A mobily? Veď väčšina predaných mobilov pochádza z Číny. Sú cenovo dostupné a perfektné. V EU už ani nemáme dané odvetvie.
Ak sa niečo nezmení, dopadne to tak aj s autami. Odkiaľ potom budeme mať peniaze, ak nebude priemysel?
A mobily? Veď väčšina predaných mobilov pochádza z Číny. Sú cenovo dostupné a perfektné. V EU už ani nemáme dané odvetvie.
Ak sa niečo nezmení, dopadne to tak aj s autami. Odkiaľ potom budeme mať peniaze, ak nebude priemysel?
Žiaľbohu nemáte celkom pravdu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/motorov…
V posledných rokoch sa "naše" automobilky v slepej viere v elektromobilitu zbavovali "konw-how" ohľadne spaľovacích motorov. Číňania sa toho chytili a vzali, čo sa dalo... A teraz sú niekde úplne inde, ako boli pred pár rokmi !!!
Okrem toho...
- firmy sa prebúdzajú a idú znova smerom, ktorý je "prozákaznícky"
https://www.autoforum.cz/predstaveni/automob…
- prípadne taká Mazda...
Neprešli na malé turbomotory, na elektromobilitu sa v podstate vykašľali... a teraz žnú v USA úspech
https://www.autoforum.cz/predstaveni/mazda-l…
V EU je problém, že ich veľké autá sú drahé... Navyše našinec nekupuje autá ako Mazda CX80...
Na jednej strane máte úplnú pravdu s Q8 etron... Na druhej - nedarí sa žiadnemu podniku, kde sa vyrába elektrický VW. Prečo si myslíte idú zatvárať fabriky? Prečo je VW v OBROVSKÝCH problémoch?
A prečo sa Toyote darí??? Aj tam, kde kedysi nemala také pozície ? (EU)
Odpoveď je ELEKTROMOBILITA.
Jeden jej podľahol a poriadne sa popálil, druhý odolal, načúval zákazníkovi a dnes sa mu extrémne darí. Určite je jasné, ktorý z prípadov je VW a ktorá je Toyota.
Elektrické autá VW nezachránia. Musia začať robiť autá, ktoré chce kupovať zákazník - inej cesty niet.
Nie som si celkom istý... Za cenu "od" 14.840,00€ mám Hyundai i20. Je to plnohodnotné auto s nízkou spotrebou a dlhou životnosťou. Parametre má ĎALEKO lepšie ako Spring.
Hyundai i10 je "od" od13.740,00 €... Ak som správne videl v článku, Spring je od 16 900 € - čo je o dosť viac ako u oboch Hyundaiov.
i10 aj i20 sú autá, ktorými dojdete kdekoľvek v pohode. Dacia Spring nie je univerzálne auto, je to v podstate "karikatúra" auta - za relatívne vysokú cenu dostanete auto, ktoré nič nedokáže.
Spring môže byť autom pre veľmi špecifického zákazníka, ktorý presne také auto chce. Zvyšok motoristov nemá čím zaujať. Osobne nepoznám NIKOHO, kto by chcel auto ako je Spring.
Ak chcem auto čisto do mesta, ktoré nič nedokáže, tak si kúpim 15 ročného Yarisa za pár peňazí a jazdím... Ospravedlňujem sa Yarisu za porovnanie so Springom ;)
Kupujte elektromobily !!! To, čo Vám politici prikazovali, my všetci sme na to prispeli (dotácie + vysoké ceny áut)... Vám bude o chvíľu zakázané a Vaše autá nakoniec budú vyhlásené za nebezpečné.
Našťastie bežný človek nemá peňazí na nezmysly.
Je to elektrické... Už teraz je to predurčené na veľký "úspech". Ako značka Scout zanikla v minulosti, tak zanikne aj teraz. Elektrických pick-upov a SUV už majú v USA dosť. Tento VW sa okrem toho nápadne podobá napr na Ford Bronco.
VW by sa mohol konečne zobudiť a pracovať na tom, aby sa im znova začalo dariť. Napríklad po vzore Toyoty. Vyrábať autá, ktoré chce zákazník...
Máte malú chybičku...
Autá boli kedysi malé (Fiat 500, VW Chrobák...) To až dnes narástli do mega rozmerov (SUV...).
Mimochodom vývoj bol značný, až sa to rôznymi tlakmi dostalo tam kde je to dnes - priveľmi komplikovaný produkt s obmedzenou životnosťou a veľmi vysokou cenou. V podstate niečo, čo obsahuje zbytočné funkcie, ktoré mnohí zákazníci ani nepotrebujú.
Otázka: "Prečo je Toyota úspešená aj dnes, keď má tiež zastaraný produkt?"
Zas si nemyslime, že z Ukrajiny tu prichádza SUPER kvalifikovaná práca... V práci sme takých pár mali a zostala iba 1 pani. Zvyšok bol neochotný pracovať za slovenský plat, prípadne práca bola ťažká... Takže v napr strojarine stále chýbajú ľudia... a z Ukrajiny takí neprichádzajú.
VW si myslel, že príde s EV a bude úspešný ako Tesla... Ale hovorí sa, že zákazník Tesly si nekupuje elektrické auto, ale Teslu - je to ako "ideológia"...
VW si kupoval ten, kto chcel skvelé auto s TDI ;). A že tých až fanatických prívržencov mal VŠADE naokolo... A teraz to všetko zničili. Nestali sa druhou Teslou a stratili svojich priaznivcov.
Veľmi zle sa to číta, ale znie to veľmi realisticky. A jediné, čo sa s tým dá robiť je správne voliť. A aj tak sa to možno nepodarí, lebo škodlivé elementy sa budú držať "zubami, nechtami" pri moci.
Škoda... Tak nám tu bolo kedysi dobre...
Raz sa staneme "...zdroj lacnej pracovnej sily a montazna dielna..." pre Čínu. A oni nám to vrátia aj s úrokmi. Problém je, že naši neschopní politici tomu bežia naproti.
Vy to vidíte takto a iní zas tak, že VW sa priveľmi preorientoval na elektrické autá, ktoré jeho tradičný zákazník odmietol. My zaostalí "neandrtálci" nechceme elektrické "vozidlá".. A mladí nemajú peniaze.
Ak ste taký múdry - odpovedzte mi na otázku:
Prečo je Toyota, ktorá elektrické autá odmieta dnes MEGA úspešnou značkou??? Lebo robí autá, ktoré sú ľudia ochotní kupovať?
Ak sa obrátite svojím zákazníkom chrbtom, oni si nekúpia to, čo im budete nútiť, ale prejdu ku konkurencii.
Takže situáciu vidíme rôzne:
Vy = VW nedostatočne elektrifikoval / modernizoval svoje autá, preto je tam kde je.
ja = VW to s modernizáciou a elektrifikáciou PREHNAL a jeho typický (konzervatívny) zákazník to odmietol. VW zradil svoje hodnoty a namiesto ľudových áut začal vyrábať drahé nezmysly, ktoré si nevyžiadal trh a jeho zákazníci.
O VW sa hovorilo "Ak nevieš, aké auto si kúpiť, kúp si VW. Síce nuda, ale chybu tým nespravíš."
Tí "dezoláti" a "konšpirátori" majú bohužiaľ až priveľmi často pravdu, keď sa na to človek pozrie s odstupom času... Potom človeka napadá - "Kde je vlastne pravda?" V každom prípade nie je na škodu byť opatrný, čomu verím.
Ibaže Japonci svoje autá časom vyvinuli takmer do dokonalosti a TOP spoľahlivosti... Číňania sa k super produktom dopracovali špionážou, kopírovaním a potom usilovnou prácou...
A ako to je / bude s automobilovým priemyslom EU? Zničili ho (zničia) politici, zelené ciele, neschopnosť ľudí... stávka na zlú kartu (elektromobilitu) a nepozeranie na priania zákazníka...
Pekné dojazdy... To aj "užrané" benzínové auto prejde na nádrž viac.
Hlavne "luxusné BMW i7" na obrázku je "najvhodnejším" kandidátom na elektriký pohon... Do takého auta jednoznačne patrí veľký motor - benzín / diesel.
Pokrok nezastavíš. Elektromobily sa za posledné roky zlepšili (čo spravilo z tých prvých staré "vraky"), na druhej strane - stále sú to autá, ktoré nie sú porovnateľné so spaľovacími autami. Čaká ich ešte dlhý "boj". A aj napriek všemožnej podpore ich zákazník odmieta.
Ale čo už... Taký VW radšej krachne, akoby mal vyrábať autá, ktoré chce zákazník. Taká Toyota to robí presne naopak.
Má pravdu... Síce to nemusia byť vraky, ale kvalita auta sa ukáže až po rokoch.
Mobil vydrží aj 4+ rokov, ale potom sa už väčšinou vymení, lebo je zastaraná a povedzme, že nezvláda nové aplikácie...
4 ročné auto je ako nové. Na autá sú iné kritéria a aj po 15 rokoch musí kvalitné auto fungovať. Ja mám napr 7 ročného "japonca" a to auto je ako nové ( cca 80 000+ km). Až budú na našom trhu čínske autá 10 rokov a budú v skvelom stave, s dostupným servisom + ND, s dobrou spoľahlivosťou... potom si to človek kúpi. "Testerov" nech robia tí, ktorým je to jedno, na čom sa vozia a aké je to spoľahlivé.
Nie raz som čítal, že vyrábať autá nie je rovnaké ako vyrábať telefóny... Tradiční výrobcovia získavali svoje "know how" roky. Xiaomi možno vie vyrobiť baterky, pohon... ale auto je aj o niečom inom.
V každom prípade - do pár rokov môžu byť úplne niekde inde.
Čisté teórie.
Pozrite, kam smeruje Európa vďaka svojej zelenej ideológii... Presne tam - do "....."
- VW zatvára fabriky
- automobilky majú obrovské problémy
- zákazník nechce elektrické autá
- ľudia nemajú na nové autá
- životná úroveň ide dole
- vozový park stárne
- politici stále vymýšľajú väčšie "blbosti"
- rôzni migranti sú viac ako domáci obyvatelia
- úpadok morálky
...
Otázkou je - nemala by EU v niečom zmierniť? Alebo im je to jedno a naschvál "pracujú" na zničení priemyslu, poľnohospodárstva... v EU? Budeme tu mať čistý vzduch, zelenú trávičku, budeme jesť chrobáčiky a pobehovať s holými "z...." A zvyšok sveta sa nám bude smiať, ako sme zničili VYSOKO rozvinutú spoločnosť so skvelým priemyslom = všetko, čo ŤAŽKO budovali naši predkovia.
Niekto možno povie, že všetko dovezieme... A ako to zaplatíme, keď nebudeme tvoriť peniaze? Ak nebude výroba, priemysel, nebudú peniaze. Úradníci, učitelia, doktori... peniaze "neprodukujú".. Nato máme robotníkov, inžinierov, poľnohospodárov.
Ja teda nie... Xiaomi robí dobré kadečo, ale elektromobil si od nich nekúpim ;)
Všade, aj v krajinách, ktoré boli najviac elektrické predaje padajú. Holandsko... Jazdené EV stoja v bazároch a nikto ich nechce. namiesto toho si vozia diesle z Nemecka ;).
Elektromobilitu mali nechať tak - nech sa sama presadí a rozvinie. Tým, že to celé prikazovali, obmedzovali a pokutovali spaľovacie autá spôsobili to, že ľudia majú k elektrickým autám odpor. Takto to nepôjde...
Odporúčame