Litia su plne oceany. Hladaju sa sposoby ako ho efektivne tazit z morskej vody namiesto dolovania.
Litia su plne oceany. Hladaju sa sposoby ako ho efektivne tazit z morskej vody namiesto dolovania.
"cca 0,5 percenta len z OSOBNÝCH áut,"
oči všetkým autám so spaľovacími motormi ani nie 0,02 percenta"
Teda podla teba osobne auta predstavuju len zhuba 1/25 zo všetkých vozidiel so spaľovacími motormi na Slovensku.
Gratulujem k necakanym statistickym udajom, aj absolventi zakladnej skoly sa divia.
"Nové superrýchle nabíjačky začne Ionity inštalovať aj napriek tomu, že takto rýchle nabíjanie v súčasnosti nepodporuje žiadny elektromobil." "Alpitronic HYC1000. Práve tieto nové nabíjačky umožňujú nabíjanie elektromobilov výkonom až 600 kW"
BYD Han L sedan, BYD Tang L SUV podporuju nabijaci vykon az do 1,000 kW.
BYD uz instaluje v Cine nabijacky s vykonom 1000 kW a planuje ich instalovat aj v Europe, snad uz na buduci rok.
" Prišli na to aj Číňania, ktorí dnes ponúkajú / vyvíjajú všetko možné - vrátane dieslov."
Vsak samozrejme pre zaostalu EU musia ponukat smradiace auta, pretoze EU na cinske elektromobily uvalila cla az do vysky 45%, takze z Ciny sa dovazaju prevazne smradiace auta.
Cinsky elektromobilovy zazrak funguje dobre. To ze niektore male automobilky skrachuju nijako zasadne neovplyvni trh. BYD ma velky dlh, ale ide o obrovske investicie a dlh je kryty z velkej casti realnym majetkom, ktory prinasa realny zisk.
"Zisk čínskej automobilky BYD sa v prvom kvartáli zdvojnásobil, keď vzrástol najprudšie za takmer dva roky.
Čistý zisk v prvom štvrťroku stúpol o 100,4 percenta na 9,2 miliardy jüanov (1,11 miliardy eur). Automobilka pôvodne počítala so ziskom 8,5 až desať miliárd jüanov. Tržby medziročne stúpli o 36,4 percenta na 170,4 miliardy jüanov."
"Elektrické autá sú dnes stále pomerne nové a je ich v premávke pár kusov"
Podľa údajov zhromaždených spoločnosťou EV FireSafe, austrálskou spoločnosťou, ktorá monitoruje požiare elektromobilov, došlo medzi rokmi 2010 a koncom júna 2024 k o niečo viac ako 500 požiarom súvisiacim s batériami v ľahkých elektromobiloch na celom svete.
https://theicct.org/clearing-the-air-evs-cou…
Do konca roka 2024 bolo predanych od roku 2010 takmer 60 milionov EV, to je par kusov v premavke?
"cela vymena by bola casovo zrovnatelna s tankovanim PHM. Zaujimava myslienka, odvtedy som o tom nepocul."
napriklad cinske NIO a teraz uz aj s bateriami od CATL napr. cinsky Changan (CATL’s Choco-SEB swappable battery), vymena trva 100 sekund
Allianz ma rocne hlasenych stovky poziarov lodi. Len v roku 2023 ich bolo 205. V roku 2023 bolo uplne znicenych 23 velkych lodi. Dovodov poziarov na lodiach je mnozstvo, ale ked su tam elektromobily, tak je najjednoduchsie to zvalit hned na elektromobily. Za poslednu dekadu bolo znicenych 729 lodi.
https://commercial.allianz.com/news-and-insi…
BYD ma na prepravu aut 6 lodi, kazdu s kapacitou 7 000 - 9 200 vozidiel a vozi na nich iba BEV a PHEV. Rocne prepravia na lodiach stovky tisic EV.
Domcek nerozumie pojmu dotacie ani si nevie najst aktualne predaje EV v Nemecku a tak len tara.
V Nemecku sa štandardná doba odpisovania osobných automobilov určuje na 6 rokov, čo znamená lineárne odpisy vo výške približne 16,67 % ročne.
https://www.buchhaltungsbutler.de/wiki/absch…
Navrhovana zmena je, ze EV sa budu odpisovat rychlejsie.
https://vision-mobility.de/news/abschreibung…
Strong Growth in Electric and Plug-in Hybrid Segments
BEV registrations: 45,535 units, +53.5% YoY
BEV market share: 18.8% (up from 13.3% in April 2024)
PHEV registrations: 24,317 units, +60.7% YoY, 10% market share
Este doplnim, v Holandsku obmedzili pouzivanie plynu a ciastocne to nahradili elektrinou. V roku 2010 spotrebovali plyn zodpovedajuci 467 TWh a v roku 2023 uz le 257 TWh. Rozvodne siete su pretazene hlavne pre rozne spotrebice nielen v domacnostiach, ale aj v priemysle. Prave nabijanie aut je vo vacsine pripadov lahke presunut na nocne hodiny ked je spotreba v domacnostiach, aj v priemysle nizka.
"Kľudne sa môže stať, že o pár rokov budu elektrické autá dokonca zakázané a ich majiteľom zostane auto, ktoré budú musieť ešte draho zlikvidovať."
Sa divim preco neboli zakazane smradlave auta z DIESELGATE, ktore preukazatelne prekracuju limity vypustanych emisii.
"Minule som čítal taký článoček s názvom: "Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet,..."
Nahoda, ze to je z clanku z autoforum.cz? Nie, pali3xy ani ine necita. Sirenie bludov im stale ide.
Prebujnela administrativa v europskych automobilkach je dlhodoby problem a prepustit 15% administratívneho personálu je nieco nevyhnutne a urcite nie posledne znizovanie administratívneho personálu. Volvo to zdedilo/kupilo a pristupuje k problemu racionalne.
Elektrina sa stale v mensom rozsahu vyraba z uhlia, na Slovensku sa elektrina z uhlia nevyraba vobec.
Neobtazovat inych zbytocnym hlukom a neotravovat emisiami urcite stat diktovat moze.
Najoblubenejsia cinnost Domceka a Andrejcaka je vymazavanie prispevkov. Omnoho lepsie by bolo keby pisali objektivne clanky.
Mali by sa poucit od najvacsich vyrobcov EV. BYD predava iba EV a je vo velko zisku s velkym narastom predajov.
The company reported record-high revenue of 777.1 billion yuan, a 29% increase year on year, while net profit attributable to shareholders jumped 34% to 40.25 billion yuan.
In 2024, BYD sold 4.27 million vehicles globally—a 41% increase from the previous year—cementing its position as the fourth-largest auto brand worldwide by sales volume.
"jazdené baterkové autá nikto nechce"
Tarat je tak jednoduche, vsak?
Tvoria male percento v bazaroch pretoze su pomerne nove a v CR aj SR sa novych EV predava malo. Avsak narast predajov je vyrazny. V zapadnej Europe su predaje EV v bazaroch aj v stovkach tisic kusov.
"V České republice bylo v loňském roce registrováno téměř 4 tisíce ojetých bateriových elektromobilů, meziročně se zájem o ně zvýšil o 74 %."
https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/c…
"Secondhand EVs were more in demand than ever, as consumers and businesses acquired 188,382 cars – 57.4% more than the year before."
Kolko ma priemerne slovenske mesto obyvatelov? 10 000-15 000? Take mestecko zrejme nikdy nebude mat 1000 megawatovych nabijaciek lebo to nie je potrebne. Priemerny vodic najazdi 200-300 km za tyzden a urcite bude zvyhodnene cenovo ako je uz aj teraz pomale nabijanie.
Vykonne nabijacky budu najma na dialnicnych odpocivadlach a ked bude treba naozaj vysoky celkovy vykon, bude to lacnejsie riesit lokalnymi uloziskami, co mozu byt baterie, zotrvacniky, alebo ine uloziska. Sodikove baterie pri velkovyrobe uz dnes by mali mat cenu okolo 30 Eur/kwh. Vybudovanie CSPH stoji tiez niekolko milionov Eur a pri velkej nabijacke s desiatkami vykonnych nabijaciek a uloziskom to nebude inak.
Nabijanie EV na DC nabijackach je bezpecnejsie ako pouzivanie bezneho elektrospotrebica 230V, pretoze vysoke napatie sa pripoji az po komunikacii nabijacky s vozidlom a to prebieha pri nizkom napati 12V.
Obe strany si overia správne uzemnenie, identifikáciu pripojenia, a správnu polohu konektora.
Nabíjačka si overí, že konektor je fyzicky bezpečne zasunutý.
Ak je všetko v poriadku, až potom je dovolené spustenie vysokého napätia.
Konektor sa uzamkne. Odomknutie sposobi okamzite odpojenie vysokeho napatia.
"Teda takýto nabíjací kábel aj s izoláciou vy mal približne štvrť tony (250kg)"
Pre megawatove nabijacky (az do 3.75MW) sa uvadza napatie az 1250V a prudy do 3000A, k tomu by sice bolo treba vodice s prierezom 800-1000mm2 avsak s pouzitim chladenia je mozne pouzit vodice 300-400mm2. Bežný medený vodič 400 mm² váži asi 3,6 kg/m, dva vodice s chladenim a izolaciou mozu mat 10-12kg/m pre vykony do 3.75MW, najbeznejsia dlzka DC kabla je 3m, teda 30-36kg. Jeden koniec je zaveseny, teda netreba manipulovat s celou hmotnostou kabla. Su vyvinute aj pomocne ramena pre lahsiu manipulaciu s tazsimi kablami. Zatial ale 3,75MW nabijacky neexistuju.
Tesla Semi pouziva MCS nabíjanie 750 kW – 1 MW, kábel s prierezom okolo 300 mm², chladený, s hmotnosťou cca 5 kg/m.
S tym vykonom motora aj bateriou je to zvlastne. V konfiguratore maju pre SE 160kW motor a vyuzitelnu kapacitu 49.2kWh pri cene 39220 E, teda dost rozdiel oproti tomu co je uvedene v clanku.
Odporúčame