A to sa u Škody nedá mať navigáciu bez máp = ZDARMA a k tomu si kúpiť SD kartu z Alie... za pár peňazí??? ;) Škodu nemám, ale u mňa sa to dá...
A to sa u Škody nedá mať navigáciu bez máp = ZDARMA a k tomu si kúpiť SD kartu z Alie... za pár peňazí??? ;) Škodu nemám, ale u mňa sa to dá...
Taká batéria by odstránila hlavný problém EV - súčasná batéria (slabá, ťažká, dlhé nabíjanie...).
ALE ako sa píše v článku:
"...Čo funguje v laboratóriu, má dlhú cestu k priemyselnej výrobe a masovej aplikácii v elektromobiloch..."
Nakoniec to ani nemusí fungovať a pri vývoji sa môže vyskytnúť veľa problémov. Možno raz v budúcnosti.
Nafta je ideálna na dlhé vzdialenosti. Dnes sú dieslové autá na inej úrovni ako kedysi a určite je pred nimi ešte cesta. V každom prípade elektrické autá nie sú zďaleka čisté. Hlavne niektoré štáty ich už nepovažujú za "bezemisné".
Nakoniec - auto, ktoré sa po 10 rokoch stane nepredajným "šrotom" nemôže byť čistejšie ako to, ktoré tu bude 30 rokov a bude pre neho dostupné napr nejaké syntetické palivo.
Auto pre úplne bežného Slováka by malo stáť cca 13 000€ a nie od 25 000€. Jedno je kúpna cena, druhé prevádzka auta - ak chce človek poistku, kvalitný servis...
Pekné porovnanie...
Minule mi známy hovoril, že jeho známy si kúpil Porsche Taycan. Že vraj ho dobíja doma a koľko tým ušetrí... Mne to príde divné, keď kúpim auto za 80 000€ a potom pozerám na cenu paliva ??? Ale asi to je dôvod, prečo nie som bohatý :D
Mimochodom - ak by som mal na RAV-4 hybrid 45 000€, tak tiež nepozerám na spotrebu ;).
Tak mi napadá... Minule som rozprával s jedným pánom (učiteľ)... Vraj, či má kúpiť RAV4 hybrid = či je dobrá... (predtým mal záujem o Yaris Cross). Vraj je to jeho sen a má na to. Tak mu hovorím - je to skvelé auto, ale máte na také auto SKUTOČNE dosť peňazí??? Pýtal sa na PZP - tak mu hovorím, že PZP je v podstate nič. Ale keď zaplatí havarijnú poistku na auto za 40 000+€, tak ho to môže celkom ľahko "zruinovať". A pán učiteľ začal hneď premýšľať úplne ináč ;)
Auto za 40 000+ je pre bežného človeka nedostupné = "neufinancuje" ho. Moje auto stálo cca 18 000€ a nie je to až taká extrémna záťaž na finančný rozpočet, ale niečo to aj tak stojí.
Je skvelé, ak má človek voľbu. Je zlé, ak sa všetkým nanúti elektromobil. Pre väčšinu je to neakceptovateľné riešenie.
Diesel je na dlhé vzdialenosti absolútne neprekonateľný. Tam nie je nič efektívnejšie.
Čo sa týka plug-in hybridu - tam má aspoň človek voľbu. Ale kto to nedobíja, vozí zbytočne väčšiu baterku = kľudne by potom stačil hybrid.
Naproti tomu hybrid je skvelé riešenie, pretože pomáha práve tam, kde je vyššia spotreba = rozjazdy, zrýchľovanie. Ak sa to spojí s účinným spaľovacím motorom, máme perfektné riešenie. V súčasnosti TOYOTA ;)
No ja neviem... Všade sa hovorí o poklesoch, nezáujme zákazníka o EV, dokonca o blízkom konci éry elektromobility. Číňania vyvíjajú spaľovacie motory:
https://www.autoforum.cz/technika/cinane-chy…
Lídri automobiliek "lámu palicu" nad EV
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektro…
https://www.autoforum.cz/predstaveni/soucasn…
VW prehodnocuje svoje rozhodnutia:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-behe…
A Vy - priaznivci EV stále veríte v "zázrak"? Celá elektromobilita sa rúca, pretože to nebolo niečo, čo vzniklo spontánne z vývoja a požiadaviek zákazníkov...
Tiež mám benzín ("Japonec") a neplánujem v blízkej, ani stredne-ďalekej budúcnosti meniť. PREČO by som to robil? Moje auto je r.v. 2017 = EURO 6.. Je stále veľmi čisté, moderné (bez niektorých dnes povinných zbytočných systémov) a stále ako nové...
To je "skvelá" doba ,keď novšie auto nie je lepšie ako staršie. Pár desaťročí už žijem na tejto planéte a nikdy som vývoj takto nevidel. Novšie autá boli takmer vždy lepšie ako staršie. Zaujímali ma detaily, technika... - všetko okolo toho. Dnes ma to už neoslovuje. Možno nové autá naozaj nie sú pre fanúšikov áut, ale pre používateľov... A možno ja som našiel to moje dokonalé auto a iné nemám potrebu hľadať.
V každom prípade - kupovať nové auto z dnešné ceny??? Blížime sa späť do 90-tých rokov, kedy boli nové auta totálne nedostupné - aj Felicia bola drahá. Zahraničné autá ako napr Honca Civic boli MEGA-drahé...
Zaujímavé je, kto tam tie autá kupuje. V článku bola spomínaná suma 55 000€. Aj polovica by bola dosť pre bežného Slováka (za akékoľvek auto). Štvrtina sumy je pre chudobného bežného Ukrajinca tiež úplne nedostupná (predpokladám)...
Asi to bude kupovať nejaká "smotánka".
Tu na Slovensku som videl za celý čas vojny pár veľmi zúbožených áut (bežný človek) u Ukrajiny. Potom relatívne pár normálnych (ľudia pracujúci v zahraničí?) a podobný počet lepších ("smotánka")... A to, čo som videl napr v Prahe... Luxusné autá... Takže chudák nemôže ísť nikde a musí sedieť doma.
V každom prípade vo vojne sa nepozerá na bežného človeka, ale na "vyššie záujmy"... :(
Poučenie z článku? Neparkovať pri ukrajinských Teslách :)
Tesla je aj po toľkých rokoch stále nekvalitná. Ako to niekto môže kupovať?
Doporučujem zaradiť do zoznamu aj Mazdu 6. Je síce po faceliftoch, ale na trhu je pomerne dlho A je to SKVELÉ auto. Práve minule vyšiel jeden SUPER testík:
https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon…
NAČO sú nám vlastne nové autá, ktoré jazdia horšie, ako staršie? Osobne jazdím Mazdou 3 r.v. 2017 a to auto je SKVELÉ (pre mňa = nádherné, perfektne jazdí, je spoľahlivé)... Ani neviem za čo by som ju dnes vymenil. Nie je to ideálne, keď sa človek dostane do pozície, kedy už nechce nové auto, lebo to čo ponúka (lepšia konektivita, viac asistencie = obmedzení, nezmyselné zariadenia vyžadované EU = kontrola alkoholu, rýchlosti...) je pre neho úplne nedôležité.
Na druhej strane to, čo poniektorí hľadáme (skvelé autá so super jazdnými vlastnosťami) ustupuje.
Mimochodom... Nie vždy je dôležitý výkon motora... Pre zábavu je dôležitý skvelý podvozok a auto, ktoré dáva človeku pozitívne emócie.
Mazda je "najtvrdohlavejšia" automobilka. Sú doslova výnimoční a preto si nájdu vždy zákazníka. Nie je to značka pre každého, ale milovník techniky, šoférovania, prípadne pekných áut si určite vyberie.
Držím im palce, aby sa im vždy darilo potešovať ľudí, ktorí nechcú úplne tuctové auto...
Všetko s nabíjaním platí, pokiaľ nabíjačky fungujú. Ak nie, človek má smolu.
V každom prípade - čas, ktorý človek strávi nabíjaním EV sa dá využiť úžitočnejšie.
Ináč, čo as týka celej elektromobility...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/richard…
Konkrétne:
"...Změníte v tu chvíli jen palivo existujících aut - nepotřebujete vyrábět nové vozy, nepotřebujete hromadu akumulátorů, nepotřebujete rozsáhlé investice do infrastruktury, stačí jen vyrobit dost jiného paliva za pomoci „čistých” zdrojů energie...."
Presne rovnako to vidíme viacerí... Zmeniť všetko je úplne nereálne a "neekologické". Batériová elektromobilita je NAJHORŠIE možné riešenie.
Richard Hammond nie je žiadny moderný "influencer", prípadne "youtuber"... V autách a technike všeobecne sa celkom vyzná.
Toto nie je Mitsubishi, ale Renault. Prečo by som mal kúpiť "Japonca", keď je to "Francúz" ???
Aj keď SUV nebolo nikdy mojou túžbou, napr také staré Mitsubishi ASX bolo celkom dobré auto = primeraná veľkosť, výborná cena, spoľahlivosť... Stále sú pomerne drahé a hlavne sa ich predalo dosť málo. Zohnať jazdené je celkom náročné...
Dnes Mitsubishi celkom prestalo ponúkať vlastné autá. Značka, ktorá mala autá ako Galant, Lancer... dnes ponúka v podstate takmer nič. Určite nie pre človeka, ktorý chce japonské auto = kvalitu.
Rovnako je na tom Nissan, Honda (= buď nemajú dostačne vlastné produkty, alebo ponúkajú drahé nezmysly, ktoré zákazník nechce)
Môžme byť stále vďační za Toyotu a Mazdu :). Firmy, ktoré nepodľahli nezmyselnému tlaku a zachovali si vlastnú tvár. V dnešnej dobe je práve táto cesta správna...
Mimmochodom kufor je relatívny...
Mám Mazdu 3 hatchback (2017) - objem kufra cca 364 l
V práci máme VW Golf 8 - kufor cca 380 l
Ktoré auto má väčší kufor? Predsa Mazda.
Mazda - relatívne veľká plocha / menšia, ale dostatočný výška a objem počítaný len nad podlahou. Do kufra toho naložím naozaj dosť - na tú veľkú plochu
Golf - malá plocha, kufor do výšky, dvojité dno... do objemu je započítaný každý priestorček. V realite je kufor na Golfe podstatne menší ako v Mazde.
Okrem toho metodika výpočtu je u Japoncov a Eu áut iná = "Japonec" môže mať väčší kufor, aj keď to tak na papieri nevyzerá.
Teória relativity v praxi ;)
Na druhej strane... U mňa kufor nerozhoduje. Mám iné priority:
- skvelé jazdné vlastnosti (=požiadavka, ktorá vyradí 8 z 10 áut)
- spoľahlivá a zaujímavá technika (+dostupná cena)
- dizajn, ktorý ma chytí za srdce
Mne osobne z cenovo dostupných značiek u daných parametrov vychádza iba jediná značka...
Mám teraz hatchback (naozaj krásnu Mazdu 3 v tej nádhernej bielej perleti). Mám aj deti 17 a 14 tokov. Auto máme 7 rokov a predtým sme mali Astru G hatchback. VŽDY sme všetko odviezli a dostali sa VŠADE kam sme chceli. To auto mám rád, lebo hlavne SKVELO jazdí. Iné auto už ani nechcem. Som milovník šoférovania a "cesta je pre mňa cieľom" = chcem auto, ktoré v 1. rade perfektne jazdí = to vylučuje všetky SUV, lebo za podobné peniaze ako SUV sa VŽDY dá kúpiť oveľa lepšie auto.
Mimochodom... riadim sa aj pravidlom, že čo do auta nevojde, to sa neberie. NIKDY NIČ nechýbalo...
Okrem toho.. žijem iba raz, tak si kupujem auto srdcom a nie s úmyslom, že budem potrebovať 1x do roka niečo previezť. Dnes v dobe, keď sú všade dodávky na požičanie to nemá zmysel.
Ale ja som "autíčkar" a podobne si kupuje auto iba málo ľudí.
Navyše som nerád členom "stáda" = aj preto nechcem SUV, lebo to chce každý. Kúpil som auto, ktorých nejazdí po ceste až tak veľa. Má to aj nevýhody, ale tie akceptujem...
Nemáš Teslu = si nula
Nemáš Iphone = si nikto
Nemáš SUV = ... (nemám a nechýba mi, dokonca mi nevyhovuje)
...
Kašlem na názory niekoho a kupujem to, čo sa mne páči. A ak sa niekto prispôsobuje, tak to je jeho vec. ;) Ja som Maximálne spokojný so svojím autom, mojím mobilom... Život je o iných veciach.
Kedysi som kupoval auto...
Mazda 3 (SKVELÉ auto nižšej strednej triedy) stála toľko, čo Mazda CX3 (malé SUV = Crossover).
Mazda 3 bola za rovnakú cenu, pritom je to ĎALEKO lepšie auto - o triedu vyššie položené a jazdne aj technicky úplne inde. Ale CX3 bola modernejšia v dnešnej dobe.
Dokonca som videl / čítal jeden test, ktorý tie autá priamo porovnával a redaktor nenašiel JEDINÝ dôvod, prečo by človek kúpil CX3. Vlastne 1 našiel = ak sa človeku páči viac. CX3 bola vo všetkých disciplínach horšia... len cena bola rovnaká.
"...Výhodou týchto vozidiel je podľa nej to, že sa jednak do nich pohodlnejšie nastupuje a je z nich aj lepší výhľad..."
Komu ako sa do SUV lepšie nastupuje. A iné výhody tiež nie vždy obstoja. Spýtajte sa nejakého automobilového nadšenca a ten Vám dá inú odpoveď.
SUV:
- drahšie ako bežné auto
- vyššia spotreba, lebo sú to krabice
- horšie jazdné vlastnosti, pokiaľ človek rád šoféruje
Prečo sú SUV obľúbené? Podľa mňa u nás platí, že čo má sused, to musím mať aj ja, ale väčšie, lepšie... Sme trochu "stádovitý". V 90-tých rokoch tu boli "šuštiaky", potom kadečo iné... Dnes ú to SUV. A možno sme národ ľudí s chorými chrbtami a ťažko sa nám zohýna (alebo si to myslíme)
A bezpečnosť? SUV sa vraj pri nehode oveľa častejšie prevracajú (=sú potom nepredvídateľné - kde skončia).
Nech si každý jazdí na čom chce... Mne SUV netreba a oveľa lepšie sa cítom v normálnom nízkom aute, kde sa sedí čo najnižšie. Som skôr milovníkom šoférovania, ako používateľom ;)
Možno mu to auto nesadlo. Mám kolegu, ktorý predáva bežne také autá. Stále hľadá a nakoniec väčšinou predá drahšie ako kúpil :). Ja tento prístup tiež nechápem, ale každý sme iný. Niekto možno ešte nenašiel to svoje auto. Ja som už našiel a predávať sa ho ešte dlho nechystám... Je nádherné, technicky skvelé, jazdí perfektne... Vlastne nemám jediný dôvod, prečo by som chcel iné auto...
Odporúčame