazník NECHCE.
Má Toyota stratu? NEMÁ !!! Prečo ju nemá? Lebo robí autá, ktoré sa predávajú. Robme aj my v EU také autá a sme z toho von.
Nech naši "akože politici" zmenia pravidlá a bude lepšie. Kým nebude neskoro... (možno už je)
Problém je, že "západ" sme aj my... S radosťou nás stiahnu so sebou.
Ak raz padneme, už sa nikdy nedostaneme na pôvodné pozície. Konkurencia je už priveľmi rozvinutá...
A veľa jej občanov to úsilie s radosťou podporuje - bez toho, aby si uvedomovali, čo robia...
Chcieť nárast predajov ponúkaním tovaru, ktorý zákazník nechce? Človek, ktorý by splnil predstavy vedenia VW by nemal byť manažér, ale kúzelník...
Čo tak ponúknuť autá, ktoré zákazník požaduje?
Minule som čítal článok o Mazde, ktorý v USA VEĽMI rastie. Ponúkajú presne to, čo zákazník chcem - pekné, veľké SUV s relatívne veľkými motormi, bez turba...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/mazda-l…
Automobilky sa už mali poučiť a zistiť, že zákazníka neprinútia kúpiť si drahý produkt, ktorý nechce.
"Je to auto pre klientelu, ktorú Abarth nepozná."
:D - SKVELO napísaní... Dá sa tiež povedať, že je to CELKOM zbytočné auto, ktorým len vyhodili peniaze z "okna".
Pritom aj "naše" automobilky majú v ponuke autá, ktoré by sa tu predávali vo veľkom. Keby mali aj ceny ako inde vo svete. Príklad?
Škoda Kylaq
https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-p…
= sen "našinca". Za cenu uvedenú v článku by to bol predajný hit !!! Má to všetko, čo si môže človek priať (podľa stručného popisu). PREČO sa niečo podobné nepredáva aj u nás?
Je to:
- viac "eko" ako stará Fabia, Octavia...
- je to bezpečnejšie ako 20+ ročné auto
- je to cenovo veľmi dostupné = nahradilo by to staré "šunky"
Zjavne v EU niekto nechce, aby sme kupovali / vlastnili autá. V čom je iná India (Ázia) od nás? Žijeme predsa na jednej Zemi. A my Európania nemáme možnosť voľby - iba drahotu a obmedzenia !!!
Že tu neinvestujú má aj pozitíva:
- vraj pracovať pre Číňana nie je nič skvelé
- nestane sa z nás lacná pracovná sila
...
Otázkou je, ako tu bude o pár rokov, keď európsky politici zničia aj zvyšky nášho priemyslu...
Dlhoročným tlakom politikov sa stala Európa prostredím, kde sa ťažko podniká, vyrába... To, čo naši predkovia budovali desaťročia... zničilo pár "diletantov" za pár rokov.
Čína sa nehrá, Čína je veľmoc - kedy si to poniektorí uvedomíte? Poskupovali všetko čo mohli a považovali za úžitočné a počas doby, kedy sme ich považovali za menejcenných "hlupákov" schopných len tvrdo makať ako lacná pracovná sila si vybudovali impérium a naučili sa všetko, čo vieme my !!! A teraz sú už lepší, lebo na tom tvrdo makajú.
Majú vraj najlepšie spaľovacie motory
https://www.autoforum.cz/predstaveni/motorov…
Pozrime na ich mobily... Kedysi podradné lacné "šmejdy"... dnes sú skvelí v každej kategórii. Nerád chválim Čínu - vôbec ma to neteší. Ale my ich už NIKDY nedobehneme.
NAJVáČŠÍ problém elektrického pohonu je batéria. Tie sa tak skoro nezlepšia = pre bežného používateľa bude elektrické auto naďalej nepriateľné - ako jediné riešenie.
Elektrický pohon tiež nie je výhra - ak si vezmeme batérie. Tie nebudú tak skoro ľahké, malé a ekologické.
Neproti tomu vodík je možné "teoreticky" vyrobiť z morskej vody niekde v "zelenej" fabrike na pláži v teplej krajine, ktorá bude využívať zelené zdroje. Potom už len vodík uložiť a distribuovať. V takom prípade by teoreticky bolo jedno, ako efektívne sa vodík bude vyrábať. Navyše sa dá vyrábať do zásoby...
S elektromobilmi je to zložitejšie. Najväčší problém je batéria, pomalé nabíjanie a obrovský odber, ak by sme nabíjali viac áut...
V každom prípade - elektrické autá zákazník nechce a vodíkové zatiaľ tiež nie je extra výhra... Takýe momentálne taký bežný človek kúpi maximálne hybrid - napr Corollu. Alebo spaľovacie auto.
Každý nech si kupuje čo chce a nech nás do ničoho nenútia.
"...neočakávaný pokles dopytu po elektromobiloch..." - on tu bol niekedy veľký dopyt po elektromobiloch? V mojom okolí vôbec. Aj asi žijem v nejakom "vidlákove", kde nesledujeme moderné trendy (a nemáme dosť peňazí na nezmysly).
Bravó za odvahu... :)
EU by mala zmeniť prístup:
- zrušiť emisné pokuty
- namiesto trestania odmeňovať tých výrobcov, ktorí reálne dosiahnu nižšie emisie
Ak sa nahradí jedno staré auto (povedzme 15+ rokov) jedným moderným, tak to reálne emisie zlepší. Ak to nové auto bude pridrahé (emisné pokuty, zbytočná výbava), zákazník si ho nekúpi a bude jazdiť starým.
Ak by sa ceny dostali povedzme na úroveň spred pár rokov a autá ako Fabia by stáli pod 10 000€, ľudia by kupovali viac nových áut. Pri dnešných cenách si to nemôžu dovoliť. Ďalšia vec je, že mnohí nechcú také komplikované auto.
Mimochodom = vysoká cena = vysoká poistka (havarijná). Zložité auto (Led svetlá...) = obrovské náklady na servis v prípade problému...
Koho by to prekvapilo? Ktorá automobilka si to zaslúži viac ako tá, ktorá robí autá pre zákazníkov a nie kvôli emisiám? Potom to tak vyzerá - Toyota rastie a "naše" automobilky padajú strmo dole. A stále sa nepoučili...
Navyše Toyota je TOP kvalita a nič lepšie na trhu nie je (možno okrem iných "japoncov").
Ako obyvateľovi Európy sa mi to nehovorí príjemne, ale "naše" auto nechcem. Na 1. mieste je u mňa "japonec" potom dlho NIČ a ak už niečo iné, tak potom auto z Kórei - tie majú dobré ceny.
Okrem toho - nechcem auto od firmy, ktorá sa zapredala moderným nezmyslom a zákazníka odsunula na vedľajšiu koľaj so zámerom - "aj tak si kúpiš to, čo ti ponúkneme".... A vidíme, ako to dopadlo.
Asi ešte nebudete blízko dôchodkového veku... Tým, ktorí pracovali by som dal... Prehodnotil by som iné "výdavky" a peniaze na vzdelanie by sa URČITE našli.
Na druhej strane v "západnom" svete dnes nemôžeme konkurovať Ázii. My to vymýšľame, ako detičky netrápiť učením sa, aby neboli náhodou vystresované.
Aziati to tak nemajú a ich morálna a nasadenie je úplne iné. NIKDY ich už nedobehneme. Pred 100 rokmi sme mali obrovskú výhodu, že v podstate boli zaostalí. Rozvinuli sa a my ich našou morálkou a pracovitosťou nedobehneme.
Riešime tu rôzne totálne nezmysly "dúhového charakteru" a vzdelanosť, veda, rozvoj zaostáva.
Politici robia všetko možné preto, aby Európu zničili ekonomicky. Hlavne, že budeme žiť v zelenom prostredí - v chatrčiach s holými "....." :(
Odporúčame