Ale nie v spoľahlivosti... Land Rover bol vždy považovaný za menej spoľahlivú značku - v zmysle anglického "That will do" (= to bude stačiť). Vyrobia skvelé auto a potom to pokazia spoľahlivosťou.
Ale nie v spoľahlivosti... Land Rover bol vždy považovaný za menej spoľahlivú značku - v zmysle anglického "That will do" (= to bude stačiť). Vyrobia skvelé auto a potom to pokazia spoľahlivosťou.
Nikomu po tom nič... pokiaľ také auto nestojí v podzemnej garáži na 2 miestach, alebo sa pri ňom nedá zaparkovať, lebo je obrovské...
A ešte - všetci platíme vyššie ceny kvôli emisiám... Hovorí sa, že malé autá sú dnes už takmer nepredajné, lebo tie ceny sú privysoké... Čisto teoreticky... Čo keby sa zaviedli prirážky za luxus a bežní auto (napr Sandero Fabia, Corsa, Polo...) boli zvýhodnené - preto, že majú reálne nízke emisie?
A viete čo, mať peniaze na drahé auto, tak si ho už dnes ani nekúpim, lebo som to s pribúdaním veku tiež začal považovať za "frajerinu pre pracháčov"... "Obyčajné" auto postačuje a peniaze sa dajú použiť aj OVEĽA lepšie = napr tak, že odmením zamestnancov, ak nejakých mám... ;)
Myslíte tento "náš" Fusion (ktorý sa už roky nepredáva?):
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion
Za všetko, čo Ford ukončil má pre Vás náhradu:
- Puma, Explorer, Kuga, Capri, "Mustang", Bronco...
A že Vy chcete niečo ako Focus, Mondeo... to nikoho nezaujíma - kúpte si to, čo ponúkajú - ideálne v elektrické. Oni predsa vedia lepšie, čo potrebujete a po čom túžite ;)
Pred krátkym časom jedna známa chcel kúpiť nové malé auto... Reč prišla aj na Fiestu... To auto bolo strašne drahé a úplne neporovnateľné (negatívne) s konkurenciou. Za tú cenu sa nemohlo predávať... A vraj nebol odbyt...
a k tomuto - "...Ford na nich nezarábal dosť peňazí, aby si zaručil budúce investície..."
No jasné, tak prešli na nežiadané elektrické autá, na ktorých nezarobia NIČ.
V každom prípade, pokazili všetko, čo mohli. Od motorov 1,0 Ecoboost, ktoré ako jazdené nedoporučí nikto, cez vysoké ceny áut, rušenie modelov, až po elektromobilitu... Asi si niekto myslel, že zákazník si kúpi čokoľvek, čo vyrobí. Bol to omyl... Šťastie pre Ford je, že nevyrába iba osobné autá... Pohľad zákazníka? KTO potrebuje Ford? Na trhu je kopa iných značiek... Fordy si zákazník často volil preto lebo mali jedinečné jazdné vlastnosti. Daný druh zákazníka si nekúpi len tak "hocičo".
Európsky automobilový priemysel už nie je tým, čím bol. Sme malá časť "sveta" a napr japonské automobilky tu dodávali autá, len preto lebo sme boli prestižný trh = dobrá vizitka pre nich... Ak sa vykašlú na EU, tak v podstate stratia iba malý trh.
Často čítam, že veľké japonské automobilky spolupracujú medzi sebou, alebo z čínskymi automobilkami... Európa zaspala vo vývoji a máme tu priveľké regulácie.
PRESNE tak ;). Keby mali splniť emisie novších motorov, tak tie staré nemajú šancu...
A možno sa raz dočkáme doby, kedy budú musieť aj staré motory plniť nové normy. Od EU to človek môže čakať :(
Presne... NERAZ sa stalo, že na Pravde vyšiel takmer rovnaký článok, ako som čítal inde pred povedzme týždňom, dvoma...
V článku píšu aj to že ich skladá, ale máte pravdu, že je tam napísané aj "vyrába".
V každom prípade výroba je komplexný proces... Montážny pracovník neskompletuje výrobok, ak mu chýba 1 diel... A diely budú iba kopou súčiastok, ak tu nebude človek, ktorý ich poskladá do hotového výrobku ;)
V každom prípade mať spoľahlivého a precízneho zamestnanca je často kľúčovým faktorom... Hlavne v procesoch, kde sa vyžaduje kvalita a presnosť.
Nanič to nie je dobré ;). Ale ak už mám mať auto s podobnými parametrami, tak nech je spaľovacie. Elektrické bude nevyužiteľné, stále bude na nabíjačke, bude sa prehrievať a svoj výkon využije iba na chvíľu ;)...
Na druhej strane predpisy porušujú aj vodiči, ktorí jazdia napríklad Octaviami s výkonom 110 kW a menej... Takže to ani nie je o aute, ale o jedincovi, ktorý sedí za volantom. Ja hovorím, že do bežnej premávky je aj 100 kW úplne postačujúci výkon. Na jazdu podľa predpisov reálne NIKTO nepotrebuje viac (ak napr. neťahá ťažký príves).
k bodu "6. Brzdite s rozumom"
Nie vždy sa to vypláca - brzdy sú nato aby sa používali. Ak sa nepoužívajú, tak "zahrdzavejú" a zníži sa ich účinok. Malá úspora paliva nestojí za to, aby si človek dobrovoľne predčasne "zničil" auto.
Mám známeho, ktorý jazdí pomenej a málo brzdí... Brzdy mu vydržali cca 25 000 km (neprešiel STK a musel meniť).
Mám aj iného známeho, ktorý je veľký "šetrílek"... Tiež brzdí viacmenej motorom, jazdi na spotrebu... a tiež mal VŽDY problém s brzdami...
Takže jazdiť normálne a brzdiť "štandardne". Potom sa vám auto odvďačí bezproblémovou prevádzkou ;).
U mňa je jediná značka, od ktorej by som kúpil hybrid... Rovno tá NAJLEPŠIA v danej oblasti = Toyota...
Ak hybrid nemá výraznú výhodu v potrebe napríklad spotreby, tak je to zbytočne zložitejšie auto. Konkrétne "Francúzi" nikdy nepatrili medzi povedzme "etalón kvality" a problémy s elektronikou po istom čase neboli nebežné... Prečo by som si mal kúpiť elektroncky komplikovaného "Francúza"? To mi nedáva zmysel.
Tak mi napadá... Prečo Peugeot použil u hybrida turbo motor, keď bežne sa používa "veľká" atmosféra = skvelo fungujúce riešenie. Toyota používa objemy 1,8 / 2,0 / 2,5. Načo to robiť zbytočne zložitejším ako to môže byť?
Záleží, aké veľké je auto... azda si nemyslíte, že rozprávky o spotrebe 1,5 litra v 2 tonovom aute (=plug-in hybrid napríklad) sú realitou? ;)
Jazda bez manuálu je určite pre väčšinu vodičov (=používateľov auta) príjemná a žiadaná... Ale je nás pár takých, ktorí manuál chceme. Nie preto, lebo si nedokážeme zaplatiť automat, ale jednoducho nás to baví.
Na druhej strane - k modernému autu sa viac hodí automat (manuály "vymierajú")
Ak by som si želal auto s automatom, tak už jazdím hybridnou Toyotou Corolla. Ale keďže ma VEĽMI baví ovládať svoje auto "manuálne", tak jazdím s tým, ktoré mám (a nechystám sa ho vymeniť). Predstavte si, že moje auto nemá jazdné režimy, automatické svetlá, stierače... (je pomerne nové = 7 rokov). Kde dnes zoženiem podobné "manuálne" auto, ak nechcem Daciu, alebo niečo iné lacné? NIKDE.
Mimochodom... Syn si nedávno spravil vodičák... Ako správny otec, ktorý má rád svoje dieťa + má v obľube svoje auto som mu kúpil vlastné auto... Oveľa vhodnejšie pre začiatočníka (menšie + podstatne menej výkonné)... Môjho syna strašne baví manuál a "vraj" bez neho by sa nudil :).
"Ušetriť chce vďaka prepúšťaniu a zvýšiť zisk plánuje zdražením áut."
Skvelá taktika... Autá sú už aj tak drahé...
Príde Číňan, kúpi Audi, problém vyrieši...
Ako je možné, že kedysi Audi fungovalo... Nech spravia to isté dnes a majú po probléme. Možno by stačilo vyrábať autá, po ktorých túžia zákazníci... Nech to nie sú "škatule" na kolesách, ale zaujímavé autá, ktoré zákazníka chytia za srdce...
Skvelé... A majú aj batérie?
Naše Jaslovské Bohunice majú výkon cca 500 + 500 MW = 1000 MW... Čisto teoreticky - tieto 2 bloky by boli schopné nabíjať súčasne 1000 áut s nabíjacím výkonom 1 MW ? (ak zanedbáme straty) Alebo to nie ináč = nie je až také tragické Sci-fi ?
Potom by bola elektromobilita dosť nereálna... Hlavne v dnešnej dobe, keď hlavne EU nemá dostatok energie...
Ako viete? Možno dostali daňové prázdniny... Číňan výrobu zautomatizuje a zamestná pár Nemcov... Tie peniaze už "oželie".
Na druhej strane ani v Nemecku nie je až taký blahobyt ako si myslíme... :Za posledných xy rokov som tam bol pomerne často a poviem Vám, že lepšie ako my si bežný Nemec (a Rakúšan) nežije. Nie každý zarobí 4000€ v čistom... Ak máte povedzme 2500€ v hrubom a ceny vyššie ako u nás, tak veľmi vyskakovať nebudete... A špeciálne v Berlíne sa mi zdalo, že tí ľudia často nežijú ani tak ako my. Kto u nás PRACUJE, ten sa má dobre - ak nemá nejaké dlhy, vysoké výdavky... Vidím to v práci - a to pracujem v úplne normálnej firme. Od dnešného nášho stavu už lepšie zrejme nebude. Dokonca by som pesimisticky povedal, že sme za "vrcholom" = na zostupnej krivke.
Ste si nevšimli, že Čína a Rusko sú kamaráti? V Rusku vyrábajú autá už dnes. Im viac vadia európske obmedzenia ako naša podľa niektorých "proti európska" vláda...
V Nemecku im to asi vyhovovalo viac, dostali lepšie podmienky... Jednoducho nehľadajme za všetkým našich politikov.
Tiež som počul, že v Rusku sa nezarába tak zle... Ale je rozdiel kde... V Moskve má vraj pani pri okienku s lístkami v metre cca 1000€... Ale čím ďalej pôjdeme, tým horšie to bude...
Veľký štát nemôže mať rovnomerne rozdelený "blahobyt". Ani v mnohými milovanom USA to nie je ideál. Bohatstvo je sústredené v pár oblastiach a inde to nie je úplne ružové...
To, že Číňan bude vyrábať v Nemecku je prehrou "západného sveta". Číňan, z ktorého sme sa donedávna smiali, že nevie vyrobiť nič iné ako "šmejd", bude dnes vyrábať autá v Nemecku... Veľkí muži a ženy nášho "západného sveta" sa musia v hrobe obracať nad "našou" neschopnosťou !!!
Úpadok európskeho automobilového priemyslu majú na svedomí prehnané regulácie a pravidlá vedenia EU. Všemožne tlačená elektromobilita a zdražovanie.. a výsledok vidíme v priamom prenose. My, ktorí pracujeme v priemysle to vidíme ešte viac.
Minule som čítal také "konšpirátorské hoaxy"... Autor písal, že súčasný stav automobilového priemyslu je najhorší v histórii a že spamätať sa z toho bude takmer nemožné...
Ale čo už - všetci budeme "youtubermi", "influencermi" a tak zabezpečíme, že to tu všetko bude fungovať. Priemysel aj tak len "zasmraďuje" ovzdušie a to my nepotrebujeme...
Čo máte vy "progresívno - liberálny" voliči s odchodom z únie? Veď Fico bol všade tam, kam by sa "progresívny" politik nedostal... Lebo si ho nikto neváži...
Pozrite, kam nás naša únia tlačí - do krízy, chudoby... Nezmyselné predpisy všade kde sa pozrieme = stále väčšia nesloboda, všetko drahé... Veľa šťastia do budúcnosti...
Nehovorím, že sa zastávam Fica, Orbána... Ale rozumní politici nie sú nikdy na škodu... Takí, ktorí slepo počúvajú rozhodnutia únie sú nám nanič... S podobnými kľudne skončíme vo vojne, ktorá ani nie je naša...
Odporúčame