Mal by si navstvit lekara, chyba Ti minimalne jeden zmysel.
Mal by si navstvit lekara, chyba Ti minimalne jeden zmysel.
Je to sice nelogicke, ze 47%-38% je 9 percentualnych bodov a nie 9 percent ako je to logicky snad pri vsetkych inych jednotkach zachovat rozmer, ale zjavne jazykovedci presadili percentuakne body, tak ako pises.
A co sa tyka BEV, tak to je len diel zo skladacky, ktory nam pomoze mat cistejsie ovzdusie. Viem si namiesto spalovacieho auta kupit BEV a vyrobit viac elektriny ako spotrebujem, ale neviem zavriet uholnu elektraren v Polsku, tak prispievam svojim malickym dielom.
Taki co chcu nadalej smradit z vyfuku, mozu to pokojne robit dalej a zatial aj podporovat produkciu benzinu/nafty z ruskej ropy.
Keby VW nepodvadzal s emisiami, nemusel by zaplatit 30 mld. Eur na pokutach a odskodnom a mal by na rozvoj novych technologii, ktore su konkurencieschopne aj mimo zaostaleho europskeho trhu, kde europske, ale aj japonske automobilky stracaju podiely na predajoch.
Ja som napisal "narast podielu o 9%" a tak to aj je spravne, 47%-38%=9%
Predaj BEV sa vyrazne neprejavi zo dna na den, pretoze drviva vacsina aut su stale spalovacie, ale je to krok k znizeniu emisii najma v mestach. Obrovsky dopyt po cinskych vyrobkoch zvysuje naroky na mnozstvo vyrobenej elektriny, ale Cina je absolutnym lidrom v budovani obnovitelnych zdrojov a najvacsimi znecistovatelmi na obyvatela su rozne bohate ropne krajiny
Katar 38.8t, Saudska Arabia 22.1t, Kuvajt 20.5t
ale aj USA 14.3t, Kanada 14t
Cina s 8.4t na obyvatela je na tom omnoho lepsie.
Pri podieloch na predajoch cez 90%? Ludia z vidieka si nove auta nekupuju? Prave mnozstvo odlahlych byvani ci chat desiatky km od elektrickej pripojky mozu napajat svoj dom ci chatu z elektrickeho auta. Raz za tyzden idu nakupit a nabiju aj elektromobil, ktory im dalsi tyzden moze napajat dom. Bezny dom potrebuje priemerne 5-6 kWh/den.
Nori daleko viac dbaju na ochranu zivotneho prostredia. Keby s krokmi vlady ohladom elektromobility vyrazne nesuhlasili, tak si zvolia inych zastupcov, ale prave preto, ze podporuju ochranu zivotneho prostredia podporuju aj kroky vlady a parlamentu suvisiace elektromobilitou.
A ma majitela vozidla nejako zasadne trapit degradacia baterie ak je na urovni pod 10% za 10 rokov pouzivania vozidla?
Prave skor nabijes elektrinou "niekde na konci sveta" nez zozenies plnu nadrz benzinu. Vacsina obci nema CSPM, ale elektricku pripojku ma. Mame viacere nabijacie huby na Slovensku kde bez problemov moze nabijat viac vozidiel sucasne prikonom 350 kW. Oblast kde sa vozidlo nabija vysokym vykonom je obvykle 10-80%, aj ked to nie je konstantna hodnota, stale moze byt priemer cez 70% maxima a pri baterii 100kWh a 5C je tych 70% 350 kW, teda skoro cely cas sa nabija za vhodnych tepelnych podmienok 350 kW. O vhodne tepelne podmienky sa stara tepelny manazment, ktory dokaze velmi slusne pripravit bateriu ak je zadane miesto nabijania kam sa vozidlo blizi.
Zaujimave, ze v Norsku kde sa podiel novoregistrovanych EV na celkovych registraciach uz pohybuje cez 90%, s tym problem nemaju. Len na Slovensku mame arkticke zimy, kde to urcite bude problem.
"momentálne povinné elektromobily"
To je kde v EU? Ci iba zase vyplod niekoho, kto patri do skupiny "rozumovo obmedzení ľudia"
Buducnost aut ma byt predovsetkym neotravovanie inych takym mnozstvom emisii ako to robia mnohi dnes, neobtazovanie zbytocnym hlukom a maximalna mozna recyklacia. Uz mame fabriky, ktore dokazu recyklovat EV baterie na 95-96%, ale emisie z vyfukov zatial prilis nerecyklujeme na benzin/naftu.
"„rychlonabijanie“ 350+ kW je parodia oproti tankovaniu),"
Modely, ktore maju WLTP spotrebu 12,5 kWh/100 km (niektore Tesly, Mercedesy, Lucid Air....) na nabijacke s vykonom 350+ kW, pri pouziti najmodernejsich baterii (nabijaci prikon 5C alebo uz aj 5.5C) sa na dalsich 500 km jazdy nabiju pod 11 minut a je jasne, ze cas nabijania sa bude dalej skracovat. Ale samozrejme sa najde hundros, ktoremu to nikdy nebude stacit.
Chirurg specialista zjavne v Tvojom ponimani nie je sikovny clovek pretoze si nedokaze vymenit taku podla teba jednoduchu vec akou je vstrekovac?
80% ludi si nedokaze vymenit ani pneumatiky, ktore nie su na diskoch a nieto este vstrekovac.
Na vysokonapatove baterie su zaruky 7-10 rokov podla modelu, smerujeme k tomu, ze tato doba sa bude predlzovat, uz su modely, kde je vyrobcom poskytovana dozivotna zaruka.
Ja teda neviem o ziadnych 9% ktore by boli pozadovane v UK pre najblizsie roky, az 2028 sa pozaduje vyrazne vyssi narast, aby ciel pre rok 2030 dosiahli.
Under the mandate, zero-emission models should account for 22% of sales in 2024, rising to 28% in 2025, 33% in 2026, 38% in 2027, 52% in 2028, 66% in 2029, and 80% in 2030.
Cina ma narast podielu o 9% (z 38% minuly rok na 47% tento rok), ale v Europe vsetci len hladaju dovody preco sa to neda.
Toyote sa dari?
Globálna produkcia japonskej automobilky za september klesla o 8 % v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka na 826 556 vozidiel, pričom produkcia v USA klesla o 14 % a v Číne o 19 %.
Ja som reagoval, tak ako som uviedol, na Domcekov vymysel: "záujem o elektromobily mierne klesá"
Tu je to este prehladnejsie
BEV za 10 mesiacov 2024 narast 14,2%, PHEV narast 22,5% oproti rovnakemu obdobiu 2023
"záujem o elektromobily mierne klesá" Domcek zase tara.
Sales of purely electric car sales grew 23.3 per cent when compared to September 2023, representing 20.8% of newly registered cars.
https://mobilityportal.eu/record-sales-uk-re…
At the end of 2020 just 6.6% of all new vehicles registered were electric. Now towards the end of 2024 this has risen to 18.1% of new car registrations. A further 8.4% of all new cars registered were plug-in hybrids, making the current market share for new cars registered with a plug in 2024 26.5%.
To by sa hned ukazalo aky je zaujem o Toyotu keby museli zakaznici zaplatit clo 45% ako sa plati na niektore Cinske elektromobily. Ale aj bez ciel predaje Toyoty klesaju:
"Globálna produkcia japonskej automobilky za september klesla o 8 % v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka na 826 556 vozidiel, pričom produkcia v USA klesla o 14 % a v Číne o 19 %.
Toyota v septembri oznámila pokles globálneho predaja o 7 % na 853 149 vozidiel, pričom predaj v USA klesol o 20 %, predaj v Číne o 9 % a domáci predaj o 6 %.."
Andrejcak zase vymysla nezmysly? Odvolava sa na clanok v Bild-e, kde jedina zmienka o elektromobiloch je od nejakeho zamestnanca vo forme: "„Po prvé, sú príliš drahé, po druhé, je čoraz jasnejšie, že táto stratégia pre elektromobily nefunguje tak, ako sľubuje,“ hovorí zamestnanec"
Ale ziadne informacie ako si vymysla Andrejcak: "V prístavoch sa hromadia nepredané elektromobily." "stávka Volkswagenu na elektrickú kartu bola riskantným krokom" "nadbytočné výrobné kapacity, najmä na výrobu elektromobilov "
Problem, VW je ze musel zapltit za DIESELGATE vyse 30 mld. Eur a nie je na svetovych trhoch a najma v Cine konkurencieschopny pre vysoke ceny a zastarale modely.
Platy v Cinskych fabrikach vyssie ako na Slovensku, ale oproti bohatej zapadnej Europe nedosahuju ani polovicu, cena elektriny kolko - polovica ci tretina oproti zapadnej Europe, vysoka miera robotizacie, suroviny im dodavaju z velkej casti vlastne firmy rozmiestnene po celom svete. Takze nemaju problem vyrabat za polovicne, pripadne aj nizsie ceny.
Cinske automobilky nepodvadzali ako Europske na emisiach a nemuseli platit desiatky miliard Eur pokut a odskodneni. Len Volkswagen zaplatil za DIESELGATE vyse 30 miliard Eur.
Odporúčame